2019-09-30, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men det är ofta de väldigt intelligenta som faller ganska hårt, krökar till, självmedicinerar. Har nära anhörig, med f.d hög position i samhället, som gjorde detsamma. Men inget kriminellt - bara väldigt självdestruktiv.

Nu blir jag nyfiken på vilken fakta du bygger detta uttalande på.
Min personliga uppfattning är att de problem du nämner förekommer ungefär lika mycket bland alla typer av människor och samhällsklasser.
Att du känner en som haft problemen och tar det som sanning kallar jag för VMM. Världens Minsta Marknadsundersökning. Dvs man frågar sig själv
Citera
2019-09-30, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Än sen? Det räcker med ett misstag av åklagaren för att bli friad. Större sannolikhet att en friad är skyldig än att en dömd är oskyldig. Med din logik så är det alltså fel att hävda att någon är oskyldigt dömd, rätten har ju bestämt att den personen är skyldig.

En friande dom innebär endast att bevisen inte räckte för en fällande dom. Det är inte på något sätt en garanti för att den åtalade är oskyldig. I det här fallet är det solklart att Karin Lilja ligger bakom mordförsöket, vare sig det går bevisa eller ej.

Nej
Jag sa att hon inte kommer att bli dömd. Därmed är hon enligt varje civiliserat lands rätt att anses som oskyldig.
Sen kan du ha vilken åsikt som helst. Helt fritt. Men ingen seriös person kommer att lyssna på dig.

Dessutom så ör hon ju dömd för ett antal saker så skyldig till en del saker är hon. Men anstiftan NEJ. Tror jag
Citera
2019-09-30, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Nej
Jag sa att hon inte kommer att bli dömd. Därmed är hon enligt varje civiliserat lands rätt att anses som oskyldig.
Sen kan du ha vilken åsikt som helst. Helt fritt. Men ingen seriös person kommer att lyssna på dig.

Dessutom så ör hon ju dömd för ett antal saker så skyldig till en del saker är hon. Men anstiftan NEJ. Tror jag
Ingen seriös person tror att alla som frias är oskyldiga.
Citera
2019-09-30, 19:54
Medlem
Citat:
Precis. Enligt de första dagarnas rapporter var han totalt sönderskjuten. Levern var trasig och vi fick målande beskrivningar hur man åtgärdar allvarliga bukskott. Men redan efter några dagar är han ute på stan.
F b har en tendens att överreagera ibland.

Uppgiften om skada i levern kom bl a från en skribent som sade sig känna KL och HOL. Infon om levern nämndes i ett par inlägg samma dag som skjutningen och här är ett exempel:

(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019

Hur vi verifierar att det som skrivs i inlägget är sant? Det kan vi inte men alla får läsa den skribentens inlägg och avgöra själva.

Sedan på tal om lever så har många diskuterat att KL ska ha blivit knivad i levern och vad som hände där. Det vet vi också väldigt lite om förutom att hon påstår att så hänt i tex hundvaktens mejl till rätten. Någon i tråden säger sig ha sett foton på hemska ärr på hennes buk.
Senast redigerad av Avel 2019-09-30 kl. 20:05.
Citera
2019-09-30, 19:58
Medlem
Citat:
Nej

Oskyldig eller ej, låt oss kalla henne huvudmisstänkt tillsvidare. Tills vi hör nåt annat från polisen.
Citera
2019-09-30, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Oskyldig eller ej, låt oss kalla henne huvudmisstänkt tillsvidare. Tills vi hör nåt annat från polisen.
Eller skyldig tills någon annan blir fälld. 🤔
Citera
2019-09-30, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Eller skyldig tills någon annan blir fälld. 🤔

Själv kallar jag henne KL tills vidare. Det funkar för mig.
Citera
2019-09-30, 20:06
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Precis. Enligt de första dagarnas rapporter var han totalt sönderskjuten. Levern var trasig och vi fick målande beskrivningar hur man åtgärdar allvarliga bukskott. Men redan efter några dagar är han ute på stan.
F b har en tendens att överreagera ibland.
Det skribenter på FB har en förmåga att göra är att lämna felaktig information.
Du kanske ska ta reda på lite fakta innan du skriver om sönderskjuten lever, vilket vi inte vet om HOL hade, men hade han det är prognosen god.

Varifrån får du att HOL var på stan efter några dagar?
HOL skjuts den 6 sep och den 13 sep kommer en artikel och då är hans vän vid sjuksängen och HOL är fortfarande kvar på sjukhuset men har fått besked om när han får åka hem.
Ingen vet om hur många dagar det var så några dagar som du påstår är längre än 1 vecka, hur mycket längre vet ingen.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/stodet-till-olsson-lilja-vid-sjuksangen-ett-mirakel/

En lever kan man bli av med en bra bit av för den växer till igen.
Man kan vara levande donator och ge bort en del av levern till och med.
https://merorgandonation.se/om-organdonation/levande-donation/

Har man opererats för sönderskjuten lever så är det ju knappast så att det behövs längre vårdtid på sjukhus än för en levertransplantation.

Levertransplantation är ett av de mer omfattande kirurgiska ingrepp som görs. Operationstiden är oftast mellan 4 och 8 timmar men kan ibland vara betydligt längre. Vårdtiden på intensivvårdsavdelning är oftast ett dygn medan den genomsnittliga totala vårdtiden efter levertransplantation idag är under två veckor.
https://www.internetmedicin.se/page.aspx?id=2158
Senast redigerad av Timeout 2019-09-30 kl. 20:28.
Citera
2019-09-30, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
”Greps på brottsplatsen” stod det i typ AB eller Expressen. Kan vara en felskrivning kanske, närheten av brottsplatsen?

Definitionen kan skilja sig åt, vet du.
Citera
2019-09-30, 20:09
Medlem
Jag vet inte om detta postats innan, men jag hittade en av de originalbilderna som använts i nån artikel.

https://pdf.direktpress.se/flashpublisher_data/uploads/1421.pdf

Sid 10 sitter KL i rosa tröja med sitt barn vid knät.
Citera
2019-09-30, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Jag vet inte om detta postats innan, men jag hittade en av de originalbilderna som använts i nån artikel.

Stiligt! Pluspoäng!
Citera
2019-09-30, 20:22
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende

Inte att undra på att Karin kan lura byxorna av rika gubbar och får hjälp för hon ser ju utan tvekan väldigt bra ut.
Bilden är från augusti 2008 och på 11 år har hon nog inte förändrats så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in