2019-10-07, 02:14
Medlem
Timeouts avatar
Hann någon spara ner Slutligt beslut 2019-09-03 där Karins överklagan avvisades?
Det är ju raderat i vanlig ordning av trollet, som alla andra länkar hen har lagt in
Citat:
Ursprungligen postat av Molton99
Jag skulle vara väldigt försiktig med att tro på Efternamn08, hen härjade runt i blondinbellatråden och verkar i princip ha direkt insyn i hur både Blondinbella å hennes ”älskare” tänker å känner.

Och nu detta... mytoman av stora mått.
Det skrevs 2019-09-09, alltså för 4 veckor sedan och först nu har dom flesta i tråden äntligen fattat.
Jag försökte också varna tidigt... men då var jag mobbare...
Senast redigerad av Timeout 2019-10-07 kl. 02:25.
Citera
2019-10-07, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Hann någon spara ner Slutligt beslut 2019-09-03 där Karins överklagan avvisades?
Det är ju raderat i vanlig ordning av trollet, som alla andra länkar hen har lagt in

Det skrevs 2019-09-09, alltså för 4 veckor sedan och först nu har dom flesta i tråden äntligen fattat.
Jag försökte också varna tidigt... men då var jag mobbare...
Ändå var det jag som droppade Fredriks namn först i tråden, bara några timmar efter att Henrik blev skjuten. Motivet behöver inte vara kopplat till Karin.
Citera
2019-10-07, 06:04
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Ändå var det jag som droppade Fredriks namn först i tråden, bara några timmar efter att Henrik blev skjuten. Motivet behöver inte vara kopplat till Karin.

Det vet vi. Vi vet också att det kan vara kopplat till henne. Det måste få vara upp till var och en att själva avgöra vad motivet kan vara.
Citera
2019-10-07, 06:06
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Inte ens det vet vi. KL har varit misstänkt.

Har varit? Polisen brukar gå ut med ifall någon inte längre är misstänkt, särskilt då de tidigare gått ut i media och berättat att personen är fortsatt misstänkt.
Citera
2019-10-07, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
I deklarationen från 2018 tror jag det var så har hon inkomster på ca 250.000 kr plus inkomst av kapital på 50.000 kr. Hur mycket kapital har man när man har såna ränteinkomster?
Letar inlägget...

Domen har ju till slut blivit fastslagen i bodelningen så nu kan äntligen HOL lösa ut henne så hon väntar på/har fått ca 10 mille. Skotten kommer ju dagarna efter att allt är klart.
"2019-09-03 KL:s överklagan av bodelning avvisas."

När hon har dom pengarna alternativt väntar på dom kan hon leja vem som helst.

Men det jag inte fattar är varför HOL skjuts för hon ska ju få/har fått ca 10 mille...?!

Men det kan vara så som jag har funderat på förut... HAT ligger bakom.
HOL lämnade henne och har en ny kvinna och är lycklig med henne och för Karin går det bara utför... och Karin som är van att få bestämma, hon har blivit lämnad

Kanske har Karin i sin snurriga hjärna fått ihop det så att hon både ska få ca 10 mille, lägenheten och barnen.
Men... lägenheten lär ju HOL ha sett till att den går till barnen med förvaltare och det blir INTE Karin.

Har även svårt att tänka mig att Karin ens ska få vårdnaden av barnen med tanke på alla utredningar... dom lär nog hamna hos släktingar till HOL eller hamna på LVU.
Vill barnen numera ens träffa Karin? Det vet vi inte heller.

Är inte så säker på att Karins umgänge bara är kriminella, några äldre dirrar finns säkert kvar också som hon kan fortsätta att lura.

Inkomst av kapital behöver inte bara vara just ränta utan kan även vara att man säljer av aktier och fonder med vinst och då räknas all vinsten som inkomst av kapital.

Jag tror faktiskt att det är så, att KL fått för sig att hon ska få förvalta barnens pengar tills de blir myndiga och även om det är kort tid så skulle hon hinna bränna en hel del av pengarna eller helt enkelt ta pengarna och hävda att det är hennes och vägra ge dem till barnen...
Citera
2019-10-07, 07:37
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja eftersom det inte rapporteras så mycket i TV så får man väl kompensera genom att låta som ett intro/outro till Uppdrag Granskning eller nåt.

På tal om skadegörelsen i dom från 2005. Jag räknade det till runt 120 klädesplagg han hade förstört. Ok att det var runt 30 strumpor inräknat då men ändå...

Arg kille.

Vad sjukt! Det är inte någon frisk människa som gör så.
Citera
2019-10-07, 10:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Att deras mamma skadat dem är väl ganska uppenbart men det försvarar väl inte att hänga ut det till allmänheten? Mycket troligt att de läser här, om inte kommer de garanterat göra det framöver. Att det inte är några nyheter för barnen är en sak men hur tror du det känns för dem att "alla" andra vet om det och att det ligger öppet för vem som helst? Visst skriker folk om information, men dubbelmoralen och skenheligheten att h*n bryr sig om barnen är vidrig.

Ja, jag bläddrar oftast förbi dasslåsets inlägg.
Barnen har levt med en mor länge som raglar runt på stan. Skriker, gapar och slåss. De har själv varit i släptåg med sin fulla mor som dricker vin på pizzerian eller då hon var grälsjuk mot HOL på restaurang.
Hur mycket mer kan man undra..

Hon är i media där hennes lögner beskrivs - en fd domare.
Hon har varit.misstänkt innan för att vilja mörda deras far.

Vad ska skrivas selektivt här har du tänkt dig?

KL har levt i en gynnsam miljö för länge. Manipulerat omgivning likt en gräddfil.
Det är risk för hennes eget liv (via aktuellt leverne bland knivar, våld och.droger) och i värsta fall andras (om hon gått helt överstyr och vill mörda).

Det är KL som redan är utskämd.
Detta har KL skapat själv.
Det.är KL som skadat barnen som vedervärdig mor.

Barnen är såpass stora nu, men de har dock levt med sin alkoholiserade mor länge.
Skyddsbehov från en mor är allvarligt.

Inget har fått stopp på KL och det tycks snarare bli värre.

Karin är skandalen - inte media, inte fb.

Att det är synd om dem råder ingen tvekan. Stackars barn likt alla andra med förälder som super.
Vad de ska veta är att de inte inte är unika - det finns tyvärr alldeles för många oansvariga - och inte behöver skämmas alls:

Mamma Karin ska skämmas som super bort sina barn
Hon ska skämmas för vad hon gjort dem och fortsatt gör.
Citera
2019-10-07, 11:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Har varit? Polisen brukar gå ut med ifall någon inte längre är misstänkt, särskilt då de tidigare gått ut i media och berättat att personen är fortsatt misstänkt.
Ja. Det går väl (förutom mediauppgift) att räkna ut om ÅK begärde henne häktad.

Dock ansågs det inte tillräckligt.
KL hyllade sin rådman i TR för det goda omdömet att släppa loss henne.

Vi får väl se om det är för tidigt jubel likt Möller eller om det blir retur.
Citera
2019-10-07, 11:30
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja. Det går väl (förutom mediauppgift) att räkna ut om ÅK begärde henne häktad.

Dock ansågs det inte tillräckligt.
KL hyllade sin rådman i TR för det goda omdömet att släppa loss henne.

Vi får väl se om det är för tidigt jubel likt Möller eller om det blir retur.

Precis. Man ska inte ta för givet att en person är oskyldig för att det just då inte finns tillräckliga skäl för häktning. Det kan bli en retur som du säger, då vet vi i alla fall att Karin inte vantrivs. Det var väl ganska mysigt att bli inlåst har jag för mig att hon tyckte.
Citera
2019-10-07, 11:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende

Jag tror faktiskt att det är så, att KL fått för sig att hon ska få förvalta barnens pengar tills de blir myndiga och även om det är kort tid så skulle hon hinna bränna en hel del av pengarna eller helt enkelt ta pengarna och hävda att det är hennes och vägra ge dem till barnen...
Med tanke på hennes bristande omdöme (super och slåss under rättsprocessernas gång inkl SoL utredningar) så kan hon väl vara så förtvinad av sin egen kamp att hon inte tänker klart.
Att hon verkligen tror att hon ska få vårdnad och förvaltningsrätt.

"Me, myself and I" ihop med fylla har isf tagit över förståndet, oavsett juridiska kunskaper och gamla meriter.
Van att bestämma. Van att glida runt i salongerna och få folk med sig.

Att hon såg sig som förmer i intervjun gick inte att ta miste på. Hon och advokat framställdes som ett fantastiskt team.
Att undgå häktning i tidigt skeds är väl inte jätteavancerat, utredningen har knappt börjat.

Förljuget, lever som i en illusion, som en grå skugga av sitt forna jag.
Synd att ingen förmår trycka upp henne mot väggen så hon klarnar till.
Men hon har väl idel daltande och björntjänster kring sig som passar henne som handen i handsken och som medverkar till att hon fortsätter supa och bedra sig själv.
"Empati" kan vara vansklig.
Senast redigerad av develi 2019-10-07 kl. 12:01.
Citera
2019-10-07, 11:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Precis. Man ska inte ta för givet att en person är oskyldig för att det just då inte finns tillräckliga skäl för häktning. Det kan bli en retur som du säger, då vet vi i alla fall att Karin inte vantrivs. Det var väl ganska mysigt att bli inlåst har jag för mig att hon tyckte.
Till och med transporten är helt ok, polisbilen var jätteskön att sitta i.
Påminner om överkompensation i förhållande till att slåss på arresten och i polisbilar.
.... Förutom på restauranger, pub och hotell eller i andras lägenheter.
Psykiatrikern ska nog vara glad att hon valde att låsa in sig med sin journal och vägra komma ut.
Citera
2019-10-07, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Inkomst av kapital behöver inte bara vara just ränta utan kan även vara att man säljer av aktier och fonder med vinst och då räknas all vinsten som inkomst av kapital.

Hon kan inte få förvalta barnens ev aktier det tilkommer den som har vårdnaden om dem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in