2019-10-02, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrikdenfule
Han sköt 5 eller 6 gånger jag träffades av två dåliga skott och han träffades av 3 eller 4 när vi slogs.
Vad drömde du sedan?

Förutom dåligt ordförråd, avsaknad av allmänt hyfs och en livlig dramatisering av hur du tror att en småkriminell narkoman uttrycker sig.. vad hade du tänkt bidra med?

Bara lite underhållning, en amatörkomiker att skratta åt alltså, eller har du någon egen teori du vill dela med dig av när du är färdig med att spela en dålig fantasiversion av kvinnoboxaren FO?
Citera
2019-10-02, 19:57
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Blir lite förvånad över den fules sällsamt vänliga hållning till E08, givet trådens historik.

Förvåningen tilltar vid beaktande av den hetska hållningen mot i princip alla andra i tråden, förutom just E08 som är en "gubbe som menar väl" eller hur det nu uttrycktes.
Edit
Senast redigerad av The.Leader 2019-10-02 kl. 19:59.
Citera
2019-10-02, 20:01
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Nej inte för dig. Du har varit en av de värsta tillsammans med avel, combival och dasslåset. Ni får fortsätta ropa troll åt allt och alla och ge KL invektiv i inlägg efter inlägg.

Jag själv lyssnar på den nya skribenten, vem han är går inte att ta miste på.

Vad har han för utbildning, eftersom du vet vem det är?
Citera
2019-10-02, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Varför är inte HOL häktad menar du väl?

Enligt Henrikdenfule så sköt ju HOL först, med eget vapen. Den fule försvarade sig, nödvärn heter det då.

Till den lägenheten vill man nog inte dela ut post och reklam, man kan ju bli skjuten.

Precis, varför är inte HOL häktad om han sköt först?
Citera
2019-10-02, 20:03
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Blir lite förvånad över den fules sällsamt vänliga hållning till E08, givet trådens historik.

Förvåningen tilltar vid beaktande av den hetska hållningen mot i princip alla andra i tråden, förutom just E08 som är en "gubbe som menar väl" eller hur det nu uttrycktes.

Edit: Det verkar som om alla fick sig en släng av sleven: (FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019

Ja, det var en av flera märkligheter.
Citera
2019-10-02, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Nja, språkbruket är inte på annat vis när det gäller rättsväsendet.

B 7489-18
”F har i samband med häktningsförhandling där kammaråklagaren
Pia Hammar begärt F häktad otillbörligen för att hämnas uttalat ungefär följande
"Fröken åklagare, gå hem och kör in dildon i fittan istället".

Han spottade henne i ansiktet och sade att hon var en hora, som bara tänkte på pengar.

MÅLNR: B 7489-18
FU
Förhör i detta ärende påbörjades men F började skrika och gapa div otrevligheter och
kalla förhörsledaren div nedsättande saker och slå näven i skrivbordet. Han lugnade inte ned
sig och förhörsledaren bedömde att det inte gick att fortsätta förhöret så han fick sätta sig i
cellen igen. F kunde inte delges övriga brottsmisstankar.
Förhöret avbröts tillfälligt.

Lite sådär busigt
Det var ju det intrycket FO gav Efternamn08.

Själv har jag en annan definition av ’busig’ som är väldigt långt ifrån ’våldsam’ och ’aggressiv’.
Citera
2019-10-02, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

För att den korkade åklagaren som enbart lyssnade på H inte har en susning om vad som skett. Än mindre någon anhållen eller inhämtad. Så vad ska en sån figur veta menar du? Sällsynt en åklagare får bassning i två instanser och foten rätt ut. Inte ens en utredningsvecka på skäligen misstänkt. Kan inte bli sämre måste jag säga.
Citera
2019-10-02, 20:06
Medlem
Citat:
Ja var tusan håller 08 hus? H*n missar ju hela fule-grejen här. Synd med tanke på hur mycket energi och tid 08 lagt på FO.

Edit: 08 dök upp medan jag skrev

Jag bara gapar, antingen är han påtänd eller så har han ändrat personlighet om det verkligen är Fredrik. Jag har aldrig uppfattat honom så vulgär. Jag har ju skakat hand med honom och då var han så artig.
Citera
2019-10-02, 20:06
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Troll är personer som kommer in i trådar och påstår än det ena, än det andra utan att kunna verifiera någonting. Kallas för skitsnack.

Troll kommer gärna med egna scenarion där det inte framgår att det är spekulationer.
Inga OM, KANSKE, KAN DET VARA SÅ ATT eller frågetecken.
Har oftast en egen agenda där dom av någon anledning hatar BO eller MGM och skriver mycket och gärna påhittad skit om densamme.

Min åsikt om en postare som växlar språk från en typ 15 åring wannabe kriminell, till en välvårdat språk i flera inlägg gör att misstroendet blir därefter.

(Wannabe är en person som gillar att imitera en annan, eller som odlar anspråk på en viss slags grupptillhörighet.)

Vad menar du med en det ena, än det andra, jag kallar det för att kommentera/inlägg som tillför ngt i tråden, som kan vara av värde. Vad menar du med en viss grupptillhörighet? Att nya amvändare skriver nya iaktagelser tycker jag bara är positivt. Att få reda på ''mordförsöket '' på HOL, är mkt intressant och hur det framförs av vissa, hoppas på en säker utredning av detta fall.
Citera
2019-10-02, 20:08
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vilken "dagens vändning"? Där förlorade du nog några av oss. Har det skett något trovärdigt i tråden idag som vi har missat?
Nej inte vad jag har sett.
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Vad drömde du sedan?

Förutom dåligt ordförråd, avsaknad av allmänt hyfs och en livlig dramatisering av hur du tror att en småkriminell narkoman uttrycker sig.. vad hade du tänkt bidra med?

Bara lite underhållning, en amatörkomiker att skratta åt alltså, eller har du någon egen teori du vill dela med dig av när du är färdig med att spela en dålig fantasiversion av kvinnoboxaren FO?
Citat:
Polisen utreder och det har inte framkommit något om att HOL sköt först i pressen och DET lovar jag att dom hade hakat på i 190 om det ens hade varit i närheten av sanningen.
Citera
2019-10-02, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Det som fick mig att tro på honom var att han kunde citera en dom efter att Hovrätten har stängt. Han kunde alltså inte begära ut den när Aven frågade efter den. Det och att han kunde hänvisa till en domare och en läkare, om vi får namnet, kan kontrollera. Även om man till det kan verifiera med juristen om uthyrningen så känns personen trovärdig.

Ja men det var ju hans egen dom och den har han väl i sin mejl eller liknande. Hur vet du att det är rätt mål-nr?

Domare och läkarnamn har vi inte fått.

Uppgiften om Familjebostäder som ägde huset kom du med innan den fule. Ser ut som han gått rätt mycket på de uppgifter du bidragit med här när han har fabulerat upp sina lärjungar i extas över att sanningen äntligen kommer fram.

Någon som bor i närheten får väl kolla om det lyser i lgh 1402 också. Och ringa på.
Citera
2019-10-02, 20:12
Medlem
Sade inte Henrikdenfule först att han besökte HOL och horan för att be henne sluta förfölja dem, men i något av de senare inläggen att han var där för att försöka få pengar från henne? (Och HOL?) Förvirrat, eller i alla fall som två svårkombinerade målsättningar.

Känns inte som om man bör fästa något större värde vid den fules utsagor. Vem hen än är.

Men visst, vi ponerar att den fule mot förmodan är HO, och att HO är MGM. Är det då inte rimligt att han uppfattar att det ligger i hans intresse att torgföra en sådan här justerad version av vad som hände vid mötet med HOL? En version som beskriver HOL som boven i dramat.

Eller för den delen om den fule är KL, se ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in