Trådens enda vettiga inlägg. Så tröttsamt att se en massa människor som knappt kan slita sig från internetforum hålla på och uttala sig om ”borderline”. Är det en pappa som mördat ett barn så ska det ändå skrivas att mamman måste ha ”borderline” som varit tillsammans med honom. Föräldrarna i Lomma som mördade sina barn hade inte borderline och dom levde inte på bidrag. Det finns mördare helt enkelt ibland oss och så har det varit sen stenåldern.
Psykopaten som mördade sin bästa vän i Danderyd hade inte heller borderline eller psykisk ohälsa.
Sluta stigmatisera psykisk ohälsa då det nästan är en majoritet av Sveriges (eller världens) befolkning som har någon slags problematik med stress, ångest, nedstämdhet eller att inte ha en trygg anknytning osv.
Det är vidrigt när barn far illa men jag vet genom mitt arbete att det händer även barn till läkare, psykiatriker, företagsledare osv och det är inget som man förebygger genom att börja diskriminera just mammor med någon slags psykisk ohälsa historiskt. Man kan faktiskt inte förebygga att inga barn kommer fara illa, välkommen till planeten jorden och mänskligheten.
Det är flera barn i varje klass som inte har det bra hemma och det förebyggs INTE genom att vissa grupper av föräldrar skulle tvångssterileras eller annan skit som framförs av idioter på nätforum som detta.
Psykopaten som mördade sin bästa vän i Danderyd hade inte heller borderline eller psykisk ohälsa.
Sluta stigmatisera psykisk ohälsa då det nästan är en majoritet av Sveriges (eller världens) befolkning som har någon slags problematik med stress, ångest, nedstämdhet eller att inte ha en trygg anknytning osv.
Det är vidrigt när barn far illa men jag vet genom mitt arbete att det händer även barn till läkare, psykiatriker, företagsledare osv och det är inget som man förebygger genom att börja diskriminera just mammor med någon slags psykisk ohälsa historiskt. Man kan faktiskt inte förebygga att inga barn kommer fara illa, välkommen till planeten jorden och mänskligheten.
Det är flera barn i varje klass som inte har det bra hemma och det förebyggs INTE genom att vissa grupper av föräldrar skulle tvångssterileras eller annan skit som framförs av idioter på nätforum som detta.
Citat:
Nej, det borde ingen i hennes omgivning känt till. Eftersom alla inte är psykiatriker eller framförallt läkare och att alla som har vissa sjukdomar inte heller visar upp dessa tecken. Framförallt inte lägger sig i hennes roll som mamma och hennes privatliv. Att ha en sjukdom betyder inte att alla är experter och ska vara vara på tårna för att "ojdå snart sker nog ett mord för hon har borderline och jag anser inte hon är en bra mamma". Kan säga att om så hade varit fallet med alla psykiska sjukdomar så hade knappt en enda människa levt då i princip alla har en form av psykisk sjukdom i någon form. Dessutom, vad ska de göra? Ingenting. Här kan man leka expert och rädda världen och ungen för att man har facit. Men försök göra det med en annan med borderline då. Som troligen inte kommer mörda någon och som troligen inte heller får någon hjälp från dig heller.