2019-10-22, 02:07
Medlem
Vintergrisens avatar
Ursäkta en som inte följt med i svängarna, men varför rusade den här tråden upp till toppen av Aktuella ämnen igen? Har något nytt hänt i utredningen eller är folks nyvunna intresse enbart orsakat av att pappan tigger pengar på Facebook?
Citera
2019-10-22, 06:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ursäkta en som inte följt med i svängarna, men varför rusade den här tråden upp till toppen av Aktuella ämnen igen? Har något nytt hänt i utredningen eller är folks nyvunna intresse enbart orsakat av att pappan tigger pengar på Facebook?

Det verkar vara det sistnämnda. Inget nytt i fallet vad jag kan se.
Citera
2019-10-22, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verdande
Naturligtvis är det ibland nödvändigt med ersättning för att ge en bebis mat, men vad jag menar med att är ett onaturligt påfund att man ska ge flaska för att mamman ska kunna sova, ge sig ut och roa sig eller något... och det är märkligt att det alltid vid omsorgssvikt av små barn är så att dom fått ersättning och inte ammas... kan det hänga ihop med att amning kräver lite mer av mamman, något som dessa mödrar inte klarar av? Som i fallet hailey där mamman skulle få sova ostört tex.. att få barn innebär att du ger upp dig själv och din kropp till en bebis som är helt beroende av dig, dygnet runt. Det är om inte onaturlig så jäkligt konstigt att tro att bebisen ska kunna ges en flaska och sen inte ha någon omsorg alls på flera timmar.

Skulle amning kräva MER av mamman? Det är väl det enklaste som finns! Om det fungerar - jag kanske haft tur. Har svårt att tänka mig att jag skulle ha orkat stå och mäta ersättningspulver och vatten, vispa och värma. När vi samsov var det bara att lägga babyn vid bröstet när den visade att den var hungrig. Skulle det vara bekvämare att gå upp ur sängen för att fxa en flaska!??
Citera
2019-10-22, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Skulle amning kräva MER av mamman? Det är väl det enklaste som finns! Om det fungerar - jag kanske haft tur. Har svårt att tänka mig att jag skulle ha orkat stå och mäta ersättningspulver och vatten, vispa och värma. När vi samsov var det bara att lägga babyn vid bröstet när den visade att den var hungrig. Skulle det vara bekvämare att gå upp ur sängen för att fxa en flaska!??

Jo, det är generellt mindre jobb med amning antar jag. Men det kräver mer av MAMMAN. Hon kan inte lämna bort barnet till vem hon vill utan måste vara närvarande i tid och otid eftersom det endast är hon som kan mata det.
Citera
2019-10-22, 10:34
Medlem
Citat:

Hen kanske menar att då kan pappan ge ersättning och morsan både supa och sova som en jävla latmask?
Citera
2019-10-22, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mittra
Jo, det är generellt mindre jobb med amning antar jag. Men det kräver mer av MAMMAN. Hon kan inte lämna bort barnet till vem hon vill utan måste vara närvarande i tid och otid eftersom det endast är hon som kan mata det.

Är det inte därför man skaffar barn, för att man vill vara med det...
Citera
2019-10-22, 10:52
Medlem
Citat:
Är det inte därför man skaffar barn, för att man vill vara med det...

Jo, det kan en kanske tycka... Men jag är tveksam till att det är så för många tyvärr.
Citera
2019-10-22, 11:00
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av mittra

Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Hen kanske menar att då kan pappan ge ersättning och morsan både supa och sova som en jävla latmask?
Det är ingen av er som vet att barnet var 4 år? Man ammar inte en fyraåring - väldigt ovanligt. Om det inte är så att ni gått off topic.
Citera
2019-10-22, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är ingen av er som vet att barnet var 4 år? Man ammar inte en fyraåring - väldigt ovanligt. Om det inte är så att ni gått off topic.

Hakade på inlägg om att ge ersättning/amma - någon såg gemensam nämnare mellan misshandlade barn och egoistiska mödrar som ger ersättning. Och, ja, man behöver inte amma fyraåring för att vara en hängiven mor, absolut inte. Ges fyraåringar ens ersättning?
Citera
2019-10-22, 11:16
Medlem
Citat:
Hakade på inlägg om att ge ersättning/amma - någon såg gemensam nämnare mellan misshandlade barn och egoistiska mödrar som ger ersättning. Och, ja, man behöver inte amma fyraåring för att vara en hängiven mor, absolut inte. Ges fyraåringar ens ersättning?
Nej, det görs nog väldigt väldigt sällan. Däremot kan många barn i den åldern fortfarande få kvällsvälling. Mina egna slutade med välling när de var i tre-årsåldern.
Citera
2019-10-22, 17:48
Medlem
Seriöst... diskuterar ni amning när ett barn blivit dödat? Hur långt tänker ni egentligen?

Vad är status kring detta?
Citera
2019-10-22, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Jag har inte läst hela den här tragiska historien men har ett hum om vad det är för figurer det handlar om.

Mamman har jag inga kommentarer kring.

MEN pappan, Tattarfjantjäveln med avföring i ryggraden, som lipar ut och TIGGER om pengar till sin sons begravning? Vad i helvete är det frågan om!?

Jag hoppas inte att det swishas en enda jävla krona till den där kuken-med-öron!

Äckliga pundar W-T!

Mitt fetande:
Har du någon källa till det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in