2019-10-01, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Man får en känsla av att barnets 4 åriga liv inte var speciellt bra. Oerhört sorgligt.
Jag börjar fundera på kringpersoner i familjen. Mor- och farföräldrar till pojken. Mammans vänner, syskon etc. Var fanns dessa? Ju sämre skyddsnät socialt desto mer illa far barnen i såna här fall eftersom ingen finns som kan fånga upp honom.
Citera
2019-10-01, 11:44
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobiol
Det är fruktansvärt att läsa alla kommentarer och spekulationer, och hur namn lämnas ut. Hur skulle ni känna om det var era anhöriga det handlade om? Ingen dödsorsak har lämnats ut, man spekulerar om hur mamman är, varför hon skaffat barn, var hon kommer ifrån och allt. Det är en tragedi det som hänt, fruktansvärt, men tänk på vad ni skriver när ni inte vet något.

Välkommen till flashback ,här skrivs allt .gillar du det inte ,ska du nog hålla dej härifrån,bara en rekommendation.
Citera
2019-10-01, 11:44
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Dör en 4 åring av att ramla in i en bordskant?
dör en 10 åring av att bli påkörd av en bil?
helt omöjligt att svara på då informationen är för knapp.
Citera
2019-10-01, 11:48
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Skitsnack. Hon har gjort allt fel.

Först skaffar hon barn trots att hon både har borderline och låg impulskontroll, samt att hon lever på ersättning och knappt är förmögen att ta hand om sig själv.
Sedan börjar hon knarka i närvaro av ett litet barn, och slutligen slår hon ihjäl ungen.

Nej, då är man inte oskyldig. Hon är i högsta grad skyldig. Och visar det sig att hon inte är svårt psykiskt sjuk, exempelvis inte har en svårutvecklad schizofreni, så bör hon dömas till livstids fängelse, utan möjlighet att komma ut. Om det visar sig att hon inte alls hade någon psykisk sjukdom vid tillfället utan var (fullt frisk) och medveten, att det bara var en impulshandling, så bör hon dömas till döden. I USA har de dödsstraff och jag tycker vi borde ha det här med.
Håller fullständigt med dig. Vad jag dessutom tycker är fruktansvärt är att samhället, familjen mfl har låtit henne få ha vårdnaden om sonen. Helt jävla obegripligt att inte skydda barnet från psykomam. Fy fan .
Citera
2019-10-01, 11:48
Medlem
ducells avatar
Citat:
Att man ska inte döma innan man vet något. Soekulera om etnisk bakgrund, sociala förhållanden , kalla henne hora m.m, och att lämna ut namn utan att känna till henne. Det är vad jag menar. Vi måste tänka på de anhöriga oxå.

Då rekomenderar jag dej att lämna denna tråden(då du är nyreggad och bara skrivit i denna tråd)..här kommer allt byk upp till ytan,vare sig du gillar det eller inte!
Citera
2019-10-01, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Håller fullständigt med dig. Vad jag dessutom tycker är fruktansvärt är att samhället, familjen mfl har låtit henne få ha vårdnaden om sonen. Helt jävla obegripligt att inte skydda barnet från psykomam. Fy fan .
Ännu vet vi inte hur det såg ut kring henne. Isolerade hon barnet? Umgicks hon med sina föräldrar, syskon, vänner etc? Samhället säger du? Det krävs ganska mycket för att soc skall ta hand om barnet. Familjen kanske inte ens såg något? Det har kanske inte kommit in minsta orosanmälan?

Blir mer och mer förbryllad här. Men det lär komma fram mycket mer. Det har bara gått 1,5 dygn.
Citera
2019-10-01, 12:16
Medlem
Citat:
Att man ska inte döma innan man vet något. Soekulera om etnisk bakgrund, sociala förhållanden , kalla henne hora m.m, och att lämna ut namn utan att känna till henne. Det är vad jag menar. Vi måste tänka på de anhöriga oxå.
Nu är det ju så att i Flashback är det otroligt högt i tak, och ska du in och försöka "städa" i trådar och försöka styra över vad andra får skriva - då har du mycket att göra framför dig. Då kan vi nog lika gärna stänga hela Flashback.
Jag håller med dig om att det finns en del osköna figurer härinne som har ett oerhört fult språk. Men det får ju stå för dom. Själv läser jag inte ens de inläggen. Det räcker med en blick, och sen går man vidare.

Ang mamman som nu är häktad - vad tycker du vi får diskutera? Får vi inte diskutera henne, mordet, barnet, hennes bakgrund - då kan vi stänga tråden.
Citera
2019-10-01, 12:20
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jbeach
Varför gör du mamman direkt till offer när hon är misstänkt för att vara förövare? Vi måste bryta tystnaden och våga berätta att långt ifrån alla mammor är bra föräldrar, vilket detta fall kan komma att visa. Andra kvinnor mördar sina män medan de sover eller förgiftar dem. All statistik visar på att mammor och kvinnor är precis lika våldsbenägna som pappor och män är när det gäller våld i nära relationer.

Det verkar som att du har gått på propagandan från NCK vid Uppsala universitet där man även bedrev rasbiologisk forskning och samlade skallar m.fl. likdelar för att man trodde vissa mänskliga raser var bättre än andra.

Har inte löst samma statistik som du har. Visa gärna någon länk för den stämmer inte.
Citera
2019-10-01, 12:21
Medlem
kasperwolfgangs avatar
här är facebook https://www.facebook.com/profile.php?id=100004945950897

här är en länk hon delat https://www.youtube.com/watch?v=lwsndeVJJCc&feature=share

hon är alltså en standard NPC ... psykist sjuka är de alla. nu har det gått långt
Citera
2019-10-01, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
de kriterier du anser vara oväsentliga i sammanhanget är högst väsentliga.
Du har missförstått mig. Från fakta kan vi lära oss, inte spekulationer. Och det var hennes etniska bakgrund som är oväsentlig jag menade.
Citera
2019-10-01, 12:27
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinkyE
Och tillägg så verkar farmodern heta Fredr*ksson och den döda pojken Edw*n
Förnamn på farmodern?
Hittar inte påstådda pappans fejja,någon som kan länka?
Citera
2019-10-01, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Tvärtom så är det som jag ser det mycket sannolikt att hennes bakgrund och personlighet kan lära oss en hel del om vad som gått fel.
Men läs. Självklart är hennes liv och person viktig för det. Men spekulationer är ibte fakta att lära sig av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in