2019-09-27, 23:43
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Inser att vi kanske tänker på olika slags tidslinjer.

1) En tidslinje med det som är mest relevant, tex:
* Händelser i livet
* Händelser map brott + om KL är dömd eller ej
* Händelser relevanta för andra situationer (tex hävdar hjärnblödning osv)
* Domar med datum och brott (kopplas till händelse). Skulle även vilja ha med domare här.

2) En tidslinje som listar ALLT.

Vilken tidslinje tänker ni er?

Jag håller på att lägga ihop de dagboksblad jag har i kronologisk ordning, för den som vill grotta ner sig i det. Mycket som är rent administrativt i dagböckerna, men jag tänker att det blir lättare att se mönster kring läkarintyg, begäran om anstånd, advokatbyten mm om man har det kronologiskt i en och samma fil.
Lägger nog ut under dagen imorgon.

Jag tror att vi kan behöva flera tidslinjer med olika fokus. Det är extremt mycket material.
Citera
2019-09-27, 23:47
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Fast inget av det där du nämner har ju lett till nånting det heller. Ingen misstänkt, ingen dömd.
Kanske även det bara en del i denna såpopera.
Ok. Du tror/anser att polisen ser det som ett simpelt relationsdrama? I så fall kommer det snart bli avskrivit och nedlagt.
Citera
2019-09-28, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja din agenda är ju välkänd... du vill inte läsa någon negativ om Karin...

Du får kalla det vad du vill men Karin har seglat under radarn i många år och ställt till jävelskap för sin exman och barn och flera andra som har tröttnat på henne.

Det finns ett uttryck... Tvätta den smutsiga byken offentligt... och nu är Karin ute i ljuset och alla med minsta lilla hjärna förstår vem och vad hon är.
Karin har lurat så många med sin offerkofta och folk har tyckt synd om henne för HOL är så hemsk.
Efter den här tråden som just nu har 7 693 558 visningar så lär många nu backa undan och då får hon svårare att fortsätta jävlas med hjälp av andra.
Är man snygg nog så är det lätt att lura byxorna av äldre män och få hjälp den vägen...

Dessutom så läser säkert många av hennes tidigare kollegor här så hon är för gott körd inom rättsväsendet också och så kan man hoppas på att alla nedlagda fall tas upp igen nu när byken är offentlig.

Barnen och HOL kan knappast råka mer illa ut för att vetskapen om Karin ligger ute. Tvärtom, dom lär få massor med stöd och sympatier.
Är man frisk i huvudet ligger alla sympatierna hos dom!

Ingen har vetat annat än Karins lögner och då är det lätt att segla under radarn och fortsätta jävlas, men nu blir det svårare när hon är ute i ljuset.
I ljuset spricker trollen...

Så du kan eller vill inte svara på två enkla frågor, och avslutar med att dra troll-kortet med fet stil. Säger en del om att man blivit avslöjad och argumenten är slut...
Citera
2019-09-28, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ok. Du tror/anser att polisen ser det som ett simpelt relationsdrama? I så fall kommer det snart bli avskrivit och nedlagt.

Det är ju bra att påpeka att jag bara tror. Dvs är öppen för olika utfall. Mitt tips 50% avskrivet, 30 annan GM, 20 KL/FO lagförs.

Jag är i alla fall övertygad att polisen ser bredare på detta än vad Flashback lyckas göra. Om de ens ser på det.
Citera
2019-09-28, 00:24
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Så du kan eller vill inte svara på två enkla frågor, och avslutar med att dra troll-kortet med fet stil. Säger en del om att man blivit avslöjad och argumenten är slut...
Nej du... mina argument är långt ifrån slut men VEM menar du att jag ska argumentera med?
Du kastar det löjliga "slut på argument kortet" på mig för mina svar passade inte din agenda.

Ja det är ju stor idé att svara någon som inte är läskunnig.
Jag har ju svarat på dina frågor. Ser du verkligen inte det
Citera
2019-09-28, 00:42
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Inte för att vara MO men hur har du fått alla dagboksblad å domar tillsänt, det går inte att maila dig här? Undrar bara
Tror nog KL är anstiftare. Men reagerar på att du skriver hur många bilagor du fått tillsänt dig. Hur? Inte här i alla fall. Igen inte ute efter att bråka men du upprepar massa grejer å säger att du fått har pm ang olika obekväma saker.
Senast redigerad av Pandalina4 2019-09-28 kl. 00:45.
Citera
2019-09-28, 00:58
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Inte för att vara MO men hur har du fått alla dagboksblad å domar tillsänt, det går inte att maila dig här? Undrar bara
Hur menar du att det inte går att maila mig här? Alla kan skicka PM till mig om inte mig korg är full.
Citat:
Tror nog KL är anstiftare. Men reagerar på att du skriver hur många bilagor du fått tillsänt dig. Hur? Inte här i alla fall. Igen inte ute efter att bråka men du upprepar massa grejer å säger att du fått har pm ang olika obekväma saker.
Så länge trollen går på och försöker dölja fakta och komma med lögner måste man upprepa för trollen är envisa och upprepar sin skit om och om igen.

Hur man får ut bilagor? Genom att kontakta rätten och begära ut dom och vi är flera som samarbetar och får domar, dagboksblad mm.
Det är offentliga handlingar. Bara att lyfta telefonluren eller skicka ett mail om man vet vad man vill ha eller har personnummer på den man söker info om.

Sen kan man hitta domar på Lexbase om man vill betala 89 kr för att få ut dom.

Sen att folk skickar privata PM till mig med info är inget konstigt. Det har dom gjort i snart 9 år.
Citera
2019-09-28, 01:04
Medlem
Moruroas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capire
Han hade inget vardera. Jag förstår såklart att du måste förstått, annars hade jag skrivit detta.

Vad är det du vill förstå mera som du icke vet?

Då kan vi konstatera att han inte blivit skjuten i huvudet som tidningarna skrivit.
Citera
2019-09-28, 01:43
Medlem
Citat:

PROTOKOLL 2014-01-28
muntlig förberedelse

(

Du rapar protokoll men vem är det som berättar allt? Är det H eller vem fan är det?
Utan att lägga underlagen i tråden i sin helhet så kan du välja vad du vill lägga ut vilket blir ointressant i sig då du 100 tals sidor uttalat dina privata omdöme om K.
Det fungerade tydligen bra att båda hämtades av polisen den 16 december 2013 då K fortfarande bodde i lägenheten men H hade andra adresser så vad fan gjorde han i bostaden undrar jag.
Citera
2019-09-28, 01:56
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moruroa
Då kan vi konstatera att han inte blivit skjuten i huvudet som tidningarna skrivit.
Men hur drar du den slutledningen?
Ett skott mot huvudet kan betyda en rispa som inte gick genom skallbenet men fakta är att han blev skjuten i huvudet. Var sedan skottet tog, en rispa i huvudsvålen, kinden, pannan, örat... det vet vi inte men han blödde från huvudet enligt vittnen.
Ett skott mot huvudet behöver inte betyda att skottet gick rätt genom/in i huvudet.

Läs en tidning eller två och titta på filmerna där ögonvittnen beskriver skadorna.

Känd advokat skjuten i bröstet i Stockholm
KUNGSHOLMEN Publicerad 6 sep 2019

En kvinna som var ute och joggade fick syn på den skjutne advokaten på trottoaren och ringde SOS Alarm.
– Han låg då på marken och blödde från ett hål i magen. En annan person höll för hålet, berättar hon.

Ett vittne säger:
– Det var väldigt blodigt. Personer som bodde i porten kom ner och berättade att han blivit skjuten i trapphuset, där det också låg hylsor på marken.

Vittnet Aet*** Eism*** såg advokaten ligga mot en glasruta på Norr Mälarstrand. Hon trodde först att han ramlat och slagit sig.
– Han var skadad i huvudet och blödde.
Hon beskriver advokaten som ”finklädd”.
– Han blödde i ansiktet men han kunde prata. Han sa till polisen ”det gör ont”.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/uppgifter-om-skottlossning-i-centrala-stockholm1/
Citera
2019-09-28, 02:10
Medlem
Citat:
Timeout
Det fungerade emellertid inte då K kom dit, bl.a. den 7 december 2013 efter att hon hade träffat en man två dagar tidigare på Riche. Hon var då helt blåslagen.

Det kan också gälla om man råkar banka på någon och sedan skyller på något helt annat.

Citat:
Timeout Vid ett senare tillfälle, den 16 december 2013, kom K till bostaden varefter det uppstod en tumultartad situation som Henrik Olsson Lilja sedermera anmälts för.
Så här greps båda två av polisen och vad har H sagt att hon ramlade och var full? Slog huvudet i och några månader senare får hon en hjärnblödning.

T 15411-13
K berättar
Den första gången hon ringde till polisen ringde hon anonymt och de kom till deras bostad. Henrik har då redan från början varit tvungen att påstå att hon varit full och ramlat och slagit sig, eller alternativt skadat sig själv. Den förklaringen har han genomgående lämnat till polisen. Det andra skälet handlar om pengar och möjligheten för den som får kvarsittanderätten till lägenheten att sälja den för 30 miljoner kr.
Senast redigerad av Erzebet 2019-09-28 kl. 02:13.
Citera
2019-09-28, 02:19
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Du rapar protokoll men vem är det som berättar allt? Är det H eller vem fan är det?
Utan att läsa underlagen i tråden i sin helhet så kan du välja vad du vill lägga ut vilket blir ointressant i sig då du 100 tals sidor uttalat dina privata omdöme om K.
Det fungerade tydligen bra att båda hämtades av polisen den 16 december 2013 då K fortfarande bodde i lägenheten men H hade andra adresser så vad fan gjorde han i bostaden undrar jag.
OJ OJ OJ så sur Går det emot dig och dina falsarier i tråden
Så gjorde du det igen... suddade det jag skrev när du citerade mig. FULT!
Vet inte om du är medveten om att det finns andra postare i tråden och vi samarbetar kanske...
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Jag håller på att lägga ihop de dagboksblad jag har i kronologisk ordning, för den som vill grotta ner sig i det. Mycket som är rent administrativt i dagböckerna, men jag tänker att det blir lättare att se mönster kring läkarintyg, begäran om anstånd, advokatbyten mm om man har det kronologiskt i en och samma fil.
Lägger nog ut under dagen imorgon.

Jag tror att vi kan behöva flera tidslinjer med olika fokus. Det är extremt mycket material.
Du som vet allt. Vet du om Karin har betalt dom ca 40.000 kr hon fick i hyresskuld för den lägenheten hon blev vräkt från 2 juni 2016 på Kungsholmen?
Karin gick ju inte att få tag i varken på mail eller telefon och lägenheten var övergiven.

Måste passa på att tacka dig för tipset om åklagare Jan Pernvis. Riktigt intressant...
Flera ha reagerat på det och det är underligt att en och samma åklagare lägger ner så många fall där Karin är inblandad.
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Den åklagaren finns det en hel del om som inte är till hans fördel direkt. Precis som dom tar hänsyn att någon far illa för en utredning. Vilket är ren bluff det som gäller är att dom inga bevis fann trots H utpekande. Jan Pernvis gick bet helt enkelt. Stolpskott som inte lyckades med ett skit.
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ni känner igen åklagaren P*ernvis namn från en annan utredning där KL inte ens hördes och utredningen lades ned va?
Misshandeln av HOL utanför bostaden.

https://www.expressen.se/nyheter/olsson-lilja-misshandlad-vid-sin-port-redan-2015/

Sorry om jag missat att någon skrivit om kopplingen tidigare.
Citat:
Erzebet har du tappat det helt nu? Du förfalskar citat och utelämnar bitar från en dom och nu utelämnar du ATT KARIN SJÄLV RINGDE IN EN FALSK ANMÄLAN OCH VARKEN AMBULANSPERSONAL ELLER POLISEN HITTADE NÅGRA SKADOR PÅ HENNE!!! Det fattar till och med en 5 åring att man får skador om det hade hänt, men inte du SJUKT!
OM Karin hade blivit slagen hela tiden och knuffad utför en trappa så hade hon haft skador!
Det var ju synd att dom enligt dig fick en så kass åklagare som inte tog det till åtal för ljugande fyllon som falskanmäler hela tiden ska åtalas oavsett!
Ska du citera mig så ta med hela citatet. Jag kan lägga med rubriken på artikeln med.

Toppjuristens osanningar har avslöjats av polis och domstol

Larmade om våld: ”Sanningslöst”
En aprilkväll för några år sedan ringde toppjuristen 112 och viskade att ”X slår mig hela tiden.” Larmet orsakade en fullskalig utryckning med ambulans och flera polispatruller. Toppjuristen hittades liggandes på bottenplan i en lägenhetsbyggnad. Hon påstod att hon blivit knuffad nedför trappan.
Men alla poliser som ryckte ut drog, enligt utredningshandlingar Expressen tagit del av, samma slutsats: Hon hade inte utsatts för våld. I anteckningar från förhöret med en av poliserna står:

”Ambulanspersonalen tillfrågades om eventuell skadebild men svarade att det inte fanns något.”

Toppjuristen anmäldes för falskt larm angående 112-samtalet och falsk tillvitelse angående utpekandet av en namngiven person som våldsverkare.

Chefsåklagare Jan Pernvis skrev i sina utredningsdirektiv till polisen att toppjuristen ”sanningslöst uttryckt att hon vid tillfället blev slagen” och hon ”genom den oriktiga uppgiften (...) föranlett att onödiga säkerhetsåtgärder vidtagits.”

Förundersökningen lades ned. Inte för att brott inte kunde styrkas utan för att andra inblandade kunde fara illa av fortsatt utredning.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-osanningar-har-avslojats-av-polis-och-domstol/
Barnen hade blivit tvungna att vittna och dom hade farit illa nog.

Men det kanske var så att åklagaren inte var så villig att ta det till åtal för Karin var ju "toppjuristen" som ta mig fan kommer undan med allt!!!

Hur sjuk i huvudet är man när man lägger sig nedanför en trappa och ringer in en falsk anmälan utan att ha några skador? Tror Karin att ambulanspersonal och poliser är helt dumma i huvudet? Eller var hon för full så vettet hade flugit all sin kos?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in