2019-09-27, 20:01
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Tack timeout för sanningen kring denna trasiga människa. Det är tydligt att beroende sjukdom tillsammans med narcissism har skapat ett monster som fått härja ohejdat pga jäv inom en korrupt grupp människor. Nu seglar många frågor kring rättsäkerhet upp i mitt huvud iaf
Jag stavar konstant åklagare Pernvis namn fel... kanske mitt undermedvetna som spökar, jag stavar det Pervis... Han ska definitivt synas i sömmarna!!!
Rättssäkerhet och hålla en kollega bakom ryggen är fan inte snyggt och mycket talar för det.
Åklagare Pervis (Pernvis) agerande borde verkligen synas i sömmarna. Det är fan perverst att en människa som Karin inte fälls mer än några fåtal gånger.
Nedlagt, nedlagt, nedlagt av Pernvis och troligen hotet i samband med hunden Ester är samma åklagare för det är 2016 det med.
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Åklagare Pernvis la ner två förundersökningar 2016 med hot och misshandel av HOL.
Det var även 2016 som mordhotet mot zoobutikens ägare las ner... "Trots vittnen och tips på vem han var la polisen ner fallet."
Inte omöjligt att det var Pernvis i alla tre fallen.
Plus det som hände vid falskanmälan om misshandel från Karin, falsk larm, falsk tillvitelse, nedlagt av Pernvis.
Lite för många sammanträffanden med samma åklagare och "toppjuristen" Karin Lilja...
Citera
2019-09-27, 20:05
Medlem
Citat:
Tyvärr hade den som påbörjades tidigare lite fel årtal men jag har den som grund och även en annan och så lägger jag till allt eftersom.
Har kanske ny info i det som jag sitter och läser.
Men gör så att du gör en sammanställning och skicka den i pm till mig så kan jag lägga till eller rätta och returnera den till dig och gör vi så några gånger så får vi nog ihop det.
Men jag behöver några timmar för att plöja det nya material jag har nu om det kanske ska med.

Jag försökte skicka PM till dig men är nyregistrerad och måste komma upp i 50 meddelanden först Ska bara spamma 7st inlägg så får du ett PM
Citera
2019-09-27, 20:11
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Jag försökte skicka PM till dig men är nyregistrerad och måste komma upp i 50 meddelanden först Ska bara spamma 7st inlägg så får du ett PM
Aj... Tyvärr hjälper inte enbart minst 50 inlägg, det ska även vara 30 dagar.
Runt 10 okt kan du skicka och ta emot pm.

Jag gör så att jag börjar lägga ut en ofullständig lite senare så kan du och andra gå in och rätta den och till slut har vi en fullständig.

Men behöver lite mer tid innan jag lägger den första.
Citera
2019-09-27, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det har tillkommit uppgifter över tid. Du som har mkt info tillgänglig - vore det möjligt att sammanställa detta kronologisk vid tillfälle? Det är mycket text och svårt att få en överblick av alla turer i "lösa" inlägg. Det motsägelsefulla torde framkomma tydligare inkl vem som lett utredningarna. Typ datum - rubrik - spoiler med fakta.
Jag hjälper gärna till men har inte domarna. Det går ju att komplettera fortlöpande om vi hjälps åt allihop?

Citat:
Tyvärr hade den som påbörjades tidigare lite fel årtal men jag har den som grund och även en annan och så lägger jag till allt eftersom.
Har kanske ny info i det som jag sitter och läser.
Men gör så att du gör en sammanställning och skicka den i pm till mig så kan jag lägga till eller rätta och returnera den till dig och gör vi så några gånger så får vi nog ihop det.
Men jag behöver några timmar för att plöja det nya material jag har nu om det kanske ska med.

Inser att vi kanske tänker på olika slags tidslinjer.

1) En tidslinje med det som är mest relevant, tex:
* Händelser i livet
* Händelser map brott + om KL är dömd eller ej
* Händelser relevanta för andra situationer (tex hävdar hjärnblödning osv)
* Domar med datum och brott (kopplas till händelse). Skulle även vilja ha med domare här.

2) En tidslinje som listar ALLT.

Vilken tidslinje tänker ni er?
Citera
2019-09-27, 20:19
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

* Händelser i livet
* Domar med datum och brott (kopplas till händelse). Skulle även vilja ha med domare här.

Lite både ock. Vänta tills du ser den första så fortsätter vi därifrån.
Citera
2019-09-27, 20:20
Medlem
Citat:
Aj... Tyvärr hjälper inte enbart minst 50 inlägg, det ska även vara 30 dagar.
Runt 10 okt kan du skicka och ta emot pm.

Jag gör så att jag börjar lägga ut en ofullständig lite senare så kan du och andra gå in och rätta den och till slut har vi en fullständig.

Men behöver lite mer tid innan jag lägger den första.

Jag läste slarvigt och trodde det var en av de alternativen

Det låter bra med en tidslinje vi itererar fram. Jag tror dock inte jag kan tillföra så mycket till tidslinjen du får ihop. Mitt erbjudande om hjälp var mest för att avlasta dig i arbetet att sammanställa redan postad fakta.
Citera
2019-09-27, 20:43
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Det där finner jag också intressant. Det är ansökt innan de misstänkta anstiftanärendena 2015 med avslag.

Och om de nu las ner, vad var grunden till att plötsligt få en kort tids kontaktförbud?
Finns det nåt mer i samma veva som hon sysslat med?
Citat:
Inom ramen för konflikten ansökte advokaten redan 2013 om kontaktförbud men åklagaren avslog hans ansökan. I början av 2015 ansökte han på nytt om kontaktförbud rörande toppjuristen men fick också då nej.

Först i april 2016 godkände åklagaren ett kontaktförbud med hänvisning till att det fanns ”på grund av särskilda omständigheter risk för att XX kommer att begå brott mot, förfölja eller på annat sätt allvarligt trakassera” advokaten.

– Hon meddelades ett kontaktförbud som varade i fyra månader under 2016. Bakgrunden till det kan jag inte gå in på eftersom det inte är offentligt, säger chefsåklagare Joakim Zander till Aftonbladet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpqGe3/uppgifter-toppjuristen-utreddes-for-anstiftan-redan-2015

Det bär mig lite emot att lägga ut för mycket om parets liv men för att förstå varför vissa saker händer så försöker jag sålla så gott jag kan och lämnar barnen utanför så mycket jag kan.
Rätten skriver inte alltid rätt så jag lägger rättelser inom parentes.

Har man läst det jag har tillgång till så förstår man varför HOL sökte kontaktförbud redan 2013.

PROTOKOLL 2014-01-28
muntlig förberedelse
Parterna har levt åtskilda sedan hösten 2013 (ska vara våren/sommaren).
Henrik Olsson Lilja bodde från den 1 september till den 30 november 2013 i en lägenhet på Karlavägen. Barnen bodde under denna tid på olika ställen.

Efter denna tid var det tänkt att han skulle bo med barnen i bostaden. Det fungerade emellertid inte då Karin Lilja kom dit, bl.a. den 7 december 2013 efter att hon hade träffat en man två dagar tidigare på Riche. Hon var då helt blåslagen.
Vid ett senare tillfälle, den 16 december 2013, kom Karin Lilja till bostaden varefter det uppstod en tumultartad situation som Henrik Olsson Lilja sedermera anmälts för.
Karin Lilja är misstänkt för brott efter samma tillfälle och den misstanken kvarstår mot henne.

Från den 20 december 2013 har Henrik Olsson Lilja bott med barnen hemma hos sin syster på X.
Barnen trivs med att bo där men vill såklart återvända till sitt hem.
Socialtjänsten har bett Henrik Olsson Lilja att ansöka om ensam vårdnad och hotat med att man i annat fall kan komma att omhänderta barnen enligt LVU.

Helt otroligt HOL ville att barnen skulle få hjälp av psykolog men det kräver ett samtycke från Karin Lilja. Parterna kan dock inte enas om detta.
Barnen får gå på ett ställe där inte båda föräldrarna behöver samtycka.
Karin Lilja gick emellertid dit när barnen var där och störde dem.

Det här blir bara sjukare och sjukare
Vid ett tillfälle under hösten 2013 (ska vara 2012 enligt domen 2015) samlade Henrik Olsson Lilja hennes vänner för en s.k. alkoholintervention, dvs. ett möte med henne och hennes vänner för att prata om hennes alkoholproblem. Hon blev mycket arg för detta och efter det anmälde hon Henrik Olsson Lilja för grov kvinnofridskränkning, vilken enligt anmälan skulle ha pågått från 1998 till 2012. Någon misstanke kvarstår dock inte.

Våldet mot barnen
Karin Lilja är misstänkt för spark och slag mot ett barn och tag om hals på ett annat.
Det pågår en förundersökning mot Karin Lilja på grund av våld riktat mot barnen.
Förhör har hållits med barnen och en särskild företrädare har utsetts för dem.

Det finns mer... men detta får räcka. Stackars barn
Citera
2019-09-27, 20:50
Medlem
Citat:
Det bär mig lite emot att lägga ut för mycket om parets liv men för att förstå varför vissa saker händer så försöker jag sålla så gott jag kan och lämnar barnen utanför så mycket jag kan.
Rätten skriver inte alltid rätt så jag lägger rättelser inom parentes.

Har man läst det jag har tillgång till så förstår man varför HOL sökte kontaktförbud redan 2013.

PROTOKOLL 2014-01-28
muntlig förberedelse
Parterna har levt åtskilda sedan hösten 2013 (ska vara våren/sommaren).
Henrik Olsson Lilja bodde från den 1 september till den 30 november 2013 i en lägenhet på Karlavägen. Barnen bodde under denna tid på olika ställen.

Efter denna tid var det tänkt att han skulle bo med barnen i bostaden. Det fungerade emellertid inte då Karin Lilja kom dit, bl.a. den 7 december 2013 efter att hon hade träffat en man två dagar tidigare på Riche. Hon var då helt blåslagen.
Vid ett senare tillfälle, den 16 december 2013, kom Karin Lilja till bostaden varefter det uppstod en tumultartad situation som Henrik Olsson Lilja sedermera anmälts för.
Karin Lilja är misstänkt för brott efter samma tillfälle och den misstanken kvarstår mot henne.

Från den 20 december 2013 har Henrik Olsson Lilja bott med barnen hemma hos sin syster på X.
Barnen trivs med att bo där men vill såklart återvända till sitt hem.
Socialtjänsten har bett Henrik Olsson Lilja att ansöka om ensam vårdnad och hotat med att man i annat fall kan komma att omhänderta barnen enligt LVU.

Helt otroligt HOL ville att barnen skulle få hjälp av psykolog men det kräver ett samtycke från Karin Lilja. Parterna kan dock inte enas om detta.
Barnen får gå på ett ställe där inte båda föräldrarna behöver samtycka.
Karin Lilja gick emellertid dit när barnen var där och störde dem.

Det här blir bara sjukare och sjukare
Vid ett tillfälle under hösten 2013 (ska vara 2012 enligt domen 2015) samlade Henrik Olsson Lilja hennes vänner för en s.k. alkoholintervention, dvs. ett möte med henne och hennes vänner för att prata om hennes alkoholproblem. Hon blev mycket arg för detta och efter det anmälde hon Henrik Olsson Lilja för grov kvinnofridskränkning, vilken enligt anmälan skulle ha pågått från 1998 till 2012. Någon misstanke kvarstår dock inte.

Våldet mot barnen
Karin Lilja är misstänkt för spark och slag mot ett barn och tag om hals på ett annat.
Det pågår en förundersökning mot Karin Lilja på grund av våld riktat mot barnen.
Förhör har hållits med barnen och en särskild företrädare har utsetts för dem.

Det finns mer... men detta får räcka. Stackars barn

FY FAN!

Det unset av respekt för KL som kanske fanns kvar hos mig är nu helt borta.

Stackars barn, vilken jävla bajsmacka till start i livet.
Citera
2019-09-27, 21:03
Medlem
develis avatar
Citat:

* Händelser i livet

Primärt hade jag en tidslinje över domar/händelser/nedlagd Fu i åtanke då det kryllar av uppgifter nu.

Samtidigt behöver det väl ligga några "milstolpar" emellan såsom skilsmässa, kontaktförbud etc då allt snurr likaväl utgår från detta.
Just nu är det så mycket att det är svårt att få en överblick.

Parallellt går det att göra nån överblick dvs om det är misshandel, anstiftan el mordförsök som härrör från yrkesverksamhet (vilka mål han haft och när).
Det finns ju två förgreningar av teser kring senaste händelsen.
Citera
2019-09-27, 21:33
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Primärt hade jag en tidslinje över domar/händelser/nedlagd Fu i åtanke då det kryllar av uppgifter nu.

Samtidigt behöver det väl ligga några "milstolpar" emellan såsom skilsmässa, kontaktförbud etc då allt snurr likaväl utgår från detta.
Just nu är det så mycket att det är svårt att få en överblick.

Parallellt går det att göra nån överblick dvs om det är misshandel, anstiftan el mordförsök som härrör från yrkesverksamhet (vilka mål han haft och när).
Det finns ju två förgreningar av teser kring senaste händelsen.
Ska teser om eventuell annan verkligen vara med?
Vi har en misstänkt anstiftare i 3 fall och det är samma person. Hon är fortfarande misstänkt.
Vi har även en namngiven person som eftersöks som skytten där vi har namn och domar.

Lösa påståenden om vilka fall som HOL har haft som advokat som kan ha gjort någon arg... ja då blir det en hel roman och det finns ingen som är utpekad.
Sammanfattningen bör väl handla om BO, anstiftande MGM och MGM skytten.
Då BO och anstiftaren MGM har delat ett liv så får man ta med händelser därifrån som det finns bevisning för.
Citera
2019-09-27, 21:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Vi har en misstänkt anstiftare i 3 fall och det är samma person. Hon är fortfarande misstänkt.
Vi har även en namngiven person som eftersöks som skytten där vi har namn och domar.

Lösa påståenden om vilka fall som HOL har haft som advokat som kan ha gjort någon arg... ja då blir det en hel roman och det finns ingen som är utpekad.
Då BO och anstiftaren MGM har delat ett liv så får man ta med händelser därifrån som det finns bevisning för.
Nej. Inte via din domar osv. Men det går ju att kolla det andra jag skrev om sen separat. Det får väl nån annan ägna sig åt isf.
Hypotes a och b. Typ.

Du får nog tillräckligt att göra via KL och omständigheter (konfliktgrund) :
Senast redigerad av develi 2019-09-27 kl. 21:45.
Citera
2019-09-27, 21:40
Medlem
Citat:

Lämna de ogrundade påhoppen på HOL åt de rabiata foliehattar som hittat på teorierna. Att ta med deras trams gör det bara rörigt och ger trollen ny energi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in