2019-09-27, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Har det inte löst sig än?

Nix, inte ett pip inte ens skäligen misstänkt utan en utredning som inte verkar ta sig någonstans. Lite synd tycker jag för det hade varit betydligt mer spännande än rapande om K LOB och hur sjuk hon är.
Citera
2019-09-27, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Chefsåklagare Jan Pernvis skrev i sina utredningsdirektiv till polisen att toppjuristen ”sanningslöst uttryckt att hon vid tillfället blev slagen” och hon ”genom den oriktiga uppgiften (...) föranlett att onödiga säkerhetsåtgärder vidtagits.”

Förundersökningen lades ned. Inte för att brott inte kunde styrkas utan för att andra inblandade kunde fara illa av fortsatt utredning.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-osanningar-har-avslojats-av-polis-och-domstol/
Barnen hade blivit tvungna att vittna och dom hade farit illa nog.

Den åklagaren finns det en hel del om som inte är till hans fördel direkt. Precis som dom tar hänsyn att någon far illa för en utredning. Vilket är ren bluff det som gäller är att dom inga bevis fann trots H utpekande. Jan Pernvis gick bet helt enkelt. Stolpskott som inte lyckades med ett skit.
Citera
2019-09-27, 02:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Absolt men jag syftade på förhållandet mellan hjärnblödning dec2013 och mars2014.
Ser du fått svar nu om hjärnblödning i förskott. Inte förvånad iofs att det sen skedde, tillhör väl en riskgrupp via både medicinska faktorer och risk för falltrauma och slå i skallen.
Därav frågade jag om det var subduralhematom för en tid sen.
Det sjuka är ju att dra en vals om hjärnblödning via ett blankt CT-svar. Inför rätten av alla forum...
Senast redigerad av develi 2019-09-27 kl. 02:30.
Citera
2019-09-27, 02:52
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Den åklagaren finns det en hel del om som inte är till hans fördel direkt. Precis som dom tar hänsyn att någon far illa för en utredning. Vilket är ren bluff det som gäller är att dom inga bevis fann trots H utpekande. Jan Pernvis gick bet helt enkelt. Stolpskott som inte lyckades med ett skit.
Erzebet har du tappat det helt nu? Du förfalskar citat och utelämnar bitar från en dom och nu utelämnar du ATT KARIN SJÄLV RINGDE IN EN FALSK ANMÄLAN OCH VARKEN AMBULANSPERSONAL ELLER POLISEN HITTADE NÅGRA SKADOR PÅ HENNE!!! Det fattar till och med en 5 åring att man får skador om det hade hänt, men inte du SJUKT!
OM Karin hade blivit slagen hela tiden och knuffad utför en trappa så hade hon haft skador!
Det var ju synd att dom enligt dig fick en så kass åklagare som inte tog det till åtal för ljugande fyllon som falskanmäler hela tiden ska åtalas oavsett!
Ska du citera mig så ta med hela citatet. Jag kan lägga med rubriken på artikeln med.

Toppjuristens osanningar har avslöjats av polis och domstol

Larmade om våld: ”Sanningslöst”
En aprilkväll för några år sedan ringde toppjuristen 112 och viskade att ”X slår mig hela tiden.” Larmet orsakade en fullskalig utryckning med ambulans och flera polispatruller. Toppjuristen hittades liggandes på bottenplan i en lägenhetsbyggnad. Hon påstod att hon blivit knuffad nedför trappan.
Men alla poliser som ryckte ut drog, enligt utredningshandlingar Expressen tagit del av, samma slutsats: Hon hade inte utsatts för våld. I anteckningar från förhöret med en av poliserna står:

”Ambulanspersonalen tillfrågades om eventuell skadebild men svarade att det inte fanns något.”

Toppjuristen anmäldes för falskt larm angående 112-samtalet och falsk tillvitelse angående utpekandet av en namngiven person som våldsverkare.

Chefsåklagare Jan Pernvis skrev i sina utredningsdirektiv till polisen att toppjuristen ”sanningslöst uttryckt att hon vid tillfället blev slagen” och hon ”genom den oriktiga uppgiften (...) föranlett att onödiga säkerhetsåtgärder vidtagits.”

Förundersökningen lades ned. Inte för att brott inte kunde styrkas utan för att andra inblandade kunde fara illa av fortsatt utredning.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-osanningar-har-avslojats-av-polis-och-domstol/

Men det kanske var så att åklagaren inte var så villig att ta det till åtal för Karin var ju "toppjuristen" som ta mig fan kommer undan med allt!!!

Hur sjuk i huvudet är man när man lägger sig nedanför en trappa och ringer in en falsk anmälan utan att ha några skador? Tror Karin att ambulanspersonal och poliser är helt dumma i huvudet? Eller var hon för full så vettet hade flugit all sin kos?
Senast redigerad av Timeout 2019-09-27 kl. 03:52.
Citera
2019-09-27, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Erzebet har du tappat det helt nu? Du förfalskar citat och utelämnar bitar från en dom och nu utelämnar du ATT KARIN SJÄLV RINGDE IN EN FALSK ANMÄLAN OCH VARKEN AMBULANSPERSONAL ELLER POLISEN HITTADE NÅGRA SKADOR PÅ HENNE!!! Det fattar till och med en 5 åring att man får skador om det hade hänt, men inte du SJUKT!
OM Karin hade blivit slagen hela tiden och knuffad utför en trappa så hade hon haft skador!
Det var ju synd att dom enligt dig fick en så kass åklagare som inte tog det till åtal för ljugande fyllon som falskanmäler hela tiden ska åtalas oavsett!
Ska du citera mig så ta med hela citatet. Jag kan lägga med rubriken på artikeln med.

Toppjuristens osanningar har avslöjats av polis och domstol

Larmade om våld: ”Sanningslöst”
En aprilkväll för några år sedan ringde toppjuristen 112 och viskade att ”X slår mig hela tiden.” Larmet orsakade en fullskalig utryckning med ambulans och flera polispatruller. Toppjuristen hittades liggandes på bottenplan i en lägenhetsbyggnad. Hon påstod att hon blivit knuffad nedför trappan.
Men alla poliser som ryckte ut drog, enligt utredningshandlingar Expressen tagit del av, samma slutsats: Hon hade inte utsatts för våld. I anteckningar från förhöret med en av poliserna står:

”Ambulanspersonalen tillfrågades om eventuell skadebild men svarade att det inte fanns något.”

Toppjuristen anmäldes för falskt larm angående 112-samtalet och falsk tillvitelse angående utpekandet av en namngiven person som våldsverkare.

Men det kanske var så att åklagaren inte var så villig att ta det till åtal för Karin var ju "toppjuristen" som ta mig fan kommer undan med allt!!!

Hur sjuk i huvudet är man när man lägger sig nedanför en trappa och ringer in en falsk anmälan utan att ha några skador? Tror Karin att ambulanspersonal och poliser är helt dumma i huvudet? Eller var hon för full så vettet hade flugit all sin kos?

Ni känner igen åklagaren P*ernvis namn från en annan utredning där KL inte ens hördes och utredningen lades ned va?
Misshandeln av HOL utanför bostaden.

https://www.expressen.se/nyheter/olsson-lilja-misshandlad-vid-sin-port-redan-2015/

Sorry om jag missat att någon skrivit om kopplingen tidigare.
Senast redigerad av Avel 2019-09-27 kl. 07:42.
Citera
2019-09-27, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ni känner igen åklagaren P*ernvis namn från en annan utredning där KL inte ens hördes och utredningen lades ned va?
Misshandeln av HOL utanför bostaden.

https://www.expressen.se/nyheter/olsson-lilja-misshandlad-vid-sin-port-redan-2015/

Sorry om jag missat att någon skrivit om kopplingen tidigare.

Väldigt intressant faktiskt. Någon som vet mer om kopplingen P*ernvis och KL?

Jag har tidigare inte trott att det funnits något jäv eller gräddfil. Utan bara förutsatt att orsaken varit att det är en kombo av hennes kunskaper om vad som krävs för att lagföra någon i kombination med att allt går via SU som har en lagföringsgrad på hela 3.5%....

Men nu börjar jag tvivla lite.
Citera
2019-09-27, 10:40
Medlem
Bra med en något mer nyanserad bild från Expressen - tack Avel

En lite annan vinkel i tråden men vad finns det för fakta på BO?
HOL blir skjuten med 3 skott och klarar sig mirakulöst - ingen GM funnen än
2015 blir han misshandlad utanför samma adress - ingen GM funnen

Vårdnadstvist (med allt vad det innebär) med ex-frun KL sedan många år
Han har ett yrke som kan ge många fiender
Han förekommer mycket i media - en liten detalj som kan trigga igång många idioter

HOL tror själv att exfrun eller en klient ligger bakom mordförsöket

I mina ögon ser hans liv väldigt riskfyllt ut på alla plan - både yrkesmässigt och privat

HOL är dessutom i 50-årsåldern och om han inte taggar ner snart då ligger han i riskzonen för en hjärtinfarkt - och är det värt det?
Citera
2019-09-27, 10:47
Medlem
Som kuriosa (inga slutsatser i övrigt) kan nämnas att KL satt som ordförande, tf rådman, i Stockholms Tingsrätt i målet angående narkotikabrott där en känd svensk musikjournalist var den tilltalade 2007.

http://retro.lagen.nu/dom/nja/2008s653
Citera
2019-09-27, 10:55
Medlem
Vem är den kvinnan som häktades?
Citera
2019-09-27, 11:20
Medlem
Det har diskuterats om KL haft någon gräddfil inom polis- och rättsväsende. Ja alltså om samhället gjort något fel i hanteringen av det hon varit misstänkt för. Alltså främst de nedlagda undersökningarna. Bara för att ge lite nyans till den diskussionen så ska man veta att KL själv har varit involverad i att undersöka om samhället gjort något fel i hanteringen av misstänkta:

Hon var med i Hovrätten 2013 i ett avgörande om polis och stat gjort något fel i samband med att en kvinna mördades och hennes familj inte tyckte att tillräcklig utredning hade gjorts av den man som var misstänkt.

(Observera datumet nedan och sätt det i relation till Karins eget uttalande hämtat från mål med HOL:

Den utredning som Karin fört in i målet om hennes hälsa – och som hon menar har betydelse för bedömningen i målet – rör hennes neurologiska status utifrån en blödning i hjärnan som hon påstår uppkom efter ett trauma den 16 december 2013 och under alla förhållanden före förhandlingen i tingsrätten den 28 januari 2014.)

SVEA HOVRÄTT DOM Mål nr Avdelning 01 2013-11-15 T 3967-13 Rotel 0115 Stockholm:

Hovrätten finner alltså inte att statens agerande, vare sig i fråga om skydds- och utredningsåtgärder eller på annat sätt, inneburit en kränkning av klagandenas rättigheter enligt Europakonventionen. De känslor av maktlöshet och sorg som [flickans] familj drabbats av kan därmed inte ge rätt till kränkningsersättning med stöd av konventionen. - Sammanfattning av hovrättens bedömning i skadeståndsfrågan Hovrätten finner således att det saknas förutsättningar för att bifalla [kärande 2:s], [kärande 1:s] och [kärande 3:s] begäran om skadestånd från staten. Tingsrättens dom ska därför inte ändras. - Återförvisning Eftersom hovrätten har funnit att staten inte är skadeståndsskyldig är det inte aktuellt att pröva begäran om återförvisning. Detta yrkande har framställts under förutsättning av att sådan ersättningsskyldighet konstaterats. - Rättegångskostnader Vid denna utgång har klagandena godtagit statens ersättningskrav för rättegångskostnader, varför dessa ska dömas ut i enlighet med vad som framgår av domslutet. HUR MAN ÖVERKLAGAR, se bilaga B Överklagande senast 2013-12-13 I avgörandet har deltagit hovrättspresidenten F*redrik W*ersäll, hovrättsrådet M*arianne J*örgensen, referent, adjungerade ledamoten hovrättsassessorn K*arin L*ilja och tf. hovrättsassessorn P*atricia B*arrefelt.

Källa:
https://mobil.infosoc.se/rattsfall/25011/
Senast redigerad av Avel 2019-09-27 kl. 12:15.
Citera
2019-09-27, 12:29
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undelxxs
Vem är den kvinnan som häktades?

Hon blev aldrig häktad. Det är hans före detta fru Karin Lilja som satt anhållen ett par dygn. Det har varit tre tillfällen som någon lejt personer för att skada honom, nu senast döda. Polisen har hört henne som misstänkt alla tre gångerna.
Citera
2019-09-27, 12:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Hon blev aldrig häktad. Det är hans före detta fru Karin Lilja som satt anhållen ett par dygn. Det har varit tre tillfällen som någon lejt personer för att skada honom, nu senast döda. Polisen har hört henne som misstänkt alla tre gångerna.

Har det gått upp till tre tillfällen nu? Senast jag kikade in här hade hon försökt leja torped "bara" en gång innan.

Ändå ifrågasätter man om hon är den skyldiga i det här fallet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in