2019-09-27, 23:07
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Anstifta någon/några för att misshandla och sen skjuta HOL...
Barnen är födda 2002 och 2004 och Karins missbruk drog igång 2006-2007.
Hade jag sett en full mamma med så små barn på en pizzeria så hade jag gjort mig olycklig på henne. Jag hade fan inte gett mig förän både polis och socialtjänst hade varit där.
Men folk är så förbannat flata i dag och rädda för att lägga sig i så dom vänder bort huvudet och låtsas inte se... till och med dom som själva är föräldrar. FY FAN
Om HOL hade fått riktig hjälp i tid av sina och hennes vänner så hade det inte behövt gå så här långt. Våga lägga er i även om ni åker på en utskällning.
Det jag fetat. Det håller jag med om.

Sedan har jag fritt klippt ur dina inlägg ikväll (tack för dessa). Det kunde vara mycket mer, men detta har berört mig mest.

Våldet mot barnen
"Karin Lilja är misstänkt för spark och slag mot ett barn och tag om hals på ett annat.
Det pågår en förundersökning mot Karin Lilja på grund av våld riktat mot barnen."

"HOL ville att barnen skulle få hjälp av psykolog men det kräver ett samtycke från Karin Lilja. Parterna kan dock inte enas om detta. Barnen får gå på ett ställe där inte båda föräldrarna behöver samtycka.
Karin Lilja gick emellertid dit när barnen var där och störde dem.
"

Sedan blev jag förvånad över att läsa att KL ansökt om kontaktförbud, trots att hon inte angett några skäl till ansökan. Hur tänkte hon där?
Citera
2019-09-27, 23:10
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag tror han älskar att leka katt och råtta med polisen. Har man läst sig till hur han uppför sig i förhörsrum och rättssal så förstår man att han tror sig vara bättre än dem. Är han oskyldigt uthängd för den här skjutningen så är det ju bara att åka in och förklara sig. Sen ta det där straffet för det han är lyst för och sen börja ta lite jäkla ansvar för sitt liv. Ta hand om barnen, skaffa leg, skaffa kontokort, skaffa bostad och sluta bete sig som en jädrans jättebaby.
Hans kvinnosyn från medeltiden bör han också ta tag i.
Förlåt att jag är så rak nu, lite kvinnomisshandel däremellan oxå. Baserat på anmälda brott. Historik
Citera
2019-09-27, 23:10
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
En undran ni som är igång och gräver och gräver i allt tragiskt som denna familj uppenbarligen varit med om med, som ni skriver; beroendesjukdom, medberoende och barn som tagit rejält med stryk: Tror ni att HOL tycker att det är bra att all denna skit kommer fram om hans förmodade medberoende och x:ets förmodade beroendesjukdom/psykiska ohälsa? Vad tror ni barnen kan tycka om detta? (Nu hoppas jag vid gudarna att varken HOL eller barnen någon gång läser all skit som kommit fram i "offentligheten". Det blir ju s a s att uppleva allt elände igen.

Tråden handlar om ett förmodat mordförsök och kanske också om något annat som kan handla om jäv i domstol Ni har skrivit hundratals inlägg om ovanstående, det räcker med råge.
Det kan ju vara så att KL inte har med dessa brott att göra, även om en hel del pekar åt det hållet

Hyenamentaliteten och att frossa i andra människors olycka är en FB-paradgren, då man kanske för en stund kan glömma sitt eget tråkiga liv. Er besatthet och frossande är osmaklig!
Håll er till brottet och de nya uppslag kring ev. jäv är mitt tips/förslag.

Jag tror faktiskt att det kan vara bra att den här "damens" bärsärk i samhället kommer ut i ljuset. Hon har skyddats alldeles för länge. Ska hon tillåtas fortsätta som hon gjort i lugn och ro? Nej, inte om du frågar mig. Ju fler som läser om hur hon beter sig desto bättre.
Citera
2019-09-27, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Men vad är det du inte förstår? Olafsen är ju redan efterlyst och häktad i sin frånvaro för något annat OCH han söks som misstänkt skytt.
Mig veterligt lägger man inte dubbla efterlysningar på en och samma person.
Polisen är garanterat väl medvetna om vad man söker Olafsen för.

Då det sitter en del troll i tråden som vill ha HOL till syndabocken och att det är synd om Karin så finns det nu bevis på motsatsen.
OM du hade varit med här länge så hade du vetat att en MGM:s liv vänds ut och in och den här tråden är inte annorlunda än någon annan tråd i det här fallet.
Eller jo möjligtvis för att det har kommit så mycket lögner om HOL som alla med vettet i behåll numera inte tror på tack vare all info om Karin.

Jag håller helt med dig om att det är s k troll som försöker hänga ut HOL. Han är bara BO i mina ögon.
Men försök ändå se nyanser. Om FO vore så misstänk så skulle han sökas mera aktivt.
Eller är brottet så banalt så polisen inte bryr sig.
Möjligen skulle det isåfall bero på att man bara ser det som ett simpelt relationsdrama som fått alldeles för stora proportioner.

Sen måste vi ju tänka lite på det där med HOL s söndeskjutna lever, som var som att sy i, vad det nu var....
HOL är nu uppe och går på stan som en vanlig man. Så himla sönderskjuten var nog inte levern och inälvorna.

Nä. Jag börjar luta åt en lite familjeuppgörelse med en skärmytsling i trappan. Ärendet blir nedlagt som vanligt.

Combival. Du frågar varför detta inte kommit ut tidigare. Men deras familjeliv verkar ju ha varit i domstol ett stort antal gånger de senaste 6 åren. Det är väl offentligt så det förslår. Även om varken du eller jag är meddelade.
Citera
2019-09-27, 23:19
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Jag håller helt med dig om att det är s k troll som försöker hänga ut HOL. Han är bara BO i mina ögon.
Men försök ändå se nyanser. Om FO vore så misstänk så skulle han sökas mera aktivt.
Möjligen skulle det isåfall bero på att man bara ser det som ett simpelt relationsdrama som fått alldeles för stora proportioner.

Sen måste vi ju tänka lite på det där med HOL s söndeskjutna lever, som var som att sy i, vad det nu var....
HOL är nu uppe och går på stan som en vanlig man. Så himla sönderskjuten var nog inte levern och inälvorna.

Nä. Jag börjar luta åt en lite familjeuppgörelse med en skärmytsling i trappan. Ärendet blir nedlagt som vanligt.

Combival. Du frågar varför detta inte kommit ut tidigare. Men deras familjeliv verkar ju ha varit i domstol ett stort antal gånger de senaste 6 åren. Det är väl offentligt så det förslår. Även om varken du eller jag är meddelade.

Jag tänker på alla de människor som ställer upp för henne. Hur många begär ut domstolshandlingar innan de låter henne vara inneboende mm? Hon har säkert talets gåva och kan manipulera de flesta.
Citera
2019-09-27, 23:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Vilken syn! Så länge hon bara gör bort sig själv på det här viset kan man skratta åt eländet men det är obegripligt hur HOL och resten av familjen stått ut och orkat med? Men vad kan de annat göra?
Hur har hon kunnat göra allt detta utan att det kommit ut tidigare? Hon har ju härjat fritt länge.
Ja, det är intressant. Tyvärr i KL:s fall så ter det sig att det måste ju någon gång ha fötts en människa med förhoppningsvis sunda tankar ifrån start. Hennes intellekt måste ju en gång ha varit helt okey. Fullföljt hela juridiska skolgången och blommat ut i en karriär som låg öppen.
Det måste vara den ljusa sidan av KL.
Men.. tyvärr vad vi ser är den destruktiva sidan och det här tycker jag är viktigt när vi undrar varför hon är som hon är. Paradoxalt att hon hade denna lysande karriär så får vi likväl i andra änden hur destruktivt det kan gå om man har myndigheter som SU i ryggen när det hela går utför. Man har inte hjälpt man har stjälpt. Den lysande karriärs kvinnan har inte gått att rädda med nedlagda ärenden.
Istället har man frodat en människa som ansett sig som "Untouchable" . I samband med för stora mängder alkohol så har KL tappat, vad jag skulle säga förståndet.
Angående anstiftan till mordförsök. Här vill man ju tänka sig en listig uträknad beräknande person som planlägger det hela minutiöst.
Men här är ju frågan, kan du bli så hämndlysten med grava alkoholproblem att du ger dig fan på att någon du anlitar får göra jobbet.
Senast redigerad av sherlocksnake 2019-09-27 kl. 23:25.
Citera
2019-09-27, 23:24
Medlem
Citat:
Jag tänker på alla de människor som ställer upp för henne. Hur många begär ut domstolshandlingar innan de låter henne vara inneboende mm? Hon har säkert talets gåva och kan manipulera de flesta.

Det har du rätt i. Men Tyvärr finns ju många som försvarar henne hör också. Så att folk tycker olika får vi nog leva med.

När man läser om henne kan man lugnt säga att verkligheten överträffar dikten. En domare i Hovrätten som slirat ur totalt. Jag väntar redan på filmen
Citera
2019-09-27, 23:24
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
En undran ni som är igång och gräver och gräver i allt tragiskt som denna familj uppenbarligen varit med om med, som ni skriver; beroendesjukdom, medberoende och barn som tagit rejält med stryk: Tror ni att HOL tycker att det är bra att all denna skit kommer fram om hans förmodade medberoende och x:ets förmodade beroendesjukdom/psykiska ohälsa? Vad tror ni barnen kan tycka om detta? (Nu hoppas jag vid gudarna att varken HOL eller barnen någon gång läser all skit som kommit fram i "offentligheten". Det blir ju s a s att uppleva allt elände igen.

Tråden handlar om ett förmodat mordförsök och kanske också om något annat som kan handla om jäv i domstol Ni har skrivit hundratals inlägg om ovanstående, det räcker med råge.
Det kan ju vara så att KL inte har med dessa brott att göra, även om en hel del pekar åt det hållet

Hyenamentaliteten och att frossa i andra människors olycka är en FB-paradgren, då man kanske för en stund kan glömma sitt eget tråkiga liv. Er besatthet och frossande är osmaklig!
Håll er till brottet och de nya uppslag kring ev. jäv är mitt tips/förslag.
Ja din agenda är ju välkänd... du vill inte läsa någon negativ om Karin...

Du får kalla det vad du vill men Karin har seglat under radarn i många år och ställt till jävelskap för sin exman och barn och flera andra som har tröttnat på henne.

Det finns ett uttryck... Tvätta den smutsiga byken offentligt... och nu är Karin ute i ljuset och alla med minsta lilla hjärna förstår vem och vad hon är.
Karin har lurat så många med sin offerkofta och folk har tyckt synd om henne för HOL är så hemsk.
Efter den här tråden som just nu har 7 693 558 visningar så lär många nu backa undan och då får hon svårare att fortsätta jävlas med hjälp av andra.
Är man snygg nog så är det lätt att lura byxorna av äldre män och få hjälp den vägen...

Dessutom så läser säkert många av hennes tidigare kollegor här så hon är för gott körd inom rättsväsendet också och så kan man hoppas på att alla nedlagda fall tas upp igen nu när byken är offentlig.

Barnen och HOL kan knappast råka mer illa ut för att vetskapen om Karin ligger ute. Tvärtom, dom lär få massor med stöd och sympatier.
Är man frisk i huvudet ligger alla sympatierna hos dom!
Citat:
Vilken syn! Så länge hon bara gör bort sig själv på det här viset kan man skratta åt eländet men det är obegripligt hur HOL och resten av familjen stått ut och orkat med? Men vad kan de annat göra?
Hur har hon kunnat göra allt detta utan att det kommit ut tidigare? Hon har ju härjat fritt länge.
Ingen har vetat annat än Karins lögner och då är det lätt att segla under radarn och fortsätta jävlas, men nu blir det svårare när hon är ute i ljuset.
I ljuset spricker trollen...
Citera
2019-09-27, 23:29
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus

Det fetade.
Du kanske har rätt. Vi kommer ändå tillbaka till att HOL blev beskjuten med tre skott, och att han misshandlats en gång tidigare, samt att en person gått till polisen och anmält att han/hon fått i uppdrag att mörda HOL.
Citera
2019-09-27, 23:31
Medlem
Citat:

Och det finns många godhetsknarkare där ute som vill ge folk en andra (eller femtioelfte) chans utan nån djupare riskanalys. De ser en kvinna som mår dåligt efter separation och dödsfall i familjen bla och slår på autopiloten oavsett vad hon gjort tidigare eller är mitt uppe i. Sen att det är risk för att hon barrikaderar sig i deras hem eller att det blir husrannsakan i det är en helt annan femma. Hon har bränt många broar men gillar man att kröka hittar man alltid nya kompisar.
På tal om due diligence så kan man ju undra hur bra koll den 60-årige läkaren SH hade innan han inledde relation med KL. Jag struntar egentligen i vilket. Han är nog glad att det är över.
Senast redigerad av Avel 2019-09-27 kl. 23:35.
Citera
2019-09-27, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det fetade.
Du kanske har rätt. Vi kommer ändå tillbaka till att HOL blev beskjuten med tre skott, och att han misshandlats en gång tidigare, samt att en person gått till polisen och anmält att han/hon fått i uppdrag att mörda HOL.

Fast inget av det där du nämner har ju lett till nånting det heller. Ingen misstänkt, ingen dömd.
Kanske även det bara en del i denna såpopera.
Citera
2019-09-27, 23:41
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Ja, det är intressant. Tyvärr i KL:s fall så ter det sig att det måste ju någon gång ha fötts en människa med förhoppningsvis sunda tankar ifrån start. Hennes intellekt måste ju en gång ha varit helt okey. Fullföljt hela juridiska skolgången och blommat ut i en karriär som låg öppen.
Det måste vara den ljusa sidan av KL.
Men.. tyvärr vad vi ser är den destruktiva sidan och det här tycker jag är viktigt när vi undrar varför hon är som hon är. Paradoxalt att hon hade denna lysande karriär så får vi likväl i andra änden hur destruktivt det kan gå om man har myndigheter som SU i ryggen när det hela går utför. Man har inte hjälpt man har stjälpt. Den lysande karriärs kvinnan har inte gått att rädda med nedlagda ärenden.
Istället har man frodat en människa som ansett sig som "Untouchable" . I samband med för stora mängder alkohol så har KL tappat, vad jag skulle säga förståndet.
Angående anstiftan till mordförsök. Här vill man ju tänka sig en listig uträknad beräknande person som planlägger det hela minutiöst.
Men här är ju frågan, kan du bli så hämndlysten med grava alkoholproblem att du ger dig fan på att någon du anlitar får göra jobbet.
Du har ju hört intervjuerna med henne, överlägsen attityd och mästrande men inget svamlade fyllo som fick hacka fram orden och knappt blev förstådd. Men då hade hon ju varit tvungen att vara nykter i häktet i några dagar. Synd inte reportern fyllde henne för då hade vi nog fått se en annan sida.

Underskatta inte Karin för när hon är nykter är hon säkert fortfarande kapabel till mycket.
Jag tror att det ligger en sjukdom/personlighetsstörning, "jag är van att bestämma", i botten.
Narcissism har nämnts och en sån ger sig aldrig om den anser sig förorättad.
Borderline har nämnts, ja då kan man räkna med i princip vad som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in