Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
Word! Jag tror att det i alla juristers dna sitter att inte favorisera/premiera ngn annan. Varför? För att det kan slå tillbaka mot en själv. Man vill ha hängslen och livrem i besluten. Man vill inte riskera sin egen karriär/status o s v.
Överord från vissa i tråden handlar om att de är ute och tassar i grumlig vatten, en slags primitiv härskarteknik
Det händer mycket i Sverige som folk inom vissa yrkeskategorier kommer undan med. Det vet vi alla, men de flesta tiger och de om säger ifrån kan gå ur askan i elden.
Barnen är nyckel till en specifik lägenhet i bodelning, trots HOLs mindre procentandel i lägenheten, och avsaknad av pengar och betalningsvilja. Lägenheten hanteras inte enligt äktenskapsbalkens regler, eller samäganderättslagen. En ensamstående far med 2 barn borde klarar sig bra i på 100m2 i samma område, eftersom han egentligen inte har pengar till att köpa 204 m2 till marknadspris när det är dags att sälja. Det HOL vill ha är den värdeökning han spekulerar i, utan att dela med KL, den dag barnen flyttar ut och lägenheten ska säljas.
Baaarn och FNs barnkonvention är bra argument. Nu vet vi att det inte finns apatiska barn. Den som sa ifrån när det begav sig, stämplades som rasist. Nu är det
baaarn från tredje världen som det är synd om. Jag undrar vad som rör sig i skallen på en jurist som har en klient som vill stanna i Sverige och har en skäggig man framför sig, och juristen berättar att du måste ha lidit si och så, och helst ha funnit Jesus! Att sen ha mage att skriva en inlaga med denna skit övergår min horisont.
Det har hänt mycket de senaste åren som demoraliserat de yrkesgrupper man förr litade på.