Citat:
Jaha, där kom tokigheterna igen. Trevligt.
Vadå nio tiondelar av lagen? Senast du uttalade dig i juridiska frågor fick vi flera stycken gå in och styra upp alla felaktigheter och även hänvisa till korrekta källor - minns du kanske ditt uttalande om jäv och våra svar på det?
Du verkar tro att det går att fiffla till sig giftorättsgods. I den mån det är praktiskt möjligt så är det inte lagligt och vi har inga belägg för att HOL gjort något fel i detta avseendet. Vi har däremot dokument från bodelningen som utvisar att det hela synes gått helt korrekt till.
Belägg eller knip.
Jag har vid upprepade tillfällen uppmanat dig att belägga eller i vart fall utveckla dessa och liknande tokiga påståenden. Se exempelvis (FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019
Belägg eller knip.
Jag blir närmast chockerad över dessa uttalanden. Det är så taget ur luften, långsökt och tokigt att du inte rimligen kan tro detta själv. I så fall kvarstår som enda rimliga alternativ att du har en smutskastningsagenda mot brottsoffret. Du kanske har dina skäl, vad vet jag.
--
Jag ber på förhand om ursäkt om du känner dig trakasserad av att jag svarar dig, med hänvisning till (FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019.
Avslutningsvis vill jag bara säga att jag inte har något önskemål om att tysta det fria ordet med mina uppmaningar om "belägg eller knip". Däremot finner jag det helt orimligt att i inlägg efter inlägg utmåla brottsoffret som ett svin som roffar åt sig, utan att ge ett endaste belägg. Riktigt lågt.
Vadå nio tiondelar av lagen? Senast du uttalade dig i juridiska frågor fick vi flera stycken gå in och styra upp alla felaktigheter och även hänvisa till korrekta källor - minns du kanske ditt uttalande om jäv och våra svar på det?
Du verkar tro att det går att fiffla till sig giftorättsgods. I den mån det är praktiskt möjligt så är det inte lagligt och vi har inga belägg för att HOL gjort något fel i detta avseendet. Vi har däremot dokument från bodelningen som utvisar att det hela synes gått helt korrekt till.
Belägg eller knip.
Jag har vid upprepade tillfällen uppmanat dig att belägga eller i vart fall utveckla dessa och liknande tokiga påståenden. Se exempelvis (FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019
Belägg eller knip.
Jag blir närmast chockerad över dessa uttalanden. Det är så taget ur luften, långsökt och tokigt att du inte rimligen kan tro detta själv. I så fall kvarstår som enda rimliga alternativ att du har en smutskastningsagenda mot brottsoffret. Du kanske har dina skäl, vad vet jag.
--
Jag ber på förhand om ursäkt om du känner dig trakasserad av att jag svarar dig, med hänvisning till (FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019.
Avslutningsvis vill jag bara säga att jag inte har något önskemål om att tysta det fria ordet med mina uppmaningar om "belägg eller knip". Däremot finner jag det helt orimligt att i inlägg efter inlägg utmåla brottsoffret som ett svin som roffar åt sig, utan att ge ett endaste belägg. Riktigt lågt.
Dina juridiska invändningar ger sken av att du kan mer än mig. Du testar mig med begrepp som jäv. Det är tjatigt, men OK, jag svarar dig.
De jävsregler som olika folk i detta forum har diskuterat, är utifrån simpla ärenden i en bostadsrättstförening, båtklubb, byggnadsnämnd, m.m. där den som kan misstänkas för jäv brukar självmant avstå från att ha med ett ärende att göra. Oftast inget problem.
I detta fall gapas det jäv när KL släpps utan bevis! Det är tingsrätt och hovrätt som kom fram till samma slutsats att åklagaren hade ingenting. De som beslutade har säkert också tänkt själva lite om det är jäv, och kommit fram till att det är det inte. För att kunna avgöra om det föreligger jäv, måste man känna till olika beslut från HD rörande jäv. Där det uppstått liknande situationer.
Om vi ens ska diskutera jäv, tycker jag frågan om jäv, blir relevant om denne boutredningsman var partisk eller opartisk. Kanske landar man vid ett jäv som kan vara en snäll omskrivning för domvilla?
Jäv är inte enkelt. Det finns situationer som en person kan ha beslutat och varit jävigt, utan att det påverkar själva beslutet om beslutet är rätt. I detta fall har varken KL eller åklagaren gjort en jävsinvändning. Därför ifrågasätter jag relevansen på det du framför.
Sakrätt är inte din starka sida om du inte känner till att besittning brukar kallas för nio tiondelar av lagen. Och att diskussion ofta rör hur stark tiondelen är i olika situationer. Det är intressant hur man förhåller sig till besittning av egendom historiskt, och i olika rättssystem. Du kan du googla possession is nine tenth of the law
Jag måste le, styra upp! Chockad! Knip!
Det ska inte mycket till för att du ska använda överord.