2019-09-25, 00:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja vilken jävla sörja detta har blivit,det startade med en nedsupen fd domare vidare till en yrkeskriminell kampsportare/ legosoldat sen östes det på med poliser,säpo,älskarinnor,hundvaktare och fan och hans moster och som grädde på moset så dyker den marockanska maffian upp med en is rekryterande imman

Glöm inte HOLs manliga vän som släpper in polis och annat löst folk endast klädd i skjorta och nyvädrad pung. Typiskt bisexuell look om man får tro analyserna. Han är inte buskablyg, berättar det själv utan betänkligheter.
Citera
2019-09-25, 00:58
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Glöm inte HOLs manliga vän som släpper in polis och annat löst folk endast klädd i skjorta och nyvädrad pung. Typiskt bisexuell look om man får tro analyserna. Han är inte buskablyg, berättar det själv utan betänkligheter.

Hahaha han glömde jag totalt,skulle man få köpa loss bok och filmrättigheterna till denna makalösa intrig så tror jag att man kan luta sej tillbaka och se miljonerna ticka in på bankkontot
Citera
2019-09-25, 01:01
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ja vilken jävla sörja detta har blivit,det startade med en nedsupen fd domare vidare till en yrkeskriminell kampsportare/ legosoldat sen östes det på med poliser,säpo,älskarinnor,hundvaktare och fan och hans moster och som grädde på moset så dyker den marockanska maffian upp med en is rekryterande imman
Jag ser ingen som är öppet skeptisk till alla uppgifter som kommer in här från en postare som påstår att hen har kontakt med Karin. Här sväljs det mesta utan vidare
Kan det vara så att hen dumpar info i tråden som passar för att så tvivel om Karins skuld när gud, fan och hans mormor... typ... blir indragna i detta.

Varför nämns HOL:s nya kvinna så ofta vid namn och varför dras hela hennes familj in i detta gång på gång? Det borde ju vara ett avslutat kapitel när frikännandet kom.
Det luktar hat och hämnd och smutskastning...
Citera
2019-09-25, 01:10
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja du har varit inne på det sen dag ett här. Full fart på dig idag när du pushar för ett ganska långsökt motiv som JL skulle ha. Varför skulle det motivet vara starkare än det KL skulle kunna ha?

Barn
Ekonomi
Hämnd
Svartsjuka
Avundsjuka
Bedragen
Lämnad
Etc
Etc
Skönt att se att någon fler är skeptisk.
Dom motiv som räknas upp här ovan finns i mängder och det visar alla tvister som har varit förutom bedragen för det är bara Karins påstående och hon ljuger gärna och mycket.
Citera
2019-09-25, 01:16
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag ser ingen som är öppet skeptisk till alla uppgifter som kommer in här från en postare som påstår att hen har kontakt med Karin. Här sväljs det mesta utan vidare
Kan det vara så att hen dumpar info i tråden som passar för att så tvivel om Karins skuld när gud, fan och hans mormor... typ... blir indragna i detta.

Varför nämns HOL:s nya kvinna så ofta vid namn och varför dras hela hennes familj in i detta gång på gång? Det borde ju vara ett avslutat kapitel när frikännandet kom.

Den tanken har slagit mej också,det är så många sidospår i denna intrig och det tror jag görs med vilje för att så tvivel om KL inblandning i denna soppa,att dra in HOL nya familj tyder också på att dom vill att vi ska hamna på ett sidospår ärligt talat så tror jag att det finns några stycken här i tråden som på liv och död inte vill att sanningen ska komma fram men om det är KL själv som drar i trådarna,ja det kan jag inte svara på men något skumt är det
Citera
2019-09-25, 01:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Hahaha han glömde jag totalt,skulle man få köpa loss bok och filmrättigheterna till denna makalösa intrig så tror jag att man kan luta sej tillbaka och se miljonerna ticka in på bankkontot
Angela Channing har inte skuggan av en brakskit att kunna toppa allt detta.
Skottsäkra intriger del 147, St Görans bygger ut villa Villekulla. Klart för tagning.

Undrar om HOL och barnen har polisskydd? Måtte vara en obehaglig sits. Men KL är glad läste jag nyss i tråden.
Citera
2019-09-25, 01:58
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Den tanken har slagit mej också,det är så många sidospår i denna intrig och det tror jag görs med vilje för att så tvivel om KL inblandning i denna soppa,att dra in HOL nya familj tyder också på att dom vill att vi ska hamna på ett sidospår ärligt talat så tror jag att det finns några stycken här i tråden som på liv och död inte vill att sanningen ska komma fram men om det är KL själv som drar i trådarna,ja det kan jag inte svara på men något skumt är det
Det har kommit lögner förut från den postaren som påstod när dom första filerna hen la in försvann att dom hade blivit abuseanmälda för hen kunde inte radera några filer... men det vet vi att hen kan.

I dag kom en lögn till. Hen påstod att hen hittat en mor och 3 barn på Ratsit och hen har väl ordning på födelsedagar... lite för snabbt.
På Ratsit finns bara en mor och ett barn, ett är vuxet och har flyttat hemifrån och det tredje är för ungt för att synas på Ratsit för då måste man ha fyllt 16 år för att visas där.
Infon kom med blixtens hastighet så den kunde postaren utantill.

När jag ifrågasätter så blir det genast attack med "alla vet att du hatar Karin".
När jag sedan undrar om något som har med Västerås att göra så kommer info igen väldigt snabbt om en exman för över 20 år sedan och att han hade gjort sin sekreterare med barn när dom var gifta.
Ingen som tycker att det är skumt att postaren vet så mycket om den kvinnans liv?
Det är namn och efternamn och väldigt specifik info...

Samma familj dras upp om och om igen trots att det borde vara utagerat i och med den friande domen där det inte ens fanns något som pekade på att en medlem i den familjen hade skickat några mail.
Men mamman i den familjen är HOL:s nya kvinna och då kanske man vill dra upp den i ljuset.
Frågan är varför man agerar så här?

All info som nu kommer in här är från en postare som påstår att hen har kontakt med Karin och hon är glad och hen kan ringa och maila henne. Så vem ger postaren all info?

Har nog aldrig varit med om att allt sväljs med hull och hår så här från någon som påstår sig ha uppgifter om och av den som är misstänkt anstiftare till ett mordförsök.
Dra i bromsen!
Senast redigerad av Timeout 2019-09-25 kl. 02:04.
Citera
2019-09-25, 06:13
Medlem
Citat:

Ursäkta att jag stör... väntar egentligen på Det Stora Gripandet och pallar inte med tokerierna här inne men för ordningens skull:

Igår morse senast lämnade jag ännu en invändning, har lämnat ett gäng, om att köpa allt den säger med hull och hår.

”Jag ser stora skäl till att misstro en partsinlaga som presenterar alternativa teorier och som när han får frågor om dem, backar undan och ringer Karin för att återigen presentera ny teori.”

(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019
Citera
2019-09-25, 06:23
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Jo jag har också tänkt det du skriver men jag försöker bara tänka lite utanför ramen och är det något som jag lärt mej här i livet så är det att aldrig underskatta en försmådd kvinna,vi män är både tvåa och trea när det gäller att tänka ut en hämnd på en annan människa

Du har du nog missat alla kvinnor som både blir misshandlade och dödade av sina män....
Citera
2019-09-25, 06:27
Medlem
Citat:

Ja, intrigerna i denna tråd fyller alla mina behov av underhållning

Det är som en dramaserie som börjar sansat men sen måste producenterna överträffa sig själva varje säsong och slänger in allt smaskigare händelser och intriger. Nu när maffian inslängd så vet man att detta borde vara sista säsongen
Citera
2019-09-25, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Du har du nog missat alla kvinnor som både blir misshandlade och dödade av sina män....

Jag tror inte att brottstatistik är ett av hens intressen utan baserar nog detta på vad hen har lärt sig i ’livets hårda skola’.

I övrigt tar jag det inte alls som osannolikt att HOL skulle ha misshandlat KL under deras relation. Det är trots allt något som väldigt sällan anmäls av kvinnan även om sjukvården eller andra anhöriga trycker på. Kvinnan förnekar in i det längsta. MEN jag tycker inte att det behöver loopas i tråden eller bli en trådsanning för det finns idag inga direkta bevis. Vi kan lämna det vid att det inte är osannolikt just pga att det är relativt vanligt, ytterst sällan blir anmält och att hon faktiskt varit inne på sjukhus för skador som sjukvården ville anmäla men som KL vägrade (enligt mig kan det vara tecken på att hon blivit misshandlad av HOL).

Jag anser inte heller att det är osannolikt att HOL är bisexuell eller varit otrogen. Statistiskt sätt är det relativt vanliga med bisexualitet och framförallt otrohet. MEN återigen så anser jag att detta ämne kan lämnas för att det saknas bevis och riskerar att bli en avledande trådsanning.
Citera
2019-09-25, 06:46
Medlem
Lagt till missade ord.

Citat:

Jag är hemligt skeptisk till alla som postar på Flashback och öppet skeptiskt när det gäller rena faktafel.

Teorier eller spekuleringar är jag sällan öppet skeptisk mot då hela Flashback baseras på detta.

Jag är starkt emot att barn dras in eller att namn inte maskeras. Här är det bra att markera som du och många andra gör. Tack!

När det gäller enskilda användare så har jag tre olika fack:
* Användaren ljuger öppet eller är ett troll. Spekulationer ignorerar jag men rena faktafel kan jag bemöta om jag orkar. Dessa användare försvinner av sig själva om man ignorerar dem.
* Användaren verkar vettig och när det kommer information verkar den trolig/baserad på fakta. I dessa fall gillar jag att bolla spekulationer och teorier. Men är ändå alltid skeptisk.
* Användaren verkar trolig på vissa områden men det är ibland lite väl vilda spekulationer eller icke bevisad information. Här bemöter jag bara det jag tycker är intressant om jag orkar. Risken med dessa användare är att trådsanningar lätt skapas, men då är det bättre att sakligt svara de som tror på trådsanningarna då användaren aldrig ändrar sig. Efternamn08 och rotesau faller in under denna kategori.
Senast redigerad av Flyktbeteende 2019-09-25 kl. 06:48. Anledning: Missat ord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in