2019-09-25, 09:57
Medlem
Någon annan som verkligen inte har några standards längre?

Jag har knullat singelmammor och vid det här laget spelar det inte mig någon roll vad jag knullar längre. Är ok med 1/10 och 2/10 tjejer, funderar till och med på transor... xD
Citera
2019-09-25, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95

Jag har knullat singelmammor och vid det här laget spelar det inte mig någon roll vad jag knullar längre. Är ok med 1/10 och 2/10 tjejer, funderar till och med på transor... xD

Usch verkligen inte.. blääääää
Skulle aldrig knulla en slapp jävla morsa, där går min gräns.

Blir däremot bara mer petig då man får jävligt mycket bekräftelse genom tinder knull
7-10 ska det vara.
1 och 2or lol.
Du verkar ju vara jävligt patetisk och förmodligen är du väl lika ful som dom så du inte får bättre
Citera
2019-09-25, 14:12
Citat:
Ursprungligen postat av jeppe010
Usch verkligen inte.. blääääää
Skulle aldrig knulla en slapp jävla morsa, där går min gräns.

Blir däremot bara mer petig då man får jävligt mycket bekräftelse genom tinder knull
7-10 ska det vara.
1 och 2or lol.
Du verkar ju vara jävligt patetisk och förmodligen är du väl lika ful som dom så du inte får bättre

Det är ju exakt sådana desperata dudes som honom som knullar i princip vad som helst som gör att vi andra normala män får det svårare på dejtingmarknaden. Då tjejer tror för mycket om sig själv eftersom det finns fula desperata dudes.

Det är bra att du är kräsen.
Citera
2019-09-25, 14:13
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95

Det är exakt såna som du som förstör för oss andra män.
Du knullar vadsom med en fitta? Klaga inte på att sexmarknaden ser ut som den gör med den inställningen.
Citera
2019-09-25, 14:16
Citat:
Ursprungligen postat av DenGatfulla
Nej. Mannen skriver för att mannen tar enligt könsnormerna initiativet.

Jag har varit med om tjejer som skriver till mig första meddelandet och det har inte slutat bättre än när jag gjort det. Så haka inte upp er på det

Enligt könsnormerna! Precis. Det är ju det som är problemet. När det är könsnormer som ”gynnar” tjejer, då vill de ha kvar det. Självklart ska killar skriva först?
Men när det är andra könsnormer i samhället ja då ska de motarbetas.
Citera
2019-09-25, 14:19
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Du såg ju svaret från tjejen i tråden. Där ser du ju hur många tjejer resonerar. Inte logiskt alls, så man måste vara lite realist och agera pragmatiskt.

Varför skulle man bemöda sig att skriva först till någon när man redan fått "1000 andra" som skrivit till en? Även om du skulle vara väldigt snygg och intressant så är det ju i ett kontext där "1000 andra" redan visat initiativ, bland dessa finns det rent sannolikhetsmässigt nästan garanterat minst lika snygga personer som du. Tjejer är ju dessutom väldigt kräsna i vilka de sveper på redan, så det är ju ett kollegie av drömprinsar, där du väljer att inte sticka ut, utan snarare försvinner i glömska.

Jag skulle vilja ge mig på en gissning att i de fall där tjejer skriver först (vilket ju alltid är uppskattat och ett givet bra tecken), så är det ofta i ett tidigt skede där hennes antal uppvaktare inte hunnit ansamlas i överflöd ännu.

Skriva först (och även senare fråga ut) visar på initiativ. Tjejer gillar när killar tar initiativ. En egenskap som generellt återfinns hos (det visserligen uttjatade begreppet) alfamän. Skriva först gör att du tar en risk visserligen, men när du skriver först visar du intresse för henne. Vilket gör henne trygg i att du faktiskt är intresserad.

Men för helvete. Om en tjej är intresserad av en kille så varför ska hon inte skriva först då? Att hennes eventuella intresse hänger på om han skriver först eller inte, ja då är det inget starkt intresse som tjejen har för killen om det endast hänger på det.

Visar intiativ? Absolut, men det kan killen visa senare. Om en tjej faktiskt gillar en kille så bör hon skriva snarast. Att vänta på att han ”måste skriva” känns dagisnivå.
Citera
2019-09-25, 14:37
Medlem
Tyska-latsdrags avatar
Hur Tinder har blivit marknadsledande i Sverige är för mig ett stort mysterium. Själva appens funktionalitet är totalt underlägsen allt som funnits innan. Man är helt låst till att ta ställning till de personer som presenteras för en och helt låst till att hoppas att någon annan ser en. Det är även helt värdelöst att inte ha någon aning om hur aktiviteten ser ut i området man befinner sig i. I stort sett alla andra dejtingsidor någonsin tillåter dig att se hur stort "utbudet" i ditt närområde är och hur onlineaktiviteten ser ut.

Jag fick väl runt 60 "gillningar" första veckan från en hel del medelsnygga tjejer. Jag tror inte direkt att jag är mer än medelsnygg heller så det är jag nöjd med. Nu den senaste veckan så har det dock varit helt dött. 0 gillningar. Inte ens någon "1 poängare".

Jag valde att bli medlem på Badoo samtidigt och där har jag väl fått 150 gillningar från "medelsnygga tjejer".. Så jag antar att det i alla fall finns en viss procent av den kvinnliga befolkningen som inte tycker att jag ser ut som ett totalt träsktroll.

Därför känns det lite konstigt att verkligen ha fått 0 gillningar den senaste tiden.
Citera
2019-09-25, 14:43
Medlem
Zaxxon64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyska-latsdrag
Hur Tinder har blivit marknadsledande i Sverige är för mig ett stort mysterium. Själva appens funktionalitet är totalt underlägsen allt som funnits innan.
Tinder-appen verkar vara lika begränsad och underlägsen som Wish-appen är inom kina-handel...
Citera
2019-09-25, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyska-latsdrag
Man är helt låst till att ta ställning till de personer som presenteras för en och helt låst till att hoppas att någon annan ser en. Det är även helt värdelöst att inte ha någon aning om hur aktiviteten ser ut i området man befinner sig i. I stort sett alla andra dejtingsidor någonsin tillåter dig att se hur stort "utbudet" i ditt närområde är och hur onlineaktiviteten ser ut.
.

Alla som du gillat kommer att se dig förr eller senare. Inaktivitet bestraffas, så sannolikheten att en inaktiv användare poppar upp är osannolikt.

Ett sätt för dig själv att motverka inaktivitet, och bli sedd mer, är att skriva till användare du matchat med.

Det står t.om att du får aldrig 100% matching om du inte skriver.
Citera
2019-09-25, 15:01
Medlem
Om jag, en gratisanvändare, gillar en poppistjej med betaltinder, hur lång tid tar det då för henne att se mig (alltså min plats i kön) jämfört med betaltinder? Vilket tidsperpektiv pratar vi om?

När vet jag att nämnda tjej (förutsatt att hon är aktiv) har sannolikt sett mig (och dissat), gratismedlemmen som gillat henne?

En annan sak, om alla teoretiskt skaffar betaltinder, hur fan fungerar då förtur i kösystemet?
Senast redigerad av DenGatfulla 2019-09-25 kl. 15:04.
Citera
2019-09-25, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Det är exakt såna som du som förstör för oss andra män.
Du knullar vadsom med en fitta? Klaga inte på att sexmarknaden ser ut som den gör med den inställningen.

Jag klagar inte? Jag har redan sagt i den här tråden att inget kommer ändra sig någonsin och det bara är att sluta kämpa emot. Knulla vad man vill liksom, det är lugnt xD
Citera
2019-09-25, 15:35
Medlem
Tyska-latsdrags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGatfulla
Om jag, en gratisanvändare, gillar en poppistjej med betaltinder, hur lång tid tar det då för henne att se mig (alltså min plats i kön) jämfört med betaltinder? Vilket tidsperpektiv pratar vi om?

När vet jag att nämnda tjej (förutsatt att hon är aktiv) har sannolikt sett mig (och dissat), gratismedlemmen som gillat henne?

En annan sak, om alla teoretiskt skaffar betaltinder, hur fan fungerar då förtur i kösystemet?

Du får förtur i 30 minuter en gång i månaden om du köper Gold som är deras dyraste tjänst..

Annars kan du köpa en "boost" som gör att du kommer före i kön under 4 timmar som jag tror kostar 399 eller 499 kronor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in