2019-09-25, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag tror att det här mordförsöket har privata motiv ändå. Möjligheten finns att någon klient ville se honom död. I så fall har personen prickat in rätt tidpunkt för att KL ska bli misstänkt, ett par dagar efter en förlorad tvist.

Nu får vi hoppas att det händer något snart. Den där Fredrik borde ge sig till känna om han är oskyldig.

Ja varför krångla till allt. Jag utesluter andra motiv än privata. Anstiftare och lejd skytt. Pengar är motivation och drivkraften för skytten. FO tycks ha dyra vanor eftersom han måste råna folk för att få ihop till sitt leverbröd. Ja nu vill man att något ska hända, gärna den här veckan.
Citera
2019-09-25, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ett (1) inhopp gör jag nu och kommer beröra en del sidor bakåt på förekommen anledning, då jag fortfarande läser.
En spoiler såhär direkt, är att inlägget varken innehåller något intressant eller nytt.
Timeout har gjort sig förtjänt störst släng av sleven, men inlägget är riktat till flera skribenter.

Det märks att antaganden är din drift. Ganska trist att se dig och andra skribenter skapa trådsanningar på sådana antaganden. Helhetsbilden är ju att du (& ni) är ute på tunn is med dom flesta gissningar och överdrifter som florerar.
Du gissar, känner dig fram baserat på tron att att man kan göra en helhetsbedömning förutfattat genom att läsa domar & utslag.
Nu, när du påstår att jag muntligen skall ha fått saker till mig av Karin, märks det att du passerat den där gränsen för när du investerat tillräckligt av ditt program i tråden och börjat måla in dig i dina teorier till branten att du måste börja ljuga.

Ingenstans har jag nämligen skrivit att Karin ska ha sagt/berättat saker för mig.
Du har ingen som helst aning om hur jag kommit över uppgifter, eller till vilken grad mina uppgifter är belagda. Det är inget jag lagt fram i denna tråd.

Det finns heller ingen som faktiskt vet hur mycket jag har reda på Karin´s uttal om hennes boendeadress och känsligheten kring denna boendeadress, eller ens varför jag inledningsvis reagerade på hennes mediauttal om detta.

Ett brett tips kan ju vara att fråga mer, antag mindre.

Till sist vill jag också rikta en tacksamhets blick åt dom som ändå tagit åt sig på korrekt vis av mina uppgifter tidigare.
Även gott att se att "nytt blod" befolkar ärendet här, tex develi som jag redan på förhand tror kommer sätta sig uppe på detta och lösa upp en hel del antaganden på ett tolerant sätt.

Mkt glädjande att du skriver igen, kom gärna med fler kloka inspel i denna tråd
Citera
2019-09-25, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Bra reflektioner, visst kan det ligga mycket i det du skriver. Är det fakta detta att KL lämnade lägenheten och vårdnaden frivilligt? Finns väl i o f s inga papper på detta kanske

Det har framkommit tidigare i tråden och länkar. Jag reagerade direkt. Eftersom HOL pekade ut KL som den som lejt torped, var det intressant att ta reda på orsaken till varför KL skulle vilja se honom död.
Citera
2019-09-25, 10:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Allt baserar sig dock på en enkel mening i domen "iförd endast långärmad skjorta" om man då tänker lite kritisk till att tolka det som att man blivit tagen på "bar gärning" så blir logiken lite lidande av allt för fri tolkning.

Det skulle innebära att när KL kom till lägenheten så sprang AL byxlös dvs öppnade dörren utan att ta på sig byxorna. Sedan lämnade HOL lägenheten för att ta hand om barnen som KL lämnat ensamma i deras gemensamma lägenhet. AL struntar fortfarande att ta på sig byxorna. Sedan när polisen kommer öppnar AL igen, utan att ta på sig byxorna. AL ska då ha sprungit omkring med polisen i lägenheten fortfarande utan byxor. För det är ju inte förrän efter att polisen varit där en stund och KL lämnat över telefonen till polisen som bettet från KL inträffar.
Så under hela den tiden skulle han då alltså gjort en Ankeborgare det är helt enkelt inte trovärdigt.

Men lite intressant är det ändå hur trollen lyckats grumla vattnet i tråden genom att smutskasta brottsoffret, gjorde en sökning i tråden på "skjorta" fick 65 träffar.
Tack för en sammanställning av händelseförlopp, dvs hur det ser ut om han sprang med rumpan bar. Det var väl bara han själv som återger skjortan i domen. Ska man fundera i sexuella termer är han väldigt frimodig, ärlig och öppen om sitt blottande av könsorgan.
Citera
2019-09-25, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ena stunden är hon mer anonym än snömannen, i nästa andetag direkt ut i intervju. Och pratar som Yeti, haha.
Snömos blandat med juridiska termer. Vet du nåt om hur hon beter sig annars?

Det var som sagt en märklig intervju. Får inte riktigt ordning på vad jag tyckte mer än ytligt, fladdrigt, konstigt ordval och malplacerade skratt. Hon är ingen J Möller så sett men hon hade en snarlik approach då hon pratade helkonstigt som släppt efter anhållan (finns på Youtube). Alltså samma tanke uppstod (men vad är det med människan?) - främst när hon beskrev att det såklart var jätteskönt att sitta i polisbilen.
En helt ovidkommande beskrivning mitt i allt.

Ja något bekant är det med J Möller. Tänker på K intervju med pressen och J Möller när hon sitter och viftar bort getingar vid någon mack. Jag tycker båda ger ett omoget intryck och framstår som empatilösa. Fokus ligger bara på dem själva. Hur synd det är om dem.

Jag har ingen aning om hur K annars beter sig, våra vägar har aldrig korsats. Genom bekanta har jag fått till mig att hon upplevdes som dominant med stort kontrollbehov och lite udda. Men andra i tråden har beskrivet henne som socialt begåvad så det beror förmodligen på vem man frågar. Hon kanske är en dubbelnatur av något slag :/
Citera
2019-09-25, 10:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag undrar hur mycket som hänger ihop? Saker som kommer fram efter rotande på nätet kan vara sanna men det är inte säkert att alla inblandade vet om eller berörs av de andras leverne? (jag vet knappt själv hur jag menar). Jag tror att jag menar att hur mycket skit som än kommer upp till ytan kan motivet till den här skjutningen vara betydligt enklare. Förlorade tvister, dåligt omdöme, pang?
Vad ÄR motivet för annan anstiftare än KL? Jag försökte hänga med bland alla namn och förvecklingar och läste några inlägg som kanske var en förklaring. Jag begrep inte då heller, hahaha.
Citera
2019-09-25, 10:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Ja något bekant är det med J Möller. Tänker på K intervju med pressen och J Möller när hon sitter och viftar bort getingar vid någon mack. Jag tycker båda ger ett omoget intryck och framstår som empatilösa. Fokus ligger bara på dem själva. Hur synd det är om dem.

Jag har ingen aning om hur K annars beter sig, våra vägar har aldrig korsats. Genom bekanta har jag fått till mig att hon upplevdes som dominant med stort kontrollbehov och lite udda. Men andra i tråden har beskrivet henne som socialt begåvad så det beror förmodligen på vem man frågar. Hon kanske är en dubbelnatur av något slag :/
Ja, det är getingviftarintervjun jag menar. Ytligt, virrigt, växlande hån och ett häxskratt mitt i allt om att hon var attraktiv i media. Maten var god i arresten och nya tag.
Jag undrar också hur hon är?
Kan inte ens skriva mail själv men sköter praktiska saker åt den förrymda som inte har varken adress, konto eller pass.
Minst sagt kontroversiellt.
Edit. Hon har ju hög svansföring innan, bra jobb/ duktig, men vad gör hon nu då?
Senast redigerad av develi 2019-09-25 kl. 10:34.
Citera
2019-09-25, 10:38
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
:/

J Möller är en sällsynt ond människa. Att mörda sina egna föräldrar är helt groteskt. Plus sina barns pappa. KL verkade spåra ur i samband med sin moders bortgång, vilket tyder på att de hade en betydelsefull relation. Där ser jag i alla fall tydliga grundläggande skillnader mellan dessa två.

Jag fick också ett väldigt konstigt intryck av KL i den röstförvrängda intervjun i en av kvällstidningarna. När jag sen hörde samma intervju med hennes riktiga röst lätt det lite bättre.
Citera
2019-09-25, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Skönt att se att någon fler är skeptisk.
Dom motiv som räknas upp här ovan finns i mängder och det visar alla tvister som har varit förutom bedragen för det är bara Karins påstående och hon ljuger gärna och mycket.

Ny dag, nya möjligheter till spekulation. Ja det finns mycket i tråden som ska mötas med skepsis.

Med bedragen menade jag mer lurad eller narrad och ber om ursäkt om det kunde misstolkas som otrohet.

På tal om HOLs eventuella eskapader utanför äktenskapet så bör de som påstår det här ha lite mer på fötterna för att vara trovärdiga.
Känner man nödvändigheten att lyfta fram sådana uppgifter om brottsoffret så vill jag gärna se mer belägg för det. Gäller även bög-spåret och speciellt spekulationerna att HOLs vän gått runt full-out-Ankeborg när han och poliser försöker reda ut vad som hänt i den där lägenheten där KL dök upp.

Sen kan jag ju tänka mig ett scenario där HOL KAN ha varit otrogen och det eskalerade hela separationsgrejen och en del i KLs sätt att hantera saker, själva härjandet, här kan härledas till att hon blivit sviken av sin man. Händer i de bästa familjer.
Att hoppa ur tråden för att man får lite motjuck lämnar jag till andra att avgöra om det är ett bevis på trovärdighet eller ej.
Citera
2019-09-25, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad ÄR motivet för annan anstiftare än KL? Jag försökte hänga med bland alla namn och förvecklingar och läste några inlägg som kanske var en förklaring. Jag begrep inte då heller, hahaha.

Nu vet vi ju inte om brottet ens är anstiftat, det kan ju vara ngn som gjort detta på eget bevåg. Kan ju vara någon som listat ut att det finns värdesaker i lägenheten. Blir ju allt vanligare med väpnade rån i hem när folk lagt ut att dom har en Rolex värd mkt pengar. Ett rån som gått överstyr, när HOL gick till motattack. (mindre sannolikt, ja, kanske) Eller som ngn annan var inne på idag, om det är så att HOL har haft ngn relation med någon som HOL inte längre vill ha att göra med, obesvarad "kärlek/att bli avvisad" kan sätta igång märkligheter. Amatörmässigheten i val av ammunition och hur MGM hanterat situationen är dock slående.

Men svar på din fråga om jag minns rätt i tråden för andra tänkbara anstiftare än KL;
- Ngn missnöjd klient till HOL som anlitat en torped för att varna/hota HOL
- JL har anlitat FO för att pressa HOL på pengar

Det finns säkert ett par till motiv till ev anstiftare. Hängde inte med i svängarna i de inlägg som marknadsfördes sent igår kväll
Citera
2019-09-25, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ett (1) inhopp gör jag nu och kommer beröra en del sidor bakåt på förekommen anledning, då jag fortfarande läser.
En spoiler såhär direkt, är att inlägget varken innehåller något intressant eller nytt.
Timeout har gjort sig förtjänt störst släng av sleven, men inlägget är riktat till flera skribenter.

Det märks att antaganden är din drift. Ganska trist att se dig och andra skribenter skapa trådsanningar på sådana antaganden. Helhetsbilden är ju att du (& ni) är ute på tunn is med dom flesta gissningar och överdrifter som florerar.
Du gissar, känner dig fram baserat på tron att att man kan göra en helhetsbedömning förutfattat genom att läsa domar & utslag.
Nu, när du påstår att jag muntligen skall ha fått saker till mig av Karin, märks det att du passerat den där gränsen för när du investerat tillräckligt av ditt program i tråden och börjat måla in dig i dina teorier till branten att du måste börja ljuga.

Ingenstans har jag nämligen skrivit att Karin ska ha sagt/berättat saker för mig.
Du har ingen som helst aning om hur jag kommit över uppgifter, eller till vilken grad mina uppgifter är belagda. Det är inget jag lagt fram i denna tråd.

Det finns heller ingen som faktiskt vet hur mycket jag har reda på Karin´s uttal om hennes boendeadress och känsligheten kring denna boendeadress, eller ens varför jag inledningsvis reagerade på hennes mediauttal om detta.

Ett brett tips kan ju vara att fråga mer, antag mindre.

Till sist vill jag också rikta en tacksamhets blick åt dom som ändå tagit åt sig på korrekt vis av mina uppgifter tidigare.
Även gott att se att "nytt blod" befolkar ärendet här, tex develi som jag redan på förhand tror kommer sätta sig uppe på detta och lösa upp en hel del antaganden på ett tolerant sätt.

Citat:
Nu var inte ditt inlägg skrivet i första hand till mig men vill förtydliga att mitt inlägg tidigare inte avsåg dig när jag ifrågasatte en postare. Jag tillhör de som läser mer än postar men uppskattar dina inlägg här och i andra trådar. Att man ifrågasätter ibland är ju sunt och betyder inte att man avfärdar det som skrivs.

Jag tror möjligen att du sitter på mer information än vad du kan delge av olika anledningar men då du har hela bilden klar för dig blir det ibland svårt för mig t ex att förstå med en gång vad du glimmar om ang K och bo. Jag hoppas i alla fall att du kommer tillbaka hit.

Rotesau: Jag vet inte om jag var en av de du inkluderade i ditt inlägg. Men jag vill besvara vissa delar som Castorchamp också lyfte.

Jag tycker att du låter trovärdig, riktigt trovärdig i många punkter. Jag har genuint uppskattat dina inlägg (mer än vad jag kanske vill erkänna). MEN det betyder inte att jag per automatik accepterar din information som sanning. Just för den enkla anledningen att du inte kan lägga fram bevis. Och det säger sig självt att du inte kan bevisa din information då du rapporterar som ’insider’ (i brist på bättre ord) och delger saker som inte är dokumenterat. Jag vet att det i vissa fall är fysiskt omöjligt att ha bevis för de saker du delar här, även om du skulle vara beredd på att röja din identitet.

Därför fortsätter jag att kalla din information och dina påståeenden för trådsanningar (även om jag kanske anser och utgår från att de är sanna).

Det glädjer mig att du fortfarande läser tråden men tycker det är konstigt att du tar åt dig av skeptiker och personer som ifrågasätter dig. Det är Flashback vi talar om . Ignorera bara de du inte orkar med.
Citera
2019-09-25, 11:00
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Är Maria född N'sell eller drabbat dem som ingift och behållit namnet?

Hon är/var ingift, hennes andra äktenskap (uppgift i tråden,efternamnet) med en läkare, pappa till dottern JN och peddomailenmålet.
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2019-09-25 kl. 11:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in