2019-09-25, 07:20
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja vilken jävla sörja detta har blivit,det startade med en nedsupen fd domare vidare till en yrkeskriminell kampsportare/ legosoldat sen östes det på med poliser,säpo,älskarinnor,hundvaktare och fan och hans moster och som grädde på moset så dyker den marockanska maffian upp med en is rekryterande imman

Det är nästan beundransvärt att inte fler blivit skjutna. Hur orkar man ha det på det här viset? Jag blir utmattad bara av att läsa om allting.
Citera
2019-09-25, 07:21
Medlem
Verkar som om kärngänget i tråden hade en liten fest i natt med lite magiska svampar.... 😉, den ena teorin 'galnare' än den andra... (Obs skämt)

Visst, jag har eftersökt alternativ till huvudspåret, men nu har jag svårt att hänga med. Får nog köpa lite svamp jag också så jag kommer in i matchen.... 😉
Citera
2019-09-25, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Maria Nisell är Västeråsare, hon var tidigare gift med advokat Wall i Västerås. De skilde sig mindre än ett år efter att de gifte sig för hans advokatsekreterare blev gravid med honom medan Maria och han var gifta.

Kanske Maria anlitat Fredrik för att Henrik spöat på henne?

Är Maria född N'sell eller drabbat dem som ingift och behållit namnet?
Citera
2019-09-25, 07:39
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Menar bara att det utifrån skrivningarna i domen och en del annat som kommit fram (kanske framför allt det rotesau förmedlat här -- innan han lämnade), är högst sannolikt att HOL är bisexuell och varit otrogen -- och "fångades" på "bar gärning".

Allt baserar sig dock på en enkel mening i domen "iförd endast långärmad skjorta" om man då tänker lite kritisk till att tolka det som att man blivit tagen på "bar gärning" så blir logiken lite lidande av allt för fri tolkning.

Det skulle innebära att när KL kom till lägenheten så sprang AL byxlös dvs öppnade dörren utan att ta på sig byxorna. Sedan lämnade HOL lägenheten för att ta hand om barnen som KL lämnat ensamma i deras gemensamma lägenhet. AL struntar fortfarande att ta på sig byxorna. Sedan när polisen kommer öppnar AL igen, utan att ta på sig byxorna. AL ska då ha sprungit omkring med polisen i lägenheten fortfarande utan byxor. För det är ju inte förrän efter att polisen varit där en stund och KL lämnat över telefonen till polisen som bettet från KL inträffar.
Så under hela den tiden skulle han då alltså gjort en Ankeborgare det är helt enkelt inte trovärdigt.

Men lite intressant är det ändå hur trollen lyckats grumla vattnet i tråden genom att smutskasta brottsoffret, gjorde en sökning i tråden på "skjorta" fick 65 träffar.
Citera
2019-09-25, 07:46
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Verkar som om kärngänget i tråden hade en liten fest i natt med lite magiska svampar.... 😉, den ena teorin 'galnare' än den andra... (Obs skämt)

Visst, jag har eftersökt alternativ till huvudspåret, men nu har jag svårt att hänga med. Får nog köpa lite svamp jag också så jag kommer in i matchen.... 😉

Jag undrar hur mycket som hänger ihop? Saker som kommer fram efter rotande på nätet kan vara sanna men det är inte säkert att alla inblandade vet om eller berörs av de andras leverne? (jag vet knappt själv hur jag menar). Jag tror att jag menar att hur mycket skit som än kommer upp till ytan kan motivet till den här skjutningen vara betydligt enklare. Förlorade tvister, dåligt omdöme, pang?
Citera
2019-09-25, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag undrar hur mycket som hänger ihop? Saker som kommer fram efter rotande på nätet kan vara sanna men det är inte säkert att alla inblandade vet om eller berörs av de andras leverne? (jag vet knappt själv hur jag menar). Jag tror att jag menar att hur mycket skit som än kommer upp till ytan kan motivet till den här skjutningen vara betydligt enklare. Förlorade tvister, dåligt omdöme, pang?

Exakt! Förlust av tvist och grumlat omdöme efter flera års missbruk ledde till pang,pang och pang. Sen har MGM fortfarande några fungerande hjärnceller och döljer spåren till sig själv...
Citera
2019-09-25, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival

Ja, det borde vara ngn som är rejält störd på HOL. Nu kanske bara MGM ville skrämmas, hen kanske inte var ngn torped utan var där 'själv'?
Det var ingen 'mordvan' person i alla fall.
Citera
2019-09-25, 08:02
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Exakt! Förlust av tvist och grumlat omdöme efter flera års missbruk ledde till pang,pang och pang. Sen har MGM fortfarande några fungerande hjärnceller och döljer spåren till sig själv...

Precis, att KL så direkt började komma med egna teorier kring motivet gjorde mig misstänksam. Det behöver man inte göra om man är oskyldig. Jag tror att man måste leva mycket nära en person för att ens ha en aning om några motiv (liknande hennes) och det har väl KL inte gjort?
Citera
2019-09-25, 08:12
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ja, det borde vara ngn som är rejält störd på HOL. Nu kanske bara MGM ville skrämmas, hen kanske inte var ngn torped utan var där 'själv'?
Det var ingen 'mordvan' person i alla fall.

Jag tror att det här mordförsöket har privata motiv ändå. Möjligheten finns att någon klient ville se honom död. I så fall har personen prickat in rätt tidpunkt för att KL ska bli misstänkt, ett par dagar efter en förlorad tvist.

Nu får vi hoppas att det händer något snart. Den där Fredrik borde ge sig till känna om han är oskyldig.
Citera
2019-09-25, 08:16
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Enligt media så skedde ju mordförsöket skett när HOL larmade dörren till bostaden(lägenheten).
Då skulle det kunna vara typ detta kit som HOL har installerat. (finns givetvis flera olika larm).

https://www.securitashome.se/las.html?st=

https://www.kjell.com/se/produkter/hem-kontor-fritid/larm-sakerhet/las/smarta-las/danalock-v3-homekit-elektroniskt-dorrlas-p51151?ds_rl=1263038&ds_rl=1263038&gclid=EAIaIQobC hMIhOWD26jq5AIVAsqyCh0FuwQuEAAYASAAEgI6U_D_BwE&gcl src=aw.ds

Man slutade väl "larma" dörrar på 90-talet, då det blev för mycket falsklarm med dåliga microbrytare och taskiga vibrationskontakter. Redan då åkte man på typ 1500:- i kostnad för falskutryckningar när larmbolagen åkte ut.

idag är det uteslutande larmtablåer som sitter inne i lägenheten med knappsats som styr larmet, där man sen har x sekunder på sig att larma av eller på från det att dörren öppnas / stängs. Har själv larm till larmcentral där f-bolagen har kvalitetskrav, HOL bör dessutom haft kravet med personlarm kombination inbrott/brand i sin verksamhet, då är det larmtablå som gäller och då står man inte och "meckar" med dörren utan han hade då redan tryckt in koden i hallen, går ut-stänger dörren och vrider på 9 tillhållarlåset (som är f-bolags krav).

Det som ligger närmast tillhands är inte att HOL bökade med larmet utan att lägenheten förmodligen har gallergrindar innanför ytterdörren som oftast har 2st 9-tillhållarlås som ska låsas innan man låser ytterdörren, det brukar ta runt 30-40 sekunder extra och hörs ganska bra i trapphuset också.

Förutom skjutningen mot HOL så inträffade några dagar efter ett överfall mot en ledande chef som sysslar med värdepapper i miljardklassen, som precis flyttat hem till Sth från utlandet, där polis och ambulans rykte ut, det ärendet är helt nedtystat i medierna och inga händelserapporter finns och var inte så långt ifrån 62:an. HOL:s specialitet är ekobrott så det kan ev finnas ett samband mellan dessa, även om nu denna chef aldrig varit indragen i något s.k "ekobrott". Snarare verkar det som om de kriminella gängen nu även börjat inrikta sina verksamheter mot fondförvaltare/företag inom värdepapper, förmodligen inom "beskyddarverksamheten". Här kan vi ev finna ett möjligt motiv och HOL har ju företrätt en hel pluton av skojare och bedragare inom värdepapper.

Att folk tar till alla medel för att behålla sin brf/hr på Kungsholmen är inte nytt, här ett dagsfärsk exempel på en anträffad död kvinna i källarkontor med dito förvecklingar...
https://www.expressen.se/nyheter/polisen-utreder-dod-kvinna-hittad-i-kallarforrad/
Senast redigerad av vittne-x 2019-09-25 kl. 08:36.
Citera
2019-09-25, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag ser ingen som är öppet skeptisk till alla uppgifter som kommer in här från en postare som påstår att hen har kontakt med Karin. Här sväljs det mesta utan vidare
Kan det vara så att hen dumpar info i tråden som passar för att så tvivel om Karins skuld när gud, fan och hans mormor... typ... blir indragna i detta.

Varför nämns HOL:s nya kvinna så ofta vid namn och varför dras hela hennes familj in i detta gång på gång? Det borde ju vara ett avslutat kapitel när frikännandet kom.
Det luktar hat och hämnd och smutskastning...

Det är väldigt uppenbart att det handlar om att misskreditera andra och flytta fokus. Jag tillhör dem som öppet varit skeptisk. Men samtidigt har jag inga problem att lyssna på Picasso och låta inläggen passera så länge man inte smyger in trådsanningar.

Jag undrar om det här inte ökar förståelsen för vad H och hans nära fått stå ut med innan skotten. Någon har uppenbarligen stalkat dem under längre tid. Lägg där till alla anmälningar och falska anklagelser från K under alla år. Min uppfattning är att H och hans familj nu får väldigt mycket stöd och sympatier irl. Det possitiva är att ännu fler nu förstår vilket h-e han och barnen måste ha gått igenom. Trots det har bo lyckats ge sina barn trygghet och stabilitet samtidigt som han har ett högpresterande arbete. Fantastiskt. I skuggan av den verkligheten smyger hatiska personer runt och fokuserar på otrohet och falska anklagelser. Som om bo som ensamstående förälder under flera år skulle ha så mycket tid över till annat än att få ihop sin vardag. Lägg där till dödshot och en x fru som vägrar gå vidare
Citera
2019-09-25, 08:33
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
rotesau kan bara vidarebefordra vad Karin har sagt och hennes trovärdighet är NOLL!
Hen skrev själv att det var vad Karin hade sagt.

Varför hon skulle bli så arg?
HOL har lämnat henne, hon vill hämnas, hon super, pengar, sjuk i huvudet osv...
En lämnad kvinna är inte att leka med som dessutom super.

Ett (1) inhopp gör jag nu och kommer beröra en del sidor bakåt på förekommen anledning, då jag fortfarande läser.
En spoiler såhär direkt, är att inlägget varken innehåller något intressant eller nytt.
Timeout har gjort sig förtjänt störst släng av sleven, men inlägget är riktat till flera skribenter.

Det märks att antaganden är din drift. Ganska trist att se dig och andra skribenter skapa trådsanningar på sådana antaganden. Helhetsbilden är ju att du (& ni) är ute på tunn is med dom flesta gissningar och överdrifter som florerar.
Du gissar, känner dig fram baserat på tron att att man kan göra en helhetsbedömning förutfattat genom att läsa domar & utslag.
Nu, när du påstår att jag muntligen skall ha fått saker till mig av Karin, märks det att du passerat den där gränsen för när du investerat tillräckligt av ditt program i tråden och börjat måla in dig i dina teorier till branten att du måste börja ljuga.

Ingenstans har jag nämligen skrivit att Karin ska ha sagt/berättat saker för mig.
Du har ingen som helst aning om hur jag kommit över uppgifter, eller till vilken grad mina uppgifter är belagda. Det är inget jag lagt fram i denna tråd.

Det finns heller ingen som faktiskt vet hur mycket jag har reda på Karin´s uttal om hennes boendeadress och känsligheten kring denna boendeadress, eller ens varför jag inledningsvis reagerade på hennes mediauttal om detta.

Ett brett tips kan ju vara att fråga mer, antag mindre.

Till sist vill jag också rikta en tacksamhets blick åt dom som ändå tagit åt sig på korrekt vis av mina uppgifter tidigare.
Även gott att se att "nytt blod" befolkar ärendet här, tex develi som jag redan på förhand tror kommer sätta sig uppe på detta och lösa upp en hel del antaganden på ett tolerant sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in