Citat:
Ursprungligen postat av
HenrikN96
Fast där har du ganska fel. Det är ju just det man inte kan göra omvänt. Om du hade läst hela mitt resonemang så tror jag nog att du hade förstått.
Anledningen till att jag inte skriver först är att det redan är 1000 andra killar som skrivit först till henne. Är det 1000 tjejer som skriver först till en kille? Svar: nej. Därav kan man inte ”göra omvänt i tjejernas perspektiv” eftersom förutsättningarna ser helt olika ut.
Om jag inte skriver först, men sedan tar en tjej steget och skriver först till JUST mig, TROTS alla andra hundratals killar som är i inkorgen, så betyder det att hon är intresserad av just MIG.
Förstår du? Det finns en logik och ett smart tankesätt att låta tjejen faktiskt skriva först, om man är KILLE.
Du såg ju svaret från tjejen i tråden. Där ser du ju hur många tjejer resonerar. Inte logiskt alls, så man måste vara lite realist och agera pragmatiskt.
Varför skulle man bemöda sig att skriva först till någon när man redan fått "1000 andra" som skrivit till en? Även om du skulle vara väldigt snygg och intressant så är det ju i ett kontext där "1000 andra" redan visat initiativ, bland dessa finns det rent sannolikhetsmässigt nästan garanterat minst lika snygga personer som du. Tjejer är ju dessutom väldigt kräsna i vilka de sveper på redan, så det är ju ett kollegie av drömprinsar, där du väljer att inte sticka ut, utan snarare försvinner i glömska.
Jag skulle vilja ge mig på en gissning att i de fall där tjejer skriver först (vilket ju alltid är uppskattat och ett givet bra tecken), så är det ofta i ett tidigt skede där hennes antal uppvaktare inte hunnit ansamlas i överflöd ännu.
Skriva först (och även senare fråga ut) visar på initiativ. Tjejer gillar när killar tar initiativ. En egenskap som generellt återfinns hos (det visserligen uttjatade begreppet) alfamän. Skriva först gör att du tar en risk visserligen, men när du skriver först visar du intresse för henne. Vilket gör henne trygg i att du faktiskt är intresserad.