2019-09-24, 01:40
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Kommer inte hända

Tyvärr är alla killar för kåta och desperata men det hade onekligen ändrats kvinnors lyx i dejtingvärlden.
Citera
2019-09-24, 01:41
Citat:
Ursprungligen postat av Izzina
Fast alltså.. Jag är tjej och jag upplever att killarna är extremt dåliga på att skriva först. Jag brukar vara den som får skriva först för det mesta faktiskt

De allra flesta man matchar med skriver ju inte. Tyvärr. Men ser liksom inte varför tjejen inte kan ta intiativ om hon nu är intresserad. Bra att du gör det
Citera
2019-09-24, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mediorer
Tjena jag behöver lite hjälp med mitt tindrande!
Skaffade tinder för första gången, hade rätt många schysta bilder från semestern och skrev en ärlig presentation, och de verkar gå hem, har ca 100 matchningar på några dagar nu.. Hur som helst, har skrivit med flera fina tjejer, vi har pratat om allt möjligt och konversationen är är bra, verkar som de är ömsesidigt och jag får många följdfrågor och intresserade svår osv. Men när vi har pratat några dagar så känns det som man kommer in i en "kompis-konversation" ungefär Hej hur är det, har du haft det bra idag" konverstioner, och visste det är ju trevligt men hur kommer msn vidare och frågar om man skulle tex ta en fika/öl ellrr hitta på något? Jag har jag flera som det känns som de kommer rinna ur sanden om man inte gör något snart! Har ni några tips? Ska man vara good guy och prata om väder och vind innan man går på frågan om att träffas eller vad föredrar tjejer? Man vill inte vara för på heller, och lära känna varandra innan antar jag är en bra början?

Bjud hem dom såklart

Efter typ 3-4 rader brukar jag fråga vart dom bor sedan frågar jag om dom vet vart det ligger där jag bor. Och vips kan jag skriva typ "ja men vad bra då kommer du och hälsar på mig på torsdag".

Brukar alltid gå hem. I värsta fall säger dom att dom vill träffas ute först och då ändrar du bara om "dejten".

Ge fan i att hålla på att chatta hela tiden, bättre att spara på frågorna tills ni väl ses om du frågar mig.
Måååånga brudar vill alltid lägga till på snap också så då kan man snapa lite också innan eller under tiden man väntar på dejt dagen med dom.

Varsågod nu kommer du få ligga varje vecka
Citera
2019-09-24, 10:25
Medlem
Citat:
Skaffade tinder för första gången, hade rätt många schysta bilder från semestern och skrev en ärlig presentation, och de verkar gå hem, har ca 100 matchningar på några dagar nu.. Hur som helst, har skrivit med flera fina tjejer, vi har pratat om allt möjligt och konversationen är är bra, verkar som de är ömsesidigt och jag får många följdfrågor och intresserade svår osv. Men när vi har pratat några dagar så känns det som man kommer in i en "kompis-konversation" ungefär Hej hur är det, har du haft det bra idag" konverstioner, och visste det är ju trevligt men hur kommer msn vidare och frågar om man skulle tex ta en fika/öl ellrr hitta på något? Jag har jag flera som det känns som de kommer rinna ur sanden om man inte gör något snart! Har ni några tips? Ska man vara good guy och prata om väder och vind innan man går på frågan om att träffas eller vad föredrar tjejer? Man vill inte vara för på heller, och lära känna varandra innan antar jag är en bra början?
Efter några dagar är det absolut okej att fråga ut dem, bädda in det lite snyggt, kanske med en komplimang. Visa initiativ, det gillar brudarna.
Citera
2019-09-24, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Fast där har du ganska fel. Det är ju just det man inte kan göra omvänt. Om du hade läst hela mitt resonemang så tror jag nog att du hade förstått.
Anledningen till att jag inte skriver först är att det redan är 1000 andra killar som skrivit först till henne. Är det 1000 tjejer som skriver först till en kille? Svar: nej. Därav kan man inte ”göra omvänt i tjejernas perspektiv” eftersom förutsättningarna ser helt olika ut.
Om jag inte skriver först, men sedan tar en tjej steget och skriver först till JUST mig, TROTS alla andra hundratals killar som är i inkorgen, så betyder det att hon är intresserad av just MIG.
Förstår du? Det finns en logik och ett smart tankesätt att låta tjejen faktiskt skriva först, om man är KILLE.
Du såg ju svaret från tjejen i tråden. Där ser du ju hur många tjejer resonerar. Inte logiskt alls, så man måste vara lite realist och agera pragmatiskt.

Varför skulle man bemöda sig att skriva först till någon när man redan fått "1000 andra" som skrivit till en? Även om du skulle vara väldigt snygg och intressant så är det ju i ett kontext där "1000 andra" redan visat initiativ, bland dessa finns det rent sannolikhetsmässigt nästan garanterat minst lika snygga personer som du. Tjejer är ju dessutom väldigt kräsna i vilka de sveper på redan, så det är ju ett kollegie av drömprinsar, där du väljer att inte sticka ut, utan snarare försvinner i glömska.

Jag skulle vilja ge mig på en gissning att i de fall där tjejer skriver först (vilket ju alltid är uppskattat och ett givet bra tecken), så är det ofta i ett tidigt skede där hennes antal uppvaktare inte hunnit ansamlas i överflöd ännu.

Skriva först (och även senare fråga ut) visar på initiativ. Tjejer gillar när killar tar initiativ. En egenskap som generellt återfinns hos (det visserligen uttjatade begreppet) alfamän. Skriva först gör att du tar en risk visserligen, men när du skriver först visar du intresse för henne. Vilket gör henne trygg i att du faktiskt är intresserad.
Citera
2019-09-24, 13:06
Medlem
lakritcs avatar
Intressant med spelteori. Om alla tänker logiskt och agerar utifrån hur de tror alla andra agerar så skulle ingen någonsin inleda en konversation.

Tjejer skriver inte eftersom de väntar att killen ska skriva. Och killen skriver aldrig då han vet att tjejen har 1000 andra matchningar och är den som väljer.
Citera
2019-09-24, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalleB87
Har haft samma tinderkonto nu i flera år har fått en hel del matchningar ( bor i en storstad ) nu verkar det som att matchningarna börjar sina. Det spelar ingen roll om jag lägger till en bild eller liknande det blir max en matchning på kanske 3-4 dagar nu. Är det så enkelt som att jag har swipat igen hela stan och vad ska man göra i så fall ?

Tror inte det funkar så enkelt, jag märker att många jag leftswipar snart dyker upp igen. Misstänker starkt att ju högre intern ''rang'' ens profil har (troligen baseras det på ett antal för mig okända faktorer samt givetvis om man är eller nyligen varit betalmedlem) ju mer belönad blir den med att potentiellt relevanta profiler dyker upp. Om man bara är en ''vanlig medelmåttig/tråkig'' profil så får man bara se inaktiva eller scambrudar. Det är min erfarenhet.
Citera
2019-09-24, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Izzina
Fast alltså.. Jag är tjej och jag upplever att killarna är extremt dåliga på att skriva först. Jag brukar vara den som får skriva först för det mesta faktiskt

Skumt, för mig är det precis tvärtom. Skriver nästan alltid hej bara för att se vad som händer. De flesta gånger blir resultatet direkt unmatch följt av inget svar. I några få fall en kort konversation som oftast slutar med unmatch eller att den slocknar.
Det är svårt att inte misstänka att det är nåt lurt med hela appen/systemet.
Citera
2019-09-24, 14:00
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:

Det är en superbra fråga, Jag skulle säga kan du känna av deras intresse så kör du på rakt av bara. Jag tycker du och jag borde ses. Sedan får du känna dig fram. Det tar tid innan man hittar sin grej som man är mest bekväm i.
Citera
2019-09-24, 14:07
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Du såg ju svaret från tjejen i tråden. Där ser du ju hur många tjejer resonerar. Inte logiskt alls, så man måste vara lite realist och agera pragmatiskt.

Varför skulle man bemöda sig att skriva först till någon när man redan fått "1000 andra" som skrivit till en? Även om du skulle vara väldigt snygg och intressant så är det ju i ett kontext där "1000 andra" redan visat initiativ, bland dessa finns det rent sannolikhetsmässigt nästan garanterat minst lika snygga personer som du. Tjejer är ju dessutom väldigt kräsna i vilka de sveper på redan, så det är ju ett kollegie av drömprinsar, där du väljer att inte sticka ut, utan snarare försvinner i glömska.

Jag skulle vilja ge mig på en gissning att i de fall där tjejer skriver först (vilket ju alltid är uppskattat och ett givet bra tecken), så är det ofta i ett tidigt skede där hennes antal uppvaktare inte hunnit ansamlas i överflöd ännu.

Skriva först (och även senare fråga ut) visar på initiativ. Tjejer gillar när killar tar initiativ. En egenskap som generellt återfinns hos (det visserligen uttjatade begreppet) alfamän. Skriva först gör att du tar en risk visserligen, men när du skriver först visar du intresse för henne. Vilket gör henne trygg i att du faktiskt är intresserad.

Det är fullskaligt krig därute, att en tjej skriver först indikerar på intresse men på senare tid har jag börjat förstå att hon kan lika gärna ha spammat 10 andra med hej innan. Så det är bara att börja slåss. Det är i detta skede du måste vara någorlunda socialt kompatibel för att ta dig genom steg 2 "uttagningen". sedan är det några få som går på dejt.
Citera
2019-09-24, 14:10
Medlem
Igår kom jag över en tjejprofil på Tinder med texten "Tinder har gjort att man blivit mycket mer kräsen".
Kan det vara så att tjejerna äntligen börjar inse att problemet kanske ligger hos dom själva?
Citera
2019-09-24, 14:14
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Igår kom jag över en tjejprofil på Tinder med texten "Tinder har gjort att man blivit mycket mer kräsen".
Kan det vara så att tjejerna äntligen börjar inse att problemet kanske ligger hos dom själva?

Ja, men ett uppvaknande är alltid nyttigt. var denna kvinna till åren kommen också? Läste faktiskt en intressant artikel i expressen häromdagen om en kvinna som levt rövare alldeles förlänge för att kunna hoppa på familjetåget. Romanser, karriär och resor stod högst upp på agendan för länge och nu grämde hon ut om att varför kunde inte män och kvinnors kroppar vara mer jämställda så de också kan få barn senare. för idag ångrar hon sig. Det är ju typiskt men jag känner att det finns en röd tråd att följa med alla i 20-30 års åldern idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in