2019-09-21, 11:45
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Det är mycket upprepningar, så många upprepningar skulle en författare idag inte få godkänt för.

Skjuter från höften: Kjell Espmark?

Vår författare är född en aning senare än Espmark. Javisst upprepningar, det här rör sig om en mycket okonventionell författare.
Citera
2019-09-21, 12:43
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Nej, vår författare debuterade några år efter Gustafsson.

P O Enquist?
Citera
2019-09-21, 14:16
Medlem
Citat:
Vår författare är född en aning senare än Espmark. Javisst upprepningar, det här rör sig om en mycket okonventionell författare.

Som jag fattar det är den eftersökte döing?

Skjuter från fotknölarna: Erik Beckman?
Citera
2019-09-21, 15:58
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Som jag fattar det är den eftersökte döing?

Skjuter från fotknölarna: Erik Beckman?

Smarta fotknölar! Erik Beckman, en av våra allra största experimentella författare. En av mina personliga favoriter. Stycket var taget ur samlingen "ingen ny värdighet. kortprosa 1960-1969" som gavs ut efter Beckmans död. En novell från 1963 med den ironiska titeln
"en vårkväll. konventionell novell"

Över till dig, Magmunnen!
Citera
2019-09-21, 16:20
Medlem
Citat:
Smarta fotknölar! Erik Beckman, en av våra allra största experimentella författare. En av mina personliga favoriter. Stycket var taget ur samlingen "ingen ny värdighet. kortprosa 1960-1969" som gavs ut efter Beckmans död. En novell från 1963 med den ironiska titeln
"en vårkväll. konventionell novell"

Över till dig, Magmunnen!

Tackar.

Vad är det för tjomme som har skrivit detta:

"Skulle det inte vara bättre att ta det lite lugnt med förhören, flytta honom från cellen, ge honom ordentligt med mat, sluta att väcka honom mitt i natten och lämna honom i fred några dagar? föreslog Undersökningsdomaren ängsligt och prövande motståndet hos en knapp som höll på att lossna i skjortan. Ju mer vi klämmer åt honom desto magrare och virrigare blir han, han blandar ihop sin barndom med nutiden och sitt eget liv med andras, nu väntar jag bara på att han ska börja yra. Och vad har vi för nytta av honom om han blir alldeles galen, kan ni säga mig det?"
Citera
2019-09-21, 17:31
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Tackar.

"Skulle det inte vara bättre att ta det lite lugnt med förhören, flytta honom från cellen, ge honom ordentligt med mat, sluta att väcka honom mitt i natten och lämna honom i fred några dagar? föreslog Undersökningsdomaren ängsligt och prövande motståndet hos en knapp som höll på att lossna i skjortan. Ju mer vi klämmer åt honom desto magrare och virrigare blir han, han blandar ihop sin barndom med nutiden och sitt eget liv med andras, nu väntar jag bara på att han ska börja yra. Och vad har vi för nytta av honom om han blir alldeles galen, kan ni säga mig det?"
Processen?
Citera
2019-09-21, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen
Processen?

Tror den eftersökte hade blivit stolt över den jämförelsen. Den eftersökte är av senare datum än Kafka.
Citera
2019-09-21, 20:19
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Tackar.

Vonnegut?
Citera
2019-09-21, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Vonnegut?

Njet. Mer mångordig än den gode Vonnegut.
Citera
2019-09-21, 21:13
Medlem
atts avatar
Citat:
Njet. Mer mångordig än den gode Vonnegut.

Douglas Adams måhända?
Citera
2019-09-21, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av att
Douglas Adams måhända?

Nej, bort,bort! Du hade likaväl kunnat gissat på Maj Fant.

Den eftersökte var läkare till professionen.
Citera
2019-09-21, 21:58
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Nej, bort,bort! Du hade likaväl kunnat gissat på Maj Fant.

Den eftersökte var läkare till professionen.
Jersild?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in