2019-09-19, 19:12
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Men för immigranter och nyanlända går det bra att de tar jobbet?

Eller t ex alla unga människor som ännu inte jobbat tillräckligt för att få vara med i a-kassan.

Va? Låt de som vill jobba som horor göra det och låt de som inte vill slippa. Vad är problemet?
Citera
2019-09-19, 19:28
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Fråga: hade du tyckt det varit äckligt att gå runt i ett hus eller på en klubb där det är fullt av snygga nakna eller lättklädda män?

Citat:
Kvinnan som tar emot ger mig rabatt eftersom det är mitt första besök. För 50 euro i entré får jag ett grönt armband runt handleden, gul badrock, handduk och grå plasttofflor i storlek 43. Jag får äta fritt från restaurangens buffé, dricka alkoholfritt och använda bubbelpool och bastu. I den stora trädgården runt poolen finns fotbollsmål och solstolar.

Det påminner om en spaanläggning. Det jag betalat är en entréavgift. Den som vill kan betala extra för nagelvård, fotvård eller vanlig massage. Och sex – det kostar 50 euro för en halvtimma, berättar kvinnan i entrén. Hon berättar sakligt att det börjar med en avsugning – alltid med kondom efter en lagändring här om året om kondomplikt – och sen samlag. Jag uppmanas att hålla koll på klockan. För går man över halvtimman blir det ytterligare 50 euro. Och vill man ha något extra får man göra upp det och priset med kvinnan.

Så går jag in på bordellen – omgiven av män i gula morgonrockar och helt nakna kvinnor i högklackade skor.

Detta måste varit bordellen eller? Läste en artikel nyss, "inifrån bordellerna" som handlar om olika bordeller i Tyskland. De pratar även om att det inte är problemfritt, att det dragit med sig kriminlalitet och människohandel. Att på Red Light district är drogproblematiken så stor att de som driver bordellerna påstår att de förlorar kunder.

Jag gillar att att människor går omkring nakna överhuvudtaget sålänge det inte är ens pojkvän/sambo/man det gäller. Men jag tittar såklart hellre på män än kvinnor om jag måste välja. Dock hade jag aldrig tänkt tanken att gå in på ett rum och ha sex med en av männen som går omkring nakna på bordellen.
Citera
2019-09-19, 19:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Va? Låt de som vill jobba som horor göra det och låt de som inte vill slippa. Vad är problemet?

Detta kan vara problemet. Urklipp från ett reportage, länk finns nedan. Och kom inte med en ogiltigförklaring av Sveriges radio, jag vet redan att du tänker att det är felaktig information. Dock är det helt spekulativt från din sida och det finns inget bevis eller belägg för att artikeln skulle vara fejk. Den är lika trovärdig som vilken annan källa som helst.

Citat:
Tyskland har ju en helt annan grundsyn på prostitution än vad Sverige har.

– Vi har ju inga definitiva siffror men vad vi kan se i befolkningsbaserade undersökningar genom åren är att ett stort antal av de som köpt sex uppger att senaste sexköpet skett utomlands, säger Simon Häggström.

Och en del av kvinnorna som sålt sig på bordellerna i Tyskland är samma som Simon och hans kollegor också möter i Sverige.

– Jag har jobbat med den här frågan i tio år nu, det här är exakt samma kvinnor som vi också anträffar i Sverige.

– Vad vi ser är Rumänien och i Europa även mycket Nigeria. Och vi får samma vittnesmål gång på gång. Minsta gemensamma nämnare för de här kvinnorna är drömmen om ett bättre liv, det är prostitutionens drivkraft. Vi får då ett läge där rika män utnyttjar kvinnornas utsatthet, berättar Simon Häggström.

En av dem som sålt sex i länder med lagliga bordeller är Sabina från Rumänien, som Kaliber berättade om i december förra året. Hon utnyttjades också av ett hallicknätverk i Sverige.

– There is always something behind, because a healthy girl will not sell herself, berättade hon

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1316&artikel=6945939
Citera
2019-09-19, 19:33
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen

3) Om män inte vill leva sexlösa liv måste samhället antingen tillåta sexhandel eller tvinga kvinnor till sex.

1) Anledningen till att vi har bordeller och andra sexuella tjänster är att kvinnor inte vill ställa upp på sex.

Vad har ni motståndare till prostitution att säga om detta? Har ni något rimligt tredje alternativ som varken kräver prostitution eller att tvinga kvinnor till sex? Och nej, att låta män gå utan sex är inte ett rimligt alternativ.

Är det inte bra att vi har prostitution så ni andra kvinnor slipper ställa upp på sex med män ni inte vill ha?
Citera
2019-09-19, 19:38
Avslutad
Citat:
Jag vet inte vad som är problemet, det är det jag försöker få reda på.

Om man inte vill jobba som hora men man gör det ändå för att man måste ha en inkomst när man inte får a-kassa, är det ett problem eller inte?
Citera
2019-09-19, 19:41
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag vet inte vad som är problemet, det är det jag försöker få reda på.

Om man inte vill jobba som hora men man gör det ändå för att man måste ha en inkomst när man inte får a-kassa, är det ett problem eller inte?

1) För det första måste du svara på vilken typ av hora du talar om? Det finns 100 olika sätt att vara hora på.

2) Men om vi talar vanligt suck & fuck så nej det är inget problem. Att jobba som hora är som vilket annat jobb som helst.

3) Tänk på det som att vara massör fast mindre ansträngande.
Citera
2019-09-19, 19:44
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Detta kan vara problemet. Urklipp från ett reportage, länk finns nedan. Och kom inte med en ogiltigförklaring av Sveriges radio, jag vet redan att du tänker att det är felaktig information. Dock är det helt spekulativt från din sida och det finns inget bevis eller belägg för att artikeln skulle vara fejk. Den är lika trovärdig som vilken annan källa som helst.

1) Man är inte utsatt för att man har sex. Då skulle kvinnor som knullar runt på charter (senaste en ung tjej från UK som satte på ett antal unga killar i Turkiet och sen ropade våldtäkt) också vara utsatta.

2) Med den här logiken: är en man som säljer sex till kvinnor också utsatt?
Citera
2019-09-19, 19:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
1) Man är inte utsatt för att man har sex. Då skulle kvinnor som knullar runt på charter (senaste en ung tjej från UK som satte på ett antal unga killar i Turkiet och sen ropade våldtäkt) också vara utsatta.

2) Med den här logiken: är en man som säljer sex till kvinnor också utsatt?

Kan du inte bara sluta nångång? Jag citerar ur ett reportage. Vad du anser om saken är helt oviktigt.
Citera
2019-09-19, 19:53
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Kan du inte bara sluta nångång? Jag citerar ur ett reportage. Vad du anser om saken är helt oviktigt.

1) Om jag förstått det rätt menar du att legaliserad sexhandel leder till att kvinnor blir "utsatta" för att ha sex?

2) Det är det intryck som jag får av ditt inlägg.

3) Då tycker jag att du ska svara på hur man kan bli "utsatt för sex" som kvinna?

4) Här kan det vara bra att jämföra med porr som är helt lagligt: du har kvinnor som tar 2-3 kukar analt samtidigt, fisting, prolapse, throat fucking, och annat krävande.

a) Hur kan kvinnor som får suga lite och bli pumpade vaginalt i 10 minuter vara utsatta medan tjejer som blir anal-knullade av 10 killar inte är det?
Citera
2019-09-19, 19:53
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Detta måste varit bordellen eller? Läste en artikel nyss, "inifrån bordellerna" som handlar om olika bordeller i Tyskland. De pratar även om att det inte är problemfritt, att det dragit med sig kriminlalitet och människohandel. Att på Red Light district är drogproblematiken så stor att de som driver bordellerna påstår att de förlorar kunder.

Jag gillar att att människor går omkring nakna överhuvudtaget sålänge det inte är ens pojkvän/sambo/man det gäller. Men jag tittar såklart hellre på män än kvinnor om jag måste välja. Dock hade jag aldrig tänkt tanken att gå in på ett rum och ha sex med en av männen som går omkring nakna på bordellen.

Ja det var den jag var på sist, stämmer. Det är säkert inte problemfritt där precis som på alla möjliga andra ställen och sammanhang. Bra dock att det finns ansvarstagande, seriösa och trygga bordeller som försöker hålla sin verksamhet så ren som möjligt. Sen är det svårt att vara perfekt. Red light district vet jag inte vad det är för bordell men du ser, det gäller för dom att hålla droger och annat negativt borta om de vill behålla sina kunder.

Ok, inte så konstigt med tanke på att du är kvinna och därmed inte biologiskt programmerad att sprida dina gener så mycket det går. Jag undrar hur heterosexuella män som är mot prostitution och sexköp skulle reagera. Skulle de trots åsynen av massor av snygga nakna kvinnor i högklackat inte bli det minsta kåta pga sin moraliska övertygelse, utan istället bara känna avsky? T ex Stefan Löfven, hur skulle han reagerat om han befann sig på en sådan bordell nu, eller i sin ungdom? Skulle vara intressant att veta.
Citera
2019-09-19, 20:00
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Ja public service litar jag inte på och det borde du som feminism-, invandrings-, och vänstermotståndare inte heller göra.

Även om det inte är fejk så ger det knappast hela bilden, utan man väljer ut något som passar ens agenda och klistrar på det på hela verksamheten. Totalt onyanserat.

Tror du någonsin Sveriges radio skulle göra ett reportage om en lycklig hora? Skulle de göra det hade de sannolikt ändå försökt få det till att hon inte begriper vad hon gör/är hjärntvättad/haft en hemsk uppväxt eller liknande.
Citera
2019-09-19, 20:01
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
1) Om jag förstått det rätt menar du att legaliserad sexhandel leder till att kvinnor blir "utsatta" för att ha sex?

2) Det är det intryck som jag får av ditt inlägg.

3) Då tycker jag att du ska svara på hur man kan bli "utsatt för sex" som kvinna?

4) Här kan det vara bra att jämföra med porr som är helt lagligt: du har kvinnor som tar 2-3 kukar analt samtidigt, fisting, prolapse, throat fucking, och annat krävande.

a) Hur kan kvinnor som får suga lite och bli pumpade vaginalt i 10 minuter vara utsatta medan tjejer som blir anal-knullade av 10 killar inte är det?

Vilka intryck du får är jag likgiltig inför. Det har ingenting med fakta att göra.
Har jag sagt att inte kvinnor inom porren är utsatta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in