2019-09-13, 07:52
Medlem
Moment22x22s avatar
Generellt har jag ett högt förtroende för svenska män vad det gäller att styra landet (inte sittande politiker dock).
Det finns ett område som drar ner förtroendet och det är just prostitition. Det skulle få mig att tveka rejält gällande att sätta män vid makten. Det är precis som att det kollektiva tänkandet kring samhället och medborgarna flyger all världens väg när prostitition är på tapeten. Plötsligt är det bara den egna driften och att få denna stillad som betyder någonting.
Det är alarmerande och pekar i riktning mot att män faktiskt tappar omdömet som en konsekvens av sina drifter. Således förstår man att samhället mår bra av att kvinnor styr till cirka 50%. Även om det nu tyvärr i Sverige är kvinnor som är mindre vettiga vid makten.

Män förr i tiden och män på forumet och säkert en del ute i vardagslivet hävdar att kvinnor måste kontrolleras. Det är helt tydligt att vad som måste kontrolleras är de män vars sexualdrift fullständigt suddar ut deras omdöme och känsla för medmänsklighet.
Citera
2019-09-13, 07:53
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej jag har aldrig påstått att det är okej att det pågår på bordeller. Jag är emot bordeller.

Jag tycker inte att sexköp nödvändigtvis måste vara avkriminaliserat, men bordeller och all form av verksamhet där det finns mellanhänder inblandade är jag emot.
I en bordell så har du vakter och kameror. Och du är emot detta? Och det är risk att bli våldtagen där säger du? Men ett fortsatt förbud där tjejerna säljer på gatan i mörka gränder är bättre?

Hur hade du velat ha det då? Internet och tjejen går hem till kunden eller tvärtom?
Citera
2019-09-13, 08:00
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
I en bordell så har du vakter och kameror. Och du är emot detta? Och det är risk att bli våldtagen där säger du? Men ett fortsatt förbud där tjejerna säljer på gatan i mörka gränder är bättre?

Hur hade du velat ha det då? Internet och tjejen går hem till kunden eller tvärtom?

Den egentliga anledningen att hon inte gillar bordeller är att det ökar tillgängligheten och enkelheten för män att anlita tjänsterna. Men det skulle hon hellre dö än att erkänna.

Enligt olika studier är legala bordeller den i särklass säkraste miljön för sexarbetare. Mycket säkrare än att ta emot kunder i hemmet, eller att åka hem till kunder.
Citera
2019-09-13, 08:11
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior

Enligt olika studier är legala bordeller den i särklass säkraste miljön för sexarbetare. Mycket säkrare än att ta emot kunder i hemmet, eller att åka hem till kunder.
Såklart att det är. Det behöver man inte ens ha studier gjorda för att veta att det är säkrast där.

Ja för risken att bli våldtagen är fortfarande hög med att gå hem till folk eller tvärtom.

Jag är nyfiken på att höra vad hon anser är säkrast för tjejerna. Jag väntar på svar.

Sen så fattar jag att det tar emot för henne att säga det.
Citera
2019-09-13, 08:19
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, AF bestämmer inte om du uppfyller kraven, det avgör arbetsgivaren. AF anvisar dig jobbet om du uppfyller arbetsgivarens krav.
Då är ju problemet löst.
Citera
2019-09-13, 08:21
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Jag förstår skillnaden ja.
Förstår du att prostitition för med sig kriminalitet och otrevligheter för andra medborgare?
Ja, det är ju det självklara utfallet när man förbjuder något som folk efterfrågar.

Tror man annat är man lite gulligt naiv. Eller korkad. Eller politiker.
Citera
2019-09-13, 08:21
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Generellt har jag ett högt förtroende för svenska män vad det gäller att styra landet (inte sittande politiker dock).
Det finns ett område som drar ner förtroendet och det är just prostitition. Det skulle få mig att tveka rejält gällande att sätta män vid makten. Det är precis som att det kollektiva tänkandet kring samhället och medborgarna flyger all världens väg när prostitition är på tapeten. Plötsligt är det bara den egna driften och att få denna stillad som betyder någonting.
Det är alarmerande och pekar i riktning mot att män faktiskt tappar omdömet som en konsekvens av sina drifter. Således förstår man att samhället mår bra av att kvinnor styr till cirka 50%. Även om det nu tyvärr i Sverige är kvinnor som är mindre vettiga vid makten.

Män förr i tiden och män på forumet och säkert en del ute i vardagslivet hävdar att kvinnor måste kontrolleras. Det är helt tydligt att vad som måste kontrolleras är de män vars sexualdrift fullständigt suddar ut deras omdöme och känsla för medmänsklighet.
Vilket skitsnack. Men jag förstår att du nu behöver skriva sånt. Fortsätt du att låta kvinnorna som vill sälja att lida och riskera sina liv och hälsa. Men kom inte och säg att du värnar om kvinnorna. Din bluff!
Citera
2019-09-13, 09:10
Medlem
Citat:
Vad bra, då fattar du att Försäkringskassan inte är ett försäkringsbolag bara för att de administrerar sjuk- och föräldraförsäkringen. Samma gäller a-kassorna som inte är försäkringsbolag bara för att de administrerar srbetslöshetsförsäkringen.

De förstnämnda enligt Socialförsäkringsbalken och de sistnämnda enligt Lag om arbetslöshetsförsäkring.

Men du tänker kanske fortsätta låtsas att a-kassan är ett försäkringsbolag för att du inte vågar svara på frågan.

Säljer a-kassorna försäkringar eller inte?
Citera
2019-09-13, 09:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Det förstås.

Går inte att svara på då prostitutionsjobb uppenbart skulle komma med krav kvalifikationer spetskompetens etc etc

Kan likaså fråga om AF vill att man ska vara hjärnkirurg, det är en del som kommer till
Som sagt så avgör arbetsgivaren vilka kvalifikationer som behövs för jobbet.

För att jobba på bordell så behöver man faktiskt inte ens ha fullständiga betyg från grundskolan.
Citera
2019-09-13, 09:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Säljer a-kassorna försäkringar eller inte?
Nej, de säljer inte försäkringar.
Citera
2019-09-13, 09:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Då är ju problemet löst.
Vilket skulle problemet vara?
Citera
2019-09-13, 09:19
Medlem
Citat:
Nej, de säljer inte försäkringar.

Är du dum på riktigt, de säljer en arbetslöshetsförsäkring. Vill du ha en länk eller kan du googla själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in