Citat:
Även när det gäller konceptet sugardaddy så är det egentligen GLASKLART om det är sexköp och därmed olagligt, eller inte. Jaha.
Du verkar ju väldigt upplyst. Måste vara underbart att allt är så glasklart och uppenbart för dig.
Hört talas om sugardaddy?
Är det förklädd prostitution eller är det bara vanligt dejtande mellan en kvinna och en man som "råkar" ha mycket pengar?
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/detta-ar-sugardejting-prostitution-i-lyxforpackning
Sugardaddy, en man som bjuder på dyra middagar, resor, presenter, betalar hyran + diverse annat. Hur tar du reda på om det det är prostitution eller om kvinnan "älskar" mannen för dennes personlighet och mannen bara är "givmild"?
När man bedriver häxjakt på vuxna människor som på en fri marknad byter sex mot pengar så drabbar det alla. Då får även vanliga kvinnor som låter sig bjudas på saker av en man de har sex med finna sig att bli kallade horor.
Om jag träffar en kvinna på en dejtingsajt, hon kommer hem till mig och har sex och jag betalar 1000 kr till "taxi", vem kan bedöma om det är prostitution eller om det bara är vanligt dejtande mellan man och kvinna?
Jaha, ska även städning förbjudas i så fall? Många kvinnor verkar må skit på sina städjobb.
https://www.expressen.se/nyheter/cheferna-tvingar-mig-att-fuska/
Även vanliga jobb kan vara en mardröm, ska de också förbjudas?
Du verkar ju väldigt upplyst. Måste vara underbart att allt är så glasklart och uppenbart för dig.
Hört talas om sugardaddy?
Är det förklädd prostitution eller är det bara vanligt dejtande mellan en kvinna och en man som "råkar" ha mycket pengar?
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/detta-ar-sugardejting-prostitution-i-lyxforpackning
Sugardaddy, en man som bjuder på dyra middagar, resor, presenter, betalar hyran + diverse annat. Hur tar du reda på om det det är prostitution eller om kvinnan "älskar" mannen för dennes personlighet och mannen bara är "givmild"?
När man bedriver häxjakt på vuxna människor som på en fri marknad byter sex mot pengar så drabbar det alla. Då får även vanliga kvinnor som låter sig bjudas på saker av en man de har sex med finna sig att bli kallade horor.
Om jag träffar en kvinna på en dejtingsajt, hon kommer hem till mig och har sex och jag betalar 1000 kr till "taxi", vem kan bedöma om det är prostitution eller om det bara är vanligt dejtande mellan man och kvinna?
Jaha, ska även städning förbjudas i så fall? Många kvinnor verkar må skit på sina städjobb.
https://www.expressen.se/nyheter/cheferna-tvingar-mig-att-fuska/
Även vanliga jobb kan vara en mardröm, ska de också förbjudas?
OM det förekommer sex i relationen som INTE skulle förekomma utan ersättning så är det prostitution, även om männen nog gärna inbillar sig annat. Sugarbaben är den enda som vet säkert om relationen skulle fortsätta även utan ”gåvor”, men även de skyddar säkert gärna sina egon med förnekelse.
Det går alldeles utmärkt för en ung tjej att ha ett förhållande med en äldre man utan ersättning, men jag tvivlar på att de sockerrelationer som finns skulle fortsätta om ersättningen försvann.
Kvinnor och män med en gnutta självinsikt vet oftast om sexet de har skulle fortsätta även utan ersättning, men de flesta vill nog gärna förneka även för sig själv att de är prostituerade/torskar.
Däremot är det väldigt svårt att BEVISA att en sådan relation är prostitution, men vad något ÄR och vad som går att bevisa bortom rimligt tvivel är två helt olika saker.
Mår man psykiskt dåligt av sitt jobb så bör man absolut byta jobb oavsett vilket jobb man har.
Under en period när jag pluggade så jobbade jag extra inom vården, och eftersom jag är både empatisk och omtänksam och kan hålla huvudet kallt och agera i krissituationer så trodde jag att det skulle vara ett ganska lätt jobb för mig. Själva jobbet klarade jag visserligen galant, men eftersom jag kände FÖR mycket med patienterna så blev det superjobbigt. Flera gånger grät jag när jag åkte från jobbet, ibland blev jag kvar långt efter arbetstid för att någon var ledsen och hade ångest, och 24/7 kände jag sorgen och maktlösheten över att jag inte kunde få alla att överleva. Jag passar helt enkelt inte med den typen av jobb, eftersom jag mår dåligt av det.
Skillnaden på ett sådant jobb och prostitution är dels att betydligt större del av de som väljer prostitution har psykisk ohälsa och väljer det för att det ger snabba pengar, men framförallt är det en enorm skillnad på vilken självbild det ger och hur andra ser på en.
Skulle du själv vilja leva med en tjej som är/har varit prostituerad, och vad tror du majoriteten av män svarar på den frågan?
Lol på den brah.