2019-10-02, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Jaha.

Du verkar ju väldigt upplyst. Måste vara underbart att allt är så glasklart och uppenbart för dig.

Hört talas om sugardaddy?

Är det förklädd prostitution eller är det bara vanligt dejtande mellan en kvinna och en man som "råkar" ha mycket pengar?

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/detta-ar-sugardejting-prostitution-i-lyxforpackning

Sugardaddy, en man som bjuder på dyra middagar, resor, presenter, betalar hyran + diverse annat. Hur tar du reda på om det det är prostitution eller om kvinnan "älskar" mannen för dennes personlighet och mannen bara är "givmild"?

När man bedriver häxjakt på vuxna människor som på en fri marknad byter sex mot pengar så drabbar det alla. Då får även vanliga kvinnor som låter sig bjudas på saker av en man de har sex med finna sig att bli kallade horor.

Om jag träffar en kvinna på en dejtingsajt, hon kommer hem till mig och har sex och jag betalar 1000 kr till "taxi", vem kan bedöma om det är prostitution eller om det bara är vanligt dejtande mellan man och kvinna?

Jaha, ska även städning förbjudas i så fall? Många kvinnor verkar må skit på sina städjobb.
https://www.expressen.se/nyheter/cheferna-tvingar-mig-att-fuska/

Även vanliga jobb kan vara en mardröm, ska de också förbjudas?
Även när det gäller konceptet sugardaddy så är det egentligen GLASKLART om det är sexköp och därmed olagligt, eller inte.

OM det förekommer sex i relationen som INTE skulle förekomma utan ersättning så är det prostitution, även om männen nog gärna inbillar sig annat. Sugarbaben är den enda som vet säkert om relationen skulle fortsätta även utan ”gåvor”, men även de skyddar säkert gärna sina egon med förnekelse.

Det går alldeles utmärkt för en ung tjej att ha ett förhållande med en äldre man utan ersättning, men jag tvivlar på att de sockerrelationer som finns skulle fortsätta om ersättningen försvann.

Kvinnor och män med en gnutta självinsikt vet oftast om sexet de har skulle fortsätta även utan ersättning, men de flesta vill nog gärna förneka även för sig själv att de är prostituerade/torskar.

Däremot är det väldigt svårt att BEVISA att en sådan relation är prostitution, men vad något ÄR och vad som går att bevisa bortom rimligt tvivel är två helt olika saker.

Mår man psykiskt dåligt av sitt jobb så bör man absolut byta jobb oavsett vilket jobb man har.

Under en period när jag pluggade så jobbade jag extra inom vården, och eftersom jag är både empatisk och omtänksam och kan hålla huvudet kallt och agera i krissituationer så trodde jag att det skulle vara ett ganska lätt jobb för mig. Själva jobbet klarade jag visserligen galant, men eftersom jag kände FÖR mycket med patienterna så blev det superjobbigt. Flera gånger grät jag när jag åkte från jobbet, ibland blev jag kvar långt efter arbetstid för att någon var ledsen och hade ångest, och 24/7 kände jag sorgen och maktlösheten över att jag inte kunde få alla att överleva. Jag passar helt enkelt inte med den typen av jobb, eftersom jag mår dåligt av det.

Skillnaden på ett sådant jobb och prostitution är dels att betydligt större del av de som väljer prostitution har psykisk ohälsa och väljer det för att det ger snabba pengar, men framförallt är det en enorm skillnad på vilken självbild det ger och hur andra ser på en.

Skulle du själv vilja leva med en tjej som är/har varit prostituerad, och vad tror du majoriteten av män svarar på den frågan?
Citera
2019-10-02, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Så du är mest intresserad av att det ska vara dyrt för män att köpa sex?

2) Skulle det inte vara bättre om kvinnor kunde få nån sorts bidrag för att börja hora? Då skulle fler kvinnor jobba och minska wage gap.

1) Varför ska vi inte ha licens för kvinnor i relationer?

2) Ska vi inte utreda om de också utsätts för trafficking och har psykisk ohälsa?

3) Sen är trafficking allt som involverar att en kvinna reser till ett annat land för att sälja sex.

a) Så om Frida tar Finlandsfärjan för att sälja sex då blir hon utsatt för trafficking.

4) Det skulle innebära att utländska tjejer inte skulle kunna sälja sex i Sverige. Men det är absolut inte vad du är ute efter riiiight?
Återigen då, I rest my case.
Citera
2019-10-02, 09:54
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Skillnaden på ett sådant jobb och prostitution är dels att betydligt större del av de som väljer prostitution har psykisk ohälsa och väljer det för att det ger snabba pengar, men framförallt är det en enorm skillnad på vilken självbild det ger och hur andra ser på en.

1) Hur vet du det?

2) Ja det kan få många osäkra kvinnor att må bra att män vill betala för att ha sex med dem. Sen kan kvinnan bli mer attraktiv för män också.

Citat:
Skulle du själv vilja leva med en tjej som är/har varit prostituerad, och vad tror du majoriteten av män svarar på den frågan?

Fuck yeah?
Citera
2019-10-02, 09:59
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Återigen då, I rest my case.

1) Är du medveten om att om du åker till Amsterdam för att hora då är du utsatt för trafficking?

2) Om din kompis bokar biljetten åt dig eller hjälper dig på annat sätt har han eller hon gjort sig skyldig till människohandel och kan få 12 års fängelse.

3) Du blir registrerad som ett offer för trafficking i statistiken trots att du själv vill åka dit och sälja sex.

4) Det är så här feminister får fram statistiken om "100.000 kvinnor utsätts för trafficking" = 100k kvinnor tog flyget till Tyskland typ.

5) Sen finns det pengar att hämta om kvinnan börjar anmäla folk och säga att hon blev tvingad.

a) Du kan till exempel säga att din kompis som bokade flygbiljetten åt dig tvingade dig att sälja sex och då kan du få uppehållstillstånd och skadestånd.

b) Ju bättre din historia är, desto mer pengar kan du få. Det finns kvinnor som har fått upp till 1 miljon kronor för en bra historia.
Senast redigerad av Babianen 2019-10-02 kl. 10:04.
Citera
2019-10-02, 10:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det är väl ganska uppenbart. Samtliga personer som arbetar i serviceyrken som involverar större summor kontanter behöver säkerhet. Har du hört talas om rånare, eller om påtända individer? Det är just därför större bordeller är bra. De satsar mycket på säkerhetslösningar. Säkerhetsvakter och larmknappar exempelvis.

Dum fråga från min sida, som om du bryr dig om kvinnors säkerhet.

Arbetsplatser (serviceyrken) såsom tex apotek blir rånade ändå.

Men det är klart att du föredrar att tjejerna blir rånade av bordellerna istället, egentligen bryr du dig inte ett skit.
Citera
2019-10-02, 10:18
Avslutad
Citat:
Sanningen är att kvinnor suger. Det har inget med hat att göra.

Jag håller inte med dig om din syn på kvinnor. Men är det så du ser på dig själv och andra kvinnor så är det så.
Citera
2019-10-02, 10:25
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag håller inte med dig om din syn på kvinnor. Men är det så du ser på dig själv och andra kvinnor så är det så.
Synen ändrar inte verkligheten.
Citera
2019-10-02, 10:29
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Dum fråga från min sida, som om du bryr dig om kvinnors säkerhet.

Arbetsplatser (serviceyrken) såsom tex apotek blir rånade ändå.

Men det är klart att du föredrar att tjejerna blir rånade av bordellerna istället, egentligen bryr du dig inte ett skit.

1) Jag håller med om att bordeller rånar tjejerna. Men det systemet skapades för att cucks inte ville att tjejerna skulle ha pimps.

2) De flesta ställen förbjuder tjejerna från att ta med sig pimps.
Citera
2019-10-02, 10:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Synen ändrar inte verkligheten.

Kan göra om man har ett gravt synfel.
Citera
2019-10-02, 10:44
Medlem
RedXs avatar
Citat:
I de allra flesta fall är det inte speciellt svårt att gallra vilka personer som inte skulle må bra av att sälja sex och vilka som inte skulle påverkas negativt av det, men det bör ju göras av personer som förstår sig på det mänskliga psyket.

Även vid vanliga anställningar gör de flesta rekryterare en utvärdering av om personen är lämplig för jobbet eller inte rent personlighetsmässigt, själv anställer jag t.ex. aldrig någon som inte är stresstålig oavsett vilka kvalifikationer den har i övrigt.

Visst finns det gott om människor som skulle behöva hindras från att göra misstag som får dem att må dåligt i sitt privatliv, men det är knappast genomförbart och det är därför det inte förekommer. Att man hindras från att ta ett jobb man inte är lämplig för är däremot vanligt förekommande.

När det gäller prostitution så finns det redan personer som jobbar med att motverka det. Fundera på vilken skillnad du tror det skulle göra både för de som säljer sex och de som vill köpa sex om sexköp av person med licens skulle vara lagligt, medan det fortfarande skulle vara olagligt att köpa sex av person utan licens och att sälja sex utan att ha licens.

För att få licens gällde alltså:
*Inga misstankar om trafficking
*Minst 25 år (Hjärnans konsekvenstänk är inte färdigutvecklat förrän vid 25)
*Ej missbrukare
*Ingen psykisk ohälsa

För sexköparnas del så gissar jag att de flesta faktiskt inte vill köpa sex av kvinnor som mår dåligt och inte gör det frivilligt. För sexsäljarnas del så anser jag att kan man hindra människor från att må sämre så bör man göra det, jag har lite svårt för ”skit i hur andra mår” mentaliteten.

Rekryterares gallring sker ju dock inte i första hand för den sökandes skull, utan för arbetsgivarens. Blir du bortgallrad från en arbetsgivare kan du söka dig till nästa. Det sitter inte en statlig kommitté och förbjuder dig att arbeta inom en viss sektor, för ”din egen skull”.

Att du inte behöver söka licens för att köpa en trisslott eller en snusdosa beror nog inte i första hand på praktiska problem utan på att det skulle innebära en väldigt kränkande behandling av människor - och att det i grunden baseras på en syn på individen som oförmögen att hantera sitt liv på egen hand.

Som sagt; jag förstår problemet du är ute efter att lösa och jag tror också att det ligger i allas intresse att personer inte prostituerar sig av ”fel” anledningar. Men vad som är rätt eller fel är till syvende och sist subjektivt och rätten att fatta det beslutet bör i slutändan ligga hos individen själv.

Jag är inte helt oresonlig i frågan och kan möjligtvis tänka mig ett system där ”licensen” innebär att vederbörande är testad för könssjukdomar och har genomgått någon form av grundläggande teoretisk utbildning. Inte heller har jag något emot att någon bildar en förening som ”certifierar” prostituerade (jämför m fair trade-märkningar etc). Men ditt konkreta förslag innehåller en del godtycke och åldersgränsen förstår jag inte alls. Sätt åldersgränsen där du drar myndighetsåldern, så kan du argumentera för att höja den i stället.

Ett litet tillägg; är det verkligen självklart ur feministiskt perspektiv att ta ifrån kvinnan rätten att själv välja vem som ska knulla med henne och varför? Jag tänker mig att ett sant feministiskt perspektiv skulle innebära en argumentation för kvinnans rätt att själv bestämma över sin egen kropp. Jämför exempelvis med abortfrågan. Många kvinnor mår fruktansvärt dåligt efter att ha genomgått en abort. Många ångrar sig resten av sina liv. Men ändå argumenterar ingen feminist så vitt jag kan se för att beslutet om en kvinna ska få genomgå en abort ska ligga hos psykologer och läkare, vars uppgift blir att bedöma om hon är lämpad för aborten. Hennes kropp, hennes val. Även om konsekvenserna av ett felaktigt beslut kan bli ödesdigra.
Citera
2019-10-02, 10:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Ett litet tillägg; är det verkligen självklart ur feministiskt perspektiv att ta ifrån kvinnan rätten att själv välja vem som ska knulla med henne och varför? Jag tänker mig att ett sant feministiskt perspektiv skulle innebära en argumentation för kvinnans rätt att själv bestämma över sin egen kropp. Jämför exempelvis med abortfrågan. Många kvinnor mår fruktansvärt dåligt efter att ha genomgått en abort. Många ångrar sig resten av sina liv. Men ändå argumenterar ingen feminist så vitt jag kan se för att beslutet om en kvinna ska få genomgå en abort ska ligga hos psykologer och läkare, vars uppgift blir att bedöma om hon är lämpad för aborten. Hennes kropp, hennes val. Även om konsekvenserna av ett felaktigt beslut kan bli ödesdigra.

Återigen, vi har främst diskuterat bordell- och gatuprostitution. Som i fallet med Tyskland som legaliserade prostitution 2002 så riskerar man ökad organiserad kriminalitet, att den svarta marknaden växer, osv. Då är det inte längre upp till var och en utan det hamnar på samhällsnivå.
Citera
2019-10-02, 11:04
Avslutad
Citat:
1) Jag håller med om att bordeller rånar tjejerna. Men det systemet skapades för att cucks inte ville att tjejerna skulle ha pimps.

2) De flesta ställen förbjuder tjejerna från att ta med sig pimps.

För pimpsen rånar ju inte tjejerna (och misshandlar och våldtar dem) Lol på den brah.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in