Flashback bygger pepparkakshus!
2019-09-18, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brightlies
Lurkat i den här tråden ett tag nu. Har lagt märke till att många tar goaldiggers inlägg för sanning och undrar varför? Vad har han gett för info som gör att ni tror att han varit nära Avicii?

Att han postat om att musik, böcker eller konserter ska släppas dagar innan tyder knappast på att han varit god vän med Avicii. Det kan varenda tjomme i musikindustrin ha vetat om.

Går man tillbaka till hans första inlägg i den här tråden är det skrivet på okej svenska. Efter ett par inlägg börjar hen skriva som om hen har begränsade kunskaper om språket eller lider av dyslexi. Jag tolkar det som att antingen två personer sköter kontot, eller att personen bakom insett att hen går att spåra om hen använder sig av sitt ”vanliga” skrivspråk och därför börjat skriva medvetet dåligt efter ett tag.

Att personen dessutom ändrar uppfattning om entouraget från positivt till negativt är märkligt. Jag tror att ett motiv till det är att det gav hen mer uppmärksamhet och fler följdfrågor från nyfikna fans i tråden.

Ärligt talat tror jag ni alla blivit ordentligt lurade av en person som går igång på att trolla er. Skulle så inte vara fallet ber jag såklart om ursäkt om jag trampat på några tår med detta inlägg, men med nuvarande ”fakta” i tråden kan man knappt verifiera ett endaste dugg som så kallade ”nära källor” skrivit på snart 1050 inlägg. Snälla tänk på källkritik och tro inte på rena påhitt som dyker upp på nätet.

Ps. En nära vän till Avicii skulle knappast sprida vidare uppgifter om eventuella alkoholmissbruk i hans närhet. Hur schysst är det? Gör en riktig vän så?

Jag tar absolut inte allt som skrivs i denna tråd som sanning och är skeptisk till vissa saker. Och jag har även ifrågasatt goaldigger om vissa saker. Till exempel att han gick från att skriva att det är fel att skylla på vännerna till att mer eller mindre skylla Tims död på dom. Förändringen i skrivspråket är också en annan sak - han gick från att skriva normala/längre meningar till att vara så kort det bara går utan kommatecken, punkt, eller något annat. 2 personer? Goaldigger verkar ju ha insyn, men det behöver absolut vara någon från "entouraget" eller en "nära vän" Och förresten - goaldigger, det här snacket om "infekterat", "osams", "splittrat", och "ingen kontakt" verkar ju inte stämma?
Senast redigerad av ambitchous 2019-09-18 kl. 21:25.
Citera
2019-09-18, 22:01
Medlem
Har också tänkt på det. Hur schysst är det att avslöja privata saker om Tim här?! T.ex det om alkoholism i familjen.. är inte det förtal?
Citera
2019-09-19, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DongJung
Man kan väl fortfarande vara en underbar förälder även om man är alkoholist? Det finns olika typer av alkoholister. Alla blir inte hemmaliggande vrak. Även goaldigger har skrivit om att föräldrarna är alkoholiserade

Hur vet ni att detta är en tillförlitlig källa och att snacka om alkoholism om människor man bara sett på bild? Hur kan man ens skriva nåt dylikt om männskor som mist sitt barn och som ständigt får bli påmind om att han inte finns med oss längre.
Citera
2019-09-19, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyrting2
Jag har sett intervjun med Klas. De gick aldrig på cirkusen. Tim ville inte för att han kände inte clownen.
Jag tror faktiskt att Tim hade en bokstavsdiagnos! Bara min åsikt. Har en son som har en sådan och vissa saker påminner om Tim.
Svårt med det sociala. Gillar inte folkmassor. Mycket smart. Gör bara det som han är intresserad av. Depressioner. Tål inte stress! Etc

Läs på om HSP personlighet. Väldigt många som är högkänsliga men för det oerhört välfungerande.
Citera
2019-09-19, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haveitall
Har också tänkt på det. Hur schysst är det att avslöja privata saker om Tim här?! T.ex det om alkoholism i familjen.. är inte det förtal?

Jag tycker inte det är förtal. Det kan vara relevant och förklara lite om Tims uppväxt och hans egen syn på alkohol. Dricker föräldrarna är det lätt att barnen tar efter samma beteende.

Tim festade varje dag i flera år vilket han själv gått ut och sagt. Många runt honom gjorde det och han såg inte att de hade några problem, så han bara körde på. Hans eget drickande resulterade i att han hamnade på sjukhus och blev opererad.
Citera
2019-09-19, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Navet
Jag tycker inte det är förtal. Det kan vara relevant och förklara lite om Tims uppväxt och hans egen syn på alkohol. Dricker föräldrarna är det lätt att barnen tar efter samma beteende.

Tim festade varje dag i flera år vilket han själv gått ut och sagt. Många runt honom gjorde det och han såg inte att de hade några problem, så han bara körde på. Hans eget drickande resulterade i att han hamnade på sjukhus och blev opererad.

Jo men jag tänker på att ingen i hans familj kan försvara sig, om det är sant eller inte? Nu vet jag ju inte om dom läser det här men... Och det var väl gänget runt han som festade mycket också.
Citera
2019-09-19, 11:48
Medlem
Citat:
Lurkat i den här tråden ett tag nu. Har lagt märke till att många tar goaldiggers inlägg för sanning och undrar varför? Vad har han gett för info som gör att ni tror att han varit nära Avicii?

Att han postat om att musik, böcker eller konserter ska släppas dagar innan tyder knappast på att han varit god vän med Avicii. Det kan varenda tjomme i musikindustrin ha vetat om.

Går man tillbaka till hans första inlägg i den här tråden är det skrivet på okej svenska. Efter ett par inlägg börjar hen skriva som om hen har begränsade kunskaper om språket eller lider av dyslexi. Jag tolkar det som att antingen två personer sköter kontot, eller att personen bakom insett att hen går att spåra om hen använder sig av sitt ”vanliga” skrivspråk och därför börjat skriva medvetet dåligt efter ett tag.

Att personen dessutom ändrar uppfattning om entouraget från positivt till negativt är märkligt. Jag tror att ett motiv till det är att det gav hen mer uppmärksamhet och fler följdfrågor från nyfikna fans i tråden.

Ärligt talat tror jag ni alla blivit ordentligt lurade av en person som går igång på att trolla er. Skulle så inte vara fallet ber jag såklart om ursäkt om jag trampat på några tår med detta inlägg, men med nuvarande ”fakta” i tråden kan man knappt verifiera ett endaste dugg som så kallade ”nära källor” skrivit på snart 1050 inlägg. Snälla tänk på källkritik och tro inte på rena påhitt som dyker upp på nätet.

Ps. En nära vän till Avicii skulle knappast sprida vidare uppgifter om eventuella alkoholmissbruk i hans närhet. Hur schysst är det? Gör en riktig vän så?

Jag ställde precis samma fråga för ett tag sedan, men svaren jag fick var att de flesta tyckte goaldigger lämnade sanningsenliga uppgifter.
Jag, precis som du, ifrågasätter dock inläggen fortfarande och precis som i mitt förra inlägg ber jag också om ursäkt för om jag skulle vara helt fel ute.
Citera
2019-09-19, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JourneyOfLife
Jag ställde precis samma fråga för ett tag sedan, men svaren jag fick var att de flesta tyckte goaldigger lämnade sanningsenliga uppgifter.
Jag, precis som du, ifrågasätter dock inläggen fortfarande och precis som i mitt förra inlägg ber jag också om ursäkt för om jag skulle vara helt fel ute.

Jag ser ingen anledning till att ifrågasätta GD trovärdighet. Svaren för precisa för att vara påhittade i min mening. Att sen dennas åsikter ändrats med tiden ser jag inte som konstigt. Med tiden när chocken och den första sorgen lagt sig lite så kommer detaljer och sanning fram, som man kanske inte såg/ville se/insåg först. I början kanske ingen vågade prata om tabubelagda saker men tillslut får folk behov att avslöja, prata och diskutera saker. Tufft att hålla det inom sig.

Men med de senaste inläggen så antar jag att det är slut med info från insidan

Vi får nog vänta på boken.
Citera
2019-09-19, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skulleway
Såg på IG att SE firat sin födelsedag! Verkar inte som det var så många från entouraget med, enbart CF som sjöng, och Lucas, vad jag kunde se!

jean fricko o levan var där
d va där för visa utåt allt bra
Citera
2019-09-19, 23:38
Medlem
brightliess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unnamax
Jag ser ingen anledning till att ifrågasätta GD trovärdighet. Svaren för precisa för att vara påhittade i min mening. Att sen dennas åsikter ändrats med tiden ser jag inte som konstigt. Med tiden när chocken och den första sorgen lagt sig lite så kommer detaljer och sanning fram, som man kanske inte såg/ville se/insåg först. I början kanske ingen vågade prata om tabubelagda saker men tillslut får folk behov att avslöja, prata och diskutera saker. Tufft att hålla det inom sig.

Men med de senaste inläggen så antar jag att det är slut med info från insidan

Vi får nog vänta på boken.

Vilka svar är för precisa? Har inte sett någonting som inte någon med koll på kretsens instagram eller hyfsad insyn i musikvärlden kan hitta på själv.
Citera
2019-09-19, 23:40
Medlem
brightliess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JourneyOfLife

Sorry, ser det nu att du varit inne på precis samma spår innan. Märkligt att det inte tog fäste bland trådläsarna. Men jag tror att många är benägna att tro på vad som helst bara för att få ett svar på motiv osv.
Citera
2019-09-20, 01:17
Medlem
Citat:
Vilka svar är för precisa? Har inte sett någonting som inte någon med koll på kretsens instagram eller hyfsad insyn i musikvärlden kan hitta på själv.

Många. Och som inte framkommit från IG lr insyn i branschen. Tror du e lite sen in i den här tråden. :/ (inge illa menat!) det är ju många sidor att läsa igenom.

Även en person som försåg T med droger (medicin) har skrivit väldigt detaljerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in