Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-29, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palle-valpen
Jo, det verkar ju helt klart så, men jag hade ingen aning.

Vet du någon mer låt som han hämtat inspiration ifrån till nya albumet?

Ingen jag vet, men min personliga åsikt är att man har tagi lite av Ed Sheerans låt Shape of you på SOS.
Citera
2019-07-29, 16:00
Medlem
Såg en bild på Instagram (aviciiunreleased). Det är en bild på Tims låtar från senaste albumet + 2 låtar som han gjorde tillsammans med sandra cavazza, Our love och forever yours. tror ni dom 2 låtarna med sandro kommer släppas eller inte? Det står att bilden är tagen från Reddit.
Citera
2019-07-29, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palle-valpen
Jo, det verkar ju helt klart så, men jag hade ingen aning.

Vet du någon mer låt som han hämtat inspiration ifrån till nya albumet?

I ”Never leave me” har han hämtat inspiration från Martin Svenssons låt ”Yeah yeah, wow wow”. Även stråkpartiet i ”Tough love” är hämtat från en annan låt. Denna finns länkad längre bak i tråden. Jag minns inte vad låten hette, men den var från Indien tror jag.
Citera
2019-07-29, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cappe321
Såg en bild på Instagram (aviciiunreleased). Det är en bild på Tims låtar från senaste albumet + 2 låtar som han gjorde tillsammans med sandra cavazza, Our love och forever yours. tror ni dom 2 låtarna med sandro kommer släppas eller inte? Det står att bilden är tagen från Reddit.

Hoppas verkligen att de släpps.
Nån här i tråden har skrivit att det är Sandro som har skrivit Forever yours. Om så är fallet så är det upp till Sandro.
Citera
2019-07-29, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JourneyOfLife
I ”Never leave me” har han hämtat inspiration från Martin Svenssons låt ”Yeah yeah, wow wow”. Även stråkpartiet i ”Tough love” är hämtat från en annan låt. Denna finns länkad längre bak i tråden. Jag minns inte vad låten hette, men den var från Indien tror jag.

Ja, att det kommer från Yeah yeah wow wow är inte svårt att missa 😄
Citera
2019-07-29, 23:01
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zannazezz
Okej jag ger mig. Vissa vill gärna veta och andra inte. Det ligger väl i människans natur.
Men jag är mest nyfiken på varför. Hans pappa beskrev det som en seriekrock. Vad var det som hände? Är det ett bevis på att även om man har ”allt” så betyder inte det att man automatiskt mår bra. Allt är så himla tragiskt! Jag har själv varit med om ett nära självmord och man undrar bara varför...

Smärtan, ångesten och ensamheten i allt är outhärdlig.

Säger absolut inte att det är ett svar på varför men jag kan ha förståelse för att smärtan kan bli så stark att man bara vill bli fri från den.
Citera
2019-07-30, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp

Säger absolut inte att det är ett svar på varför men jag kan ha förståelse för att smärtan kan bli så stark att man bara vill bli fri från den.

De va de han ville
Citera
2019-07-30, 01:09
Medlem
-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goaldigger
De va de han ville

Varför kände han smärta m.m. nu på slutet då? Han verkade ju må så mkt bättre..
Citera
2019-07-30, 01:16
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -o
Varför kände han smärta m.m. nu på slutet då? Han verkade ju må så mkt bättre..

Jag har av erfarenhet vetskapen att fasaden utåt går bygga så oerhört stark och övertygande att det är svårt för andra att förstå smärtan man uthärdar. För de som inte upplevt den går det inte förstå.

Vetskapen att andra har svårt att förstå gör smärtan än värre. Man vill bli fri.
Citera
2019-07-30, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JourneyOfLife

Den här låten

https://youtu.be/LU29lSULUsk
Citera
2019-07-30, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GafflaLagom
Ingen jag vet, men min personliga åsikt är att man har tagi lite av Ed Sheerans låt Shape of you på SOS.

Båda låtarna byggs av TLC’s låt No Scrubs. Ed Sheeran byggde sin låt av den men kreddade inte låtskrivarna först så fick backa på det. Tims team däremot kreddade ”no scrubs” teamet på SOS.
Senast redigerad av Unnamax 2019-07-30 kl. 02:21.
Citera
2019-07-30, 03:16
Medlem
zannazezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp

Jo det vet jag, har också varit där.. Men jag funderar på om det var ett hastigt beslut, många gör ju de när smärtan är som starkast, man vill bort och tänker inte klart. Fast om man har mått dåligt väldigt länge så orkar man ju inte heller till slut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in