2019-09-15, 12:23
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Så är det, men det finns inga indikationer, för att inte tala om bevis, på att människor då trodde att de var någon slags planta, födde jord eller blev gravida av jord.
Som jag sa, allt som finns på den här planeten kommer från planeten. Det behöver man inte vara nåt geni för att fatta.
Citat:
En cell är som en maskin med en uppgift. Och ur det säger ni skapades intelligent liv. Verkligheten visar att det är tvärtom, att det krävs intelligens för att skapa en maskin, vilket talar för Skaparen, inte evolutionsTEORIN, som alltså är OBEVISAD, men tas emot som sanning.
Evolutionen existerar även om vi inte vet exakt hur den arbetar. Vad som däremot inte ens existerar som en teori är en skapargud.
Citat:
Gud skapade tid, så han kan ha skapat en modell i en dimension där tid inte existerar, utsatt modellen för lite tryck och skapat olja och fossiler, som sedan verkar vara miljarder år gammalt. Det står att Gud förkortar tiden, så han kan påverka tid och händelseförlopp. Vi kan också accelerera åldringsprocessen genom eld t ex, så varför skulle Gud inte kunna förkorta tiden? Där har du dina sex dagar, som är som tusen år för Herren enligt bibeln.
Somna om. Din desperation är bara tragisk.
Citat:
En växtlampa är inget solljus, ändå växer det som ställs under en växtlampa. Där har du din alternativa ljuskälla. Det är förmodligen det ljus som Gud skapade åt himlen, för på hebreiska står det i början av Genesis att Gud skapade himLAR och jord. Solen och månen skapades specifikt som ljuskällor åt jorden.
Gud började alltså med att skapa en växtlampa, okej. Låter inte så rimligt i mina öron iofs.
Citat:
Gud tog några celler från Adam och skapade Eva. Kött av hans kött, och de blir ett kött när de blir tillsammans.
Trams på hög nivå. Ingenting i vår värld eller i vår erfarenhet säger att detta är möjligt. Intelligensbefriat blaj som saknar all verklighetsanknytning.
Citera
2019-09-15, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Som jag sa, allt som finns på den här planeten kommer från planeten. Det behöver man inte vara nåt geni för att fatta.

Evolutionen existerar även om vi inte vet exakt hur den arbetar. Vad som däremot inte ens existerar som en teori är en skapargud.

Somna om. Din desperation är bara tragisk.

Gud började alltså med att skapa en växtlampa, okej. Låter inte så rimligt i mina öron iofs.

Trams på hög nivå. Ingenting i vår värld eller i vår erfarenhet säger att detta är möjligt. Intelligensbefriat blaj som saknar all verklighetsanknytning.
Men Herrens beskrivning stämmer.

Evolutionen säger att celler utan hjärna skapat liv, med högre intelligens dessutom. Verkligheten visar att inte vem som helst kan skapa en dator. Det krävs intelligens och kunskap, så att tro på evolutionsteorin är det mest korkade du kan göra.

Kan du förkorta tiden? Men Gud kan. När han tar sig tid!

Nej, skapelseberättelsen säger att Gud skapade ljus i himlen först. Vad är det är för slags ljus vet jag inte, men poängen med växtlampan är att Gud fick växter att gro innan han skapade solen. And so can you, biatch!

Så du förnekar att forskare framställer syntetiskt kött i labb?

https://www.nyteknik.se/innovation/da-kan-du-kopa-labb-odlat-kott-i-affaren-6923551

Eller är det ännu en lögn? Om vi utgår från att människor kan göra det, varför skulle vår skapare inte kunna göra det? Det har säkert psykosociala fördelar att man och kvinna är av samma kött, för vem vet vilka stenar apor använde på stenåldern?
Citera
2019-09-15, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul

Hur är det då med dom som påstår att livet kom från rymden?
Citera
2019-09-15, 14:11
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Vad jag vet så måste cellen ha information om vad den ska göra, vad tänker du på?

Den första datorn anses vara Charles Babbage mekaniska maskin som han gjorde 1822
https://www.youtube.com/watch?time_continue=183&v=0anIyVGeWOI

Den var programmerbar. Man matade in siffror som sedan maskinen räknade ut.

En miniräknare är programmerad på ett visst sätt, en miniräknare innehåller en dator som räknar ut olika sifferkombinationer som man matar datorn med.

En cell "räknar ut" den information som den blir matad med, d.v.s. DNA.

Den första datorn programmerades med siffror, den första datorn var alltså programmerbar. Man matade alltså den första mekaniska datorn med instruktioner om vad den ska räkna ut.

På liknande sätt finns det maskiner i allt liv, som är programmerade att göra bara en sak:

https://www.youtube.com/watch?v=X_tYrnv_o6A

DNA:t däremot kan förändras, så att den molekylära maskinen cellen gör olika saker.

Du fattar inte vad programmerbar betyder. Helt otroligt att du skriver som om du vet något om sådant som du inte fattar ett dugg. Lägg av med det.
Citera
2019-09-15, 14:15
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Hur menar du?

Är du säker på att DNA kräver en cell snarare än att en cell kräver ett DNA?
Citera
2019-09-15, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Du fattar inte vad programmerbar betyder. Helt otroligt att du skriver som om du vet något om sådant som du inte fattar ett dugg. Lägg av med det.

Hahaha, jag har jobbat som datorprogrammerare
Citera
2019-09-15, 14:24
Medlem
Citat:
Är du säker på att DNA kräver en cell snarare än att en cell kräver ett DNA?

Båda krävs för att saker och ting ska hända. Ett dataprogram kräver en dator, en dator behöver program för att kunna utföra saker och ting.
Citera
2019-09-15, 14:33
Medlem
Citat:

Jag kan programmera i Basic, Assembler, Java, Java script. Visual Basic, PHP, mySQL och säkert många andra språk om jag bara sätter mig in i det.

Smeso, hur många språk kan du programmera i?
Citera
2019-09-15, 14:37
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Hahaha, jag har jobbat som datorprogrammerare

Och du kan inte skillnaden mellan en vanlig miniräknare och en programmerbar miniräknare?

Sedan när blev datainmatning att skriva program?
Citera
2019-09-15, 14:39
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Båda krävs för att saker och ting ska hända. Ett dataprogram kräver en dator, en dator behöver program för att kunna utföra saker och ting.

Hur vet du det?
Vet du säkert att celler inte kan fungera utan DNA?
Citera
2019-09-15, 14:48
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Jag kan programmera i Basic, Assembler, Java, Java script. Visual Basic, PHP, mySQL och säkert många andra språk om jag bara sätter mig in i det.

Smeso, hur många språk kan du programmera i?

Jag studerade bara Basic, Pascal och Visual Basic, men så studerade jag också bara programmering som en liten del i utbildningen för att själv kunna skriva beräkningsprogram för komplicerade hållfasthetsberäkningar.

Men det är häpnadsväckande att du som programmerare inte kan skilja på programkod och indata.
Citera
2019-09-15, 14:54
Medlem
Citat:
Och du kan inte skillnaden mellan en vanlig miniräknare och en programmerbar miniräknare?

Sedan när blev datainmatning att skriva program?

Sedan från första början!

En miniräknare kan inte gör någonting utan att mata in ett program, det vill säga olika tal följt av olika räknesätt.

En miniräknare kräver att man matar in ett program, programmerbar miniräknare är mer avancerad, men det handlar fortfarande om att mata in ett program som datorn ska hantera, eller data om man så vill.

Att mata in data är detsamma som att programmera datorn. Och t.o.m. om du klickar på olika ikoner på datorn, så programmerar du datorn i princip.

När man programmerar datorn i det mest grundläggande språket som den förstår, maskinkod, så handlar det också om att mata in siffror, ettor och nollor, på liknande sätt som man matar in siffror i en miniräknare, fast då handlar det om binära siffror istället för decimala siffror.

Ett program i en dator handlar alltså om att mata in siffror i minnet som datorn ska exekvera, precis som en miniräknare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in