Citat:
Ursprungligen postat av
232323
Jag har ju skrivit det inlägget. Så då tycker du att det är befogat att vara stöddig mot mig, ok det är förståeligt. Det framgår väldigt tydligt av mina inlägg vilka slutsatser jag dragit av de bekräftade uppgifter som jag visste, både före och efter mordförsökt på HOL. Knappast spontant alltså.
Nu ska inte tråden handla om dig eller mig. Ifall du nu inte är delaktig i det här brottet? Och eller de processer och händelser som föranlett denna tragedi? Du får svara själv för hur pass insatt du är.
Jag tycker inte att domare i vare sig Tingsrätt eller Hovrätt (eller någon annan instans) ska kunna ränna runt på stan på fyllan och ge sig på poliser, och sen gömma sig bakom en sjukskrivning och vaga medicinska åkommor. Hur hon behandlat sina barn är en moralisk ensak som jag inte ens kommenterat.
Det är förstås fel på svenska anställningsförhållanden. Ni som försvarar att detta fått fortgå är en skam för vårt samhälle. Och däri ligger intresset och rädslan för avslöjanden i detta fall. Mängder av nyfikna och intresserade folk i tråden och i media - ändå saknas det sedvanliga angiveriet från tidigare arbetsplatser...
Vilket är
ditt ärende? Varför vill du upprepat tala om Karins anställning när hon inte ens har jobbat där på åratal? Hon har inte gömt sig bakom några åkommor, vaga eller ej. Hon må kanske ha försökt men hon dömdes skyldig till våld mot tjänsteman. Så varför vill du göra dessa bisaker till huvudsak i tråden som handlar om ett mordförsök? Varför lyckas du inte behärska dig -
eller låtsas du? - när någon berättar något om hennes bakgrund, i vilken berättelse ett fördömande inte ingår?
Räkna med en till stor del vuxen läsekrets, för vilken din indignation med tillhörande utspel betyder intet.