2019-09-11, 14:47
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag kan bara gå till mig själv: Hade jag fått ett samtal om en skjutning nära en anhörigs adress, så hade jag INTE kollat tidningar och media. Jag hade kastat med iväg utan minsta betänklighet. Så den biten har åtminstone inte jag några invändningar emot. Hade inte ens tänkt tanken på att gå online och kikat på ifall det varit något uppe i media.

Hon ringer ju taxi, så hon har gått om tid och måste fördriva väntetiden och en naturlig reaktion är att försöka inhämta information. Du lägger också fram det nu som att hon är oskyldig och reagerar i shock. Är hon skyldig skulle hon absolut försöka få reda på alla fakta.
Citera
2019-09-11, 14:49
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ingen mobil på sig?

Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Ja VARFÖR hade han ingen mobil på sig??? De flesta framgångsrika jag vet i hans ålder har alltid MINST en telefon på sig som alltid är påslagen, men ofta två stycken (en jobb, en privat). Skumt.

Den frågan har jag också ställt mig ett antal gånger.

HOL bör i a f haft åtminstone en mobil på sig med tanke alla som ringer till honom bl. a. med tanke på hans yrke som framgångsrik advokat.
Citera
2019-09-11, 14:49
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det fanns ju någon uppgift att skytten skulle haft blod på sig också? Eller har jag dröm det. Då vill man nog också komma undan så snabbt som möjligt och byta kläder, eller tvätta sig. Mycket känns amatörmässigt. Valet av flyktbil, en svart SUV. Varför inte välja en mer diskret dussinbil. En blå Passat eller vad som helst. Svart SUV känns ju som förortsmaffian eller att någon varit så korkad att använda sin egen privata bil.
Om det inte är en Qashqai eller Renault Kadjar, det är ju en dussinbil. Fast svart är ju ingen diskret färg. Bättre med någon grå, brunbeige-metallic, odefinerbar nyans som vittnena får svårt att beskriva.
Förortsmaffian kör inte SUV, det är BMW eller någon Audi RS som gäller.
Citera
2019-09-11, 14:51
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Finns ingenting alls hos skatteverket. Och som sagt, frivilligt att regga. Däremot är bouppteckning (dödsfall) reggat hos skatteverket, men så är inte fallet här.

Jag menar hos TR HR eftersom det tydligen varit en tvist gällande detta. Har det varit rättslig prövning så har all dokumentation varit med och registrerats i rätten och de handlingar är tillgängliga. Om de sedan inte registrerar hos skatteverket är en annan historia. Efter rättslig prövning har de nog inte hunnit inge dessa till skattemyndigheten
Citera
2019-09-11, 14:55
Medlem
Citat:
Hon ringer ju taxi, så hon har gått om tid och måste fördriva väntetiden och en naturlig reaktion är att försöka inhämta information. Du lägger också fram det nu som att hon är oskyldig och reagerar i shock. Är hon skyldig skulle hon absolut försöka få reda på alla fakta.

Väldigt många hade kollat upp det oavsett egen skuld. Plus vad är sannolikheten att den anhörige som ska ha ringt och informerat har känt till brottet men inte att en kvinna söks?
Citera
2019-09-11, 14:58
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny

Du har alldeles rätt. Glömde det. Och det fanns ju någon uppgift att skytten var blond också. Hursomhelst känns valet av bil märkligt. Typ en ryss, eller baltisk torped?
Citera
2019-09-11, 16:25
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Finns BMW o Audi SUV med. 🙄
Citera
2019-09-11, 16:29
Medlem
Henrik skulle betala 9,500 000 till Karin. De fick hälften var av fritidsboendet. Och han gjorde henne skuldfri.
Han fick hela boendet (se friköpet ovan) pga vårdnaden av barnen. Samt lösöret i lägenheten. Det är kontentan av tvisten.

Ovanstående är inget rykte utan jag har läst hela den 13-sidiga bodelningen som jag tyvärr inte kan dela.

Egna privata skulder kvarstår dock.
Senast redigerad av Picasso2 2019-09-11 kl. 16:32.
Citera
2019-09-11, 16:31
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Jag har ju skrivit det inlägget. Så då tycker du att det är befogat att vara stöddig mot mig, ok det är förståeligt. Det framgår väldigt tydligt av mina inlägg vilka slutsatser jag dragit av de bekräftade uppgifter som jag visste, både före och efter mordförsökt på HOL. Knappast spontant alltså.

Nu ska inte tråden handla om dig eller mig. Ifall du nu inte är delaktig i det här brottet? Och eller de processer och händelser som föranlett denna tragedi? Du får svara själv för hur pass insatt du är.

Jag tycker inte att domare i vare sig Tingsrätt eller Hovrätt (eller någon annan instans) ska kunna ränna runt på stan på fyllan och ge sig på poliser, och sen gömma sig bakom en sjukskrivning och vaga medicinska åkommor. Hur hon behandlat sina barn är en moralisk ensak som jag inte ens kommenterat.

Det är förstås fel på svenska anställningsförhållanden. Ni som försvarar att detta fått fortgå är en skam för vårt samhälle. Och däri ligger intresset och rädslan för avslöjanden i detta fall. Mängder av nyfikna och intresserade folk i tråden och i media - ändå saknas det sedvanliga angiveriet från tidigare arbetsplatser...
Vilket är ditt ärende? Varför vill du upprepat tala om Karins anställning när hon inte ens har jobbat där på åratal? Hon har inte gömt sig bakom några åkommor, vaga eller ej. Hon må kanske ha försökt men hon dömdes skyldig till våld mot tjänsteman. Så varför vill du göra dessa bisaker till huvudsak i tråden som handlar om ett mordförsök? Varför lyckas du inte behärska dig - eller låtsas du? - när någon berättar något om hennes bakgrund, i vilken berättelse ett fördömande inte ingår?

Räkna med en till stor del vuxen läsekrets, för vilken din indignation med tillhörande utspel betyder intet.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2019-09-11 kl. 16:42.
Citera
2019-09-11, 16:32
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Henrik skulle betala 9,500 000 till Karin. De fick hälften var av fritidsboendet. Och han gjorde henne skuldfri.
Han fick hela boendet (se friköpet ovan) pga vårdnaden av barnen. Samt lösöret i lägenheten. Det är kontentan av tvisten.

Ovanstående är inget rykte utan jag har läst hela den 13-sidiga bodelningen som jag tyvärr inte kan dela.

Vart fick du tag i den?
Kan du inte uppa den på minfil?
Citera
2019-09-11, 16:35
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Det är väldigt märkligt i alla fall. 10:15 är det ute att polisen söker efter en kvinna. Och när hon grips i polisbilen så har hon ingen aaaning om varför och att just hon är eftersökt. Då skulle hon inte ha kollat tidningar eller annat efter att hon fick reda på skjutningen, utan bara begett sig dit.
Men även om hon sett att polisen eftersöker en kvinna så vet hon väl inte om att det är hon dom eftersöker?
Citera
2019-09-11, 16:36
Medlem
meas19s avatar
Då förstår man varför hon inte är glad, ge bort nästan 10 millar till sitt ex, som kanske är otrevlig mot henne...

Citat:

Egna privata skulder kvarstår dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in