2019-09-10, 18:03
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är ju inte så att hon förlorat något umgänge på något sätt. Umgänget har varken med vårdnad eller boende att göra. Så där är du nog ute och cyklar. Om han har enskild vårdnad så innebär det rent juridiskt att han har rätt att välja skola, boende, flytta, ansöka om pass etc - utan hennes tillstånd. Men umgänget har inte ett dugg med det att göra. Det kan vara så att han fick behålla barnen pga boendet, att de skulle ha adressen där, men ändå ha gemensam vårdnad. Ingen av oss vet. Men inte ens enskild vårdnad tar bort umgänget. Då ska hon vara direkt farlig för barnen - och det tror jag absolut inte är fallet.

Du kan även förlora umgängesrätten om barnen själva vill reglera sitt umgänge, iom deras ålder så lär det vara troligt.
Citera
2019-09-10, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Du kan även förlora umgängesrätten om barnen själva vill reglera sitt umgänge, iom deras ålder så lär det vara troligt.
DET är en annan sak. De kan inte tvingas till att träffa en förälder. Men juridiskt kan de inte förbjudas att träffa henne med mindre att hon är farlig för dom. Och till det krävs mycket.
Citera
2019-09-10, 18:06
Medlem
meas19s avatar
Tydligen har två jurister jobbat med K som ville hon skulle frisläppas
Citera
2019-09-10, 18:06
Medlem
Geres avatar
Kul platsbeskrivning i bröllopsannonsen här: https://imgur.com/j4BVlyv

N 59°19' 62'' / O 18°9' 60'' är ju Stockholms Travsällskap ute vid Solvalla.

Gifta sig på Valla.....classy indeed!
Citera
2019-09-10, 18:09
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Det är hon som babblar om hjärnblödning. I de domar som finns mot henne finns inget läkarutlåtande som talar för att objektiva bevis finns för hjärnblödning. Inget läkarutlåtande som påtalar hjärnskada eller att hennes personlighet är förändrad till följd av hjärnskada eller hjärnblödning.

Har mött på en annan person som hänvisar till hjärnblödning etz etz.

Det måste betraktas som att denna person är en fullblodshypokondriker fram till dess ett läkarutlåtande med datortomografi flyter upp till ytan i någon dom där hon är part.

Missbruk vet vi inget om heller annat än att vid de polisingripanden som skett har hon varit påverkad. Att vara påverkad av alkohol och ev kemiska substanser samt att begå våld mot tjänsteman våldsamt motstånd är ingen merit när man strider om vårdnad av barn.

Det är någon som lyft att hon blivit våldsutsatt inom familjen. Det finns ingen dom eller Fup som flutit upp gällande detta som får betraktas som hörsägen eller trådsanning.

Vad fortsättningen blir får vi läsa om såsmåningom.

Jag undrade också om detta med hjärnblödningen och personlighetsförändringen var dokumenterat, men flera personer som påstår sig känna KL har bekräftat det i tråden. Inte bara de skribenter som tar parti för KL. En person hävdade t.ex. bestämt att det inte berodde på hustrumisshandel, som någon insinuerat, att det kom som en blixt från klar himmel, och att det ledde till en dramatisk personlighetsförändring.

Detta sagt, så kan man fråga sig varför det inte tas upp som en potentiell förmildrande omständighet i domen om våld mot tjänsteman från 2016. Men det är ju inte allt som kommit fram i en förhandling som står i domen.
Citera
2019-09-10, 18:11
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Finns ingenstans jag läst kontaktförbud så vitt jag vet. Två föräldrar bråkar så brukar barnen må dåligt ändå. Och Vårdnaden är en sak absolut men det är ju inte så att barn tar avstånd när föräldrarna bråkar.

Barn är barn och man brukar vilja prata och förklara för sina barn om någon sånt här händer.

Det finns kontaktförbud hon får inte kontakta eller besöka honom.

Det kan möjligen även vara utökat till att gälla även barnen. Vad gäller barnen är spekulation. Eftersom kontaktförbud gäller att hon inte får kontakta honom så innebär det även att inte uppehålla sig i/vid bostaden på norr Mälarstrand
Citera
2019-09-10, 18:12
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
Lycka till.

Tror du inte den är offentlig handling?
Citera
2019-09-10, 18:16
Medlem
Ett utdrag ur röriga förhör:
Jag delar upp det i stycken så det blir lättare att läsa.

He*rik Jans*on

Han är bekant med Karin sedan flera år tillbaka. Hon har berättat att hon under en
följd av år utsatts för misshandel och kräkningar. Han vet att hon idag har en
hjärnskada och är känslig för stress. Han har aldrig uppfattat att hon varit
anmärkningsvärt berusad.

– I slutet av juli blev han uppringd av Karin sent på
kvällen. Hon var då med sin familj i Hälsingland. Hon var uppriven och berättade
att Henrik hade slagit henne. Polisen hade senare hämtat honom. Karin uttryckte
under samtalet ”nu börjar mitt helvete”. Någon dag senare berättade Karin att hon
bestämt sig för att inte gå vidare med anmälan.

Den aktuella kvällen ringde hon och var förtvivlad. I bakgrunden hörde han en mansröst säga ”nu ska du ut”. Han frågade Karin om hon ville att han skulle ringa till polisen och hon svarade ja
varefter samtalet bröts. Han ringde därför polisen och sa att han misstänkte att det
pågick en hustrumisshandel.
Senast redigerad av Picasso2 2019-09-10 kl. 18:21.
Citera
2019-09-10, 18:18
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag undrade också om detta med hjärnblödningen och personlighetsförändringen var dokumenterat, men flera personer som påstår sig känna KL har bekräftat det i tråden. Inte bara de skribenter som tar parti för KL. En person hävdade t.ex. bestämt att det inte berodde på hustrumisshandel, som någon insinuerat, att det kom som en blixt från klar himmel, och att det ledde till en dramatisk personlighetsförändring.

Detta sagt, så kan man fråga sig varför det inte tas upp som en potentiell förmildrande omständighet i domen om våld mot tjänsteman från 2016. Men det är ju inte allt som kommit fram i en förhandling som står i domen.

En så viktig del som en hjärnblödning/hjärnskada bör avhandlas och styrkas i domen. Det borde stått. Det är styrkt att KL lider av sviterna av en hjärnskada/hjärnblödning som påverkat handlandet. Tingsrätten tar hänsyn till detta i domen
Citera
2019-09-10, 18:20
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det enda som du har rätt i är att HOL är en vit medelålders man. Men rik är han inte, trots höga inkomster.

Det är frun som är rik. HOL lever rikemansliv på bekostnad av en vit medelålders kvinna.

Vad har du emot vita medelålders kvinnor, undrar jag.
Nu är du nog lite fel ute.
Vad har du emot vita medelålders män?

Karin och HOL tjänade nog tillräckligt bra för att kunna köpa lägenheten själva.
Enligt tråden fick Karin ärva sina föräldrar. Mamman dog 2012-01-12, pappan dog 2012-07-22.
När föräldrar lämnar arv till sina barn är det inte ovanligt att arvet ärvs som enskild egendom för Karin och då kan inte HOL komma åt det.

Då det hade varit problem med Karins missbruk innan föräldrarna dog så visste dom troligen att det var skilsmässa på gång.
Hol lämnade in begäran om äktenskapsskillnad i oktober 2013, men dom separerade våren eller sommaren 2013 och HOL skaffade sig en egen bostad.
Hur kan då HOL leva rikemansliv på sin frus bekostnad? Han väljer ju att lämna.

Jag har två domar att läsa igenom och så långt jag har hunnit där så är det väldigt synd om barnen, och det är inte HOL:s fel.
Citera
2019-09-10, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Nej men jag undrar hur han kan känna till det ?
Om någon är på stan med sin klient så presenterar man inte personen som någon man jobbar med ( hjälper / tar hand om ) och med för och efternamn?!

O jo, finns nog många som snackar... En god man har dessutom inte tystnadsplikt på det sätt som övriga inom sjukvård/socialtjänst.

Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Det går att begära ut dom om godman och förvaltare. Alla uppgifter framgår orsak och varför behov finns det finns ingen sekretess. Jag har begärt ut sådan dom från nacka tingsrätt som handlägger dessa.

Dom absolut, med skäl till dom. Däremot så finns det bra mycket mer i handlingarna, som domstolarna bör och ska sekretessmarkera utifrån att det är personliga uppgifter. Därför läggs de ofta i bilagor.
Citera
2019-09-10, 18:21
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

En så viktig del som en hjärnblödning/hjärnskada bör avhandlas och styrkas i domen. Det borde stått. Det är styrkt att KL lider av sviterna av en hjärnskada/hjärnblödning som påverkat handlandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in