2019-10-02, 21:43
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Spasibo. När man fattar att det är verkliga människor som sitter och skriver den här dyngan så måste man ju misstänka att de får betalt för det...och har en viss talang för jag skulle inte kunna skriva så korkat även om jag försökte.

Fokus ska bort från KL. Det är uppenbart. Att hon inte supit bort alla polarna är rätt tydligt det med.

Nu är jag inte med, menar du att om man håller det öppet att annan än KL är anstiftare så är man ryskt troll?
Citera
2019-10-02, 21:43
Medlem
Det skulle vara bra om polisen fick tag på Fredrik så vi får veta om fulis är Fredrik eller ett troll.
Citera
2019-10-02, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
KL är rätt arg på de båda också. Just saying. Argare än JL och FO tillsammans. Nä den här fule får nog dra tillbaka kavalleriet. Han gjorde rätt med en reträtt från tråden.

Det blir svårt med 1.06 när fulis påstår att han är Fredrik men det kan misstänkas vara någon annan.
Citera
2019-10-02, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Varför skulle FO öht börjat skriva i denna tråden och samtidigt erkänna att han varit på plats när mordförsöket ägde rum?
Han vill inte ens delta i Frivårdens utredning om saker som skulle gett honom ett ev mildare straff, och nu skulle han skapa konto och börja erkänna sin del i brott?
Nej det är ett troll som skriver och inte FO, tror jag skall tilläggas.

FO har inte begått ngt brott i detta fall om det han sagt idag stämmer. Han ringde på hos HOL och ville prata med HOLs flickvän. HOL sköt honom och FO använde nödvärn, varpå även HOL blev träffad av puffran.
Citera
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Jo, det är extremt anmärkningsvärt.
HOL har nyss skjutit en person som han känner igen, och i tumultet själv blivit träffad.

Han vilseleder/styr polisen åt 'rätt' håll med en ren lögn.

HOL borde vara rökt om det som kommit fram idag stämmer.

Känns lite konstigt att HOL, bevandrad brottmålsadvokat, skulle dra till en en lögn som inte är i princip omöjlig att motbevisa. Utan att ta ställning till vem som ljuger hur mycket i alla jävla turer kring detta fall, så hade jag nog förväntat mig att HOL - om han nu skulle ljuga - hade gjort det på ett mer sofistikerat sätt.
Citera
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, DET märker man ofta här. Okunnigheten är enorm.
Nu har vi mest att sitta och väntar på att FO skall fängslas för det ena eller det andra. Det blir spännande.

Sant, berätta vad du personligen har för erfarenhet av svensk lagstiftning ist. Nä tror inte du har så mycket efter jag läst vad du skrivit.
Senast redigerad av Flaskbackare 2019-10-02 kl. 21:51.
Citera
2019-10-02, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Det skulle stå ett frågetecken. Jag skrev ett långt inlägg om att M@ria kunde ha tagit pistolen och att Henrik sedan säger till polisen att torpeden tog pistolen.
Läs hela inlägget, det var ett scenario bland flera.

(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019

Undrar bara när du nu har förhörts av polisen i ärendet, i vanliga fall när det handlar om mordförsök eller andra grova
brott brukar de som förhörts vara totalt tysta, men du berättar allt vad polisen frågat dig eller någon annan, du berättar här vad du eller andra svarat......? Att polisen berättar för dig vad de tänker eller vet om andras savr eller dyligt? Det brukar vara någon typ av utrednings sekretess som även innefattar typ eventuella vittnen? Jag vet ju inte hur polisen jobbar. Men tycker det är underligt som du far här, som om polisen skickat dig hit och ösa ur istället Hur är det? Någon?
Citera
2019-10-02, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Ett målnummer skulle öka skribentens trovärdighet väsentligt.

På ett ungefär från Dålig karikatyr av knarkande buse som trollar tråden för fullt genom att prata med sig själv genom att alternera mellan olika konton till Troligtvis ett troll men bör kontrolleras genom att begära ut handlingarna från Hovrätten.

08 skulle fixa handlingarna imorgon. Det tackar vi för.

En vaken person som läst tråden och domar skulle lätt kunna leka ”Prison Mike” precis som fule gjort här.
Citera
2019-10-02, 21:49
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
FO har inte begått ngt brott i detta fall om det han sagt idag stämmer. Han ringde på hos HOL och ville prata med HOLs flickvän. HOL sköt honom och FO använde nödvärn, varpå även HOL blev träffad av puffran.

Jaja men varför öht vattna sig själv och här av alla ställen? Ne det funkar inte så, han är ingen duvunge va jag förstår det som. Va blir streetsmart fast istället krimsmart? Ja du fattar va jag menar hoppas jag?
Citera
2019-10-02, 21:51
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Det skulle stå ett frågetecken. Jag skrev ett långt inlägg om att M@ria kunde ha tagit pistolen och att Henrik sedan säger till polisen att torpeden tog pistolen.
Läs hela inlägget, det var ett scenario bland flera.

(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019

Ok, uppfattade det verkligen som ett påstående då ordföljden inte var utformad som en fråga med ett avsaknat frågetecken.

Hursomhelst, denna teori skulle då bygga på att HOL och MN snackat ihop sig, antar jag? Hon snor åt sig pistolen och gömmer/slänger den, och innan HOL förhörs så ska alltså HOL och MN ha snackat ihop sig?
Citera
2019-10-02, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Undrar bara när du nu har förhörts av polisen i ärendet, i vanliga fall när det handlar om mordförsök eller andra grova
brott brukar de som förhörts vara totalt tysta, men du berättar allt vad polisen frågat dig eller någon annan, du berättar här vad du eller andra svarat......? Att polisen berättar för dig vad de tänker eller vet om andras savr eller dyligt? Det brukar vara någon typ av utrednings sekretess som även innefattar typ eventuella vittnen? Jag vet ju inte hur polisen jobbar. Men tycker det är underligt som du far här, som om polisen skickat dig hit och ösa ur istället Hur är det? Någon?

De så inget om att jag måste vara tyst om förhöret. Jag tyckte inte de så så mycket. Dessutom var det rånpoliserna som hörde mig och inte Liljautrrdarba. De sa att mitt förhör skulle skickas till dom.
Citera
2019-10-02, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Ok, uppfattade det verkligen som ett påstående då ordföljden inte var utformad som en fråga med ett avsaknat frågetecken.

Hursomhelst, denna teori skulle då bygga på att HOL och MN snackat ihop sig, antar jag? Hon snor åt sig pistolen och gömmer/slänger den, och innan HOL förhörs så ska alltså HOL och MN ha snackat ihop sig?

Om man ska spekulera kring fulis version om att Henrik hade pistolen och sköt mot honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in