2019-09-14, 12:12
Medlem
Hoppas att deras barn inte är kvar på Kungsholmen/Stockholm eller har tillgång till någon media.
Jag har barn i samma ålder och vet hur känsligt det är med föräldrars uppträdande. Jag skämtade med någon i affären när
15-åringen var med och det utbröt typ världskrig när vi kom hem för att jag var så PINSAM.
Detta drev mot både föräldrarna är inte.att leka med.
Citera
2019-09-14, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Nä det var inte så jag tänkte, att de vore polisens högra hand på nåt sätt.
Expressen vill hålla igång fallet förstås, det är kittlande och har högt läsvärde.

Det tycker ju vi också.

Jag bara hoppas att snubben inte blir skjuten igen och att skytten med eller utan anstiftare åker fast.

Det bästa för Karin vore att ta de tio millarna, försvinna från stan och köpa sig en bungalows nånstans i ett billigt land.

Fast det verkar hon inte ha vett att begripa.
Frågan är vad som nu händer med bodelningen. Nu blev det avslag den 3 sept och då antar jag att bodelningen vunnit laga kraft. Men vad händer nu när hon är föremål för polisutredning för mord på exmaken? Fryser man ärendet eller kan han fortfarande bara stoppa in dessa tio mille till henne? Och försvinna från stan kan hon inte om hon fortfarande är misstänkt och under utredning, vilket jag förutsätter att hon är.
Citera
2019-09-14, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Att vara vid liv är prio ett, och ta fast denna skytt. Men det får konsekvenser för HOL i en rättegång där "torpedens" motiv blir offentligt. Det en ny diskussion för oss som gillar att diskutera aktuella brott och rättsfall. Advokatsamfundets nya ordförande är också intresserad av vad som ligger bakom. Alla kollegor är chockade över att advokater skjuts i Svärje. Leif G W spekulerar och av hans sista inlägg i debatten framgick det tydligt att han är väldigt intresserad av vad som hänt.

HOL ville ju snabbt till kontoret. Jag tror att det beror på att svaret till vem som vill mörda honom ligger där i en akt, med ett fall som slutat illa för någon.

Sen är det inte bara att vara vid liv, utan det har betydelse för hur man lever sitt liv, och var!

Jag tänker på grannarna i samma fastighet och i närliggande fastigheter som oförskyllt har en granne folk vill döda. Är de trygga med HOL som måltavla för en klantig skytt? Är barnen trygga när de rör sig ute med HOL med tanke på att de kan träffas av en kula?

Min intuition säger mig att HOL i sitt krig mot KL tappat omdömet och det konsekvenstänk en advokat bör ha. En man som inleder sin frus belastningsregister i syfte att vinna billiga poäng i en bodelning, är inte en person jag beundrar.

HOL var väl medveten om hur allvarligt det är för KL att bli dömd för brott, med tanke på hennes yrke som domare, och han gjorde henne arbetslös, för att visa sin egen bättre förmåga att ta hand om barnen.

Alla HOLs gärningar är ostraffade gentemot KL och har blivit en boomerang mot henne med hot om att anmäla KL för förtal om hon berättar om sitt helvete. Av en gammal dålig ovana fick KL ta skiten, men denna gång är det allvar. Alla vill att skytten ställs inför rätta. Om inte annat för att tillfredsställa vår nyfikenhet.

Konstigt att KL dragit 5 LOBar på sig. En riktig prestation. Aldrig hört om maken i öfre medelklasskretsar trots att många är alkisar och storkonsumenter. Att folk skiljer sig och är bittra händer ju hela tiden, men trots bitterheten har folk lyckats komma överens om bodelning och barn på ett vuxet sätt även om man får höra att än den ena eller den andra fick mer. Men att rasera hela sitt liv. Otroligt.

Att HOL har bråttom att börja jobba förstår jag. Hans och barnens livsstil kräver att kulorna rullar in. Dessutom är det dyrt med alla processer där ex-frun gör en springnota som vad gäller arvodet till bodelningsmannen. Det här blir nog ett ordentligt avbräck i HOLs intjäning.

Nu vet man inte ens om han kan bo hemma pga hotbilden, så det blir kanske dubbla avgifter för boendet också. Det kanske inte går att sälja lägenheten heller nu då folk uppfattar som att en hotbild riktas mot de som eventuellt bor där. Går det ens att hyra ut den nu?

Om KL så småningom kan bindas till anstiftan så kan HOL kanske kräva skadestånd för förlorad arbetsinkomst med mera. Ekonomiskt tror jag dock inte att han kommer att bli återställd för det här eftersom våra skadeståndsregler är strama.
Citera
2019-09-14, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Konstigt att KL dragit 5 LOBar på sig. En riktig prestation. Aldrig hört om maken i öfre medelklasskretsar trots att många är alkisar och storkonsumenter. Att folk skiljer sig och är bittra händer ju hela tiden, men trots bitterheten har folk lyckats komma överens om bodelning och barn på ett vuxet sätt även om man får höra att än den ena eller den andra fick mer. Men att rasera hela sitt liv. Otroligt.

Att HOL har bråttom att börja jobba förstår jag. Hans och barnens livsstil kräver att kulorna rullar in. Dessutom är det dyrt med alla processer där ex-frun gör en springnota som vad gäller arvodet till bodelningsmannen. Det här blir nog ett ordentligt avbräck i HOLs intjäning.

Nu vet man inte ens om han kan bo hemma pga hotbilden, så det blir kanske dubbla avgifter för boendet också. Det kanske inte går att sälja lägenheten heller nu då folk uppfattar som att en hotbild riktas mot de som eventuellt bor där. Går det ens att hyra ut den nu?

Om KL så småningom kan bindas till anstiftan så kan HOL kanske kräva skadestånd för förlorad arbetsinkomst med mera. Ekonomiskt tror jag dock inte att han kommer att bli återställd för det här eftersom våra skadeståndsregler är strama.
Springnota. Hahaha! Bra uttryckt. Men man gjorde en avräkning på den. Så i slutändan får hon betala den ändå.
Citera
2019-09-14, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Profilbilden (den enda som finns bland bilderna) är uppdaterad 21.3.2016 och den gillades av 10 personer och kommenterades av 2personer. HOL finns inte bland dessa 12..

Förstår inte hur du kan hitta honom där...

P.S. Dessutom måste jag säga att den Pia ser inte ut som 57år och inte alkoholiserad heller - OM man nu betänker att detta skulle ha varit nappt 3 år innan hennes död i alkoholism och dess relaterade sjukdomar. Om man jämför med systern så ser ju systern nedgången ut och hon är ju bara 51år (vill jag minnas)...
Där finns två bilder, HOL har gillat bilden där hon sitter med en sallad. Där är en kommentar och 11 som gillat den, HOL är den nionde personen som gillat.
Citera
2019-09-14, 12:18
Medlem
Larasofts avatar
Citat:

Angående sista stycket så har han förmodligen försäkringar som faller ut vid arbetsoförmåga.
Citera
2019-09-14, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Har du lyckats missa alla länkar till domarna som ligger ute i tråden?
Inte ett ord av det hon påstår vid LOBar, domar vid våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman stämmer med övriga vittnens utsagor.

Snart kanske det behövs en sammanställning för eventuella nytillkomna!

Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Mhm. Vi får hoppas att skytten hittas snart och kan bindas till KL, annars kan det bli dyrt för Expressen.

Hennes identitet är ju bara ett klick bort.

Expressen refererar KL:s egna ord i offentliga dokument. Och man har intervjuat KL och låtit henne bemöta innehållet i artiklarna. Så högst osannolikt att tidningen kan klandras på några grunder.

Över en vecka har gått och polisen har uppenbarligen inte gjort något genombrott. Problematiskt. Försvarstalen lär inte bli färre och den fd åklagaren och domaren KL sitter ju inte ens i häktet och mjuknar.

Jag fortsätter, tyvärr, tro att detta inte kommer att nå vägs ände rent rättsligt (möjligen polisiärt uppklarat) och därmed locket på från samtliga myndigheter som befläckats av denna skandal. Ligger inte i samhällets intresse helt enkelt.
Citera
2019-09-14, 12:23
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odensnorre
Hoppas att deras barn inte är kvar på Kungsholmen/Stockholm eller har tillgång till någon media.
Jag har barn i samma ålder och vet hur känsligt det är med föräldrars uppträdande. Jag skämtade med någon i affären när
15-åringen var med och det utbröt typ världskrig när vi kom hem för att jag var så PINSAM.
Detta drev mot både föräldrarna är inte.att leka med.

Jag tycker också synd om barnen, men samtidigt kanske de slipper terroriseras framöver av KL med tanke på att hon har allas ögon på sig?

Vad hon än är skyldig till i det här ärendet så är det uppenbart att hon terroriserat deras familj, genom att göra så mycket galet mot Henrik,
samtidigt som det måste vara en katastrof att ha en mamma som LOBBAS hela tiden pga sin alkoholism.

Barnen mår skit av hennes alkoholism har de intygat. Kanske hela den här händelsen med uppmärksamheten kring hennes person kan göra att hon skärper sig?
Om det blir fängelse för henne så kan hon få vård.
Citera
2019-09-14, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
I vilka tidigare nyktra kretsar insinuerar du till att KL skulle leta torped?

Forskning har visat att drygt femtio procent av livstidsdömda i Sverige har ett alkoholmissbruk. Så 50/50 chans då att skytten som nappat på uppdraget, om han lyckats döda, tittar för djupt i flaskan.

Inbillar mig bara att många mord och våldsbrott sker i samband med missbruk. Rätta mig om jag har fel.

Att en advokat blir skjuten pga att ha varit ombud för person eller juridisk person har jag inte sett så mycket siffror på hittills. De som hävdar den här teorin lutar nog mer åt en nykter gärningsman än jag gör.
Senast redigerad av Avel 2019-09-14 kl. 12:34.
Citera
2019-09-14, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Angående sista stycket så har han förmodligen försäkringar som faller ut vid arbetsoförmåga.

Stämmer. Det finns sådana försäkringar speciellt anpassade för advokatbyråer. Premierna är höga och det kan finnas självrisker. Höginkomsttagare brukar gå miste en hel del om de driver eget. De tror att de inte blir sjuka eller skjutna och är kanske inte fullt försäkrade mot inkomstbortfall.
Citera
2019-09-14, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag tycker också synd om barnen, men samtidigt kanske de slipper terroriseras framöver av KL med tanke på att hon har allas ögon på sig?

Vad hon än är skyldig till i det här ärendet så är det uppenbart att hon terroriserat deras familj, genom att göra så mycket galet mot Henrik,
samtidigt som det måste vara en katastrof att ha en mamma som LOBBAS hela tiden pga sin alkoholism.

Barnen mår skit av hennes alkoholism har de intygat. Kanske hela den här händelsen med uppmärksamheten kring hennes person kan göra att hon skärper sig?
Om det blir fängelse för henne så kan hon få vård.
Ja att dom mår skit tvivlar jag inte ett dugg på. Men samma saker ältas nästan två veckor senare och inget nytt har framkommit. Ändå skrivs nästan ett inlägg i minuten bara på Flashback, plus slaskmedia och annat.
Citera
2019-09-14, 12:35
Medlem
Citat:
Stämmer. Det finns sådana försäkringar speciellt anpassade för advokatbyråer. Premierna är höga och det kan finnas självrisker. Höginkomsttagare brukar gå miste en hel del om de driver eget. De tror att de inte blir sjuka eller skjutna och är kanske inte fullt försäkrade mot inkomstbortfall.
Han har nog råd att vara borta några veckor från jobbet. De flesta är också försäkrade mot olycksfall till och från jobb och får ut på försäkringen av det. Om detta kan vara olycksfall kan vi kanske diskutera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in