2019-09-11, 16:40
Medlem
DjPuttes avatar
Varför HOL inte hade på mobilen då detta hände finns ju för sjutton flera orsaker i stressen kan man glömma mobilen - Man kan ha förlagt den hinner inte leta upp den - mobilen kan vara trasig - urladdad etc etc etc, Sedan så har HOL högprofilerade fall han jobbar med det är vissa som har olika inriktningar som advokat oavsett om man håller på med brottsmål till största delen så åtar dem sig andra case också så nej jag ser inte något ovanligt i det heller!

Sedan folk som tror han lejt ngn för att göra det mot han ni måste ha en bra fantasi och sett för många action filmer på tv där kan dyl hända, Så det kanske är läge att sluta fantisera och inse alla spår pekar på KL oavsett vad ni försöker få det att likna!
Citera
2019-09-11, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Då förstår man varför hon inte är glad, ge bort nästan 10 millar till sitt ex, som kanske är otrevlig mot henne...
Man avräknar olika kostnader såsom renovering, kostnader för mäklararvode etc. Komplicerat alltihop. Jag menar... 13 sidor.

EDIT: Bostadsrätten inköptes 2004 för 7 800 000 kr.
Senast redigerad av Picasso2 2019-09-11 kl. 16:55.
Citera
2019-09-11, 16:45
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man avräknar olika kostnader såsom renovering, kostnader för mäklararvode etc. Komplicerat alltihop. Jag menar... 13 sidor.

Vart finns dessa 13 sidor att läsa?
Citera
2019-09-11, 16:47
Medlem
Hej alla på FB !

Länk till bröllopsbild :

https://imgur.com/j4BVlyv
Citera
2019-09-11, 16:48
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Varför HOL inte hade på mobilen då detta hände finns ju för sjutton flera orsaker i stressen kan man glömma mobilen - Man kan ha förlagt den hinner inte leta upp den - mobilen kan vara trasig - urladdad etc etc etc, Sedan så har HOL högprofilerade fall han jobbar med det är vissa som har olika inriktningar som advokat oavsett om man håller på med brottsmål till största delen så åtar dem sig andra case också så nej jag ser inte något ovanligt i det heller!

Sedan folk som tror han lejt ngn för att göra det mot han ni måste ha en bra fantasi och sett för många action filmer på tv där kan dyl hända, Så det kanske är läge att sluta fantisera och inse alla spår pekar på KL oavsett vad ni försöker få det att likna!

Det skulle ha legat föremål i trapphuset efter händelsen. Kan hans mobil ha åkt iväg i tumultet och att han i det chocktillstånd jag antar att han befann sej i inte hittade den.
Citera
2019-09-11, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hela bostadsrätten kan ju vara toppbelånad?
Citera
2019-09-11, 16:49
Medlem
harperlees avatar
Hon är verkligen konstig. Hon verkar närmast njuta av situationen vilket är sjukt i sig men dessutom borde hon som jurist ha vett att inte pladdra i Expressen när hon är misstänkt för att ha beställt mors på sina barns far.

Citat:
Ursprungligen postat av coche
Är det här ett friskt tecken, att gå ut i media, prata och vilja ”förklara för allmänheten” och ändå vara så ”självsäker”? Det här sättet att föra sig när hon ändå rätt så nära inpå varit misstänkt, ger mig lite kalla kårar. Påminner om Johanna Möller, det är precis vad hon gjorde, hon skulle ”förklara sig själv” och gjorde det med vetskapen att det fanns (offer kvar i livet) rädda för henne. Vem gör nåt sånt? Hennes ex är på sjukhuset efter ett mordförsök, han vet egentligen inte vem är skyldig till det här och säkert brottas med tanken att det ”kan” vara hon, och sen inpå allt ut i media för att prata om sig själv? Empatisk, inte alls.
Citera
2019-09-11, 16:55
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det skulle ha legat föremål i trapphuset efter händelsen. Kan hans mobil ha åkt iväg i tumultet och att han i det chocktillstånd jag antar att han befann sej i inte hittade den.

ja, han kan ha tappat den i tumultet på våning fem. Han slogs ju för livet och flydde sen ut ur trapphuset. Kan ha tappat portfölj och allt möjligt. Sen satt han och blödde mot ett skyltfönster nere på gatan och fick antingen låna en mobil, eller ringde någon annan först och räckte sen över telefonen till honom.
Citera
2019-09-11, 16:58
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Men även om hon sett att polisen eftersöker en kvinna så vet hon väl inte om att det är hon dom eftersöker?

Är hon skyldig så förstår hon väl mycket väl att det är hon som är eftersökt.
Citera
2019-09-11, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nu diskuterar vi utifrån samma fakta.

Det som är märkligt är att boutredningsmannen låter ärendet dra ut i evigheter och sedan beslutar att HOL har första tjing och att han kan bo kvar. Boutredningsmannen har ingen befogenhet att ta ställning i vårdnadsfrågor och var barn bor, eftersom barn inte är "egendom" av det slag han ska hantera. Boutredningsman ska inte heller tolka en dom om ensam vårdnad, som vägledande i vem som ska bo i en viss lägenhet som är värd en förmögenhet, när det är tvistigt.

En normal hantering av bodelning med parter som inte kan komma överens beträffande dyrbara saker är försäljning. Det räcker det inte med värdering för att komma fram till rätt marknadspris.

Dyr konst, smycken, bostäder m.m. lämnas in till auktion och till ansedda Mäklarfirmor. Inte till advokaternas bekanta och känningar i branschen, typ uppköpare som tar hand om billiga saker alla vill bli av med.

Att HOL fick lägenheten tolkar jag som att dessa advokater gjorde som de ville eftersom de visste hur strulig KL är. Av erfarenhet visste de att hon saknar förmåga att hantera vardagen, och post av det slag ett brev från en domstol innebär.

När parter inte är eniga om hur lösöre som en lägenhet ska fördelas, ska en avyttring ske transparent på en öppen marknad hos mäklare som sålt liknade objekt. De kan en boutredningsman göra utan att be parterna om lov. Parterna kan lämna bud och köpa den egendom de vill ha, likt alla andra intressenter på den öppna marknaden.

Inte undra på att Kl ville överklaga denna bodelning som stinker vänskapskorruption. Nu förstår vi varför hon är arg. I dagligt tal skulle vi ju skoja till det med att någon borde skjuta den där jäveln!

Hon kanske gav upp lägenheten tillfälligt, och hoppades kunna ta tillbaka den senare, på ett eller annat sätt.......Om det är som du säger, kanske hon inte kunde köpa den/ta över den själv, och avstod då istället delningen.
Citera
2019-09-11, 17:05
Medlem
Moruroas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Och en till groda: "Jag hade ingen aning om att det fanns en anmälan förra gången. Det kom som en nyhet."

Förra gången hon försökte leja en torped.

Och varför slinker det ut att gamla knapptelefoner har ju så kort minne?

Tidigare i tråden sades det att förra anmälan om att hon skulle ha försökt leja en mördare lades ner för att ”ord stod mot ord”. Hur kan hon då inte ha en aning om denna anmälan?
Citera
2019-09-11, 17:06
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
De har nog gjort vad de kunnat för att få ihop tillräckligt för att hålla henne häktad men misslyckats. Det håller inte att häkta enbart pga motiv etc. Kanske att hon lyckats röja undan alla spår som kopplar henne samman med "torpeden". Att aftonbladet förmedlar hennes indirekta uppmaning till denne torped är helt bisarrt.

Det är nog viljan som brister. Tidigare historik och risk för vedergällning mot offret borde räckt. Det gick ju tydligen utmärkt att gå full retard i ASAP fallet trots att en hel turné fick ställas in och för ett betydligt mindre brott, men vad vet jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in