2019-09-11, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Tar 3-5 min att köra från S:t Göran till 62:an med blåljus på. Det fattas runt 20-25 min i denna soppa.
Kjellgrensgatan > Lindhagensgatan > rondellen > Norr Mälarstrand (5 trafikljus på sträckan).
Dom körde iväg med HOL 09:35 från trottoaren utanför 62:an

Jag har för mig att jag såg i den här tråden att han först fick vård i ambulansen innan de åkte iväg.
Citera
2019-09-11, 14:32
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, den s k anhörige (som hon benämner denna) ringde om att det varit en skjutning kring hennes adress och hon begav sig dit i kläderna hon sovit i - på med kappa och handväska - och så hade hon dragit dit. Hon legitimerade sig för polis och frågade vad som var på gång, blev placerad i en polisbil och blev strax därefter informerad att hon var gripen. Om jag minns rätt.

Det är väldigt märkligt i alla fall. 10:15 är det ute att polisen söker efter en kvinna. Och när hon grips i polisbilen så har hon ingen aaaning om varför och att just hon är eftersökt. Då skulle hon inte ha kollat tidningar eller annat efter att hon fick reda på skjutningen, utan bara begett sig dit.
Citera
2019-09-11, 14:32
Medlem
vittne-xs avatar
Ingen verkar ha reagerat på HOL:s konstiga agerande.

Eget företag med flera anställda - flera regeringsuppdrag - har ett högpriomål ang en kines med högsta politiska inblandning från Kina och USA, till detta fanns det då "en hotbild" typ K.L, och då har han inte någon mobil på sig utan lånar grannens efter attacken.... Folk som lever under hot brukar få låna en speciell mobil av polisen med direktlarm, den här snubben har ingen mobil på sig alls.

De som undviker mobiler är oftast kriminella som inte vill röja sitt rörelsemönster eftersom myndigheterna numera sammarbetar ihop med FRA som kör triangulering på mobiler.
HOL verkar alltså vara insoppad i ganska grova saker, och samtidigt bor hans x hos polisens interna utredare.

Det känns som det är mer än bara en sketet äktenskap som det handlar om.
Och ageradet från myndigheterna är ju inte bättre heller.
Frågan är hur mycket mera skit som poppar upp....
Citera
2019-09-11, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det är väldigt märkligt i alla fall. 10:15 är det ute att polisen söker efter en kvinna. Och när hon grips i polisbilen så har hon ingen aaaning om varför och att just hon är eftersökt. Då skulle hon inte ha kollat tidningar eller annat efter att hon fick reda på skjutningen, utan bara begett sig dit.
Jag kan bara gå till mig själv: Hade jag fått ett samtal om en skjutning nära en anhörigs adress, så hade jag INTE kollat tidningar och media. Jag hade kastat med iväg utan minsta betänklighet. Så den biten har åtminstone inte jag några invändningar emot. Hade inte ens tänkt tanken på att gå online och kikat på ifall det varit något uppe i media.
Citera
2019-09-11, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Text från Expressen:

Den kvinnliga toppjuristen som misstänks ha lejt en torped för att mörda kändisadvokaten Henrik Olsson Lilja är försatt på fri fot.

Nu häcklar hon åklagaren Lucas Eriksson, som misslyckades med att få henne häktad:

– Det var ingen superklippa direkt, säger hon till Expressen.
– Jag menar inte att han gjorde något fel direkt. Men det är klart att det måste ha varit jobbigt för honom. Jag menar, här sitter en av Sveriges absoluta toppadvokater, och så jag. Jag är inte duktig på något sätt, men jag har ändå lång erfarenhet. Tingsrätten försatte henne på fri fot. Beslutet överklagades, men Svea hovrätt gick på tingsrättens linje.

Är det här ett friskt tecken, att gå ut i media, prata och vilja ”förklara för allmänheten” och ändå vara så ”självsäker”? Det här sättet att föra sig när hon ändå rätt så nära inpå varit misstänkt, ger mig lite kalla kårar. Påminner om Johanna Möller, det är precis vad hon gjorde, hon skulle ”förklara sig själv” och gjorde det med vetskapen att det fanns (offer kvar i livet) rädda för henne. Vem gör nåt sånt? Hennes ex är på sjukhuset efter ett mordförsök, han vet egentligen inte vem är skyldig till det här och säkert brottas med tanken att det ”kan” vara hon, och sen inpå allt ut i media för att prata om sig själv? Empatisk, inte alls.
Citera
2019-09-11, 14:41
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Han har en jobbmobil som låg kvar på kontoret.
Han tappade den i backen dagen innan så skärmen sprack och lämnade in den på lagning och skulle hämta ut den senare under dagen.
Han glömde den på det lilla bordet bredvid paraplystället i hallen.

Eller på restaurangen där han åt lunch dagen innan, eller hemma hos sin tjej, eller i rocken på jobbet…

Finns ungefär tretusentre olika teorier som är mer plausibla än att man är skum för att man inte har en mobil på sig vid varje givet ögonblick.
Citera
2019-09-11, 14:41
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:

Eget företag med flera anställda - flera regeringsuppdrag - har ett högpriomål ang en kines med högsta politiska inblandning från Kina och USA, till detta fanns det då "en hotbild" typ K.L, och då har han inte någon mobil på sig utan lånar grannens efter attacken.... Folk som lever under hot brukar få låna en speciell mobil av polisen med direktlarm, den här snubben har ingen mobil på sig alls.

De som undviker mobiler är oftast kriminella som inte vill röja sitt rörelsemönster eftersom myndigheterna numera sammarbetar ihop med FRA som kör triangulering på mobiler.
HOL verkar alltså vara insoppad i ganska grova saker, och samtidigt bor hans x hos polisens interna utredare.

Han kan ha tappat mobilen i tumultet på våning fem. Rätt vanligt att man plockar med sig mobil och nycklar och kanske håller den i handen fortfarande när han går ut för att låsa lägenheten. Han flyr ju ut på gatan efter att blivit skjuten och får väl hjälp av grannar och förbipasserande och får då låna en mobil för att ringa polisen, eller ringer någon annan polisen först och räcker sen över telefonen till HOL.
Citera
2019-09-11, 14:42
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag begärde ut handlingar från H och K ang bodelning vid skilsmässa. Det är frivilligt att registrera det, och tyvärr fanns inga registrerade bodelningshandlingar i ärendet hos skatteverket.

Jobbar på att få ut andra handlingar från tingsrätten dock. Tur jag är sjuk och hemma idag. Annars hade det kört ihop sig.

Om det varit förhandling i domstol gällande bodelningen bör allt finnas tillgängligt.

Bodelning är inte obligatoriskt men fördelaktigt att göra. När bodelning registrerats så är saker köpta efter registrering enskild egendom.
Citera
2019-09-11, 14:43
Medlem
at0m3ns avatar
Toppjuristens verbala attack mot åklagaren
Häktades inte – nu häcklar hon åklagaren: ”Jag är mer erfaren”

Den här kvinnan är 100% skyldig till brottet.
Bara höra henne under intervjun skriker på " Jag har förlorat allt så jag är en renodlad psykopat"
I ett annat land hade hon fått en omgång stryk och börjat tala direkt.
Kvinnor hanterar inte press som män.
Jag hade häktat henne i 6 månader sedan hade hon vattnat utan problem.
Citera
2019-09-11, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coche
Är det här ett friskt tecken, att gå ut i media, prata och vilja ”förklara för allmänheten” och ändå vara så ”självsäker”? Det här sättet att föra sig när hon ändå rätt så nära inpå varit misstänkt, ger mig lite kalla kårar. Påminner om Johanna Möller, det är precis vad hon gjorde, hon skulle ”förklara sig själv” och gjorde det med vetskapen att det fanns (offer kvar i livet) rädda för henne. Vem gör nåt sånt? Hennes ex är på sjukhuset efter ett mordförsök, han vet egentligen inte vem är skyldig till det här och säkert brottas med tanken att det ”kan” vara hon, och sen inpå allt ut i media för att prata om sig själv? Empatisk, inte alls.

Inte så konstigt att ingen empati finns, du haft en lång och bitter tvist ju, skulle nog inte ha så mkt empati kvar, och ännu mindre om man förlorar tvisten.
Citera
2019-09-11, 14:44
Medlem
Ja VARFÖR hade han ingen mobil på sig??? De flesta framgångsrika jag vet i hans ålder har alltid MINST en telefon på sig som alltid är påslagen, men ofta två stycken (en jobb, en privat). Skumt.

Citat:

Citera
2019-09-11, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Om det varit förhandling i domstol gällande bodelningen bör allt finnas tillgängligt.

Bodelning är inte obligatoriskt men fördelaktigt att göra. När bodelning registrerats så är saker köpta efter registrering enskild egendom.
Finns ingenting alls hos skatteverket. Och som sagt, frivilligt att regga. Däremot är bouppteckning (dödsfall) reggat hos skatteverket, men så är inte fallet här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in