2019-09-09, 23:50
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Detta är vad min magkänsla säger.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tvivlade från första stund. Det är HOL som hittar på en massa saker för att "bevisa" en en massa skit, i den ovärdiga kamp han för om KLs tillgångar. Att han hade framgång i domstol, betyder inte att han kommer undan med att inte göra rätt för sig ekonomiskt, om man läser domen från HD.

Han har väl suttit där i lägenheten på Norr Mälarstrand med sin advokatflickvän och i rödvinsruset har de konspirerat om olika scenarior som undergräver KL trovärdighet systematiskt, där det utan konkreta bevis framgår för hela världen att KL velat anlita torped för att döda honom!

HOL är inte den sortens karl kvinnor dödar för, eller anlitar torped för att döda.

Min magkänsla också...
Citera
2019-09-09, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natex123
Haha, jag kan lova dig att genom att spekulera kring vad media har skrivit kommer ni inte fram till ett svar.

Medias rapportering är ju en sak, deras agenda är ju att sälja klick. Förmodligen finns några inlägg från skribenter i denna tråd som är mer matnyttiga av utredningsskäl

Annars är ju tråden full av spekulationer och agendor. Man får hoppas att inte de närmaste läser i tråden.
Citera
2019-09-10, 00:02
Medlem
Varför förlorade mamman vårdnaden?
Senast redigerad av rappytt 2019-09-10 kl. 00:07.
Citera
2019-09-10, 00:02
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiseptember
Allt är förstås möjligt, och jag är ingen utredare. Men detta vet jag:
Det har viskats om KLs märkliga beteende i väldigt många år. Folk har reagerat på små och stora lögner, manipulativt beteende och fylla.
HOL har fått ensam vårdnad (ovanligt).
KL har dömts och utretts för brott.

Nyreggad, 7 inlägg, alla i denna tråd.
Partisk från inlägg 1. Upplever inte dina inlägg.som särskilt seriösa. Känns som du har en viss agenda
Citera
2019-09-10, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Förhoppningsvis har detta drama nu fått båda att lugna ner sig.
Att bli utsatt för ett mordförsök brukar snarare ha en oroande effekt på folk.
Citera
2019-09-10, 00:07
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Nej. Det är inte sekretess på beslut om god man, däremot sekretess på anledningarna.

Det går att begära ut dom om godman och förvaltare. Alla uppgifter framgår orsak och varför behov finns det finns ingen sekretess. Jag har begärt ut sådan dom från nacka tingsrätt som handlägger dessa.
Citera
2019-09-10, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Min magkänsla också...

Undrar hur juristmamman får sina dagar att gå utan jobb eller familj att ta hand om? Var bor hon ens?
Citera
2019-09-10, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nu har media ägnat hela helgen åt att smygöppet vända in & ut på en person som lite överraskande släpptes ur arresten idag.
Även jag trodde hon skulle åka in, iaf topp två veckor.
På vilka grunder trodde du att KL skulle "åka in"? Vilka indicier eller bevis skulle vara tillräckliga för att häkta en fd domare i hovrätten för anstiftan till mord?

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag kan med tydlighet f.ö understödja framställandet att Karin tagit sitt ämbetes integritet och orubblighet till den nivån att hon inte förekommer i internetträffar, massmedia-intervjuer eller kring några tillställningar inom rättsvården.
En domare skall ju inte höra till branschen i några sådana hänseenden, och det har hon prickfritt praktiserat, samt därtill bevisat eftersom halva Sverige vid det här laget försökt googla info om henne och kammat noll.

Aha, den där förträffliga integriteten som inte gjort KL arbetsför på 5-6 år - och samtidigt har hon härjat runt i fyllan och villan på allmän plats, ställt till scener på restauranger, blivit omhändertagen av polis för sin kraftiga berusning och därefter attackerat och använt våld mot de ingripande poliserna... Så som hon har skämts - ändå kommer hon inte undan offentlighetens ljus. Det är väl du som kammat noll att plocka fram bevis för dina lögner.

Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
å andra sidan, om han mot förmodan skulle bli erbjuden livvaksskydd är det ett svek mot alla kvinnor som anmäler sina galna män som ger sig på dom och som utelämnas helt av samhället. Men som sagt, det hade behövts 50,000 poliser och inte 20 för att klara ut allt som samhället egentligen ska skydda.

Fördomsfullt att påstå att kvinnor är mer utsatta, särskilt i en tråd som handlar om en man som närmast unikt lyckats få besöksförbud mot sin ex-fru!

Citat:
Partisk från inlägg 1. Upplever inte dina inlägg.som särskilt seriösa. Känns som du har en viss agenda

Problemet för dig att inlägget innehåller underbyggda fakta. En agenda för sanningen alltså.
Citera
2019-09-10, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Som sagt: Inte begåvningsreserven som är aktiv här idag. Hur blir han av med exfrun genom att skjuta sig själv?
Om du tillhörde begåvningsreserven vilket du inte verkar göra så hade du kanske själv kommit på att om man sätter dit någon för mordförsök så slipper man den personen under väldigt lång tid.
Citera
2019-09-10, 00:16
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Om du tillhörde begåvningsreserven vilket du inte verkar göra så hade du kanske själv kommit på att om man sätter dit någon för mordförsök så slipper man den personen under väldigt lång tid.

Ja berätta nu hur HOL skulle sätta dit KL för mordförsök? Hur skulle det gå till? Hur skulle KL bindas till dådet och bli dömd för det? Redogör gärna. Vi är rätt många här som undrar hur era tankebanor går.
Citera
2019-09-10, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Undrar hur juristmamman får sina dagar att gå utan jobb eller familj att ta hand om? Var bor hon ens?

Kanske hos torpeden?
Citera
2019-09-10, 00:21
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
När någon är registrerad och hur många inlägg vederbörande har skrivit, är uppenbart för varje läskunnig människa. Skriv inte inlägg om det, tack. Det är OT och det utgör nära hälften av den pågående diskussionen för närvarande. Som sagt, det syns och behöver därför inte sägas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in