Citat:
Ursprungligen postat av
Douche-chill
Kungsholmen är litet så jag har hört en del.
Henrik blev skjuten bakifrån medans han låste sin ytterdörr när han skulle gå hemifrån. Träffad av första skottet så vände han sig om mot GM och kastade sig över honom och började brottas med honom (visar på stort jävla kämparhjärta hos honom imo). Sista skottet snuddade vid huvudet när han sprang därifrån.
Angående den förmodade uppdragsgivaren, K*rin så vet jag endast detta. Hon har varit märklig och har fört sig på ett obehagligt sätt redan innan den sk. hjärnblödningen (vet ingenting om den egentligen, har någonting sådant verkligen skett?) Men Henrik tappade tydligen kontakten med vänner redan efter bröllopet pga hennes beteende.
Mycket av konflikten efter skilsmässan har handlat om hennes vilja att få ha tillgång till dom gemensamma barnen. Hon har oanmält dykt upp på dagis/skola och lämnat presenter osv.
Intressant.
GM står någonstans i trappan invid plan 5 i en funkiskåk med halvtaskig belysning pga energisparlampor där det inte finns några fönster utåt, och skjuter sen HOL i ryggen med skott 1 när han låser dörren.
Bör vara 6-7m avstånd, kunde GM verkligen se HOL:s ansikte innan han vände för att låsa för att försäkra sig om att det var rätt person ?, bör ha gått så snabbt vid låsningen så att skytten inte hade tid att kolla ordentligt. Då tog alltså skott 2 i magtrakten när HOL rusade mot GM som blodade ner GM och skott 3 som snuddade skallen på HOL var sen när Hol sprang iväg från skytten, då bör alltså HOL ha kutat nedför trappan med skytten bakom sig. Då kom alltså skytten ut efter HOL genom porten med blodig tröja och hoppade in i SUV:n.
Lägenhetstjafset:
Naturligtvis har föräldrarna till KL "gåvat" lägenheten, då har det skett med ombildningsvärdet per 2003 eller 04, om jag minns rätt låg det då på c:a 8950:-/m2 i ombildningsvärde där man sen sålde för c:a 47370:-/m2 marknadsvärde, alltså lite över 5ggr insatsen. Så deras lägenhet på 199m2 (?) bör då ha varit på 1,781.050 i ombildningsvärde som skattmasen meddelades, medan en försäljning då år 03/04 skulle ha gett c:a 9.426.630:-, och idag är den värd c:a 20.665.000. En läghenhet i 62:an på 104m2 gick för 10.800.000 i april i år.
Mysteriet om varför HOL vill vara kvar trots all jävelskap:
Flera har skrivit att HOL började härja med en annan kvinnlig advokat långt innan hjärnblödningen slog till på KL, samt även att HOL hade fuffens med män. Mitt emot lägenheten ligger Mälarpaviljongen på samma adress som har höga betyg i tidningen QX, har själv dragit kaffe där par ggr och sett en hel del bi-personer, vilket bör ha varit positivt för HOL förutom närheten till jobb och skolor för ungarna, vilket kan vara den mörka anledningen till varför HOL vägrat släppa lägenheten, trots att han haft tillgång till andra i exakt samma stadsdel (bråkett på annan adress med KL som bet någon).
Mitt intryck av soppan är att HOL är en manlig golddigger, och barnen verkar vara av sekunda intresse, där han själv går först. Oavsett hur tokig KL nu anses vara så är det HOL:s tidiga agerande som startar en ond spiral.
Däremot tvivlar jag allt mer på att HOL var målet att bli beskjuten, utan det handlar om något annat som vi inte fått kläm på än, även möjligt att klantarslet till torped antingen rörde ihop HOL med någon annan i samma trappuppgång. Förutom detta klantarsel så verkar även poliskåren ha varit på samma humör med den mystiska bilen timmen innan, och sen den totala avsaknaden om SUV:n m.m.
Akt 1 är över och vi inväntar nu akt 2.....