2019-09-09, 16:43
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Det rör sig om lägenheten på Norr Mälarstrand.

Jag tycker det är "konstigt" när dessa förhållanden kvarstår att kvinnor lämnas nästan lottlösa och utan varken hem, familj eller hälsa och arbete kvar.

Utredningen kommer säkert att fortgå och även fortsätta bakom stängda dörrar.

men hur menar du? Fick hon inte hälften av lägenheten när de skildes?
Citera
2019-09-09, 16:44
Medlem
Rätten ansåg att hon inte kunde anses vara vare sig ”på sannolika skäl” eller ”skäligen” misstänkt.

Varför försöker åklagaren häkta henne utan bevis?
Citera
2019-09-09, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det står inte vad målet gäller. Men hon har lämnat in för sent tror jag att jag tolkar det som. Hur vet man vilket tvistemål det avser? Tack ändå!

Antagligen tredskodomen som finns någonstans bak i tråden. Kan inte tänka mig att hon skulle ha fler tredskodomar på sig.
Citera
2019-09-09, 16:46
Medlem
tigerwolfs avatar
Skulle vara spännande om några fb sitter på info om den här HOL el hans grannar, och som gräver lite djupare än bara den här häxjakten på fd frun. Den känns tämligen ointressant nu.

Ett annat motiv, el annan måltavla och kanske ett helt annat klientel, än vad polis åklagare och media hakat upp sig på.

Vilka brottmål har han haft i historiken, som inte handlar om ett kort inhopp på ASAP Rocky?

Gnugga geniknölarna nu ! 🤓
Citera
2019-09-09, 16:47
Medlem
dialektikers avatar
Vad säger Leif GW och Fredrik Sjöshult om det här (att kvinnan är på fri fot )?
De verkar tycka att kvinnan är superläskig.

Man ska dessutom komma ihåg att det här är typ Leif GW:s kompisgäng, han yttrar sig om (det är liksom den här umgängeskretsen han har rört sig i hela sitt liv) så man kan lägga ganska stor vikt i vad han har att komma med.
Senast redigerad av dialektiker 2019-09-09 kl. 17:09.
Citera
2019-09-09, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Jag läste hela tråden fram till i lördagskväll .. men den tanken hade jag oxå . Han kanske är en riktig psykopat som kör gaslightning med psykisk och fysisk misshandel .

Oj, vad tråden har utvecklats till. Så nu är det BO som anlitat ”en torped” att bli beskjuten av, och allt detta efter en tvist han inte förlorade?

Jag kan tänka mig att det förekommit makt och kontroll i förhållandet men visst inte har det brutit ned BO, han fortsatte jobba lika mycket och hon den som blev sjukskriven. KL må vara en nedbruten kvinna på grund av ett destruktivt förhållande med BO men det gör henne mer nån som har motiv att ”bli så pass vansinnig” att hon vill få honom att lida. Kanske målet var inte att döda men att han blir så pass skadad att han inte blir helt återställd med förmågan att arbeta, precis som där hon befinner sig och säkert klandrar honom för.
Citera
2019-09-09, 16:49
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Jag läste hela tråden fram till i lördagskväll .. men den tanken hade jag oxå . Han kanske är en riktig psykopat som kör gaslightning med psykisk och fysisk misshandel .

Han har/hade ju försökt att få igenom ett kontakt/besöksförbud eller vad det nu heter mot Karin.
Det verkar mer som att han försökte "bli av" med henne. Verkar motsägelsefullt.
Citera
2019-09-09, 16:50
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
men hur menar du? Fick hon inte hälften av lägenheten när de skildes?

Om HOL fick vårdnaden? lär han krävt och fått besittningsrätt på bostaden iom att han har barnen, inte första ggn någon blir blåst på sin bostad i det fallet.

En schysst person hade naturligtvis sålt och delat på försäljningen, så båda har samma förutsättningar att börja om sitt liv.
Citera
2019-09-09, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Om HOL fick vårdnaden? lär han krävt och fått besittningsrätt på bostaden iom att han har barnen, inte första ggn någon blir blåst på sin bostad i det fallet.

En schysst person hade naturligtvis sålt och delat på försäljningen, så båda har samma förutsättningar att börja om sitt liv.
Framförallt när det tydligen var HENNES föräldrars bostad från start. Nej, det är en smutsig historia från start.
Citera
2019-09-09, 16:53
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coche
Kanske målet var inte att döda men att han blir så pass skadad att han inte blir helt återställd med förmågan att arbeta, precis som där hon befinner sig och säkert klandrar honom för.

Ja, så kan det vara. Han lider ju mer som skadad än död.
Senast redigerad av MostyBlejsX 2019-09-09 kl. 16:58.
Citera
2019-09-09, 16:54
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tvivlade från första stund. Det är HOL som hittar på en massa saker för att "bevisa" en en massa skit, i den ovärdiga kamp han för om KLs tillgångar. Att han hade framgång i domstol, betyder inte att han kommer undan med att inte göra rätt för sig ekonomiskt, om man läser domen från HD.

Han har väl suttit där i lägenheten på Norr Mälarstrand med sin advokatflickvän och i rödvinsruset har de konspirerat om olika scenarior som undergräver KL trovärdighet systematiskt, där det utan konkreta bevis framgår för hela världen att KL velat anlita torped för att döda honom!

HOL är inte den sortens karl kvinnor dödar för, eller anlitar torped för att döda.
Detta är vad min magkänsla säger.
Citera
2019-09-09, 16:55
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nej! Det HOL ska göra är att skaffa fram de reda pengar som krävs för att lösa ut frun, till marknadsvärdet.

Visst vänjer man sig att bo fint, men det kostar pengar och alla pengar är inte hans. Att kvitta mot skadestånd kommer inte funka eftersom han är ju nästan oskadd.

Det är pengar och lägenheten på Norr Mälarstrand som är orsak och verkan.

Jag undrar faktiskt vem det är som stalkar vem, och vem det är som bygger upp en indiciekedja mot motparten. Alla dessa anklagelser mot KL slutar i brist på bevis. Just för att det kanske inte har skett, annat än i väldigt elaka människors sinnen.

Nu är ju inte utredningen avslutad och KL är inte avförd från utredningen.

I dagsläget ansåg inte tingsrätten att KL kunde bindas till anstiftan till försök till mord.

Häktningsförhandlingen borde inte hanterats i region Stockholm då KL troligen känner alla domare ”delikatessjäv”

En eventuell rättegång av detta slag bör onte hållas här utan i annan region av samma anledning.

Nästan oskadd? Nä det är han ju inte med bl.a hål i levern.

Om KL kan bindas till detta så blir hon borta länge.

Bostadsrättsföreningen kan vräka de som bor där. Det har hänt förr förening avhyser ägaren säljer bostad för 1kr till en person i styrelsen hände för ett antal år sedan. Bostaden var värd dryga miljonen avhysning skedde med handräckning av kronofogden.

Vore intressant att veta vad hovrättsdomen gav för handen domen som kom för någon vecka sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in