2019-09-10, 21:51
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loyola
Från Aftonbladet: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70Ll94/toppjuristen-om-detaljen-hon-undanholl-fran-polisen-i-forhor

Fråga från reportern och svar från KL:

Hoppas du att man hittar skytten?

– Ja, självklart. Det hoppas väl alla. Inte bara de som kände den skjutne utan det blir säkert en osäkerhet för många, inte bara boende i området. Även för att ge en generell trygghet för alla i landet. Vi kan inte ha kallblodiga mördare som mitt på dagen, när folk är på väg till jobbet och barn till skolan gör det här.

Att få tag på skytten tror toppjuristen är en viktig nyckel för att få reda på vem som ligger bakom mordförsöket.

Oavsett vem som har lejt skytten är ju risken stor att han börjar prata. Förr eller senare gör ju de allra flesta det. Det är väldigt få som klarar av att hålla tyst, vilket ju är det absolut smartaste.

Min fetning och reflektion: vet KL att det är någon som har lejt skytten? Det andra är att KL ser det som en risk att skytten börjar prata, vore det inte bra för brottets uppklarande? Eller anser hon att det är en risk för henne att skytten börjar prata?

Haha, herregud vad hon är skyldig. Kanske bäst för hennes egen skull att bara vara tyst och inte prata i media?

Hela det här stycket är ju bara så jävla suspekt med alla omständigheter i beaktning:

– Oavsett vem som har lejt skytten är ju risken stor att han börjar prata. Förr eller senare gör ju de allra flesta det. Det är väldigt få som klarar av att hålla tyst, vilket ju är det absolut smartaste.
Citera
2019-09-10, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Då kan man bara ligga lågt och vänta på att den rätte GM torskar. Det är JUST detta agerande som får henne att bli huvudmisstänkt. Hon hade redan låg profil i sociala medier etc. Inte ens FB-grävarna hittade mer än en bröllopsbild. Det hade inte varit några som helst problem för henne att ligga lite under cover.

Fast vem skulle inte vilja försvara sig mot det drev och den häxjakt som bedrivits sista dagarna. Själv skulle jag nog lämna landet några veckor och inte gått ut i media, men det är ju alltid lätt att sitta bakom ett tangentbord och tycka och vara expert...
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men KL har inte slagit ihjäl någon och - om hon är GM - har hon inte ens lyckats med att mörda sitt ex med hjälp av en torped. Dessutom verkar hon varken som ett offer eller som överdrivet ledsen i den korta intervjun.

För det första så det vet du inte om hon har gjort eller inte gjort.
Hon sitter med händerna för ansiktet i intervjun på bilderna på AB.
Hon agerar chockad i intervjun, att hon är förskräckt = offer.
Hon säger att hon hoppas han inte är död osv. Bara sättet att uttrycka sig på är som att dra igång brandvarnaren
Citera
Medlem
mjohan84s avatar
HAr läst årsredovisningarna för
Hols firma, den går lysande , vilka vinster han gör!
Citera
2019-09-10, 21:53
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Fast vem skulle inte vilja försvara sig mot det drev och den häxjakt som bedrivits sista dagarna. Själv skulle jag nog lämna landet några veckor och inte gått ut i media, men det är ju alltid lätt att sitta bakom ett tangentbord och tycka och vara expert...

Ser man till flashback så har drevet varit nästan mer emot BO.
Citera
2019-09-10, 21:54
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/toppjuristens-forsta-ord-har-en-teori/

I Expressens intervju berättar hon om gripandet. Att hon inte fick veta varför hon var gripen.
Märkligt att hon var tyst i polisbilen under hela färden; frågar man inte varför man är gripen? Och hur mår Henrik, lever han?
Så jäkla märkligt beteende.
Citera
2019-09-10, 21:56
Medlem
riskybizzys avatar
Att kvinnan är skyldig är för mig helt uppenbart. Det har spekulerats en del kring ev. diagnoser, såsom psykopati, borderline etc. Personligen tycker jag att organisk personlighetsstörning, (orsakad av hjärnblödningen) i kombination med missbruk, verkar mer sannolikt.

"Orsaken till störningen är sjukdom, skada eller dysfunktion i hjärnan. ICD-10 nämner även specifikt följande möjliga anledningar till störningens uppkomst:[1]

Skador, sjukdomar eller dysfunktion i frontalloben ---

ICD-10 nämner följande krav för diagnos:[2]

Skada, sjukdom eller dysfunktion i hjärnan, antingen sedan tidigare eller observerat genom fysisk och neurologisk undersökning.
Frånvaro av dysfunktionellt medvetande och minnesförlust
Frånvaro av annan förklarlig anledning/diagnos som bättre skulle kunna förklara symtomen

Förutom ovanstående punkter krävs även att patienten haft minst 3 av följande symtom under minst 6 månader för att diagnosen ska ställas:[2]

Nedsatt förmåga att delta i målinriktade aktiviteter/handlingar, i synnerhet sådana som tar lång tid.

Emotionella besvär på minst ett av följande vis: (a) känslomässig/affektiv labilitet (okontrollerbara och snabbt skiftande känslor); (b) eufori tillsammans med olämplig skämtsamhet; (c) förhöjd irritabilitet och/eller problem med ilska och aggression; apati.

Handlingar och uttryck för behov och impulser som inte tar i åtanke konsekvenserna för handlingarna. Detta kan exempelvis inkludera stöld, olämpliga sexuella handlingar, överätande eller frånsedd personlig hygien.

Kognitiva störningar, oftast uttyckt på någon av följande vis: (a) överdriven misstänksamhet och paranoia; (b) besatthet av ett visst ämnesområde eller fanatisk kategorisering av andra människors handlingar som rätt och fel.

Språkstörningar i form av nedsatt hastighet och flyt i talet, samt andra språkstörningar såsom överinkludering av irrelevant info, svårighet att komma till sak (eftersom personen pratar för mycket om irrelevanta saker först), tendenser till överdrivna upprepningar av redan sagd information, eller överdrivna begär till att skriva (hypergrafi).

Förändring av sexualitet - ofta nedsatt sexlust eller förändring av sexuella preferenser. ---

https://sv.wikipedia.org/wiki/Organisk_personlighetsst%C3%B6rning
Senast redigerad av riskybizzy 2019-09-10 kl. 22:15.
Citera
2019-09-10, 21:56
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Antar att du menar slutsatsen. Ja, enligt henne själv har hon pratat mycket och försökt vara behjälplig, vilket om man är skyldig är en stor risk. Det är s a s risk att snärja in sig i resonemang och motsägelser. Sen kan ju hon vara superslipad och tänkt igenom varenda fråga som hon ev skulle få, men det borde skickliga förhörsledare kunna slå hål på.
MEN jag är inte helt övertygad om att hon är oskyldig, men vi får väl se vad som kommer fram

Jag tänker mer att en sådan här person vet exakt hur de ska bete sig för att verkligen slinka igenom alla kryphål utifrån tidigare erfarenheter. Ändå går hon ut i massmedia så pass tidigt och försöker rentvå sig själv. Hon hade inte behövt yppa ett knyst. Hon hade kunnat ligga lågt ett tag, få bort fokuset på sig som person, sedan skrivit en bok eller något och skapat feta pengar på det hela. Hela agerandet i min värld tyder på panik. Hon blir häktad, vilket hon inte räknat med, hon märker att fokuset kommer på henne och hon gör nu det hon kan för att påvisa att hon har en "annan teori". En "högt uppsatt kriminell". I hennes värld kretsar just nu allt kring att rikta misstankarna på någon annan samtidigt som hon ska ses som ett brottsoffer.
Citera
2019-09-10, 21:58
Medlem
Citat:
Antar att du menar slutsatsen. Ja, enligt henne själv har hon pratat mycket och försökt vara behjälplig, vilket om man är skyldig är en stor risk. Det är s a s risk att snärja in sig i resonemang och motsägelser. Sen kan ju hon vara superslipad och tänkt igenom varenda fråga som hon ev skulle få, men det borde skickliga förhörsledare kunna slå hål på.
MEN jag är inte helt övertygad om att hon är oskyldig, men vi får väl se vad som kommer fram

Du VILL att hon ska vara oskyldig och HOL den onde för allt annat än det narrativet ger kortslutning i din hjärna.

Det är därför du, och andra som du, sprider dimridåer och gör brottsoffret till gärningsman.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Alltså, sanningen börjar ju överträffa dikten måste jag säga. Otroligt.

"Det absolut smartaste för torpeden är att vara tyst"

Det går alltså hon ut och säger i media, när hon är misstänkt för anstiftan till mordförsök.

Kan inte släppa det.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Mats Alm-radarn kan inte snurra fortare.
Citera
2019-09-10, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxxa
Någon som vet om Stefan var ledig från sitt jobb den dagen? Många boende på Lidingö kör SUV. Kvinnan hade även öppnat sitt hjärta och talat om mycket för S.
Kvinnan dras väl till läkare, advokater och ekonomer. Dessa fina kvinnor vill bo fint och lever i lyxiga miljöer.
Ett förhör med Stefan kan hjälpa utredningen vidare. Någon som vet vilken bil Stefan äger? Regnr?

Ingen susning annat än att han skriver ut rättsläkarintyg. Om han gjorde det den dagen har jag ingen susning om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in