2019-09-09, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
OK men hur vet man att det inte är et scenario iscensatt av exmaken för att sätta dit exhustrun?
Hur vanligt är det att tilltänkta torpeder springer iväg till polisen och säger att man anlitats för att mörda någon? Samla pluspoäng för egen räkning hos polisen för att man är så laglydig så? Tror inte det.

Och om hon skulle ha lejt en torped nu, varför då befinna sig i området samtidigt som skjutningen? Det är ju högst osmart.

Första fetade; om man är belägen till rysk roulette kanske det är värt tre skott.

Men han har ändå vårdnaden om barnen, det är bara dårar som skulle äventyra den. Dessutom vann han tvisten i hovr.

Det är för långsökt, närmar sig önsketänkande att tro att det är ett iscensatt brott. Varför folk önsketänker sig det, kan jag bara spekulera om. Manshat? Själva varit inne i vårdnadstvister? Ogillande av advokater?

Oavsett motiven bakom att ifrågasätta att HOL har blivit skjuten öht, är det knäppt i min radar riktigt knäppt.

Det andra fetade: Absolut finns möjligheten att någon annan är skyldig till dådet.
Citera
2019-09-09, 20:38
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
JN fick rättshjälp så staten betalade och varför välja Henriks byrå när det är Karins nye som är utsatt? Klart det är beräknande. De ville väl förstöra Karins nya relation och samtidigt trigga Karin att få psykbryt, kanske målet var att få in henne på psyket. Nu blev det arresten. Killen Karin är godman till är en våldsam kriminell man Fredri* Olafse*.. Hans belastningsregister har väl 10tals vålds och narkotikabrott 41 år. Så skulle Karin ha någon kontakt så är det väl han. Han skulle varit på en rättegång i September men dök inte upp. Han ska ha ofredat eller hotat någon åklagare under ett misshandelsmål. Så männen har inga spärrar.

Jag förstår inte det här ? Varför skulle han ha en godeman menar du ?
Och varför skulle K ha jobbat extra som det åt en kriminell snubbe ?
Och hur kommer det sig att du vet om det ?? Det torde det vara sekretess på ,,samt godemän brukar inte hänga med sina klienter .
Citera
2019-09-09, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hoppsan! Vad kan man säga om det? När var denna rättegång för den här misshandeln? Och vem var C? Någon i KLs närhet eller nån fristående?

Caroline är någon trasig kvinna som går på droger och ut och in på psyket.

Rättegången var i våras men då dök han inte upp och sedan skulle den ske förra veckan och då dök han inte upp heller. Finns ingen bild på honom på Google.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Den blyga som tittar ner eller den strama som kameran knappt fastnar vid?

riktigt dynamisk beskrivning haha blyga då. låtsas blyga
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Och hur kommer det sig att du vet om det ?? Det torde det vara sekretess på ,,samt godemän brukar inte hänga med sina klienter .
Nej, man "hänger" inte med sina klienter. Men delvis beror det också hur kontraktet ser ut. Vissa sköter enbart ekonomin och inte mer och då kanske man ses nån gång i månaden - max, andra har kontrakt med att hjälpa till med bostad, jobb, ekonomi osv osv och då blir det ett lite större "umgänge". Får man fin kontakt kanske det inte är främmande för varken KL och den här Olafs** att begå ett brott om det gynnar KL.
Citera
2019-09-09, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
OK men hur vet man att det inte är et scenario iscensatt av exmaken för att sätta dit exhustrun?
Hur vanligt är det att tilltänkta torpeder springer iväg till polisen och säger att man anlitats för att mörda någon? Samla pluspoäng för egen räkning hos polisen för att man är så laglydig så? Tror inte det.

Och om hon skulle ha lejt en torped nu, varför då befinna sig i området samtidigt som skjutningen? Det är ju högst osmart.

Hur allvarlig var egentligen skottskadan ? Det beskrevs ju som väldigt blodigt, skott i huvud och bröst och intensivvård. Men vet vi det ? En massa teaterblod, köttsår och maximal show för en massa vittnen ?
Citera
2019-09-09, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra

Nej. Det är inte sekretess på beslut om god man, däremot sekretess på anledningarna.
Citera
2019-09-09, 20:46
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibbing41
Förlåt mig, jag har följt tråden från början och jag har följt rapporteringen i media. Jag noterar att det finns både sakliga, respektfulla och mindre respektfulla kommentarer. Jag har naturligtvis min egen åsikt om händelseförloppet. Men det känns irrelevant att dela här som ny nyreggad för det är ju jag också. Man blir bara påhoppad och får höra skällsord som sopa och värre saker. Men det jag faktiskt just nu reagerar på är påhoppet att någon som är nyreggad på FB.....inte får säga sin mening. När alla med flera tusen inlägg får göra det. Är man mer "seriös" då? Därför vågar jag inte säga vad jag tror eller tänker eftersom jag, utan att känna HOL eller KL alls, känner igen mig väldigt mycket i det som beskrivs. Men dock på emfas på icke-våld. En separation kan vara väldigt uppslitande ffa när den ena parten "tar" besittning över alla pengarna som gemensamt sparats och intjänats.

P.S. Jag avundas alla de som håller sitt privatliv inkl. foton borta från nätet. I min bekantskapskrets är det många som gör det så i min värld är det inte alls konstigt.
Strunta i dem som gnäller om "nyreggad", de gör det i brist på argument och väsnas mycket men är fåtaliga. Antalet inlägg i det förflutna är naturligtvis inget mått på kvalitet. Men nu har drygt 49% av befolkningen ett IQ under medianvärdet, och dessa människor går lösa samt kan ofta skriva hjälpligt. Ignorera.
Citera
2019-09-09, 20:47
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Nej. Det är inte sekretess på beslut om god man, däremot sekretess på anledningarna.

Nej men jag undrar hur han kan känna till det ?
Om någon är på stan med sin klient så presenterar man inte personen som någon man jobbar med ( hjälper / tar hand om ) och med för och efternamn?!
Citera
2019-09-09, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Postaren skrev att hen hoppades att de som skriver positivt om K ska hålla sej borta. Jag tycker det är bra att flera sidor kommer fram, även positiva.

Men det var ju ett citat från en nyhetskrönikör om fallet som du ansåg gav saken en ljusare bild..?
Citera
2019-09-09, 20:48
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag är nyfiken på skytten som sköt Henrik. Beskrivningen från vittnena är blond man med grå tröja och 35-40 år. Jag tror det är mannen som Karin var god för tidigare. Han är dock 41 år. Fr3drik Ol@fs3n. Men kan tas för några år yngre. Enligt ratsit saknar han bostad, efterlyst eftersom han inte kommit till en rättegång där han var misstänkt för en grov misshandel av C@roline.
Dimridåernas mästare rycker än en gång ut för sin väninna.
Citera
2019-09-09, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HuntingScank
Systern är ju död väl?

Ja, systern dog i januari i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto