2019-09-08, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det hyrdes en buss.

Ursprunglig avgångstid från LW 05.00 den 15/5
Ändrades till 05.00 från LW till den 16/5 i sista stund
pga önskemål från LW (födelsedagen)´
Därav fick vissa medresenärer "en ledig dag"
tack....
du fattade inte ironin, när JM yrade om avgångar och restid, att hen är helt ute och cyklar.
Restid var dit var ett par dagar, då dom skulle ta cacher på vägen.
Citera
2019-09-08, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det handlar inte om att någon skulle ha blivit misshandlad vid klockan 🕚23:30-tiden.

Det handlar inte heller om att någon skulle ha blivit mördad vid klockan 🕚23:30-tiden.

Det handlar om Lena Wesström och var hon befann sig den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 och vid klockan 🕚23:30.

Därför inkluderar frågan följande sagt, var det verkligen Lena Wesström som lät sina skrik emanera klockan 🕚23:30 ❔

Mvh/ @JokerMannen

Jag börjar fundera på om HD kom på att LW och SD vänslades bakom planket.
Kan HD ha sett att LW gick ut?
Hon följde efter..... och fick raseriutbrott där bakom planket när hon såg .....
Citera
2019-09-08, 15:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Det märks tydligt här, att det är en gigantisk stor skillnad på hur vi ser på människor över lag.

Det som är mest intressant är att du uppenbarligen tycker att LW val av yrke är det som personifierar henne som person i första hand, just för att hon tidigare arbetat som pastor.
Hade du personifierat henne på samma sätt om hon haft ett annat yrke, ett yrke som du inte kan skuld/skambelägga henne, sett utifrån sitt val av yrke, för att hon mördats?

Fast att läsa till präst är u inte som vilket annat yrke som helst. Det är väl den teologiska branschen som själva bestämt den specifika sociala normen där, någon som är prästvigd har vissa befogenheter som andra inte har. Men man må väl vara ganska trångsynt om man tror att man kan vänstra halvöppet med en gift man som man vigt och sedan bli tagemn på allvar om man predikar om moralens betydelse.

Onekligen hade nog vänstrandet för henne varit något mindre problematisk om hon inte varit präst och vigt dem? Vad tror du själv? Nu är ju svartsjuka en hyfsat vanlig motivbild i mord så hon hade möjligt kanske mördats om hon varit bilmekaniker också. Men det hade varit mer konfliktfritt.
Citera
2019-09-08, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
tack....
du fattade inte ironin, när JM yrade om avgångar och restid, att hen är helt ute och cyklar.
Restid var dit var ett par dagar, då dom skulle ta cacher på vägen.

Jag läser inte ens trollets meddelanden - en egen mental Ignore.
Allt är svammel.
Citera
2019-09-08, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nu säger JM att resan var planerad till 15/5 trots allt, om jag förstått hen rätt.

Jag bryr mig inte om hens meddelanden. Svammel.
Bussen var där 16/5. Fakta.
Citera
2019-09-08, 15:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Absolut! Jag tappade ett frågetecken. Vi får se vad som kommer fram. Jag har svårt att tänka mig ett scenario med två "normala" medelålders som i samförstånd dödar ngn. Men...

Det känns skönt att det finns andra som tycker lika som jag.
Annars kan man nästa fundera om det något "fel" den världsbild man byggt upp.

Samtidigt utesluter jag inget alls ännu.
Citera
2019-09-08, 16:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Minns jag rätt är det Sh.Holmes som berättat det för tråden. Han gillar inte SD, men jag menar att han är trovärdig.

Det stärks även av rosenrasande och sommarljum:

https://www.flashback.org/p64562257#p64562257
https://www.flashback.org/p64562668#p64562668

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ursäkta än en gång!

Det är @Sh. Holmes, @rosenrasande och @sommarljum som skrev de inlägg jag syftade på:

"Två personer till i tråden skriver något liknande. Självklart är det svårt att bedöma vad det betyder utan att ha hela sammanhanget och den exakta ordalydelsen.
---------------------------
Rosenrasande 6/7:

"Han har sagt till folk i sin omgivning att de "bara har" anmälningarna och att de bråkat (när framkom ej) har jag hört från en av de personerna i hans omgivning."
------------------------------
Och från sommarljum 6/7:

"Jag har också hört från gemensamma vänner att SD sagt att polisen inte har något att komma med. [...]"
------------------------------
Holmes 25/6:

"SD tycker det är extremt jobbigt att vara misstänkt och känner att de flesta tror han är skyldig. En del påhopp men det har drabbat honom personligen vad jag vet, inte hans familj.
SD tror själv att mordet aldrig kommer bli uppklarat och har även uttryckt en önskan att få gå på LW´s begravning. Dock har han förstått mycket tydligt att han inte alls är välkommen där.. milt sagt.
"
---------------------------------
https://www.flashback.org/sp65755356
"
Citera
2019-09-08, 16:06
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Jag tror att du är ute åt rätt håll. Eller vill hoppas det, för med mycken planering känns allt än värre! Och jag tror verkligen att förnekelseteorin stämmer. Om det är SD som är mördaren, förtränger han det inträffade så till den grad att han själv tror på det och kan fortsätta leva på som vanligt.
Precis tror det är relativt vanligt hon mördare etc. Förnekelsen är så stark och sanningen så smärtsam att den ligger och skvalpar straxt under en medveten nivå. Är man i mental förnekelse över vad man gjort så är det svårt att erkänna trots överbevisning.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-08 kl. 16:14.
Citera
2019-09-08, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Bevisen pekar på SD, har du missar det?
Även pekar det mot HD, har du missat det med?
Så varför skulle jag inte avskärma kyrkan som misstänkt, när SD och HD inte har kopplingar dit?

Är mycket mer misstänkt att peka på just religiösa motiv, LW arbetsgivare och kyrkans medlemmar, eller på mig eller någon annan för den delen som inte har kopplingar till de misstänkta, men det inser du inte, eller hur!? 😉

Jag har inte missat att det finns misstankar och indicier antagligen. Men de har inte blivit dömda, rättegång är inte inplanerad. Alltså räcker det inte för en domstol men tydligen för en osmart pöbel.
Citera
2019-09-08, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Polisen har varit tydlig med att inga spår leder till kyrkan.
Min uppfattning om motiv är att det handlar om svartsjuka, otrohet, radering av loggar m.m.

Har du sådan insyn i utredningen att du säkert vet det? Givetvis går de all in för det de har bestämt sig för men det betyder inte att det saknas andra uppslag.
Citera
2019-09-08, 16:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Typ så. Den trådsanning MV skapade som verkar vara totalt etablerad är att SD ljög i förhör, som senare vart slirade, kommer nog just från frågan "När hade du kontakt med LW?", SD tolkade det som träffat henne och svarade givetvis på när han träffat henne. Då hade FL påpekat att dom har bevis att dom haft digital kontakt på em/kvällen. SD sa utan omsvep att det stämde. Det var ju uppgifter som han redan hade lämnat till uniformerad personal på morgonen.

Därefter har MV varit noga att skriva digital kontakt, men "slirat" på sanningen var redan spikat som sanning.

MV har väl inte skapat en trådsanning?
Jag tycker att han är tydlig med att det är det är så utredarna uppfattat det, att SD vid fråga inte direkt berättat att han har haft en digital kontakt.
Är man oskyldig, då berättat man direkt om man har haft kontakt, oavsett om det var in real life eller om det var digitalt??
Man berättar inte det efter att man fått besked att utredningen vet att de har haft en digital kontakt.

Det är inte det enda MV har sagt att SD slirat på sanningen med heller.

Vill man inte bli misstänkt, berättar man allt. Allt på direkten.

Självklart erkänner han en digital kontakt om de sätter den under näsan på honom. Men då är det för sent.
Citera
2019-09-08, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
En kort liten fråga bara.
Lena var ju Equmeniapastor och hade vigt det nu misstänkta paret.

Innebär detta att SD och HD haft kopplingar till Equmenia? Om nej är min fråga varför man då gifter sig där?

En berättigad undran jag har ställt mig samma fråga. Tycker det är konstigt men det kanske inte har någon betydelse för fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in