2019-09-08, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Du vet mycket väl att jag inte skojar. Jag tror att sådana här politiska strömningar kan ha haft ett olyckligt inflytande över både ditt eget och åklagarens tänkande kring det här fallet.

Varför sitter SD häktad på sannolika skäl för mordet på Lena Wesström ?

Kan det möjligtvis vara möjligt att det finns en möjlighet att Åklagaren har begått ett misstag i detta fallet och häktat en fullständigt oskyldig person på felaktig grund tillsammans med Tingsrätten ?
Citera
2019-09-08, 13:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men vems resa?
Len*as eller Stefa*ns?
Kan det vara så att han visste att Len*as anmälningar / anmälning skulle hindra honom att resa in i USA?

Intressant tanke.
Men att hon är död tar väl inte bort anmälningarnas existens och det hindret att komma in i USA?
Citera
2019-09-08, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Precis. Och även om inte misstänkt finns i kyrkan så kan man undra över LW och hur hon förhöll sig till andra (oavsett om de var församlingsmedlemmar eller inte).

Det märks tydligt här, att det är en gigantisk stor skillnad på hur vi ser på människor över lag.

Det som är mest intressant är att du uppenbarligen tycker att LW val av yrke är det som personifierar henne som person i första hand, just för att hon tidigare arbetat som pastor.
Hade du personifierat henne på samma sätt om hon haft ett annat yrke, ett yrke som du inte kan skuld/skambelägga henne, sett utifrån sitt val av yrke, för att hon mördats?
Citera
2019-09-08, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Likväl är hennes megasvek säkert anledningen att någon tog hennes liv.

LW skulle nog "bara" få veta hut bakom planket men var tuff nog att slå tillbaka vilket av mördaren togs som ett försvar för bautasveket som väckte det besinningslösa raseriet som slutade i hennes våldsamma hädanfärd.

Förutsatt inte någon kvinna våldtogs vid 23:30 tiden och inte anmälde det så undrar jag om inte daalans vittnesmål om dom ångestfyllda skriken kan ha sitt ursprung från två kvinnors strupar.

Utan att veta hur bostadssituationen är i Hjärsta tror jag att anledningen att HD bosatte sig närmare LW var tillfällighet för att just det huset var till salu. Hur galet som helst annars.

(Det fetade Det tror jag också. Det var troligen så det gick till.
Citera
2019-09-08, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Så fel, så otroligt mycket fel... Nu har du läst igenom tråden och misstolkat vissa uppgifter och kommer med dina "fakta avslöjanden".

Du har totalt misstolkat det skrivna, men om du kan svara på den av mig tidigare ställda frågan utifrån det jag skrev så vore det bra.

Frågan löd ... När bestämde Lena Wesström sin avresa ?

Var god se ... SoftPocahontas blogsport.com och även Cashetur.No ... om du inte kommer in skall jag fixa det så att du får tillgång och därefter kanske du kan svara på frågan.

Gäller från 19 Maj till 21 Maj år 2018
Citera
2019-09-08, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Då skulle väl rubriken vara anstiftan och inte mord?
Absolut! Jag tappade ett frågetecken. Vi får se vad som kommer fram. Jag har svårt att tänka mig ett scenario med två "normala" medelålders som i samförstånd dödar ngn. Men...
Citera
2019-09-08, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Okej, av ditt svar ska uppfattas att han var på plats i Lenas hem och du vet inte om han kan fått åtkomst till hennes digitala enheter?

Hur kom det sig att SD var där?

Har du fått informationen från SD direkt eller från annan källa?

Kan mycket väl vara HD som var där, men inte inne i huset. Då hade säkert LW stängt dörren efter dem, om de skulle gå utom hör- och synhåll för att prata. Tror inte mordet var planerat. Det var ett gräl som urartade. HD torde vara den som har starkast motiv, tänker jag.
Citera
2019-09-08, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Så 100% beter sig enligt din teori? Nej jag tror att många tänker att man säger så lite som möjligt för att inte bli indragen mer än man redan är. Sedan kan man ju alltid säga man glömt det om man blir påkommen.
Hos yrkeskriminella är det snarast regel att man tiger vare sig man är oskyldig eller inte. Men jag ska inte använda dem som norm utan de som har en närhet till fallet men inte vill bli misstänkliggjorda mer kan mycket väl tänkas använda den restriktiva taktiken i stället för att "babbla som en öppen bok" och kanske dra misstankarna på sig själv.
Det är flera orsaker till att många ändrat sitt förhållandet till polisen och myndigheter från godtroget öppen till att man inte säger något i onödan. Som vittne väljer man att inte framträda etc. De tänker vill inte bli inblandad, de löser fallet ändå etc.

SD;s taktik kan ju inte vara att dra på sig ännu fler misstankar. Han vet ju att de är ute efter honom och då säger han inget som de inte redan vet.

Men nu utgår vi inte från yrkeskriminella personer, och jag vet att misstänkta som är oskyldiga, samarbetar på ett mycket smidigt sätt och berättar ärligt och uppriktigt allt de kan, för att de ska bli just fria från misstankar.
Det är lögnerna initialt som SD gjorde att de visste att de var på rätt spår och nu vet vi att polisen hade rätt från början eftrsom bevisen växt på hög.

Det är bara de som har något att dölja som tiger, förvränger och efterkonstruerar som är rädda, förstår du inte sammanhanget?
Citera
2019-09-08, 14:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Har också uppfattningen att Lena inte gick att kontrollera, däremot anser jag att följdfrågan är avgörande. Vilket är syftet bakom försöken till kontroll? Är Stefan svartsjuk på Lenas andra manliga relationer, eller något helt annat? Som att han anser hennes beteende försvårar återföreningen med Hanna, efter att otroheten uppdagas?

Eller tror du inte att hade som avsikt att försonas med sin fru och satsa på familjen? Är inte Lena snarare ett hinder i den processen och därför måste hon försvinna? För det vi vet, som du säger, Lena är död.

Då är frågan, vem hängde egentligen efter vem? Vem ville, vem var klar att gå vidare. Eftersom Stefan sagt till sin advokat att en ville mer, gissar jag på att han vill utpeka Lena i den rollen. Det är min gissning, sedan skulle jag inte bedöma hans uttalande som speciellt trovärdigt, utan titta efter digitala spår.

Jag har alltid varit ganska övertygad om att han är den skyldiga, och den känslan har inte försvagats.
Men allt har komplicerats av att H*nna kan ha varit involverad i mordet.

Så jag försöker att "möblera om" mina tankar, vilket inte är lätt när man inte vet så mycket och det är ett mycket ovanligt mordfall där två till ytan sett verkat ha varit två vanliga föräldrar i en villaidyll i ett medelklassområde.

Som det har sett ut, så har mordet ändå föregåtts att anmälningar. Inga motanmälningar så vitt vi vet från SDs håll.
Även allt detta som det har skrivits så mycket om i tråden, det till synes mycket bekymmersfria loggandet om trevliga stunder, kramar, fika med bullar och med bilder på glada SD, vilket sticker i ögonen när man vet att en av hans mycket nära vänner nyligen blivit bestialiskt mördad. Om han nu är den skyldige (ve och fasa om det inte är han) så uppvisar han i mina ögon ett mycket kallt beteende.
Och är han inte skyldig, jag då tycker jag även då att han inte verkar så väldigt berörd. Men vi är ju alla olika.

Så: Jag måste ändå säga att jag tror att med det vi sedan fått från tråddeltagare (flera) så är det SD som föröker kontrollera LW.

Med LW kan det vara så att hon har haft svårt att lämna SD, men att hon velat? Hon har försökt att få till det med andra, men de kan inte hålla sig ifrån varann?

Kanske ville SD ha både H*anna och LW?
Kanske ville HD också behålla SD, till varje pris. Men det verkade inte funka? Hon skaffade eget konto för att visa att gör du inte som jag säger, skiljer jag mig. Gör du inte som jag ber dig om flyttar jag. Men inget hjälpte?

Ja, du ser att jag inte kommer någonvart.
Det ska bli väldigt intressant att se var det här slutar. Om vi får några svar?
Citera
2019-09-08, 14:12
Medlem
crawlys avatar
Ja, det är en jävla röra allt detta. Jag landar ändå i samma trakt som när vi började titta på detta under förra sommaren:

* Det finns en bakomliggande konflikt som pågår.
* Någonting föranleder att SD eller HD vill reda ut något som sagts eller skrivits vilket föranleder kvällsbesöket.
* Argumentationen ballar ur och resulterar i någon form av fysisk eskalering som i ren panik resulterar i dråp. Det kan vara att LW slängs i backen och tuppar av exempelvis.

Exakt hur det gått till antar jag att polisens experter försökt pussla ihop, men poängen är jag inte tror på ett överlagt mord. Jag tror det handlar om en serie av olyckliga beslut och händelser som resulterat i att LW lämnas död bakom planket.

Att kroppen inte flyttats till en vettigare plats är ett av de starkare argumenten. Hade det varit överlagt hade förmodligen dådet skett på annan plats, och transporten av kroppen varit planerad.
SD måste också vetat att han skulle vara misstänkt i så fall.

När det nu slutade som det gjorde tror jag att GM hamnat i någon slags förnekelse och sett det som säkrast att bara låtsas som ingenting hänt.
Citera
2019-09-08, 14:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men vems resa?
Len*as eller Stefa*ns?
Kan det vara så att han visste att Len*as anmälningar / anmälning skulle hindra honom att resa in i USA?

Jag tror att MV har i något inlägg skrivit att det var Norgeresan han syftade på, eller om det framgick av något inlägg som han svarade på.

Hoppas att jag inte svara fel nu.
Citera
2019-09-08, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Ja, det är en jävla röra allt detta. Jag landar ändå i samma trakt som när vi började titta på detta under förra sommaren:

* Det finns en bakomliggande konflikt som pågår.
* Någonting föranleder att SD eller HD vill reda ut något som sagts eller skrivits vilket föranleder kvällsbesöket.
* Argumentationen ballar ur och resulterar i någon form av fysisk eskalering som i ren panik resulterar i dråp. Det kan vara att LW slängs i backen och tuppar av exempelvis.

Exakt hur det gått till antar jag att polisens experter försökt pussla ihop, men poängen är jag inte tror på ett överlagt mord. Jag tror det handlar om en serie av olyckliga beslut och händelser som resulterat i att LW lämnas död bakom planket.

Att kroppen inte flyttats till en vettigare plats är ett av de starkare argumenten. Hade det varit överlagt hade förmodligen dådet skett på annan plats, och transporten av kroppen varit planerad.
SD måste också vetat att han skulle vara misstänkt i så fall.

När det nu slutade som det gjorde tror jag att GM hamnat i någon slags förnekelse och sett det som säkrast att bara låtsas som ingenting hänt.

Det är just så jag också tror det har gått till - men att det var HD som ville ha en pratstund med LW. Inget var planerat. Kan vara så att SD, den ständigt flinande människan, sitter av utredningstekniska skäl - och att han vet vad som hände och skyddar HD.

Men sen blir jag inte klok på denna JG. Tror han vet en hel del. Kanske är han ett kronvittne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in