Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
SD hade kunnat inställt sig på polisstationen som han uppenbarligen uppmanats till ett flertal gånger under måndagen. Enligt vad polisen uppgett.
Vad som alternativt gäller är att polisen tar in honom medels tvångsmedel. Det stod säkert tydligt på kallelsen om inställelsen.
Varför valde han att ha kvar barnen hemma???
Åklagaren hade beslutat sig för att häkta SD på sannolika skäl för mord på LW. Det var den information som förelåg inför inhämtningen. Hur skulle polisen kunna utgå från att SD var obeväpnad? Eller veta hur han dels reagerat vid kallelsen eller skulle reagera vid själva hämtningen, menar du? Eller om han var desperat och skulle använda sig av barnen på något sätt? Skulle dom chansa, menar du?
Dom är skyldiga att gardera sig för alla tänkbara situationer för att kunna genomföra sin uppgift.
------------------------------------------
Förhoppningvis sov barnen vid tillslaget och vaknade på övervåning men inte direkt involverades. Jag vet inte om polisen har med sig utbildad person som direkt ser till barnen. Men det tror jag.
Självklart är jag medveten om vilken traumatisk chockartad upplevelse det var för barnen oavsett, men jag valde att inte gå djupare in i det.
Nu släpper jag detta.
Har tänkt så också.
HD och SD var för sig, ingen familjelycka som tyder på en återförening då de som vanligt sov i varsitt hus.
Jag tror SD var stressad och anade något, kanske även HD om de sökt honom genom henne?
Kan HD blivit nojjig och sagt att hon inte orkade ljuga mer?
Han kan väl då tex skrämt HD med något och utnyttjat situationen att han hade barnen för att hon skulle hålla käft? Kanske misslyckades och hon kontaktade polisen och berättade allt hon visste och därför de stormade in just för att barnen var där?
Förvånar mig inte ett dugg om HD ”satte dit honom” och han svarar med samma mynt?
Tänker man på alla lögner och skådespel som vardag i 6-7 år så känns ingenting solklart kring de där två