2019-09-04, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Hur vet du att MGM inte var honom på spåren menar du?
Enligt media hade de försökt nå honom ett par ggr innan men misslyckats, men det kanske var så sent på måndagkvällen så han kanske sov?
Har du en länk till den artikeln?
Citera
2019-09-04, 19:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vad skulle jag ha skrivit? Hänger inte med vilket inlägg du svarade på?

Ursäkta än en gång!

Det är @Sh. Holmes, @rosenrasande och @sommarljum som skrev de inlägg jag syftade på:

https://www.flashback.org/p64562257#p64562257
https://www.flashback.org/p64562668#p64562668

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Två personer till i tråden skriver något liknande. Självklart är det svårt att bedöma vad det betyder utan att ha hela sammanhanget och den exakta ordalydelsen.
---------------------------
Rosenrasande 6/7:

"Han har sagt till folk i sin omgivning att de "bara har" anmälningarna och att de bråkat (när framkom ej) har jag hört från en av de personerna i hans omgivning."
------------------------------
Och från sommarljum 6/7:

"Jag har också hört från gemensamma vänner att SD sagt att polisen inte har något att komma med. [...]"
------------------------------
Holmes 25/6:

"SD tycker det är extremt jobbigt att vara misstänkt och känner att de flesta tror han är skyldig. En del påhopp men det har drabbat honom personligen vad jag vet, inte hans familj.
SD tror själv att mordet aldrig kommer bli uppklarat och har även uttryckt en önskan att få gå på LW´s begravning. Dock har han förstått mycket tydligt att han inte alls är välkommen där.. milt sagt.
"
---------------------------------
https://www.flashback.org/sp65755356
Citera
2019-09-04, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SD hade kunnat inställt sig på polisstationen som han uppenbarligen uppmanats till ett flertal gånger under måndagen. Enligt vad polisen uppgett.
Vad som alternativt gäller är att polisen tar in honom medels tvångsmedel. Det stod säkert tydligt på kallelsen om inställelsen.
Varför valde han att ha kvar barnen hemma???

Åklagaren hade beslutat sig för att häkta SD på sannolika skäl för mord på LW. Det var den information som förelåg inför inhämtningen. Hur skulle polisen kunna utgå från att SD var obeväpnad? Eller veta hur han dels reagerat vid kallelsen eller skulle reagera vid själva hämtningen, menar du? Eller om han var desperat och skulle använda sig av barnen på något sätt? Skulle dom chansa, menar du?
Dom är skyldiga att gardera sig för alla tänkbara situationer för att kunna genomföra sin uppgift.
------------------------------------------
Förhoppningvis sov barnen vid tillslaget och vaknade på övervåning men inte direkt involverades. Jag vet inte om polisen har med sig utbildad person som direkt ser till barnen. Men det tror jag.
Självklart är jag medveten om vilken traumatisk chockartad upplevelse det var för barnen oavsett, men jag valde att inte gå djupare in i det.

Nu släpper jag detta.

Har tänkt så också.
HD och SD var för sig, ingen familjelycka som tyder på en återförening då de som vanligt sov i varsitt hus.
Jag tror SD var stressad och anade något, kanske även HD om de sökt honom genom henne?
Kan HD blivit nojjig och sagt att hon inte orkade ljuga mer?
Han kan väl då tex skrämt HD med något och utnyttjat situationen att han hade barnen för att hon skulle hålla käft? Kanske misslyckades och hon kontaktade polisen och berättade allt hon visste och därför de stormade in just för att barnen var där?
Förvånar mig inte ett dugg om HD ”satte dit honom” och han svarar med samma mynt?
Tänker man på alla lögner och skådespel som vardag i 6-7 år så känns ingenting solklart kring de där två
Citera
2019-09-04, 19:07
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Om HD ej blir avskriven så kommer de att baka ihop hennes åtal med SD:s och det kommer bli en rättegång med båda två i den. Därför kan det också ta lite längre tid. Vi får se!

Precis. Kan inte se att det skulle hanteras på annat vis. Skrev tidigare ett inlägg om möllerrättegången, med troligt liknande upplägg.
Citera
2019-09-04, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om man hämtas in för häktning så skickar man definitivt inte en förvarning, "Vänligen inställ dig månd 2/9 för häktningsförhandling". Då inser man ju snabbt att fågeln flyger ut och lämnar boet tomt. Han riskerar ju livstid nu.
Prexis!
Aldrig har då jag hört talas om att någon som är en sannolik mördare skulle ha blivit förvarnad med att inställa sig på polisstationen.
Bevisläget hade helt enkelt stärkts och därmed valdes insatsstyrkan av någon anledning som ingen av oss än vet ett skvatt om
Citera
2019-09-04, 19:14
Medlem
Barnen var upp över öronen involverade i gripandet och är svårt traumatiserade efter det. Det hade polisen kunnat sköta snyggare.
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SD hade kunnat inställt sig på polisstationen som han uppenbarligen uppmanats till ett flertal gånger under måndagen. Enligt vad polisen uppgett.
Vad som alternativt gäller är att polisen tar in honom medels tvångsmedel. Det stod säkert tydligt på kallelsen om inställelsen.
Varför valde han att ha kvar barnen hemma???

Åklagaren hade beslutat sig för att häkta SD på sannolika skäl för mord på LW. Det var den information som förelåg inför inhämtningen. Hur skulle polisen kunna utgå från att SD var obeväpnad? Eller veta hur han dels reagerat vid kallelsen eller skulle reagera vid själva hämtningen, menar du? Eller om han var desperat och skulle använda sig av barnen på något sätt? Skulle dom chansa, menar du?
Dom är skyldiga att gardera sig för alla tänkbara situationer för att kunna genomföra sin uppgift.
------------------------------------------
Förhoppningvis sov barnen vid tillslaget och vaknade på övervåning men inte direkt involverades. Jag vet inte om polisen har med sig utbildad person som direkt ser till barnen. Men det tror jag.
Självklart är jag medveten om vilken traumatisk chockartad upplevelse det var för barnen oavsett, men jag valde att inte gå djupare in i det.

Nu släpper jag detta.
Citera
Medlem
Citat:
Vad är det för medicinering HD påstås ha stått på?

(hittar tyvärr inte originalposten där det står men kommer ihåg ändå)

Stämningshöjande/antidepressivt typ Cipralex, Brintellix, Cymbalta samt ångestdämpande Diazepam/Stesolid/Valium.
Citera
Medlem
Citat:
Har du en länk till den artikeln?

Nej tyvärr men jag har läst det!
Citera
2019-09-04, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Nej tyvärr men jag har läst det!

Jag har letat i massor av artiklar som avhandlar just hämtningen med insatsstyrka. Inte någonstans överhuvudtaget står det att den föregicks av någon från polisen som försökt nå honom innan. Dessutom låter det osannolikt.
Citera
2019-09-04, 19:17
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MammaMu72
Barnen var upp över öronen involverade i gripandet och är svårt traumatiserade efter det. Det hade polisen kunnat sköta snyggare.
Jag undrar hur säkerställt det är att barnen var där? Finns det källor (så har jag missat dom)?
Citera
2019-09-04, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MammaMu72

Stackars barn men det är SD som är vårdnadshavare och bör förstått vad som händer om man gör sig oanträffbar när man är MGM i en mordutredning. Tror inte att polisen ringer runt och kollar var barnen är innan de griper någon på det sättet, då förvarnar de ju och det vore ju väldigt märkligt om de arbetar så, inte sant?
Citera
2019-09-04, 19:20
Medlem
Citat:
Jag har letat i massor av artiklar som avhandlar just hämtningen med insatsstyrka. Inte någonstans överhuvudtaget står det att den föregicks av någon från polisen som försökt nå honom innan. Dessutom låter det osannolikt.

Men jag läste det. Oavsett om du inte gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in