Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Jag tror inte att någon som Richard Dawkins skulle kunna vägra att tro på nya vetenskapliga belägg.
Jag tror Richard Dawkins är mer ute efter kändisskap och att sälja böcker, än att lyssna på andra.
Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Men jag känner honom inte heller personligen, så jag är inte säker.
Jag är inte heller säker.
Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Anledningen till att Dawkins verkar arrogant är för att han ofta ställs mot idiotiska åsikter i debatter och TV-program. Jag tycker han har haft ett enormt tålamod i vissa debatter, så jag förstår att det rinner över ibland.
Jag vet inte vilka du tänker på, har du ett exempel? Men jag håller med om att det finns idioter bland troende. Det finns idioter i båda lägren.
Det jag tänker på när det gäller hans arrogans är programmet som gick på SVT, jag kommer inte ihåg vad programmet hette, men han koncentrerade sig på religion och var ganska arrogant.
Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Dock kan han vara lite väl arrogant ibland, men det är inget jämfört med de som predikar att jorden är 6 000 år, bygger kreationist-parker, lär sina barn att de blir straffad i efterlivet, o.s.v.
Inte alla kreationister är likadana, inte alla religiösa är likadana. Jag tror inte heller att alla evolutionister är lika arroganta som Richard Dawkins, men ibland undrar man när man befinner sig på FB. Jag ger "benefit of the doubt" till evolutionister, jag hoppas jag träffar på en evolutionist som är vettig, men hittills har jag inte träffat någon.
Jag vet inte om jag skulle benämna dig som evolutionist (eller egentligen evolutionsteorist (inte terrorist

)eftersom du säger att du inte vet, men du är i alla fall vettig på det sättet att du kan erkänna att du inte vet, med andra aspekter nja