2019-09-03, 08:57
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Nu frågade jag ju heller inte om vad du tror jag tycker om dig eller om du bryr dig om det.
Frågan är varför du du tycker det är obetydligt att uppfattas som seriös utanför den här tråden och div. högerradikala forum.
Hoppas du att göra din röst hörd genom att fler blir högerradikaliserade?
Citat:
Att det självklart finns människor som resonerar så men att din anekdotiska bevisföring inte alls behöver gälla folk generellt.

Jag skulle bli aningen orolig om vissa folk i den här tråden gillade mig.
Sen är jag tveksam till att ens ditt storhetsvansinne räcker långt nog för att veta vad exakt alla på flashback tycker om mig.

Nej, varför skulle jag tro det?

Det kommer de de facto knappast. Tror de lagligen inte ens kan gå i konkurs.
Sen kan man ju kalla likviditetsproblem för konkurs ifall man har gett sig fan på att de kommer gå i konkurs.
Du har i.a.f. nu tydligen gått från att kommuner redan gått i konkurs till spekulationer om att de kommer göra det, fast de förmodligen inte kan.....okej.

Ja, det kan man ju undra. Vad hade du egentligen tänkt dig att sitta i den här tråden och bräka folkförrädare, PK-sekt, diktatur m.m skulle leda till?

Vad exakt är det för problem jag förminskar.
Jag tror du blandar ihop att inte svälja alla dina div. ogenomtänkta bräkningar och att vi håller på att kollapsa med förminska, det är inte riktigt samma sak.

Inte för att jag vet vad giftiga skator har med det här att göra men de allra flesta tar mig på allvar, speciellt i den riktiga världen, utanför den här tråden.

Och du har som förväntat inte ens lyckats göra en antydan till att svara på mina två enkla frågor.
Du fortsätter med tjafs, trams, personangrepp och sådant som är OT. Men du visar också ÅTER stor okunnighet.

När du kallar kommunernas problem för ”likviditetsproblem” visar du ÅTER att du inte förstår vad du pratar om. Kommunernas och landstingens soliditet försvagas alltmer, samtidigt som de långfristiga skulderna skjuter i höjden. Detta har gång på gång påtalats men du fattar helt enkelt inte.

Se t.ex. mitt inlägg 2018-05-11: (FB) "Sverige går mot en systemkollaps" - vilka är bevisen?

Det är inte ”högerradikalt” – det är basal ekonomi.
Citera
2019-09-03, 13:02
Medlem
Furillens avatar
SVT: "Sedan 2017 har antalet personer med låg eller ingen utbildning ökat med 61 procent"

Citat:
Antalet personer med låg eller ingen grundskoleutbildning har nästan fördubblats i Sverige de senaste två åren, enligt Arbetsförmedlingens statistik.

Men exakt hur många av dem som är analfabeter vet ingen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...med-60-procent
Citera
2019-09-03, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du fortsätter med tjafs, trams, personangrepp och sådant som är OT. Men du visar också ÅTER stor okunnighet.

När du kallar kommunernas problem för ”likviditetsproblem” visar du ÅTER att du inte förstår vad du pratar om. Kommunernas och landstingens soliditet försvagas alltmer, samtidigt som de långfristiga skulderna skjuter i höjden. Detta har gång på gång påtalats men du fattar helt enkelt inte.

Se t.ex. mitt inlägg 2018-05-11: (FB) "Sverige går mot en systemkollaps" - vilka är bevisen?

Det är inte ”högerradikalt” – det är basal ekonomi.

Nu ska du få ett par nya enkla frågor.
Någon gång kunde det vara kul att se en ansats till svar.
Anser du att det är kommuner som kommer gå i konkurs?
Tror du att kommuner kan gå i konkurs enligt lagen?
Citera
2019-09-03, 16:37
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Nu ska du få ett par nya enkla frågor.
Någon gång kunde det vara kul att se en ansats till svar.
Anser du att det är kommuner som kommer gå i konkurs?
Tror du att kommuner kan gå i konkurs enligt lagen?
I den mån jag ”anser” något så framgår det av mina tidigare inlägg. I allt väsentligt hänvisar jag till fakta som du själv kan kontrollera. Rättsläget gällande frågan om en kommun kan gå i konkurs är oklart såvitt jag vet. Dock är många kommuner, landsting och regioner mer eller mindre konkursmässiga, vilket givetvis strider mot kommunallagens krav på god ekonomisk hushållning.
Citera
2019-09-03, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
I den mån jag ”anser” något så framgår det av mina tidigare inlägg. I allt väsentligt hänvisar jag till fakta som du själv kan kontrollera. Rättsläget gällande frågan om en kommun kan gå i konkurs är oklart såvitt jag vet. Dock är många kommuner, landsting och regioner mer eller mindre konkursmässiga, vilket givetvis strider mot kommunallagens krav på god ekonomisk hushållning.

Okej, du anser att de kommer gå i konkurs men samtidigt att rättsläget är oklart ifall det går.
Jo, det var ju i.a.f. en ansats....
Citera
2019-09-03, 18:30
Medlem
Pundet snart uppe i 11 kr o dollar 10 kr.

Hur långt kan det gå innan nån avrättar, oj blev fel där menar, avsätter regeringen?
Omvärlden tror helt enkelt inte på Lövfen o co och dessa har inte uträttat NÅGOT som fått kronan att stärkas sen - i princip - de tog över makten. De har inte gjort NÅGOT som fått oss se ljusare på framtiden. Våld i samhället, bostadsköer, skolan, vården, kommunernas ekonomi, ALLT går åt fel håll.
Personligen har känslan gått från missnöjdhet till uppgivenhet vidare till lätt panik.
Det enda den här regeringen har lyckats med är nya förbud och nya skatter. Jag menar, nämn NÅGOT som på ett positivt sätt påverkat varadagen för en större grupp svenskar.

Kan inte oppositionen väcka nåt "misstroende" som tvingar bort dem?
Senast redigerad av MrStreamer 2019-09-03 kl. 18:48.
Citera
2019-09-03, 18:42
Medlem
Prayuths avatar
Riksdagen vill öka tullens befogenheter för att stoppa stöldligor

Citat:
Det finns ett brett stöd i riksdagen för att ge tullen större möjligheter att stoppa stöldgods från att föras ut ur landet, det visar en rundringning som SVT har gjort.

SVT har talat med riksdagens partier, och liknande åsikter förs fram såväl på högerkanten som vänsterkanten och i mitten.

– Framförallt så måste man ju ge tullen större befogenheter att kunna hålla kvar misstänkt stöldgods tills dess att polis kommer på plats, men det måste också ske utökade kontroller och då måste vi ha mer personal, säger Adam Marttinen, rättspolitisk talesperson för Sverigedemokraterna.

– Det är en självklarhet att tullens befogenheter måste utredas och utvecklas. Vi kan inte ha det som i dag när tulltjänstemän får stå och titta på medan smuggelgods transporteras ut ur Sverige, säger Linda Snecker, rättspolitisk talesperson i Vänsterpartiet.

Beskedet från regeringen är dock att man vill vänta och se.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/r...ppa-stoldligor

Behövs fler bevis på att regeringen skiter fullständigt i de olyckor som drabbar svenska folket i massinvandringens fotspår?
Citera
2019-09-03, 18:43
Medlem
Citat:
Okej, du anser att de kommer gå i konkurs men samtidigt att rättsläget är oklart ifall det går.
Jo, det var ju i.a.f. en ansats....

I samband med fastighetskrisen så gick bl.a. Haninge kommun utanför Stockholm de facto i konkurs, men det kallades inte konkurs.

Det kan vara att man inte kan försätta en kommun i konkurs. Men om kommunen inte kan betala sina skulder allteftersom de förfaller till betalning så är den de facto på obestånd och borde försättas i konkurs.

Magda har dock lovat att låna pengar i utlandet om det behövs för att behålla Socialdemokraternas nya kärnväljare i landet så det går kanske en konjunkturcykel till innan den slutliga kollapsen.
Citera
2019-09-03, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
I samband med fastighetskrisen så gick bl.a. Haninge kommun utanför Stockholm de facto i konkurs, men det kallades inte konkurs.

Det kan vara att man inte kan försätta en kommun i konkurs. Men om kommunen inte kan betala sina skulder allteftersom de förfaller till betalning så är den de facto på obestånd och borde försättas i konkurs.

Magda har dock lovat att låna pengar i utlandet om det behövs för att behålla Socialdemokraternas nya kärnväljare i landet så det går kanske en konjunkturcykel till innan den slutliga kollapsen.

Haninge gick de facto i konkurs, fast det kallades inte konkurs, för det kan vara så att man inte kan försätta en kommun i konkurs....
Haha, ni är underbara.

Ja, eller så kan man ju, om det kniper, börja med att betala av mindre på en redan relativt låg statsskuld, samt ha en massa budgetöverskott hela tiden.
I.a.f. innan man börjar låna i utlandet.
Citera
2019-09-03, 19:28
Medlem
Ska bli kul när proppen går ur, och alla "goda" vaknar upp. Hoppas de gömmer sig väl när pöbeln reagerar.. :P
Citera
2019-09-03, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordicKnight
Ska bli kul när proppen går ur, och alla "goda" vaknar upp. Hoppas de gömmer sig väl när pöbeln reagerar.. :P

Ja, det kommer definitivt bli blodigt och jävligt, det är jag övertygad om!

Och till folk; att ni orkar bry er om hex27 och hans hjärndöda tjafs. Än har han aldrig någonsin haft rätt i något fall.
Citera
2019-09-03, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Pundet snart uppe i 11 kr o dollar 10 kr.

Hur långt kan det gå innan nån avrättar, oj blev fel där menar, avsätter regeringen?
Omvärlden tror helt enkelt inte på Lövfen o co och dessa har inte uträttat NÅGOT som fått kronan att stärkas sen - i princip - de tog över makten. De har inte gjort NÅGOT som fått oss se ljusare på framtiden. Våld i samhället, bostadsköer, skolan, vården, kommunernas ekonomi, ALLT går åt fel håll.
Personligen har känslan gått från missnöjdhet till uppgivenhet vidare till lätt panik.
Det enda den här regeringen har lyckats med är nya förbud och nya skatter. Jag menar, nämn NÅGOT som på ett positivt sätt påverkat varadagen för en större grupp svenskar.

Kan inte oppositionen väcka nåt "misstroende" som tvingar bort dem?
NB: min fetning ovan.

Nej, för här finns något för varje schattering av Sjuklöverspektrumet: invällare som valboskap för S-blocket, sosseriets gynnade bidragsproletariat och kriminellt prekariat, som för ny- och marknads-liberalerna är den råvara som spränger nationsgränserna och öppnar upp för överstatlighet och profit. Ideologiskt finns det knappast något motstånd. De ideologiskt likgiltiga opportunisterna kan fylla politiken / retoriken med vadhelst som förlänar dem makt - bara det att det som är PK nu får utgöra temat kring vilket allting kretsar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in