2019-08-28, 14:20
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
The Olympic Programme of Shooting Sport includes 15 total events of three disciplines: Rifle, Pistol and Shotgun. Olympians compete in six men events, six women events and three mixed team events.

https://www.issf-sports.org/theissf/championships/olympic_games.ashx

Det funkar alltså som mixedstafetter i tex längdskidor, det är team män och kvinnor vs män och kvinnor så du verkar ännu en gång totalt ha missuppfattat vad som sägs här för män och kvinnor tävlar tillsammans som ett team och männen möter männen och kvinnorna möter kvinnorna och så vinner bäst poäng/tid.
Citera
2019-09-03, 13:20
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag är otroligt trött på era utspel angående sånt ni inte vet något om. Var snäll och tala om för mig, gärna i punktform, på vilket sätt skolan är feminiserad och vilka fördelar kvinnor har jämfört med pojkar.
Och släng inte bara ur dig "tjejer får högre betyg för samma arbete"för det stämmer inte. Det är fullständigt fel information, en slutsats som någon dragit utifrån ett enda provresultat i matematik från en undersökning nånstans. De som gjort undersökningar tittar enbart på siffror och de är dessutom felinformerade om hur skolans betygsystem fungerar. Ett betyg baseras inte på ett enda prov i matematik.

Det krävs samma insats från killar som från tjejer, problemet är att killarna inte gör den insatsen. Och den är ett minimum!

Och istället för att se till att motivera killarna att prestera bättre, så klär ni vuxna män på dem offerkoftan och påstår att det är någon annans fel att de misslyckas.
Sedan undrar ni varför svenska män har blivit tafatta och mesiga?
Ja... det kan man verkligen undra. Jag kan se en orsak direkt.
Visa vägen och premiera ansträngning istället för att klaga på de som faktiskt anstränger sig. Ni gör pojkarna till offer för andras omständigheter, det är så bakvänt att hälften kunde vara nog.

Men läs artiklarna jag länkade för helvete. Du missar ju poängen så fullständigt att det är sanslöst.

Herregud.
Citera
2019-09-03, 14:47
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
..gör du det där med flit eller är det omedvetet?
Jag tror att hon bara är trött på att inte få som hon vill.
Ju större statsfeminismen blivit och ju mer inflytande de fått på skolan desto mer har pojkars resultat i skolan sjunkit, liksom den psykiska ohälsan.

Ska det vara så jävla svårt att förstå att pojkar och flickor har lite olika behov och med enbart kvinnor på plats kommer dessa inte tillfredsställas.

Någon avsikt om det finns inte heller.
Citera
2019-09-03, 15:39
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag tror att hon bara är trött på att inte få som hon vill.
Ju större statsfeminismen blivit och ju mer inflytande de fått på skolan desto mer har pojkars resultat i skolan sjunkit, liksom den psykiska ohälsan.

Ska det vara så jävla svårt att förstå att pojkar och flickor har lite olika behov och med enbart kvinnor på plats kommer dessa inte tillfredsställas.

Någon avsikt om det finns inte heller.

Ok då har vi konstaterat detta sen flera år tillbaka. Redan på Pär Ströms blogg diskuterades detta.

Vad blir nästa steg?

Skulle pojkskolor vara något? I USA körde de igång en pojkskola med bland annat mer disciplin och det fungerade jättebra för pojkarna och deras skolresultat.

Pelle Billing tog upp detta på sin blogg redan 2012. Reportaget är från SVT.se från början.

http://www.pellebilling.se/2012/05/reportage-om-pojkskola-i-usa/

Skulle man kunna dra igång läxhjälpsföretag för pojkar, typ en standard man franchise:ar?

Skulle man kunna engagera alla rediga logiska och kapabla män att engagera sig ideellt inom skolan på något vis?

Jag menar, något måste ju gå att göra istället för att sitta och kasta skit på kvinnorna som jobbar röven av sig inom skolan?
Citera
2019-09-03, 15:40
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det krävs samma insats från killar som från tjejer, problemet är att killarna inte gör den insatsen. Och den är ett minimum!
Rätta mig om jag har fel men jag läser:

* Barn får skylla sig själva.

* Pedagogik existerar inte, håll käften och lär!

* Killar är korkade.

Nåt mer jag missat?
Citera
2019-09-03, 15:42
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ok då har vi konstaterat detta sen flera år tillbaka. Redan på Pär Ströms blogg diskuterades detta.

Vad blir nästa steg?

Skulle pojkskolor vara något? I USA körde de igång en pojkskola med bland annat mer disciplin och det fungerade jättebra för pojkarna och deras skolresultat.

Pelle Billing tog upp detta på sin blogg redan 2012. Reportaget är från SVT.se från början.

Skulle man kunna dra igång läxhjälpsföretag för pojkar, typ en standard man franchise:ar?

Skulle man kunna engagera alla rediga logiska och kapabla män att engagera sig ideellt inom skolan på något vis?

Jag menar, något måste ju gå att göra istället för att sitta och kasta skit på kvinnorna som jobbar röven av sig inom skolan?
Ström och Billing.

Är de feminister?
Citera
2019-09-03, 15:43
Medlem
Kvinnor är bättre än män på att stjäla gemensamma barn.
Citera
2019-09-03, 15:46
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Ström och Billing.

Är de feminister?

Ehh nej, de skulle nog inte kalla sig för feminister nej.
Citera
2019-09-03, 15:47
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ehh nej, de skulle nog inte kalla sig för feminister nej.
Precis.

Jävla kvinnohatare.
Citera
2019-09-03, 15:57
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:

Vad blir nästa steg?

Kvinnorna i skolorna hade inte behövt jobba ihjäl sig(hur många lärarinnor sjukskriver sig?) om dom inte samtidigt hade röstat för att importera sociopatiska pojkar och/eller män som posar som pojkar som kaosar loss i skolorna. Det som behövs göras är att du och alla andra imbeciller som tror skolan är bra men behöver fler män inte motarbetar det på andra sätt. Dessa lärarinnor är vana vid att bossa runt svenska män utan att något händer så nu när dom stöter på motstånd så blir dom lacka och förväntar sig att svenska männen som tyglats ska ta ansvaret. Så mycket för starka självständiga kvinnor

Och förresten... kvinnor har slagits ihjäl för mindre än att kvinnor säger åt män vad dom ska göra. Fråga dom som bor i skräpkulturerna i MENA.
Citera
2019-09-03, 16:02
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Men läs artiklarna jag länkade för helvete. Du missar ju poängen så fullständigt att det är sanslöst.

Herregud.

Jag läste inte artiklarna så vilken poäng du ville ha fram där vet jag inte.
Citera
2019-09-03, 16:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Rätta mig om jag har fel men jag läser:

* Barn får skylla sig själva.

* Pedagogik existerar inte, håll käften och lär!

* Killar är korkade.

Nåt mer jag missat?

Ja du har missat hela altet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in