Citat:
Ursprungligen postat av
Pellefant775
Jag kan absolut välja ut åldern eftersom åldern var en av de faktorer som du ansåg påverkade schackprestationen direkt. Detta framkommer med önskvärd tydlighet när man läser ditt citat. Jag förstår att
du är så pass korkad så du inte ens förstår vad du själv läser men läs noggrant vad ditt citat säger istället.
Låt oss använda ChatGPT (ditt favoritverktyg) för att se vad ChatGPT säger:
https://postimg.cc/Bt8WwtGJ
ChatGPT ger mig alltså rätt. Jag har kopierat in ditt citat. Hoppsan då... är chatgpt ett otillförlitligt verktyg nu helt plötsligt eller kan det bara vara som så, att
du begick ett statistiskt nybörjarmisstag där du blandade ihop association med kausalitet

?
Din statistiska förståelse når inte ens upp till nybörjarnivå eftersom du inte kan skilja mellan association och kausalitet. Det är din nivå. Om jag är en dålig analytiker så är du ännu sämre eftersom det är jag som rättar dig
din rugguggla, inte tvärtom

.
Jag frågade ChatGPT följande: ''Would you say that a person who struggles to differentiate between association and causation has a poor understanding of statistics?''
ChatGPT:s svar:
''Yes, struggling to differentiate between association and causation generally indicates a weak understanding of a foundational concept in statistics.''
https://postimg.cc/t1Dns2rt
Så jag och andra män ska läsa igenom tusentals inlägg ifrån
en person som inte kan skilja på association och kausalitet 
?
Om du hade läst mer noggrant istället för att tramsa så hade du insett att kvinnliga schackspelare på högre nivåer är generellt yngre än sina manliga motsvarigheter. Anledningen är främst att de slutar tävla, framför allt i tonåren men också i samband med giftermål och familjebildning. Männen däremot fortsätter att tävla och på så sätt får mer erfarenhet.
Så ja, det finns en tydlig korrelation mellan ålder och schackprestation. Men sambandet varierar under olika aspekter av prestationen. Åldern är alltså en betydande faktor som påverkar prestationen, men dock inte på ett linjärt sätt. Det är i alla fall vad ChatGPT säger. Jag klistrar inte in svaret här. Vad du själv kan göra är att prompta följande fråga ”
Finns det en korrelation mellan ålder och schackprestation?”.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellefant775
Kul att se att du köpt ett idolporträtt av Simone de Beauvoir för 2800 kronor. Så du beundrar henne innerst inne.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellefant775
Ditt enda vapen är personangrepp. I en konversation där du tvingas använda logik, empiriskt och statistiskt resonerande så är du chanslös.
Din statistiska förståelse når inte ens upp till nybörjarnivå.
Män och kvinnor är inte jämlika, naturen har satt män högre upp än kvinnor för män har mer naturlig makt och det kommer en
svagbegåvad feminist som du själv aldrig kunna ändra på

Den enda ”naturliga makt” som män faktiskt besitter är den fysiska styrkan som de utövar direkt mot kvinnor, sätter bryskt dem på plats, gormar åt dem och kontrollerar deras sexualitet.
Mäns ”naturliga makt” är resultat av de patriarkala systemens normer, strukturer och sociala roller. Makt handlar alltså mer om inflytande, resurser och kontroll än om muskler.
Kvinnor och män var faktiskt mer jämlika i över 190 000 år, de levde i mindre grupper och samarbetade med varandra. Det är först när människan blev mer bofast, började odla och ackumulerade mer resurser som det uppstod mindre jämställdhet mellan könen. Med andra ord patriarkatet uppstod.
Allt detta får du läsa mer om i vetenskapliga studier som jag hänvisat till i tidigare inlägg.
Lägg ner dina personangrepp (se i
fet, kursiv stil) mot mig och håll dig till ämnet. Annars kommer jag att rapportera till mod.