2025-05-17, 04:45
Medlem
Kvinnor är bättre på vara singel.

Denna sexarbetare vill allt mer vara singel. Varför kan man undra ?

Anledningen ör att hon kontinuerligt ser ner på män genom sin aktivitet och får till slut svårt gilla män hon blir då singel hela livet.

Hon får samma problem som HBTQ kvinnor ,hon har svårt tolerera män och hon löper högre risk för att bli deprimerad

https://www.youtube.com/shorts/reFutORXggY

Fler kvinnor i USA blir deprimerade och det beror på de tar avstånd från män.

2002 var 16,9% i behov av vård för mentala orsaker.

2023 var det 28,5 %

Eftersom trenden är att kvinnor blir mer och mer avogt inställda till män kommer fler bli mentalt sjuka ,om politikerna och media inte gör något och förklarar för kvinnorna hur det hänger ihop.
Citera
2025-05-17, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Merapi, om du lade ned din hårdföra feminism och kollade på verkligheten.

Vad är kvinnor generellt bättre på fysiskt eller mentalt?

Vi vet alla prestationer män gjort fysiskt. Vi vet alla prestationer män gjort mentalt (litteratur, ingengörskonst, vetenskap etc).

Vad sjutton pratar du om Merapi?

Kommer du med spagat som argument?

Försöker du hävda att kvinnor inte presterat litteratur, konst av något slag eller vetenskap?
Citera
2025-05-17, 18:04
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Försöker du hävda att kvinnor inte presterat litteratur, konst av något slag eller vetenskap?
Självklart har kvinnor presterat något inom dessa ämen , bara inte lika bra eller lika mycket som männen , vare sig i forntid eller nutid.
Citera
2025-05-17, 18:10
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Självklart har kvinnor presterat något inom dessa ämen , bara inte lika bra eller lika mycket som männen , vare sig i forntid eller nutid.

"Inte lika bra"?

Jämför du Vincent van Gogh med H.R Giger också? Vilken av dem tycker du är "bäst"?

Senast redigerad av Jenny9 2025-05-17 kl. 18:14.
Citera
2025-05-18, 14:48
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Det är det här som är problemet när man inte förstår sig på skillnaden mellan association och kausalitet.

Åldern, dvs. hur gamla vi är (e.g. 15, 30 eller 60), påverkar givetvis inte direkt schackprestationen.

Åldern är en markör, inte en orsaksvariabel.

Du använder ChatGPT flitigt också. C-GPT är inte ett facit. ChatGPT begår väldigt många misstag också emellanåt. Håll dig till primärkällor, undvik sekundärkällor.

ChatGPT upprepar som regel vad konsensus säger. AI ska vara en hjälpreda, det ersätter absolut inte självständigt tänkande.
Jag avsåg naturligtvis inte ålder som direkt påverkan på schackprestationen. Om du hade läst allt jag skrivit om schack och inte endast mitt senaste inlägg så hade du förstått att det rör sig om att genomsnittsåldern hos kvinnliga schackspelare på högre tävlingsnivåer är betydligt lägre än hos manliga. 20 åriga tävlande schackspelare oavsett kön har generellt mindre spelerfarenhet än de som är dubbelt så gamla.

Jag ser att du är ny på Flashback och således inte har läst något av mina tusentals inlägg som jag skickat sedan tio år tillbaka. Om du hade gjort detta så skulle du säkerligen ha upptäckt att jag länkat till ett mycket stort antal primärkällor varav merparten är vetenskapliga artiklar. Två exempel på äldre inlägg:

(FB) Har män mindre tålamod med kvinnor än med män? (2016)
(FB) Är kvinnor sämre på matematik? (2017)

ChatGPT är ett nytt påfund som lanserades i slutet av 2022.
Citera
2025-05-18, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Det handlar inte bara om att färre kvinnor tävlar i schack, utan också om skillnader i bland annat träningstimmar, tävlingserfarenhet och ålder. Dessa faktorer påverkar prestationen direkt och är i sin tur kopplade till att färre kvinnor spelar schack på hög nivå.

Citat:
Jag avsåg naturligtvis inte ålder som direkt påverkan på schackprestationen.

Du avsåg inte det du skrev? Lätt att säga det efter att någon har pekat ut ditt fel.

Du är som Jenny och Merapi. Du förnekar det du själv har sagt trots att det är sparat och tydligt dokumenterat. Hur oärlig är du? Helt ofattbart.

Se citatet ovanför. Oerhört tydligt. Åldern har en direkt påverkan på prestationen skrev du. Det är felaktigt. Därför pekade jag ut ditt fel.

När det gäller forskning och statistik så måste man kommunicera med exceptionell precision.

Citat:
Om du hade läst allt jag skrivit om schack och inte endast mitt senaste inlägg så hade du förstått att det rör sig om att genomsnittsåldern hos kvinnliga schackspelare på högre tävlingsnivåer är betydligt lägre än hos manliga. 20 åriga tävlande schackspelare oavsett kön har generellt mindre spelerfarenhet än de som är dubbelt så gamla.

Jag har inte tid att läsa allt i den här tråden. Jag har vettigare saker för mig. Jag konstaterar att det du skrev var felaktigt. Att försöka bortförklara det blir bara tramsigt.

Citat:
Jag ser att du är ny på Flashback och således inte har läst något av mina tusentals inlägg som jag skickat sedan tio år tillbaka. Om du hade gjort detta så skulle du säkerligen ha upptäckt att jag länkat till ett mycket stort antal primärkällor varav merparten är vetenskapliga artiklar.

Jag kritiserar ditt beteende i modern tid. Att vädja till situationer där du har gjort rätt innebär inte att du inte har trampat i klaveret i modern tid. Lägg ner manipulationsknepen.

Att du delvis har källhänvisat korrekt innebär inte att du alltid har källhänvisat rätt. ChatGPT är inget facit. Om du vill använda ChatGPT så behöver du uppge de källor ChatGPT säger. Utöver detta behöver du vara redo att försvara dina källor. Annars blir det bara en massa appeal to authority villfarelser där den som vinner är den som kan vädja mest till olika auktoritetskällor.

Du använder ChatGPT väldigt mkt i dina senaste inlägg här på FB i olika sammanhang.

Tack för mig.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-18 kl. 15:54.
Citera
2025-05-18, 16:07
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Vaddå inte lika bra som männen? Här är ett litet axplock av kvinnor som presterat:

Konst: Artemisia Gentileschi, Frida Kahlo.
Musik: Hildegard av Bingen, Clara Schumann.
Litteratur: Jane Austen, systrarna Brontë.
Vetenskap: Marie Curie, Lise Meitner.

På vilket sätt är dessa kvinnliga exempel mindre bra än sina manliga motsvarigheter?

Vet du att många av de mästerliga konstverk som skapats av kvinnor tillskrevs en man i deras närhet - en far, make eller lärare? Till exempel har flera av Artemisias tidiga verk tillskrivits hennes far Orazio Gentileschi.

Så var säkert fallet med många andra kvinnors verk som män tog åt sig äran för. Inte bara i konst, utan också i musik (komposition), litteratur, vetenskap och uppfinningar. Det var på den tiden då kvinnor inte tilläts studera på universitet, inte fick äga mark, inte hade rösträtt, inte fick sina patent utfärdade i eget namn samt inte fick engagera sig vare sig inom politiken, näringslivet eller kyrkan. Kvinnornas liv var begränsade endast till barnafödande, hushållsarbete och barnomsorg.
Citera
2025-05-18, 17:44
Medlem
Män är det kön med mer naturlig makt än kvinnor, därmed kommer kvinnor och män aldrig vara helt jämlika. Man kan tycka det är orättvist men det är faktiskt så det är. Jag förstår att det är tufft att acceptera detta men det är ett faktum. Att låtsas som att detta inte gäller är en ren ''coping mekanism''.
Citera
2025-05-18, 19:44
Medlem
Citat:
Jag kan absolut välja ut åldern eftersom åldern var en av de faktorer som du ansåg påverkade schackprestationen direkt. Detta framkommer med önskvärd tydlighet när man läser ditt citat. Jag förstår att du är så pass korkad så du inte ens förstår vad du själv läser men läs noggrant vad ditt citat säger istället.

Låt oss använda ChatGPT (ditt favoritverktyg) för att se vad ChatGPT säger:

https://postimg.cc/Bt8WwtGJ

ChatGPT ger mig alltså rätt. Jag har kopierat in ditt citat. Hoppsan då... är chatgpt ett otillförlitligt verktyg nu helt plötsligt eller kan det bara vara som så, att du begick ett statistiskt nybörjarmisstag där du blandade ihop association med kausalitet ?

Din statistiska förståelse når inte ens upp till nybörjarnivå eftersom du inte kan skilja mellan association och kausalitet. Det är din nivå. Om jag är en dålig analytiker så är du ännu sämre eftersom det är jag som rättar dig din rugguggla, inte tvärtom .

Jag frågade ChatGPT följande: ''Would you say that a person who struggles to differentiate between association and causation has a poor understanding of statistics?''

ChatGPT:s svar:

''Yes, struggling to differentiate between association and causation generally indicates a weak understanding of a foundational concept in statistics.''

https://postimg.cc/t1Dns2rt

Så jag och andra män ska läsa igenom tusentals inlägg ifrån en person som inte kan skilja på association och kausalitet ?

Kan inte vara lätt att som bitter kvinna vara lika okvinnlig och osexig som Simone: https://www.gettyimages.se/detail/nyhetsfoto/portrait-of-french-writer-and-philosopher-simone-de-nyhetsfoto/1316313403?adppopup=true

Ditt enda vapen är personangrepp. I en konversation där du tvingas använda logik, empiriskt och statistiskt resonerande så är du chanslös.

Din statistiska förståelse når inte ens upp till nybörjarnivå.

Män och kvinnor är inte jämlika, naturen har satt män högre upp än kvinnor för män har mer naturlig makt och det kommer en svagbegåvad feminist som du själv aldrig kunna ändra på

Hahaha, vilken utklassning. Och på lupacs hemmaplan dessutom. Tråden där hon varit bofast i 10 år. Sist jag såg någon bli så överkörd på sin egen hemmaplan var väl när Tyskland krossade Brasilien i VM 2014

Ja, statistik är inte direkt feministernas starka sida. Det har vi sett tydliga prov på de senaste dagarna både i den här tråden och i man vs bear-tråden. I alla fall utifrån vad man kan observera på det här forumet så är nog statistik inte ett område där kvinnor är bättre än män...
Citera
2025-05-18, 20:56
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Jag kan absolut välja ut åldern eftersom åldern var en av de faktorer som du ansåg påverkade schackprestationen direkt. Detta framkommer med önskvärd tydlighet när man läser ditt citat. Jag förstår att du är så pass korkad så du inte ens förstår vad du själv läser men läs noggrant vad ditt citat säger istället.

Låt oss använda ChatGPT (ditt favoritverktyg) för att se vad ChatGPT säger:

https://postimg.cc/Bt8WwtGJ

ChatGPT ger mig alltså rätt. Jag har kopierat in ditt citat. Hoppsan då... är chatgpt ett otillförlitligt verktyg nu helt plötsligt eller kan det bara vara som så, att du begick ett statistiskt nybörjarmisstag där du blandade ihop association med kausalitet ?

Din statistiska förståelse når inte ens upp till nybörjarnivå eftersom du inte kan skilja mellan association och kausalitet. Det är din nivå. Om jag är en dålig analytiker så är du ännu sämre eftersom det är jag som rättar dig din rugguggla, inte tvärtom .

Jag frågade ChatGPT följande: ''Would you say that a person who struggles to differentiate between association and causation has a poor understanding of statistics?''

ChatGPT:s svar:

''Yes, struggling to differentiate between association and causation generally indicates a weak understanding of a foundational concept in statistics.''

https://postimg.cc/t1Dns2rt

Så jag och andra män ska läsa igenom tusentals inlägg ifrån en person som inte kan skilja på association och kausalitet ?
Om du hade läst mer noggrant istället för att tramsa så hade du insett att kvinnliga schackspelare på högre nivåer är generellt yngre än sina manliga motsvarigheter. Anledningen är främst att de slutar tävla, framför allt i tonåren men också i samband med giftermål och familjebildning. Männen däremot fortsätter att tävla och på så sätt får mer erfarenhet.

Så ja, det finns en tydlig korrelation mellan ålder och schackprestation. Men sambandet varierar under olika aspekter av prestationen. Åldern är alltså en betydande faktor som påverkar prestationen, men dock inte på ett linjärt sätt. Det är i alla fall vad ChatGPT säger. Jag klistrar inte in svaret här. Vad du själv kan göra är att prompta följande fråga ”Finns det en korrelation mellan ålder och schackprestation?”.

Citat:
Kan inte vara lätt att som bitter kvinna vara lika okvinnlig och osexig som Simone: https://www.gettyimages.se/detail/nyhetsfoto/portrait-of-french-writer-and-philosopher-simone-de-nyhetsfoto/1316313403?adppopup=true
Kul att se att du köpt ett idolporträtt av Simone de Beauvoir för 2800 kronor. Så du beundrar henne innerst inne.

Citat:
Ditt enda vapen är personangrepp. I en konversation där du tvingas använda logik, empiriskt och statistiskt resonerande så är du chanslös.

Din statistiska förståelse når inte ens upp till nybörjarnivå.

Män och kvinnor är inte jämlika, naturen har satt män högre upp än kvinnor för män har mer naturlig makt och det kommer en svagbegåvad feminist som du själv aldrig kunna ändra på
Den enda ”naturliga makt” som män faktiskt besitter är den fysiska styrkan som de utövar direkt mot kvinnor, sätter bryskt dem på plats, gormar åt dem och kontrollerar deras sexualitet.

Mäns ”naturliga makt” är resultat av de patriarkala systemens normer, strukturer och sociala roller. Makt handlar alltså mer om inflytande, resurser och kontroll än om muskler.

Kvinnor och män var faktiskt mer jämlika i över 190 000 år, de levde i mindre grupper och samarbetade med varandra. Det är först när människan blev mer bofast, började odla och ackumulerade mer resurser som det uppstod mindre jämställdhet mellan könen. Med andra ord patriarkatet uppstod.

Allt detta får du läsa mer om i vetenskapliga studier som jag hänvisat till i tidigare inlägg.

Lägg ner dina personangrepp (se i fet, kursiv stil) mot mig och håll dig till ämnet. Annars kommer jag att rapportera till mod.
Citera
2025-05-18, 21:44
Medlem
Citat:
Om du hade läst mer noggrant istället för att tramsa så hade du insett att kvinnliga schackspelare på högre nivåer är generellt yngre än sina manliga motsvarigheter. Anledningen är främst att de slutar tävla, framför allt i tonåren men också i samband med giftermål och familjebildning. Männen däremot fortsätter att tävla och på så sätt får mer erfarenhet.

Så ja, det finns en tydlig korrelation mellan ålder och schackprestation. Men sambandet varierar under olika aspekter av prestationen. Åldern är alltså en betydande faktor som påverkar prestationen, men dock inte på ett linjärt sätt. Det är i alla fall vad ChatGPT säger. Jag klistrar inte in svaret här. Vad du själv kan göra är att prompta följande fråga ”Finns det en korrelation mellan ålder och schackprestation?”.

Kul att se att du köpt ett idolporträtt av Simone de Beauvoir för 2800 kronor. Så du beundrar henne innerst inne.

Den enda ”naturliga makt” som män faktiskt besitter är den fysiska styrkan som de utövar direkt mot kvinnor, sätter bryskt dem på plats, gormar åt dem och kontrollerar deras sexualitet.

Mäns ”naturliga makt” är resultat av de patriarkala systemens normer, strukturer och sociala roller. Makt handlar alltså mer om inflytande, resurser och kontroll än om muskler.

Kvinnor och män var faktiskt mer jämlika i över 190 000 år, de levde i mindre grupper och samarbetade med varandra. Det är först när människan blev mer bofast, började odla och ackumulerade mer resurser som det uppstod mindre jämställdhet mellan könen. Med andra ord patriarkatet uppstod.

Allt detta får du läsa mer om i vetenskapliga studier som jag hänvisat till i tidigare inlägg.

Lägg ner dina personangrepp (se i fet, kursiv stil) mot mig och håll dig till ämnet. Annars kommer jag att rapportera till mod.

Lösningen är alltså att upplösa vår nuvarande civilisation och återgå till att vara jägar och samlarfolk så blir vi mer jämställda.
Citera
2025-05-18, 21:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Lösningen är alltså att upplösa vår nuvarande civilisation och återgå till att vara jägar och samlarfolk så blir vi mer jämställda.

Japp, helt rätt tolkat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in