2019-06-30, 02:54
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinematisist
Hur ser det nyanserade, utförliga svaret ut?
Det räcker väl så?
Vad är det för lucka i resonemanget du saknar utveckling av?
Citera
2019-06-30, 02:57
Medlem
Apexpredators avatar
Citat:
Hur ser det nyanserade, utförliga svaret ut?
Det är såklart detsamma nej.
Citera
2019-06-30, 03:11
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Det räcker väl så?
Vad är det för lucka i resonemanget du saknar utveckling av?

För att göra det enkelt. Ja.

Det något mer nyanserade svaret är att luckorna är lika stora som de i porjusdammen som dämmer upp Stora Luleälven.

Jag tror det skulle gå att köra igenom ett av USA’s största hangarfartyg genom dessa luckor och fortfarande ha plats över för Eiffeltornet.

Utan att överdriva. För att göra det enkelt.
Citera
2019-06-30, 03:23
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
För att göra det enkelt. Ja.

Det något mer nyanserade svaret är att luckorna är lika stora som de i porjusdammen som dämmer upp Stora Luleälven.

Jag tror det skulle gå att köra igenom ett av USA’s största hangarfartyg genom dessa luckor och fortfarande ha plats över för Eiffeltornet.

Utan att överdriva. För att göra det enkelt.
Jaja, ingen hindrar dig från att göra bort dig om grundläggande logik.
Citera
2019-06-30, 03:32
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Jaja, ingen hindrar dig från att göra bort dig om grundläggande logik.

Det enkla svaret är nej.

Det mer nyanserade svaret är att du måste lära dig älska svagt efterblivna människor på ett abstrakt vis där dom bjuder dig på underhållning samtidigt som du vill deras bästa.

Men det där vet du säkert redan.
Citera
2019-06-30, 09:08
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Det enkla svaret är nej.

Det mer nyanserade svaret är att du måste lära dig älska svagt efterblivna människor på ett abstrakt vis där dom bjuder dig på underhållning samtidigt som du vill deras bästa.

Men det där vet du säkert redan.
Hmm, vad är det som är abstrakt med skadeglädje över något vederbörande troligen inte kan rå för?
Eller kanske rättare sagt, hur är det meningen att din skadeglädje ska hjälpa denne?
Citera
2019-06-30, 09:59
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
TS handlar om subjektiva värderingar, tråden handlar om subjektiva värderingar. Tror du verkligen att postarna och läsarna här kommer komma fram till några objektiva svar som om tråden var ett vetenskapligt projekt? Är det din bedömning av tråden?

Men människor har många likheter, så himla subjektivt är det inte så att en person tycker Stay är en känslosam låt och en annan tycker en biltuta är lika känslosam.

Jag använder Kate Bush som exempel, hon är ingen genomsnittstalang men det är ju inte vad du brukar diskutera heller så vad är problemet?

Jag vill inte diskutera hennes familjeliv (sluta vara så jävla oärlig, oärlighet är lika illa som logiska brister eftersom det gör resultatet mindre pålitligt på samma sätt, vill du ha en givande diskussion eller bara tjafsa?), jag frågar uppenbarligen eftersom du påstod att hon var en enstöring i ett försök att rättfärdiga din behandling av henne som inte bara en outlier i talang utan någon som inte passar i en diskussion om kvinnliga outliers.
Jag förstår fortfarande inte ett ord.

Trådens rubrik är "Är kvinnor bättre än män på något?".

Vad i ditt inlägg har med tråden att göra? Om du ställer en fråga om topic till mig så svarar jag gärna.
Citera
2019-06-30, 10:05
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Det är inte ett cirkulärt resonemang, det är inte ett resonemang ens. Det finns ingen logisk relation mellan "Om män är mer benägna att tävla så är detta sannolikt en orsak till varför de vinner" och "Den som vinner är bättre". Det är bara lösryckta påståenden placerade efter varandra för att ge ett falsk intryck av logik.
Mitt argument kommer från lupac, han har använt det 50 gånger: orsaken till att det inte finns bra kvinnliga schackspelare m.m. är att kvinnor inte tävlar lika mycket som män.

Men du håller alltså inte med om hens resonemang? Vad är då din förklaring till att män är bättre schackspelare än kvinnor?
Citera
2019-06-30, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag förstår fortfarande inte ett ord.

Trådens rubrik är "Är kvinnor bättre än män på något?".

Vad i ditt inlägg har med tråden att göra? Om du ställer en fråga om topic till mig så svarar jag gärna.
Mitt inlägg, ursprungligen, handlade om att jag tycker kvinnor är bättre på att skriva känslosamma låtar. Inlägget du citerar är svar på vad du valt att fokusera på som svar på mitt inlägg om att jag tycker kvinnor är bättre på att skriva känslosamma låtar. Om du tycker det är off topic kanske du inte borde lett diskussionen ditåt till att börja med? Bekvämt att komma med mothugg och sedan avfärda bemötandet av det som OT.
Citera
2019-06-30, 10:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
I alla fall:

https://www.forbes.com/sites/cherylsnappconner/2017/04/15/most-businesses-fall-short-with-female-consumers-new-study-reveals/#1a652a145c9e
Here’s an interesting phenomenon. Most businesses are aware that women are their most powerful consumers. Women make the purchase decision for 94% of home furnishings, 92% of vacations, 91% of homes, 60% of automobiles and even 51% of consumer electronics, according to HBR.
https://www.forbes.com/sites/bridgetbrennan/2015/01/21/top-10-things-everyone-should-know-about-women-consumers/#6a067fc96a8b
One of the world’s greatest emerging markets is closer than you think. Women are the world’s most powerful consumers, and their impact on the economy is growing every year. The global incomes of women are predicted to reach a staggering $18 trillion by 2018, according to global professional services firm EY.
Och så vidare. Det är inga hemligheter att kvinnor står för majoriteten av all konsumtion antingen direkt eller indirekt. Det är bara gilla det.

Fast bara för att kvinnan i hushållet tar beslutet om vad som ska köpas eller vilket land semestern ska bära av åt betyder det inte att hon ensam konsumerar detta. Familjen har kanske bestämt att de ska på semester, alltså är familjen konsumenterna oavsett vem som bestämmer vilket land det ska åkas till. Om familjen ska köpa en ny bil eller en ny tv och kvinnan bestämmer vilken modell det ska vara så är det inte så att kvinnan ensam är konsumenten.
Shopping i allmänhet tror jag däremot att kvinnor sysslar med i högre grad, men konsumtion rent generellt, nja?
Tänk på alla flygplan och alla bilar som är i rörelse för affärsmän till exempel. Det är också en slags konsumtion.
Krävs nyansering här.
Citera
2019-06-30, 10:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Vilken lögn då?

Du vet själv vad jag syftar på, gör inte samtalet till ett åtlöje. Jag nöjer mig såhär.

"According to the Stanford-Binet, her IQ was a whopping 228.
After a short analysis, experts determined that at just 10 years old she had the mental capabilities of a 23-year-old. Thirty years later, she would be deemed the person with the highest IQ in history and would hold the Guinness World Record until the category was discontinued in 1990."
Citera
2019-06-30, 10:39
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Hmm, vad är det som är abstrakt med skadeglädje över något vederbörande troligen inte kan rå för?
Eller kanske rättare sagt, hur är det meningen att din skadeglädje ska hjälpa denne?

Vad får dig att tro det rör sig om skadeglädje? Det är inte så att du projicerar din egen skadeglädje?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in