2019-08-27, 16:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Varför presterar pojkar allt sämre tror du?
Är det pojkarna 6-18 år eller är det samhället/skolan?
Vad var det som gjorde att pojkarna presterade bättre för?

Hur kommer det sig att pojkar är mer ambitiösa när de väl kommer ut i arbetslivet och fortfarande överglänser kvinnor?

Jag tror att det har att göra med disciplinen i skolan först och främst. Hela samhället är för slappt, folk avkrävs inte mycket ansvar, och i synnerhet inte barn.
Föräldrarna är ett stort problem i skolan, men grundproblemet är att skolan inte har mandat att ställa krav och tillämpa konsekvenser i någon kännbar grad.
Alltsammans bygger på en välvilja och frivillighet att inordna sig i ett system. Pojkar verkar ha betydligt svårare för det än flickor.
Det betyder dock inte att pojkarna är diskriminerade.
Klasserna är stora och lärarna är få, vilket betyder att alla måste inordna sig under samma system. Det går inte att ha vissa anpassningar för pojkar och andra för flickor för det krävs personal och i sin tur ekonomi.

Jag skulle inte vilja påstå att män överglänser kvinnor i arbetslivet. Jag förstår inte riktigt hur du tänker där. Kvinnor och män väljer olika och de arbeten män väljer är oftare i privat näringsliv och är då mer välbetalda. Att de överglänser tycker jag dock är helt fel formulering, det finns få som gör så mycket gott för andra människor som de som jobbar med omsorg som jag ser på saken.
Citera
2019-08-28, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag tror att det har att göra med disciplinen i skolan först och främst. Hela samhället är för slappt, folk avkrävs inte mycket ansvar, och i synnerhet inte barn.
Föräldrarna är ett stort problem i skolan, men grundproblemet är att skolan inte har mandat att ställa krav och tillämpa konsekvenser i någon kännbar grad.
Alltsammans bygger på en välvilja och frivillighet att inordna sig i ett system. Pojkar verkar ha betydligt svårare för det än flickor.
Det betyder dock inte att pojkarna är diskriminerade.
Klasserna är stora och lärarna är få, vilket betyder att alla måste inordna sig under samma system. Det går inte att ha vissa anpassningar för pojkar och andra för flickor för det krävs personal och i sin tur ekonomi.

Jag skulle inte vilja påstå att män överglänser kvinnor i arbetslivet. Jag förstår inte riktigt hur du tänker där. Kvinnor och män väljer olika och de arbeten män väljer är oftare i privat näringsliv och är då mer välbetalda. Att de överglänser tycker jag dock är helt fel formulering, det finns få som gör så mycket gott för andra människor som de som jobbar med omsorg som jag ser på saken.
No shit? Det finns ganska stora skillnader mellan kvinnor och män på gott och ont.
Pojkar har inga problem med att inordna sig ett system så länge de är anpassat för dom?
Samma sak för kvinnor?
Att kvinnor gör bättre från sig än männen i skolan beror ju helt enkelt på att skolans nuvarande system passar kvinnor bättre än vad det gör för männen.

Män jobbar mer, män sjukskriver sig mindre, män bidrar med mer innovation.
Som det är nu så tjänar kvinnor på att leva i ett samhälle med män då de får tillbaka mer av det de betalar till samhället än vad män får.
Som sjukvård, skuldsanering, sjukpenning osv.
Då kan man säga följande...
Men det kanske är så att kvinnor mår psykiskt sämre än män pga hur samhället ser ut?
Fast å andra sidan så tar 3 gånger så många unga och äldre män livet av sig än vad kvinnor gör så det kan ju inte riktigt stämma.

Faktum är att om män valde att gå ner och jobba lika mycket som kvinnor och samtligt få tillbaka mer från samhället som med mer sjukskrivningar för att kanske inte ta livet av sig lika mycket så skulle systemet börja krackelera rejält och vilka skulle då drabbas hårdast om samhället börjar skära ner på resurserna samtligt som den omfördelas för att bli jämnare mellan könen?
Jo kvinnor!

Så fallerade skolresultat för pojkar drabbar kvinnor minst lika hårt på långt sikt då män också tenderar till att vara mera utåtagerande samt destruktiva när de hamnar i den sitsen.
Citera
2019-08-28, 00:55
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Allt vi kan tävla i skulle män vinna såklart, vi är bättre, mycket bättre men inte på allt vi får trots allt hålla oss ödmjuka. Tycker nog kvinnor kan göra ett case för att dom är bättre föräldrar generellt och kanske ehhh hmm.... här tog det slut tyvärr.

det finns en anledning till att mäns och kvinnors sporter där muskler, storlek och uthållighet inte spelar någon somhelst roll är uppdelade ... mäns feghet, för vi hade fått pisk.

skytte som exempel.
Citera
2019-08-28, 01:15
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
det finns en anledning till att mäns och kvinnors sporter där muskler, storlek och uthållighet inte spelar någon somhelst roll är uppdelade ... mäns feghet, för vi hade fått pisk.

skytte som exempel.

Sluta med ditt feministtrams.
Citera
2019-08-28, 02:43
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Sluta med ditt feministtrams.

Du vet att jag har rätt din undermänniska
Citera
2019-08-28, 02:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Koppenberg
Min erfarenhet är att kvinnor i allmänhet är bättre på att jobba än män. På nästan alla arbetsplatser jag varit på är det kvinnor som gjort det mesta av arbetet medan män (däribland jag) bara lallar omkring och på något sätt lyckas komma undan med det. Kvinnor tar mycket mer ansvar, har bättre koll och är mer 'dedikerade' till sitt arbete.

Haha, vilket skitsnack! Du VET att det omvända gäller!
Citera
2019-08-28, 10:52
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Du vet att jag har rätt din undermänniska

Sa snubben som skjuter sämre än fruntimmer.
Citera
2019-08-28, 11:08
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Sa snubben som skjuter sämre än fruntimmer.

varför är sporter segregerade annars då ?? sporter där muskler, storlek och uthållighet inte spelar roll ??
Citera
2019-08-28, 11:19
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
varför är sporter segregerade annars då ?? sporter där muskler, storlek och uthållighet inte spelar roll ??

För att män är totalt överlägsna i allt så vi måste dela upp det annars vore damidrotten stendöd. Lex schack tex.
Citera
2019-08-28, 11:21
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
För att män är totalt överlägsna i allt så vi måste dela upp det annars vore damidrotten stendöd. Lex schack tex.

det tror jag inte ... jag vet att de har testat några gånger genom åren, luftgevärsskytte i OS, herrarna fick stryk gång på gång
Citera
2019-08-28, 12:34
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
det tror jag inte ... jag vet att de har testat några gånger genom åren, luftgevärsskytte i OS, herrarna fick stryk gång på gång

Öppna idrotter i OS? Aldrig hört talas om så länka du till vad du sitter och fantiserar om nu så skall vi se hur långt vi kommer. När det kommer till långdistans och snipers är män totalt överlägsna.
Citera
2019-08-28, 14:12
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Öppna idrotter i OS? Aldrig hört talas om så länka du till vad du sitter och fantiserar om nu så skall vi se hur långt vi kommer. När det kommer till långdistans och snipers är män totalt överlägsna.

The Olympic Programme of Shooting Sport includes 15 total events of three disciplines: Rifle, Pistol and Shotgun. Olympians compete in six men events, six women events and three mixed team events.

https://www.issf-sports.org/theissf/championships/olympic_games.ashx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in