2019-09-02, 09:05
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Använder du ditt förstånd alls? Vad/vem har skapat detta universum? Ett medvetande eller slumpen?

Falsk dikotomi är ett argumentationsfel där talaren förutsätter

att det bara finns två möjliga alternativ (trots att båda dessa alternativ är felaktiga, eller att de två alternativen inte behöver utesluta varandra)
att man måste välja ett av dem (trots att det finns flera alternativ, eller att man inte behöver välja alls)
Citera
2019-09-02, 09:06
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Du förstår fortfarande inte. Det finns inte flera gudar för att det finns flera religioner. Det finns en Gud och hundratusentals religioner. Förstår du detta simpla faktum?

Är det så för att du säger att det är så? Har du något annat belägg?
Citera
2019-09-02, 10:33
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Det kanske finns utomjordingar som designar datorsystem. Om ett par miljoner år så kanske det finns "chimpanser" som skapar datorsystem.

Bara för att du inte vet svaret på en fråga så betyder det inte att gud gjorde det. Var ingen fegis, våga säga att du inte vet.

Självklart finns det utomjordingar som designar system.. det var ju så mänskligheten skapades.. av utomjordingar som mixade sitt DNA med den förhistoriska människan, för attt göra människan kapabel till att vara slav.

Var inte feg själv, var ärlig med att du inte kan designa eller greppa hur en design kan skapas.. och att du på grund av din ignorans och okunnighet.. tror på en stor explosion av skapelse som heter big bang teorin och förklarar genom "vetenskap"/teori, hur allt skapades av den stora smällen.. helt utan anledning.. som allt annat som den stora smällen gjorde.
Citera
2019-09-02, 10:45
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
"Hur skulle det annars gå till än <påstådd obevisad hypotes>"
Skulle det vara ett bevis?

Ja självklart. Ett system bevisar att systemet har blivit designat av ett medvetande.. eftersom inget annat än ett medvetande, kan uppfinna funktioner i ett system som aldrig kan hitta på sina egna designfunktioner.

Tyvär så är det bara troende ateister som dig själv, som har fantasier om att designade system kan uppstå ur tomma intet av en slump.. trots att ni saknar bevis för det som ni påstår.. så är det fortfarande eran verklighet som delas av dom flesta människor som blivit hjärntvättade sen dom föddes.
Citera
2019-09-02, 10:59
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ge gärna exempel på ateister som påstått att datorer designat sig själv, tack!

ALLA ateister påstår att självkopierande maskiner som heter celler.. har designat sig själva.. då ateister är övertygade om att maskiner kan designa sig själva.
Citera
2019-09-02, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
ALLA ateister påstår att självkopierande maskiner som heter celler.. har designat sig själva.. då ateister är övertygade om att maskiner kan designa sig själva.
Nämn någon som sagt så i tråden, tack.
Jag tror inte maskiner kan designa sig själva, och jag är ateist.
Citera
2019-09-02, 12:19
Medlem
Citat:
Ja självklart. Ett system bevisar att systemet har blivit designat av ett medvetande.. eftersom inget annat än ett medvetande, kan uppfinna funktioner i ett system som aldrig kan hitta på sina egna designfunktioner.

Tyvär så är det bara troende ateister som dig själv, som har fantasier om att designade system kan uppstå ur tomma intet av en slump.. trots att ni saknar bevis för det som ni påstår.. så är det fortfarande eran verklighet som delas av dom flesta människor som blivit hjärntvättade sen dom föddes.
Jag påstår ingenting. Om du påstår att gudar gjort något så tar du på dig bevisbördan.

Vem designade medvetandet som skapade medvetandet som skapade medvetandet?
Eller gäller inte reglerna när det inte passar?
Citera
2019-09-02, 13:28
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

Tänk att du inte kan hålla dig till vad som sägs ens en enda sekund. Du måste ljuga, hitta på och konstruera falska argument att slåss mot.

Jag skrev:

Så låt oss säga att du har något du funderar över.
Jag hittar på en lösning. Det var Bertil det kåta spöket som gjorde det.

Är det då bevis för att det var Bertil det kåta spöket som gjorde det?
Mitt argument är hur skulle det annars gå till än det jag hittade på, tills du motbevisar mig.
Är det ett bevis?

Kan du svara på frågan eller måste du spy ur dig tusen och en vilseledande konspirationsteori och lögn istället?
Citera
2019-09-02, 14:32
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Tänk att du inte kan hålla dig till vad som sägs ens en enda sekund. Du måste ljuga, hitta på och konstruera falska argument att slåss mot.

Jag skrev:

Så låt oss säga att du har något du funderar över.
Jag hittar på en lösning. Det var Bertil det kåta spöket som gjorde det.

Är det då bevis för att det var Bertil det kåta spöket som gjorde det?
Mitt argument är hur skulle det annars gå till än det jag hittade på, tills du motbevisar mig.
Är det ett bevis?

Kan du svara på frågan eller måste du spy ur dig tusen och en vilseledande konspirationsteori och lögn istället?

Vi måste väl kunna fastställa att det enda som vi vet MED SÄKERHET om system som datorsystem och biologiska system.. är att människors medvetanden är det enda som kan uppfinna ett datorsystem, eller ta gudarnas DNA och genmodifiera den och skapa en ny biologisk design, för att människor inte kan designa biologiska system, men dom kan mixtra och modifiera med DNA som gudarna designade.

NÄR det enda som vi med SÄKERHET vet om system.. är att medvetna människor måste uppfinna dom, eller ta gudarnas DNA och mixtra och modifiera för att skapa en ny biologisk design.

Klart att varje logisk människa borde kunna dra slutsatsen att medvetenhet är det enda som kan uppfinna en design.

Är det en design som inte är skapad av människors händer, så var det ett annat sorts medvetande som designade de biologiska system som ateisterna sen mixtrade och modifierade för att skapa genskadade-plantor och djur som har diverse onaturliga egenskaper som ateisterna uppfann när dom mixtrade med DNA som uppstod av sig själv efter att en stor smäll av skapelse sprängde fram alla lagar och substancer som behövdes för att designen skulle designa sig själv.
Citera
2019-09-02, 14:47
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Vi måste väl kunna fastställa att det enda som vi vet MED SÄKERHET om system som datorsystem och biologiska system.. är att människors medvetanden är det enda som kan uppfinna ett datorsystem, eller ta gudarnas DNA och genmodifiera den och skapa en ny biologisk design, för att människor inte kan designa biologiska system, men dom kan mixtra och modifiera med DNA som gudarna designade.

NÄR det enda som vi med SÄKERHET vet om system.. är att medvetna människor måste uppfinna dom, eller ta gudarnas DNA och mixtra och modifiera för att skapa en ny biologisk design.

Klart att varje logisk människa borde kunna dra slutsatsen att medvetenhet är det enda som kan uppfinna en design.

Är det en design som inte är skapad av människors händer, så var det ett annat sorts medvetande som designade de biologiska system som ateisterna sen mixtrade och modifierade för att skapa genskadade-plantor och djur som har diverse onaturliga egenskaper som ateisterna uppfann när dom mixtrade med DNA som uppstod av sig själv efter att en stor smäll av skapelse sprängde fram alla lagar och substancer som behövdes för att designen skulle designa sig själv.

Så du kan alltså inte svara på frågan utan att raljera om något helt annat.
Då vet jag det.

Dessutom, nej, vi vet inte att "system" måste skapas av medvetanden. Då måste även medvetanden skapas av medvetanden eller kommer du då på fler magiska lösningar på dina dilemman?
Citera
2019-09-02, 14:52
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Så du kan alltså inte svara på frågan utan att raljera om något helt annat.
Då vet jag det.

Dessutom, nej, vi vet inte att "system" måste skapas av medvetanden. Då måste även medvetanden skapas av medvetanden eller kommer du då på fler magiska lösningar på dina dilemman?

Varför är du så trög för?

Endast ett medvetande kan uppfinna.. så om du tror att system kan uppstå på andra sätt .. så är bevisbördan tyvär din.. eftersom du påstår att uppfinningar kan uppfinna sig själva utan att vara medvetna om vad uppfinning är för något.

Det är som att du blivit hjärntvättad med teorier sen du föddes, och nu vägrar du erkänna det, och fortsätter därför babbla om ologiska fantasier om att man inte behöver kunna tänka för att uppfinna.. som att en uppfinning inte bevisar att någon har tänkt.
Citera
2019-09-02, 15:00
Medlem
Flammarions avatar
Citat:

Teleologiskt felslut?
Evolutionen "uppfinner" inte eller "hittar på" några "funktioner". Även om vi människor gillar att tolka världen i för oss välbekanta begrepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in