2019-09-01, 21:58
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det där är inget bevis, det är ett argument from igmorance.
Jag besvarar frågan med "vet ej" inte med "nej, jag vet inget annat än medvetenhet som kan designa system". Jag har inte påstått att system kan designa sig själva av en slump. Det är du som tror att det är enda alternativet till "gud gjorde det".

Ett datorsystem är inte bevis för att en människa har designat datorn heller, enligt din logik.. som bortser ifrån att vi alla vet om att människors medvetanden är det enda som kunde skapa ett datorsystem.. och därmed kan systemet i sig bevisa skaparen av systemet.

Du fattar nog inte hur IQ-befriad du egentligen är när du tror att system kan uppstå på något annat sätt som inte innebär att dom designas av ett medvetande.

Ateister är dom där trångskallarna som säger att en dator inte bevisar att den är skapad av en människa.. eftersom datorn kan ha designat sig själv efter en stor smäll av skapelse skapade alla delar som behövdes, av en slump.
Citera
2019-09-01, 23:04
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Ett datorsystem är inte bevis för att en människa har designat datorn heller, enligt din logik.. som bortser ifrån att vi alla vet om att människors medvetanden är det enda som kunde skapa ett datorsystem.. och därmed kan systemet i sig bevisa skaparen av systemet.
Det kanske finns utomjordingar som designar datorsystem. Om ett par miljoner år så kanske det finns "chimpanser" som skapar datorsystem.

Bara för att du inte vet svaret på en fråga så betyder det inte att gud gjorde det. Var ingen fegis, våga säga att du inte vet.
Citera
2019-09-01, 23:30
Medlem
Citat:

Du fattar nog inte hur IQ-befriad du egentligen är när du tror att system kan uppstå på något annat sätt som inte innebär att dom designas av ett medvetande.

Ateister är dom där trångskallarna som säger att en dator inte bevisar att den är skapad av en människa.. eftersom datorn kan ha designat sig själv efter en stor smäll av skapelse skapade alla delar som behövdes, av en slump.
Tro mig, du kommer inget vart med denna. Låt denne och dennes gelikar vara. Låt hen ta sin börda. Hen har hela internet till sitt förfogande att ta reda på sanningen. Denne är bara huvudverk. Om du skulle säga att solen är rund skulle denne säga var har du dina belägg för detta. Jag har bestämt mig att utestängda denne från mina svar just på grund av dennes dumhet och okunnighet. Gör lika du så slipper du slösa din tid.
Citera
2019-09-01, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Det kanske finns utomjordingar som designar datorsystem. Om ett par miljoner år så kanske det finns "chimpanser" som skapar datorsystem.

Bara för att du inte vet svaret på en fråga så betyder det inte att gud gjorde det. Var ingen fegis, våga säga att du inte vet.
Använder du ditt förstånd alls? Vad/vem har skapat detta universum? Ett medvetande eller slumpen?
Citera
2019-09-01, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Här har du såklart helt rätt. Korrekt hade varit att säga att det har påståtts funnits bortåt 3000 olika gudar.
Min fråga är ändock lika giltig. Vilken av alla dom 3000 påstådda gudarna är det han "vill" få motbevisad?
Du förstår fortfarande inte. Det finns inte flera gudar för att det finns flera religioner. Det finns en Gud och hundratusentals religioner. Förstår du detta simpla faktum?
Citera
2019-09-02, 00:04
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Mot bättre vetande så svarar jag dig. Jag är inte intresserad av att lägga timtals på att argumentera med nån som vägrar läsa som en del andra här är, så därför säger jag såhär direkt.
Vill du ha en diskussion med mig så läs vad jag skriver och reagera på det jag skriver.
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Använder du ditt förstånd alls? Vad/vem har skapat detta universum? Ett medvetande eller slumpen?
Om du ska svara på mina inlägg så föreslår jag att du läser dom.
Eftersom jag inte är så feg så att jag måste låtsas veta allting så är såklart svaret detta:
JAG VET INTE!

Testa det själv. Säg "Jag vet inte." Det är inget du dör av.
Citat:
Du förstår fortfarande inte. Det finns inte flera gudar för att det finns flera religioner. Det finns en Gud och hundratusentals religioner. Förstår du detta simpla faktum?
Och likadant här. Om du ska svara på mina inlägg så läs dom först.
Det har funnits bortåt 3000 PÅSTÅDDA gudar. Jag säger inte att det funnits några gudar alls, jag säger att olika människor har påstått att det finns olika gudar.
Vilken av dom påstådda gudarna är det som han "vill" ha motbevisad. Han i bibeln? Tor? Zeus? Ra?
Citera
2019-09-02, 04:28
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Vi ver att datasystem designad av människor. Om inte du kan visa upp ett självreproducerande datasystem.

Citat:
Jag tror ingenting om det.
Jag vet i te Hur naturliga självreproducerande system har uppstått.

[quote=KungPungPat|68572371Ateister är dom där trångskallarna som säger att en dator inte bevisar att den är skapad av en människa.. eftersom datorn kan ha designat sig själv efter en stor smäll av skapelse skapade alla delar som behövdes, av en slump.[/QUOTE]
En dator bevisar (är evidens för, i vetenskaplig mening) att den är designad av människor. Vi vet inget annat sätt som datasystem kan uppstå.

Med andra ord falsk analogi, igen.

Var är evidensen för att gudar har skapat något?
Citera
2019-09-02, 04:35
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Svar: Vet ej.
Vad är det för medvetande du skriver om?
Går det att undersöka om det finns?

Universum eller dess beståndsdelar kanske alltid har funnits. Vi vet i alla fall att det finns. Det är mer man kan säga om det påstådda medvetandet (vilket jag antar att du tror är en gud).
Citera
2019-09-02, 04:52
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Menar du att enligt din tro, så finns det bara en gud? Om du svarar ja, då behöver du inte läsa resten av inlägget.

På vilket sätt är det ett faktum, att det endast finns en gud?
Att det finns flera religioner är vi överens om.

Jag har fortfarande inte fått svar på hur man skiljer personer som har kunskap om gud från personer som påstår sig ha kunskap om gud.

Om en person påstår att det endast finns en gud, någon annan påstår att det finns flera och en tredje påstår att det inte finns någon gud. Vilken metod kan användas för att undersöka vem som har rätt?
Citera
2019-09-02, 04:58
Medlem
ThExanors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevisareligon
Jag har länge varit en stark ateist och har alltid försökt att göra mitt yttersta för att verkligen förstå mig på folket som tror på en Gud. Det här är er chans att bevisa att en Gud faktiskt existerar.

Jag kommer inte acceptera:

Jag vill inte ha några inlägg om Hinduism eller någon annan religion utan bara kristendomen.

Något stycke eller citat från Bibeln.

Jag vill inte ha några spam inlägg som "Gud skapade allt det finns ingen annan förklaring" eller "Evolutionen är en bluff"

"liv" existens" "gro" sedär
Citera
2019-09-02, 07:32
Medlem
Citat:

Ge gärna exempel på ateister som påstått att datorer designat sig själv, tack!
Citera
2019-09-02, 09:03
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Enkelt, se dig själv i spegeln och fråga vilka bevis du har för att system kan designa sig själva av en slump.. och vipps så har du beviset för gudarnas existens.. när du besvarar din fråga.. genom att säga -nej, jag vet inget annat än medvetenhet som kan designa system.. därför bevisar vissa system människors medvetenhet.. medans andra system bevisar gudarnas medvetenhet.

Om du var medveten så hade du också kunnat räkna ut dettta.

"Hur skulle det annars gå till än <påstådd obevisad hypotes>"
Skulle det vara ett bevis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in