2019-12-22, 17:52
Medlem
Gudstro handlar ju just om just det: TRO.
Om det gick att bevisa Guds existens tappade det ju hela sitt syfte.
Och hur skulle det beviset te sig?
Om Gud manifisterade sig som en skär elefant på torget skulle det ju ändå inte bevisa ett skit.
Bevisa istället för mig att någonting annat utanför mitt egna medvetande existerar. Allting runt i kring mig kan vara en produkt av min fantasi.
Det enda jag vet säkert är att mina intryck av omvärlden existerar.
Mig veterligen finns bara mitt medvetande.
Citera
2019-12-22, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams

En Gud finns och har alltid funnits. Livet och intelligensen är bevis för detta men också alla grönsaker, frukter, osv osv.
Nej det är ju inget bevis. Det är ett påstående att det finns en gud som skapat detta.
Senast redigerad av -Gambler- 2019-12-22 kl. 18:31.
Citera
2019-12-22, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Gambler-
Nej det är ju inget bevis. Det är ett påstående att det finns en gud som skapat detta.
Nej, det är en härledning av att det är en Gud som har skapat detta.
Citera
2019-12-22, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albax
Nej, det tror jag inte stämmer på vare sig troende eller icke troende. Det finns inga dumma människor, alla våra egenskaper ingår i den mänskliga variationen. Jag räknar inte med de som lider av psykisk ohälsa för ett mycket litet antal av dem kan begå dåliga handlingar.
ee jo, icketroende är onda.
Citera
2019-12-22, 19:36
Medlem
Citat:
Jag talar naturligtvis om vetenskapliga bevis på att en gud finns. Det du anger som "bevis" är en del av din tro och en tro kan aldrig vara ett bevis.
Du förstår dig inte på vetenskap. Vetenskapen och allt annat bevisar Guds existens.
Citera
2019-12-22, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Varför då? Kan du som sagt vara mer specifik?
Gör det bara och begrunda dig själv.
Citera
2019-12-22, 20:42
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Gör det bara och begrunda dig själv.
Om du berättar varför, så avgör jag det då.
Citera
2019-12-22, 20:48
Bannlyst
Citat:
ee jo, icketroende är onda.
Nej, du har fel men jag antar att du skojade!
Citera
2019-12-22, 20:50
Bannlyst
Citat:
Du förstår dig inte på vetenskap. Vetenskapen och allt annat bevisar Guds existens.
Det är bara ord och ord är inga bevis. Det behövs alltså bevis för att vetenskapen bevisat att gud finns. Det finns inget sådant inom vetenskapen däremot är vetenskapens tillvägagångssätt sådant att det är omöjligt bevisa att något som inte finns inte finns.
Citera
2019-12-27, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Om du berättar varför, så avgör jag det då.
Har du ADHD? Gör det bara.
Citera
2019-12-27, 21:02
Medlem
Citat:
Nej, du har fel men jag antar att du skojade!
Nej, du har fel och du förstår inte. Icke troende har bara det världsliga för ögonen och gör allt de har i sin makt för att leva ett lyxigt liv som egentligen inte är lyxigt men är förskönat för dem. Dumdristiga begår de allt ondska för att till slut dö av ålderdom. Alla icke-troende är onda.
Citera
2019-12-27, 21:04
Medlem
Citat:
Det är bara ord och ord är inga bevis. Det behövs alltså bevis för att vetenskapen bevisat att gud finns. Det finns inget sådant inom vetenskapen däremot är vetenskapens tillvägagångssätt sådant att det är omöjligt bevisa att något som inte finns inte finns.

Ojo, du har inte förstått vetenskapen. Ord är inte bara ord. Ord är ett bevis i sig. Ord. Begrunda vad detta innebär. ORD. tror du att det är så enkelt att orda om inte en ingenjör har gett hjärnan förmågan att orda. Betänk och begrunda innan du överraskas av ålderdom och därmed döden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in