Citat:
Det jag spekulerar i, och som känns väldigt relevant, är att han redan för ett par år sen började kika på Dark-nets obehagliga utbud av snuff-movies. Är man 12-13 år gammal och utsätter sig för många snedvridna inputs så kan man tänka sig att detta påverkat. Det börjar med nyfikenhet som blir ett behov. Miljön man lever i påverkar, även internetmiljö. Även om han i övrigt haft en sund miljö, så tror jag hjärnan kan påverkas om sånt här sker i ung ålder. Hans spärrar förflyttades rejält. Jag har dock inte fått något gehör för den spekulationen eftersom alla har snöat in på asperger, autism och annat. (Tror jag såg schizofreni också...) Det kan jag helt klart leva med. Vännerna var medvetna om killens intresse, men så klart berättar inte vänner om detta vare sig för sina egna föräldrar eller JLs.
Dark-net är inget man råkar halkar in i. Det finns en webbläsare som är specifik för att komma in i detta forum. Inget man googlar fram och laddar ner. Det krävs att man vet vad man söker efter, vad man vill ha. Och att man gör det medvetet.
Dark-net är inget man råkar halkar in i. Det finns en webbläsare som är specifik för att komma in i detta forum. Inget man googlar fram och laddar ner. Det krävs att man vet vad man söker efter, vad man vill ha. Och att man gör det medvetet.
Det här med filmerna är väl bara en teori polisen arbetar med? Att han blivit inspirerad av något klipp som spridits på nätet? Jag tänker att är man lättpåverkad och har en aning svårt att skilja på fakta och fiction så kan man väl bli påverkad av vanliga spelfilmer också? Det måste väl inte vara snuffmovies? Idag går det heller inte att undvika våldsamheter via media. Det skrivs om hemska mord i alla tidningar och det finns en uppsjö av tv-dokumentärer om mord. Den ena värre än den andra.
Ta bara fallet Kim Wall. Verkligheten är så hemsk så inga snuffmovies behövs.