2019-08-18, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Hur säker kan man vara att ingen annan skapat dessa konton ? Eller att de bara gjort det som en kul grej utan en tanke på att det är seriöst. De har precis gått ut årskurs 9. De har lagt ner mycket tid på studier och i den åldern upptar kompisar en stor del av fritiden. De spelar, basket, åker på cykelturer, bor hemma hos föräldrar, semestrar med mamma o pappa. Det känns väldigt osannolikt att de skulle behöva söka sexkontakter på dessa sidor. Men dyker det upp något i FUP så ska jag omvärdera mina tankar.

Man kan vara väldigt säker. Det skapas inte så många konton så att det skulle slumpa sig så är väldigt osannolikt.

Att det skulle vara gjort utan att det skulle vara seriöst. Man kan väl konstatera att när man loggar in så får man i de flesta fall vänta i 25 minuter och det borde tryta på tålamodet. Samma sak med att bli medlem. Det tar tre dagar innan du kan skriva eller så.
Du får inte glömma att de flesta tonåringar lever två liv. Ett öppet mot föräldrarna och ett annat hemligt de behåller för sig själv. Nu vet jag inget om dig men berättade du allt för dina föräldrar? Tidningar, sex, internet eller dina egna fantasier i sängen eller i duschen? Det är faktiskt självklart att de har egna privata intressen som de ägnar sig åt. Inget konstigt alls.
Citera
2019-08-18, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle-snabb
Jag tror helt enkelt att det är svartsjuka.
Nu när jag kollar Qruiser igen så finns det en profil till som helt säkert är PP's.

Profilen är helt säkert inte PP. PP bodde i Danderyd, inte Sollentuna. Båda föräldrarna bor i Danderyd.

Även GM bodde i Danderyd, inte i Sollentuna.
Citera
2019-08-18, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blunddocka
...
Men väldigt lite har kommit fram. JL:s skolkamrater måste ha varit medvetna
om en udda kamrat.
Det har däremot framkommit att han hade ojämna skolbetyg vilket säger mycket.
Det som intresserade JL satsade han helhjärtat på och fick toppbetyg.
Det som inte var intressant struntade han i.
... Men alla betyg räknades när han sökte gymnasieskola.
Han lär därför inte ha kommit in på någon prestigeskola.
Däremot hade Peter Plax gjort det med 16 A.

Det stämmer inte ang. JLs ojämna betyg. PP och JL hade båda högsta betyg. Båda skulle börja på samma skola, samma linje nästa vecka i Täby. Samma klass.
Citera
2019-08-18, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Fakta
Det stämmer inte ang. JLs ojämna betyg. PP och JL hade båda högsta betyg. Båda skulle börja på samma skola, samma linje nästa vecka i Täby. Samma klass.
Täby? (El Danderyd, Djursholm). Var är det sagt någonstans? Vet att de ville hamna i samma klass, men inte sett att det sagts var.
Citera
2019-08-18, 10:29
Medlem
Citat:
Klippt rakt ur qruiser::
Har inte hans nick med här..

-Bisexuell kille, 16 år. (Vill ha sex inte massa bullshit)
-Bosatt: Sollentuna (Stockholms län), Sverige.
-Var senast inloggad hemifrån 18.37 2019-08-02.
...

Pelle-snabb, det är definitivt inte PP här.
Fakta 1) PP bodde i Danderyd, inte Sollentuna.
Fakta 2) PP var någon som aldrig svor, aldrig skulle använda ord som "bullshit", och absolut inte där han ville beskriva sig själv.

Sluta sprida "negativa" osanningar som ytterligare skadar hans familj och vänner, som tyvärr även läser dessa inlägg.
Citera
2019-08-18, 10:30
Medlem
Citat:
Profilen är helt säkert inte PP. PP bodde i Danderyd, inte Sollentuna. Båda föräldrarna bor i Danderyd.

Även GM bodde i Danderyd, inte i Sollentuna.

Ja och hur många tror du anger sin riktiga ort och inte en ort i närheten? Det är inget argument som fungerar.. Lättare att vara diskret och ange något substitut. Det kan verka obegripligt för dig kanske att man inte vill ange sin riktiga ort men för mig är det inte alls obegripligt.
Citera
2019-08-18, 10:34
Medlem
Citat:
Fakta 2) PP var någon som aldrig svor, aldrig skulle använda ord som "bullshit", och absolut inte där han ville beskriva sig själv.

Sluta sprida "negativa" osanningar som ytterligare skadar hans familj och vänner, som tyvärr även läser dessa inlägg.
Håller med dig. Finns ingen anledning att skadeglatt sprida ut skvaller som man inte har en aning om är sant.
Citera
2019-08-18, 10:45
Medlem
Citat:

Någon frågade varför det skulle kunna vara svartsjuka eller andra känslor inblandade.
Som jag skrev innan så lever man ofta två olika liv. Ett sexuellt aktivt liv och ett annat i övrigt.
Jag vill tillägga att jag inte betraktar det som negativt i någon mån utan det är helt vanligt och en naturlig bit. Jag är själv homo och förstår varför man kan skriva så.
PP är ett offer för en mycket hemsk händelse och där det har slagit slint helt och hållet hos JL.
Jag vill påpeka än en gång att det är inget negativt att vilja träffa folk i sitt privatliv och det helt oberoende av läggning.
Hade det varit mindre negativt om det hade varit en annan kontakt-sida kanske? För några homofober kan det mycket väl vara så men jag är inte homofob.
Citera
2019-08-18, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Håller med dig. Finns ingen anledning att skadeglatt sprida ut skvaller som man inte har en aning om är sant.

Var har du fått det i från att det skulle vara skadeglatt?
Dra du alla som gör inlägg här över en kam?
Vänligen förklara dig!
Citera
2019-08-18, 10:48
Medlem
Citat:
Någon frågade varför det skulle kunna vara svartsjuka eller andra känslor inblandade.
Som jag skrev innan så lever man ofta två olika liv. Ett sexuellt aktivt liv och ett annat i övrigt.
Jag vill tillägga att jag inte betraktar det som negativt i någon mån utan det är helt vanligt och en naturlig bit. Jag är själv homo och förstår varför man kan skriva så.
PP är ett offer för en mycket hemsk händelse och där det har slagit slint helt och hållet hos JL.
Jag vill påpeka än en gång att det är inget negativt att vilja träffa folk i sitt privatliv och det helt oberoende av läggning.
Hade det varit mindre negativt om det hade varit en annan kontakt-sida kanske? För några homofober kan det mycket väl vara så men jag är inte homofob.
Men varför har du behov av att hänga ut två tonåringar från Q när du mest sprider skvaller som du inte ens kan verifiera? Lite skandalberoende? Uppmärksamhetsbehov?
Citera
2019-08-18, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men varför har du behov av att hänga ut två tonåringar från Q när du mest sprider skvaller som du inte ens kan verifiera? Lite skandalberoende? Uppmärksamhetsbehov?

Bara en homofob skulle kalla det att hänga ut någon!
Kanske bättre att hoppa på psykopatspåret och glömma än att föröka skapa sig en objektiv bild.
Bättre att blunda för verkligheten eller?

Har du läst på om "Confirmation Bias" och sådana faktorer och jämfört det med de olika inläggen i tråden.
Vilken var nu din teori igen? Schizofreni, Paranoid psykos?
Citera
2019-08-18, 11:02
Medlem
Citat:
Bara en homofob skulle kalla det att hänga ut någon!
Kanske bättre att hoppa på psykopatspåret och glömma än att föröka skapa sig en objektiv bild.
Bättre att blunda för verkligheten eller?

Har du läst på om "Confirmation Bias" och sådana faktorer och jämfört det med de olika inläggen i tråden.
Vilken var nu din teori igen? Schizofreni, Paranoid psykos?
Tror inte jag sagt något om det. Om så vore, har det handlat om spekulationer. Vilket dina inlägg om Q inte är. Du påstår att dessa är sanning. Du skapar trådsanningar, vilket i sig inte är ok eftersom det bara är luft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in