Citat:
Ursprungligen postat av
pita55
Att ha Asperger , så har man ju högfungerande autism , så om det är asperger JL har, så kan han nog känna empati.
Jag tror du pratar om de personer med lågfungerande autism, dessa är viktigt att man inte blandar ihop.!
Att känna empati, måste man även lära barnen från de är små. Hur kan man annars tro att barnen förstår vad som är rätt o fel. Detta gäller ALLA barn , med diagnoser och utan diagnoser.
Jag skulle bli väldigt glad om du kan skicka länkar på alla dessa vidriga mord med helt bisarra motiv.
Man kan inte bara släppa ut en 2-3 åring på gatan och tro att barnet kan uppfostra sig själv.!
Det är vanligt att personer med Asperger även har eller senare får andra diagnoser där brist eller helt avsaknad av empati ingår.
Det sägs att empati är medfött. Men visst måste barn lära sig vad som är rätt och fel ändå.
De mord jag tänker på är ganska kända. Mördarna har alla Asperger.
Ragnar heter han som högg ihjäl sin pappa och sina två syskon med yxa då han kände sig orättvist behandlad.
En kille som jag inte kommer ihåg namnet på dödade sin granne för att han drog ett skämt i tvättstugan.
En annan kille dödade och styckade sin flickvän för han ville se hur hon såg ut på insidan.
Johan Nilsson dödade sin pappa (och senare sin mamma) med yxa för att de tvingade honom lämna tillbaka grannens kälke som han stulit.
Killen i Boden som styckade Vatchareeya, vad hade han för motiv? Ingen vet.
Det här var ett litet axplock och du kan säkert söka upp mer ingående information om du är intresserad.